Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle

Vierailija
25.02.2017 |

Minä aloitan:

1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.

2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.

3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.

4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.

5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.

6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.

Jatkakaa...

Kommentit (1383)

Vierailija
121/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperia ja käsipaperit mukaan työpaikoilta ja muualta, säästyy monta,monta kymppiä vuodessa

Varastamalla toki voi saavuttaa säästöjä, mutta tässä ketjussa kaiketi oli tarkoitus antaa ihan laillisia neuvoja.

Sitäpaitsi varastamiseen sisältyy aina kiinnijäämisen riski. Jos varastaa vaikka 10 vuotta putkeen säännöllisesti, niin kiinnijäämisen riski on jo huomattava. Jos kymmenessä vuodessa on säästänyt paskapaperin pöllimisellä vaikkapa 300 euroa, eli alle viikon palkan ja saa sitten kiinnijäätyään kenkää, niin aikalailla miinuksen puolelle mennään, ellei löydä vastaava työtä alle viikossa, mikä lienee kohtuullisen epätodennäköistä, varsinkin kun on saanut kenkää varastamisen takia.

Vierailija
122/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punasista linsseistä saa tosi täyttävän ja maukkaan keiton! Puuroon raejuustoa niin tulee täyttävä ateria. Soijarouheesta saa vaikka mitä!: makaronilaatikkoa, bolognesea ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki laskun suoraveloitukseen.

Itselläni on lisäksi allakka, jossa on ylhäällä kaikki laskujen maksupäivät.

Mm sähkölaskun kanssa on käynyt 2 krt, no, 10 v aikana mutta kuitenkin, ettei suoraveloitus ole mennyt läpi.

Rahaa on ollut tilillä mutta joko pankki tai sähköyhtiö on kämmännyt.

Kummatkin firmat väittivät mitään ei ole heidän puolesta väärin mutta kun sain kummaltakin tämän mustaa valkoisella, ei otettu extrakuluja. Tiedän muutaman, joilla on nimenomaan sähkölasku mennyt perintään vaikka on ollut suoraveloitus ja rahaa tilillä.

Kaikki tekemättömät työt teen seuraavan viikon perjantaihin mennessä. Palautukset, hyvitykset, korjaukset.

Minulla on ns työvaatekansio, eli muovitaskuissa on aina kuva asusta, päällimmäisenä olevan kuvan asun puen päälle ja työpäivän jälkeen kuva menee kansion viimeiseksi. Ei tarvitse miettiä yhtään mitä laittaisin päälle.

Kun vaatteeseen tulee korjattavaa, nappi pitää kiristää, sauma purkautuu, laitan vaatteen ompelukoppaan ja se on aina perjantaina tyhjä. Jos perjantaina on menoa, sitten teen sen viimeistään torstaina.

Minulla on varaa käydä vain näillä bonuslahjakorteilla laivalla. Kollegat aina pyytää minua tuomaan tupakkaa ja viinaa, joskus olen tuonut jopa laatikon olutta/siideriäkin.

Ostan ne kerralla niin että saan lahjakortin, jonka laitan het myyntiin, jos saan näitä siis 2. Jos saan yhden, varaan sillä risteilyn taas 3 kk päähän. Yleensä lahjakortteja tukee 2, joista toisen myyn. Itse laivalla ei rahaa mene, koska otan omat eväät mukaan ja kävelen keskustaan. Jos Tukholmassa sataa vettä, voin jäädä hyttiin vaikka lukemaan kirjaa.

Mutta tarkistan säätiedotukset ja olen joskus matkustanut sadeasun ja kumppareiden kanssa. Mitään en Tukholmasta osta, minulla riittää että pääsen kiertelemään kauppoja.

Tein erotessani listan mistä tykkään, mitkä ovat ilmaisia.

Tykkään kun koti on siisti. Joten meillä on aina siistiä. Tarpeeton tavara on myyty pois, tasot ovat pölyttömiä. Tykkään lukea hesaria ja juoda teetä. Joten otan, luvalla, töistä päivän Hesarin mukaan ja illalla luen ja juon teetä.

Tykkään mennä nukkumaan raikkaaseen sänkyyn. Jos ei ole rankkasadetta, vien aina peiton ja tyynyt ulos herätessäni ja annan sängyn kuivua. Ennen töihin lähtöä petaan sängyn ja illalla sänky tuoksuu hyvälle.

Tää on paha.

Kaikki millintarkasti aina samalla tavalla.

Persoonallisuus jäykkä...

Parasta toi asukansio. Voi ei!

Tili näyttää lähes 0 aina päivää ennen tilipäivää. Töissä vaaditaan tietyn tasoista pukeutumista. Miten itse ratkaisisit tämän ?

Serkkuni auttoi minua vaatevalinnoissa, teki yhdistelmiä, mallasi huiveja, vöitä, koruja jne.

Saatiin iso kasa toimivia asukokonaisuuksia, jotka päällä voin olla töissä.

Tähän on tehty töitä ja varmaan ymmärrät kun jokaista vaatetta käytetään harvoin, ne ei kerkeä kulumaan. Kun tekee hyvän suunnittelutyön ja pysyy siinä, ei tarvitse ostaa yhtään vaatetta ainakaan 5 vuoteen.

Jokaisessa asukokonaisuudessa viihdyn , se varmaan on tärkeää.

Tämä vinkkilistahan oli köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle.

En tiedä sinusta mutta jos minun ei ole tämän takia pitänyt ostaa käytännössä vaatteita 5 v, minusta se on hyvä vinkki.

Miten voi olla siis mahdollista, että vuosikausien köyhäily ei johda pikku hiljaa vaurastumiseen?

Jos joka kk rahat loppuu, palkka riittää laskuihin, miten varallisuutta voi kertyä ?

Minulla on pieniä lsänyyntejä ja tuloja ja näillä voin maksaa mm lomien edulliset matkat, mutta varallisuutta niistä ei kasva.

Viimeisen 5 v aikana yhtiövastike on noussut enemmän kuin palkka.

Onko asumismuotosi siis liian kallis? Pitäisikö työmatkakuluja karsia? Auton omistaminen esimerkiksi ei ole järkevää. Käyt kuitenkin töissä, joten tulosi ovat säännölliset.

Onhan se liian kallista, jos siitä tehdään liian kallista. Jos mielivaltaisesti nostellaan hintoja niin voihan siihen kirjoittaa vaikka hintalapuksi sata miljoonaa.

Kallista on sata miljoonaa.

Vierailija
124/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistää vihaksi tuollaiset idiootit jotka eivät tajua, että asumismuotoaan ei kukaan pysty valitsemaan ellei ole miljonääri. Töissä käyvälle ei halpoja asuntoja anneta, eikä yksinäiselle sinkulle (etenkään miehelle) mitään muutakaan asuntoa. 

Been there, seen that. Siinä on ihan turha lässyttää, että asuja voisi itse asiaan vaikuttaa jos on esim. vuoden asunnoton kuten minä, niin siinä ei asuntoja valita!

Pentuja siinneet ämmät tietenkin luulevat, että kaikille tulee asiat kuin manulle illallinen kun voi vedota siihen äpäräänsä ja ohittaa miehet jonossa.

Huh, päästinpä höyryt.

Vierailija
125/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkällä puurolla ei pitkälle pötki.

Pelkkä puuro ei vie kyllä nälkää yhtään. Itselläni on aamupuron kylkiäisenä aina pari palaa ruisleipää ja silti on nälkä jo parin tunnin päästä.

Jospa vaihtaisit sen leivän juustonpalaan tai keitettyyn kananmunaan, ei olisi heti nälkä. Se leipä kun ei ole sen kummoisempaa kuin puurokaan.

Leipäni päällä on aina joko juustoa, tai kananmunaa, silti siis nälkää pukkaa. En tykkää syödä pelkkää juustoa, tai pelkkää kananmunaa ja ruisleivästä pidän. Aaamiaisen pitää myös maistua hyvältä, koska muuten en saa heti aamusta syötyä.

Ratkaisu siihen on sen leivän poisjättö, mutta et sitä halua. Entäs, jos vaihtoehtoisesti jätät puuron pois. Jos sekään ei käy, niin sitten ei voi mitään.

Vierailija
126/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä puuro ei vie kyllä nälkää yhtään. Itselläni on aamupuron kylkiäisenä aina pari palaa ruisleipää ja silti on nälkä jo parin tunnin päästä.

Jospa vaihtaisit sen leivän juustonpalaan tai keitettyyn kananmunaan, ei olisi heti nälkä. Se leipä kun ei ole sen kummoisempaa kuin puurokaan.

Leipäni päällä on aina joko juustoa, tai kananmunaa, silti siis nälkää pukkaa. En tykkää syödä pelkkää juustoa, tai pelkkää kananmunaa ja ruisleivästä pidän. Aaamiaisen pitää myös maistua hyvältä, koska muuten en saa heti aamusta syötyä.

Ratkaisu siihen on sen leivän poisjättö, mutta et sitä halua. Entäs, jos vaihtoehtoisesti jätät puuron pois. Jos sekään ei käy, niin sitten ei voi mitään.

Vaihtoehto mihin? Ei minulla ole mitään tarvetta aamiaistani muuttaa. Kunhan vaan totesin, että pelkkä puuro ei vie nälkää. Mitä leipään tulee, niin minulla kyllä nälkä lähtee leivällä, toisin kuin puurolla, jolla jää näläntunne, vaikka söisin sitä kattilallisen kerralla.

Vierailija
127/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deorodantit, rasvaputkilot, hammastahnat yms. kun alkaa loppua säilyttää alaspäin, niin lisää monta käyttökertaa vielä ennen loppumista.

Hammastahnassa kannattaa "heruttaa" kaikki sisältö puristamalla putken lopusta korkkiin päin. Samoin rasvoissa.

Samoin leikkaan tuubit keskeltä poikki, saa muutaman lisäkerran.

Tiskiaineen loppuessa lisään pulloon vettä, niin tulee ainakin 1-2 käyttökertaa lisää.

Yhden ihmisen huusholliissa ei kannata käyttää tiskikonetta kuin silloin kun on kodissa käymässä enempi ihmisiä käyttämässä astioita.

Tiskaan oman kuppini ja lautaseni yms. heti pois, niin ei kulu niin paljon vettä, omaan kahvikuppiin riittää vain kevyt huuhtelu melko usein.

Otan vastaan kaikki ystävien ja tuttavieni tarjoamat (en siis pyydä) heille tarpeettomat rasvat, pesuaineet yms.: vaikka ei heti tarvisi niin aika usein ovat jossain vaiheessa hyödyksi.

Vierailija
128/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin ehkä pikku asia, mutta koskee eritoten naisia tämä vinkki. Jos ette ole aiemmin huomanneet, niin kaikki meikki tms tuotteet jotka ovat putkilossa, niin putkiloon jää tosi paljon käyttämättä ko ainetta, jos heittää pois siinä kun ei saa puristettua enää yhtään ulos.

Olen ollut yllättynyt, kuin paljon putkilotuotetta on vielä jäljellä kun olen leikannut putkilon kahtia ja ottanut loppuja ulos esim vanupuikolla. Mm kallis silmämeikin alusvoide olisi loppunut jo kuukausi sitten kun en saanut enää puristettua yhtään ulos. Leikkasin putkilon ja säilyttänyt osat yhteen sisäkkäin liitettynä ja tuotetta riittää ja riittää yhä. Sama huomio muissakin voideputkiloissa.

Tämä on kyllä totta! Minä leikkaan myös putkilot noin ja säilytän puolikkaat sisäkkäin. Tuotetta riittää uskomattoman pitkään.

Vierailija
129/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehto mihin? Ei minulla ole mitään tarvetta aamiaistani muuttaa. Kunhan vaan totesin, että pelkkä puuro ei vie nälkää. Mitä leipään tulee, niin minulla kyllä nälkä lähtee leivällä, toisin kuin puurolla, jolla jää näläntunne, vaikka söisin sitä kattilallisen kerralla.

Ok, sori kun puutuin aamupalaasi. Viestissä kuitenkin mainitsit, että puuroa ja leipää syötyäsi on nälkä jo parin tunnin päästä.

Vierailija
130/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himalaya-kosmetiikka on laadukasta ja halpaa.

Vierailija
131/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa alkoholin ja tupakkatuotteiden käyttö. Säästö on helposti satoja euroja kuukaudessa. Tosin tämä neuvo sopii paremmin keskiluokkaisille sillä köyhä nyt käyttää ja ostaa mitä vaan kun kela/sossu maksaa.

Vierailija
132/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punasista linsseistä saa tosi täyttävän ja maukkaan keiton! Puuroon raejuustoa niin tulee täyttävä ateria. Soijarouheesta saa vaikka mitä!: makaronilaatikkoa, bolognesea ym.

Missä näitä vitun linssejä ja paskoja sitten myydään?

Vierailija
133/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillekin ehkä pikku asia, mutta koskee eritoten naisia tämä vinkki. Jos ette ole aiemmin huomanneet, niin kaikki meikki tms tuotteet jotka ovat putkilossa, niin putkiloon jää tosi paljon käyttämättä ko ainetta, jos heittää pois siinä kun ei saa puristettua enää yhtään ulos.

Olen ollut yllättynyt, kuin paljon putkilotuotetta on vielä jäljellä kun olen leikannut putkilon kahtia ja ottanut loppuja ulos esim vanupuikolla. Mm kallis silmämeikin alusvoide olisi loppunut jo kuukausi sitten kun en saanut enää puristettua yhtään ulos. Leikkasin putkilon ja säilyttänyt osat yhteen sisäkkäin liitettynä ja tuotetta riittää ja riittää yhä. Sama huomio muissakin voideputkiloissa.

Tämä on kyllä totta! Minä leikkaan myös putkilot noin ja säilytän puolikkaat sisäkkäin. Tuotetta riittää uskomattoman pitkään.

Hammastahnatuubistakin saa kaiken ulos kun leikkaa putkilon poikki ja nuolee putkilon tyhjäksi jolla sitten pesee hampaat.

Vierailija
134/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

p4n0miez kirjoitti:

Aloita tarkastelemalla, minne rahaa kuluu eniten.

Esim. sanotaan että töissäkäyvä henkilö käyttää 9,50 joka päivä lounaalla käymiseen, ja ehkä 3 € kahvipullaan iltapäivästä. Tämä tarkoittaa n. 260€ kuussa. Mieti, onko mahdollista tuoda omat eväät töihin, ja jättää se pulla ostamatta, tai lopettaa kokonaan kahvin juonti.

Osta ruokatermos. Valmista iso pata lemppariruokaasi sunnuntaina. Lämmitä aamuisin, pakkaa mukaan. Säästö on ainakin 1000€ vuodessa.

Tämä on myös oiva keino eristäytyä muusta työyhteisöstä, kun lounaan tullen voikin aina sanoa "mulla on omat eväät", ja jäädä mussuttamaan niitä autoon/toimistoon/whatever.

Hus toiseen ketjuun siitä! Yksikään köyhä ei käytä 9,50 työpaikkalounaaseen, 3 euron pullasta puhumattakaan. Hitto te ootte vieraantuneet todellisuudesta.

Työkaverini käyvät syömässä n. 10 euron lounaan päivittäin, ja shoppailujen yhteydessä käydään juomassa capuccinot tai muut ökykahvit jossain kivassa paikassa sekä pari kertaa kuussa ellei viikottain istuta brunssilla (lähtien 25 euroa per henkilö) ja sitten toki illallisella kultamussukan kanssa ja perheen kanssa toki myös joskus, että lapset tottuvat ravintolassa syömiseen ja joskus on kiva vaan hakea pitsat perheelle tai mitä jos tilattais mätöt kotiin ja katottais elokuva!

TUOHON ne rahat menevät.

Tällä tavalla säilyy enemmän työpaikkoja ravintola-alalla. En ymmärrä tuota säästäväisyyden ihannointia, jos on selvästi varaa kuluttaa. Jollei kukaan nuukuuttaan syö eikä juo kuin kotona tai eväitä, niin kohta on lisää työttömiä.

Vierailija
135/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperin sijaan voi käyttää käsisuihkua ja pyyhettä.

Roskapussit saa kauppojen muovipussit roskiksesta ilmaiseksi.

Kaupassa kannattaa käyttää koria. Kun ostaa kunnollisen, niin se kestää lopun ikää, eikä tarvitse ostella satunnaisia muovikasseja. Säästyy luontoakin.

Vierailija
136/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

p4n0miez kirjoitti:

Aloita tarkastelemalla, minne rahaa kuluu eniten.

Esim. sanotaan että töissäkäyvä henkilö käyttää 9,50 joka päivä lounaalla käymiseen, ja ehkä 3 € kahvipullaan iltapäivästä. Tämä tarkoittaa n. 260€ kuussa. Mieti, onko mahdollista tuoda omat eväät töihin, ja jättää se pulla ostamatta, tai lopettaa kokonaan kahvin juonti.

Osta ruokatermos. Valmista iso pata lemppariruokaasi sunnuntaina. Lämmitä aamuisin, pakkaa mukaan. Säästö on ainakin 1000€ vuodessa.

Tämä on myös oiva keino eristäytyä muusta työyhteisöstä, kun lounaan tullen voikin aina sanoa "mulla on omat eväät", ja jäädä mussuttamaan niitä autoon/toimistoon/whatever.

Hus toiseen ketjuun siitä! Yksikään köyhä ei käytä 9,50 työpaikkalounaaseen, 3 euron pullasta puhumattakaan. Hitto te ootte vieraantuneet todellisuudesta.

Työkaverini käyvät syömässä n. 10 euron lounaan päivittäin, ja shoppailujen yhteydessä käydään juomassa capuccinot tai muut ökykahvit jossain kivassa paikassa sekä pari kertaa kuussa ellei viikottain istuta brunssilla (lähtien 25 euroa per henkilö) ja sitten toki illallisella kultamussukan kanssa ja perheen kanssa toki myös joskus, että lapset tottuvat ravintolassa syömiseen ja joskus on kiva vaan hakea pitsat perheelle tai mitä jos tilattais mätöt kotiin ja katottais elokuva!

TUOHON ne rahat menevät.

Tällä tavalla säilyy enemmän työpaikkoja ravintola-alalla. En ymmärrä tuota säästäväisyyden ihannointia, jos on selvästi varaa kuluttaa. Jollei kukaan nuukuuttaan syö eikä juo kuin kotona tai eväitä, niin kohta on lisää työttömiä.

Suomessa kuluttaminen palveluihin on aivan liian kallista, että se yleistyisi.

Vierailija
137/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Jos tykkäisin maksaa käteisellä, tekisin niin että nostaisin kuukauden alussa ruoka- ja muihin päivittäistavaraostoksiin (pesuaineet, vessapaperit jne.) tarkoitetun summan ja sen pitäisi sitten riittää.

(Samalla periaatteella toimin kuitenkin, eli koska minulla on kortit sekä Osuuspankin että S-pankin tileihin, ja tulot tulee Osuuspankkiin, niin siirrän tuon rahasumman aina kuukauden alussa S-pankin tilille. Sen kortti sattuu olemaan aina katevaraava, joten näen suoraan saldosta paljonko rahaa on jäljellä. Op:n kortilla/tililtä maksan sitten laskut sekä muut, harvemmin tapahtuvat hankinnat. Toimii mun kaltaisella henkilöllä, jolle vaatteiden tai meikkien tai elektroniikan shoppailu ei ole ongelma mutta ruokapuolella tahtoo tapahtua lipsumista. :D )

2) Luultavasti kaikille toimiva vinkki on, että jos vain suinkin mahdollista, säästää pienen joustovaran, jolloin on mahdollista hyödyntää tarjouksia säilyvistä tuotteista joita saa halvemmalla kun ostaa kerralla enemmän. Eli mullakin tuo kuukaudeksi ruokakauppaostoksiin varattu rahasumma on keskiarvo, sen ylittäminen on sallittua jos ostaa tavaraa varastoon mutta vastaavasti ylitys korjautuu sitten seuraavassa kuussa.

Vierailija
138/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPR:n veripalvelusta saa hyviä pullia, kolmioleipiä ym ja hyvän mielen.

Monessa seurakunnassa on jumalanpalveluksen yhteydessä ilmaiset kahvit tai jopa ruokaa.

Useimmissa museoissa on kerran viikossa ilmainen sisäänpääsy.

Mä ihan oikeasti käyn kirkossa monesti Jumalanpalveluksissa noiden kakkukahvien takia. Toki en oo sika ja mee vaa kahville, (niinku jotkut spurkut tekee) vaan pukeudun ja istun siellä palveluksessa kiltisti. Toisaalta en oo mikää kirkkovastanenkaan. Musta on okei mennä kirkkoon ilmaiskahville, mutta on ok osallistua sit messuunkin.

Vierailija
139/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei kai kun täytät hiilariannoksen hiilarilla. Puuron seuraksi jotain proteiinia, kananmuna tai vaikka pari siivua kinkkua, niin nälkä pysyy poissa paremmin. Toiset sekoittaa sen munan sinne puuroon. Minä ennemmin syön sen puolikovaksi keitettynä.

Vierailija
140/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei kai kun täytät hiilariannoksen hiilarilla. Puuron seuraksi jotain proteiinia, kananmuna tai vaikka pari siivua kinkkua, niin nälkä pysyy poissa paremmin. Toiset sekoittaa sen munan sinne puuroon. Minä ennemmin syön sen puolikovaksi keitettynä.

Tätä jo ehdotettiin, mutta hän haluaa sen leivän syödä. Ja olla nälkäinen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän