Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tyhmää käyttää 850¬ vaunuihin?

Vierailija
06.07.2008 |

Olen hankkimassa pian saapuvalle esikoisellemme Teutonian yhdistelmiä, jotka tulevat uutena maksamaan n. 850€. Ystäväni pitävät minua kahjona, kun käytän niin paljon(?) rahaa vaunuihin, vaikka käytettyjä ja uusiakin saa huomattavasti halvemmalla. Itse olen kuitenkin todennut tuon yhden mallin olevan paras mahdollinen meille. Ja haluan uudet, koska tarkoitus on säästää ne tulevillekin lapsille. Mielestäni yhdistelmiin juuri kannattaa satsata ja ostaa muuta tavaraa käytettynä ja halvemmalla.

Olenko siis ihan kahjo?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa antaa rahaa, että voi ostaa sellaista, mitä itse haluaa, niin en kyllä ymmärrä mikä siinä niin tökkii. Eihän tässä tapauksessa kukaan ole pariskunnan puolesta päättämässä, että teille tulee tällaiset vaunut, kun me maksetaan ne.

Sori mut mua vaan ajatuksena tökkisi tosi paljon, että mun vanhemmat tulisi ostaa meidän lapselle vaunut. Voi olla, että kertoo enemmän meidän suhteista kuin muusta, tiedä häntä.

Vierailija
42/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 850e kirpaisee jos se omasta pussista häviää, ihan hyvätuloisemmaltakin. Ok, moni sitten juttelee "vaunujen ominaisuuksista" ja sehän on hyvä : ) kuullostaa vaan niin kornille. Välillä tuntuu, että monen esikoisen saajat luulee sen kalleimman olevan parhaan ja näin ei aina ole. Sori mut mua vaan ajatuksena tökkisi tosi paljon, että mun vanhemmat tulisi ostaa meidän lapselle vaunut. Voi olla, että kertoo enemmän meidän suhteista kuin muusta, tiedä häntä.

Fiksuahan se on kavereilta kysellä vinkkejä. Ei minulle ainakaan mitkään teleskooppi- tai heittoaisat sanoneet yhtään mitään.

Mutta niin se vain kuule on, että halvalla harvoin saa hyvää.,,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa antaa rahaa, että voi ostaa sellaista, mitä itse haluaa, niin en kyllä ymmärrä mikä siinä niin tökkii. Eihän tässä tapauksessa kukaan ole pariskunnan puolesta päättämässä, että teille tulee tällaiset vaunut, kun me maksetaan ne.

Sori mut mua vaan ajatuksena tökkisi tosi paljon, että mun vanhemmat tulisi ostaa meidän lapselle vaunut. Voi olla, että kertoo enemmän meidän suhteista kuin muusta, tiedä häntä.

Siinä vaiheessa alkaisi minullakin tökkiä, jos tultaisiin sanomaan, millaiset vaunut niillä rahoilla saa ostaa. Sitten kyllä voisin jo kieltäytyäkin!

Vierailija
44/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ajatuksena tökkisi, että mun vanhemmat ostaisi/antaisi siis rahat lapsen vaunuihin tai tarvikkeisiin. Me olemme lapsemme tehneet ja huolehditaan omistamme, meitä ei tarvitse avustaa.. Mutta kuten sanoin, tämä kertoo varmasti suhteistamme enemmän kuin mistään muusta. Vaikka en ole kuullut, että laajassa tuttavapiirissämme kukaan olisi saanut tuon suuruisia lahjoja vanhemmiltaan. Ehkä olemme sitten erikoinen tuttavapiiri. Meillä myös monella saattaa olla niin, että vanhemmat ihan haluavat, että lapset tulee toimeen omillaan...

Vierailija
45/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se tarkoita sitä, että kukaan yksin antaa 800e. Vanhemmat voi antaa molemmat vaikka 200e, jolloin pariskunta maksaa itse vaunuista puolet. Näin esimerkkinä. Eihän yhden kallliin lahjan antaminen tarkoita sitä, että perhe ei tulisi toimeen omillaan. Joillekin tuo sana LAHJA tuntuu olevan ihan hepreaa, kun sen takaa etsitään jotain suurempia merkityksiä...

Vierailija
46/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ajatuksena tökkisi, että mun vanhemmat ostaisi/antaisi siis rahat lapsen vaunuihin tai tarvikkeisiin. Me olemme lapsemme tehneet ja huolehditaan omistamme, meitä ei tarvitse avustaa.. Mutta kuten sanoin, tämä kertoo varmasti suhteistamme enemmän kuin mistään muusta. Vaikka en ole kuullut, että laajassa tuttavapiirissämme kukaan olisi saanut tuon suuruisia lahjoja vanhemmiltaan. Ehkä olemme sitten erikoinen tuttavapiiri. Meillä myös monella saattaa olla niin, että vanhemmat ihan haluavat, että lapset tulee toimeen omillaan...

"Me emme tarvitse, meillä tullaan toimeen omillaan." Kyllä mekin tulemme toimeen ja emme tarvitsisi, mutta niin vain on asiat meillä toisin. Olet ehkä oikeassa tuosta teidän perheen suhteista, pointti taitaa olla siinä.

Vierailija
47/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin rahojen kynimistä. Jos yhdistelmät maksavat yli 800 euroa, ei jonkun hyttysverkon, rengassuojien ja sadesuojan osuus ole kovin kummoinen, niitä saa parilla eurolla ostaa kaupastakin :)

Me ostimme ensimmäiset vastaantulevat vm. 2003 yhdistelmät ja ovat kestäneet erinomaisesti. Lisäksi saimme hyvän tilavan hoitolaukun, jota näissä nykyisissä vaunuissa ei jostain syystä harrasteta. Tavaratilaa on runsaasti ostoksille ja muksu viihtyy vaunuissa.

Vierailija
48/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai meinaatko, että et itse anna koskaan mitään lahjoja omille lapsillesi, kun ovat aikuisia? Aika omituista minusta...

Vierailija
49/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

autan jos tarvitsevat, mutta joutuvat pyytämään. Minä en aio viestittää heille, että epäilen etteivät tule toimeen omillaan. Minulla tämä periaate. toki ymmärrän jos joillain pää menee sekaisin esim. ekasta lapsenlapsesta, mutta enemmän ymmärrän ja kunnioitan niitä joilla ei mene. Silti rakasta syvästi lapsiani.

Vierailija
50/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

autan jos tarvitsevat, mutta joutuvat pyytämään. Minä en aio viestittää heille, että epäilen etteivät tule toimeen omillaan. Minulla tämä periaate. toki ymmärrän jos joillain pää menee sekaisin esim. ekasta lapsenlapsesta, mutta enemmän ymmärrän ja kunnioitan niitä joilla ei mene. Silti rakasta syvästi lapsiani.

että vanhemmat epäilevät, ettei lapset tule toimeen omillaan? Onko sinun jotenkin vaikea tajuta, että jollekin tuollaiset summat eivät ole mitenkään kummoisia? Enkä oikein tajua, miksi isovanhempien innostus ekasta lapsenlapsesta olisi huono asia? Niin paljon kuin täälläkin vingutaan, että isovanhemmat eivät huomioi lapsenlastaan mitenkään, niin on kiva huomata, että joillakin on sellaiset isovanhemmat, että ottavat uuden perheenjäsenen heti huomioon.

Minulla taas on sellainen periaate, että lahjahevosen suuhun ei katsota. Lahja otetaan vastaan ja siitä kiitetään. Sillä hyvä. Ja sen aion lapsellekin opettaa.

Vierailija
51/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu menee selvästi jo ihan jossain muualla kuin alkuperäisessä asiassa... Mutta kiitos kommenteista, aiomme siis surutta hankkia juuri sellaiset yhdistelmät kuin mielemme tekee :)

Vierailija
52/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuka ei mielipiteitä kestä on minusta heikkolahjainen tai lapsi.

Vierailija
53/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkimassa pian saapuvalle esikoisellemme Teutonian yhdistelmiä, jotka tulevat uutena maksamaan n. 850€. Ystäväni pitävät minua kahjona, kun käytän niin paljon(?) rahaa vaunuihin, vaikka käytettyjä ja uusiakin saa huomattavasti halvemmalla. Itse olen kuitenkin todennut tuon yhden mallin olevan paras mahdollinen meille. Ja haluan uudet, koska tarkoitus on säästää ne tulevillekin lapsille. Mielestäni yhdistelmiin juuri kannattaa satsata ja ostaa muuta tavaraa käytettynä ja halvemmalla.

Olenko siis ihan kahjo?

Typerää kilpavarustelua ja merkkiorjuutta. Etkä voi olla edes varma "tulevista lapsista". Miksi kyselet täällä, oletko epävarma?

Vierailija
54/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoivat. Nyt ovat edelleen käyttökelpoiset kolmannella. Ja olemme työssäkäyviä hyvin toimeentulevia, eikä käynyt mielessäkään etteivät isovanhemmat olisi saaneet vaunuja ostaa, kun halusivat. Itse voin sitten ostaa omille lapsenlapsille vaunut.

Vierailija
55/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisen summan voi hyvin käyttää sekä varakkaat isovanhemmat että pienituloiset isovanhemmat (esim. pikavipillä), JOS pöpähtävät lapsenlapseen.

Itse en antaisi omien vanhempien maksavan mitään, se kuitenkin tarkoittaisi opiton ostamista lapsenlapsesta.. Näin siis meillä. Ps. lahjasta voi myös kieltäytyä jos kokee sen nöyryyttävänä.

Ps. mua tökkii se, että aina kuvitellaan varakkaiden ihmisten ostavan kallista ja lahjoa kalliisti, minä en lähtökohtaisesti toimi näin. Ostan ihan fiiliksen mukaan tai olen ostamatta.

Vierailija
56/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

option (?) ostaminen lapsenlapsesta?

Minusta taas kalliista lahjasta ei voi kieltäytyä, jos antaja on läheinen ihminen, esim. omat vanhemmat. Eri asia, jos naapuri yrittää tyrkyttää lahjaksi 850 euron vaunuja, niin kieltäytyisin.

Vierailija
57/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että isovanhemmat pääsevät nostamaan itsensä jalustalle "ostettiin nuorelle parille vaunut kun niillä on tiukkaa jne". Se tarkoittaa sitä että lapsi on alusta asti sellainen yhteinen projekti, joihin heillä on se kiinnitys. En ikinä antaisin vanhempieni sotekutua perheemme asioihin tai antavan noin kalliita lahjoja. Pienemmät (alle 100e) ovat tervetulleita.

Vierailija
58/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että isovanhemmat pääsevät nostamaan itsensä jalustalle "ostettiin nuorelle parille vaunut kun niillä on tiukkaa jne". Se tarkoittaa sitä että lapsi on alusta asti sellainen yhteinen projekti, joihin heillä on se kiinnitys. En ikinä antaisin vanhempieni sotekutua perheemme asioihin tai antavan noin kalliita lahjoja. Pienemmät (alle 100e) ovat tervetulleita.

Meillä ei ainakaan tuollaista käytöstä ole kenelläkään perheemme jäsenellä. Mutta edelleen, minusta lahjojen antaminen ei ole sotkeutumista perheen asioihin. Tietysti jos on ongelmia perheen dynamiikassa, niin kaipa lahjoistakin ongelman saa kehitettyä.

Vierailija
59/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisille lapsilleen. Tarkoitus on käsittääkseni antaa mieleisiä ja tarpeellisia asioita. Jos isovanhemmilla on sellainen taloudellinen tilanne, että kalliiden lahjojen antaminen on ok, mitä väärää siinä on? Meillä molemmat isovanhemmat kysyvät aina mitä haluamme lahjaksi, niin lapsille kuin meille aikuisillekin. Olemme saaneet design-huonekaluja ja valaisimia, astioita, lastentarvikkeita, ulkomaanmatkoja, siivouspalveluita ja laadukkaita kodinkoneita. Ei tule kenellekään paha mieli epäonnistuneiden lahjojen takia. Perinnöksikö niitä rahoja pitäisi säästää? Ja ajatus siitä, että näin isovanhemmat ostaisivat optioita lapsiimme tuntuu ihan kipeältä. Luulenpa, että kalliita lahjoja nolostelevat aikuiset eivät niitä omilta vanhemmiltaan saisikaan. Kateus paistaa viesteistä.

Vierailija
60/76 |
06.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä minä ajan takaa! Ja jo vain, toki teidän vanhemmat saa ostaa teille mitä haluavat ja se on teidän välinen asia. Ihmettelen vain moista, tuntuu ettei napanuora ole vieläkään katkennut. Sekä se, että hienoja hintavia tavaroita putoo lahjaksi, joihin itsellä ei olisi mitenkään varaa. Mihin sellainen opettaa? Riippuvuuteen..?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi