Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle

Vierailija
25.02.2017 |

Minä aloitan:

1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.

2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.

3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.

4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.

5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.

6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.

Jatkakaa...

Kommentit (1383)

Vierailija
161/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jäänyt noin 800€ voitolle itsepalvelukirppareilla. Työttömäksi jäin noin 4kk sitten ja tt-tukea olen hakenut vain kaksi kk. Toi kirppissummakin on helpottanut mielettömästi.

Joo kirppareilla kannattaa käydä myymässä vanhat tavarat pois. Lisäksi kirppareilta saa vaatteita ja huonekaluja edullisesti. Tuntuu, että ihmiset on unohtaneet, millaisia aarreaittoja kirpparit oikeesti onkaan.

Vierailija
162/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin opiskeluaikoina aivan superköyhä, nyt keskituloinen. Silloin pärjäsin näin:

Ei nettiä kotona

Ei mitään tilattua sanomalehteä tms

Vaatteet kirppareilta, kavereilta tms

Huonekalut kierrätyskeskuksesta

Ruokajuomana aina vesi tai tee

Aamulla puuro+ kananmuna

Opiskelijalounas

Illalla kasvissosekeitto plus rahka, kotitekoiset sämpylät

Sesonkivihanneksia tai hedelmiä, usein porkkanaa ja kaalia, aina alle 1€/kg

Viikonloppuisin ruokaa aina halvoista aineksista, ei mitään ekstraa, karkkia tai muuta mättöä. Hyödynsin kaikki tapahtumat missä ilmaista ruokaa.

En käyttänyt alkoholia tai tupakoinut

Välillä oli pakko vähän törsätä esim kahvilassa tai kampaajalla, että elämä olisi tuntunut elämisen arvoiselta. Pärjäsin kuitenkin opintotuella.

Kaalilaatikko on hyvää ilman lihaakin, tai voi tehdä molempia, hiukan jauhelihaa muutamiin.  Mukaan Ohrasuurimoita, sipulia, lihalientä, porkkanaa.  Miedolla lämmöllä paisto.

Porkkanoita 2 kg satseissa.

Iso määrä kerralla, niin aina löytyy ruokaa vaikka rahat vähissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punasista linsseistä saa tosi täyttävän ja maukkaan keiton! Puuroon raejuustoa niin tulee täyttävä ateria. Soijarouheesta saa vaikka mitä!: makaronilaatikkoa, bolognesea ym.

Missä näitä vitun linssejä ja paskoja sitten myydään?

Ihan kaikissa päivittäisruokatavarakaupoissa myydään. Suosittelisin ensin kokeilemaan punaisia linssejä, ovat miedon makuisia ja kypsyvät nopeasti. Niitä voi laittaa kaikkiin keittoihin patoihin, liotettuna vaikka pihveihin. Yhdestä pakkauksesta saa paljon. Erityisen  hyvää on kasvissosekeitto (helposti vaikka perunajuureskeittoaineksista saa ison annoksen),johon lisää linssejä, tulee sakeaa ja täyttävää. Päälle vielä vaikka lusikallinen raejuustoa ja tilkka öljyä.

Vierailija
164/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punasista linsseistä saa tosi täyttävän ja maukkaan keiton! Puuroon raejuustoa niin tulee täyttävä ateria. Soijarouheesta saa vaikka mitä!: makaronilaatikkoa, bolognesea ym.

Missä näitä vitun linssejä ja paskoja sitten myydään?

Ihan kaikissa päivittäisruokatavarakaupoissa myydään. Suosittelisin ensin kokeilemaan punaisia linssejä, ovat miedon makuisia ja kypsyvät nopeasti. Niitä voi laittaa kaikkiin keittoihin patoihin, liotettuna vaikka pihveihin. Yhdestä pakkauksesta saa paljon. Erityisen  hyvää on kasvissosekeitto (helposti vaikka perunajuureskeittoaineksista saa ison annoksen),johon lisää linssejä, tulee sakeaa ja täyttävää. Päälle vielä vaikka lusikallinen raejuustoa ja tilkka öljyä.

Joo linssit on kyllä parhaita. Mä syön linssejä myös lisukkeena lähes kaikelle. Linsseissä on ravintoarvot kohdillaan ja erinomainen maku. 

Lähinnä punaisia linssejä tulee syötyä. Ohjeen mukaan kai pitäisi liottaa ennen käyttöä, mutta itse laitan suoraan keitinveteen ja hyvää tulee!

Vierailija
165/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myy kaikki tarpeeton pois.

Kävin kodin läpi, n 9 kk aikana olin myynyt yli 1000 tavaraa, vaatetta, jotka olin ostanut/saanut naimisissa ollessani.

Kun kotoa lähti paljon tarpeetonta, muuttui koti paljon viihtyisämmäksi.

Tein tavoitteita, kirpputorituloilla ostan maalia ja maalasin olohuoneen, jossa myös nukun.

Myös ystäväni tietää innostuksestani myydä kirppareilla, saan jatkuvasti lahjoituksena muiden tarpeettomia.

Aina kiitän, vaikka olisikin täysin soopaa.

Entäs kirppispöydän vuokra? Maksaa lähes 30 euroa viikko ainakin täälläpäin. Pitää myydä paljon tai kallista tavaraa.

Meilläkin pienessä kaupungissa maksaa 24 euroa viikossa, eikä sitä saa katettua sillä, että myy jotain pieneksi jääneitä siistejä, mutta merkittömiä lastenvaatteita. Pitää olla jotain vanhaa Arabiaa tai sitten sellaista tavaraa, joka on maksanut paljon uutena. Jos on jo pidempään ollut köyhä, ne vanhat Arabiat on jo myyty. Silloin jos on aiemmin ostellut paljon ja yhtäkkiä köyhtyy, kirpparilla voi jonkin aikaa tienata mukavastikin.

Vierailija
166/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

p4n0miez kirjoitti:

Aloita tarkastelemalla, minne rahaa kuluu eniten.

Esim. sanotaan että töissäkäyvä henkilö käyttää 9,50 joka päivä lounaalla käymiseen, ja ehkä 3 € kahvipullaan iltapäivästä. Tämä tarkoittaa n. 260€ kuussa. Mieti, onko mahdollista tuoda omat eväät töihin, ja jättää se pulla ostamatta, tai lopettaa kokonaan kahvin juonti.

Osta ruokatermos. Valmista iso pata lemppariruokaasi sunnuntaina. Lämmitä aamuisin, pakkaa mukaan. Säästö on ainakin 1000€ vuodessa.

Tämä on myös oiva keino eristäytyä muusta työyhteisöstä, kun lounaan tullen voikin aina sanoa "mulla on omat eväät", ja jäädä mussuttamaan niitä autoon/toimistoon/whatever.

Työruokailusta en kyllä itse säästäisi. Saan terveellisen ja monipuolisen lounaan kohtuullisella työnantajan tukemalla lounaalla reilusti alle kympillä. Tuskinpa ne samat ihmiset, jotka syövät monipuolisen ruokalan lounaan ja jälkiruuan ovat ensimmäisenä ostamassa sitä päiväkahvipullaa. Työruokailu on sosiaalinen tapahtuma ja paljon hyödyllistä tietoa välittyy siinä ohessa.

Vierailija
167/1383 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki laskun suoraveloitukseen.

Itselläni on lisäksi allakka, jossa on ylhäällä kaikki laskujen maksupäivät.

Mm sähkölaskun kanssa on käynyt 2 krt, no, 10 v aikana mutta kuitenkin, ettei suoraveloitus ole mennyt läpi.

Rahaa on ollut tilillä mutta joko pankki tai sähköyhtiö on kämmännyt.

Kummatkin firmat väittivät mitään ei ole heidän puolesta väärin mutta kun sain kummaltakin tämän mustaa valkoisella, ei otettu extrakuluja. Tiedän muutaman, joilla on nimenomaan sähkölasku mennyt perintään vaikka on ollut suoraveloitus ja rahaa tilillä.

Kaikki tekemättömät työt teen seuraavan viikon perjantaihin mennessä. Palautukset, hyvitykset, korjaukset.

Minulla on ns työvaatekansio, eli muovitaskuissa on aina kuva asusta, päällimmäisenä olevan kuvan asun puen päälle ja työpäivän jälkeen kuva menee kansion viimeiseksi. Ei tarvitse miettiä yhtään mitä laittaisin päälle.

Kun vaatteeseen tulee korjattavaa, nappi pitää kiristää, sauma purkautuu, laitan vaatteen ompelukoppaan ja se on aina perjantaina tyhjä. Jos perjantaina on menoa, sitten teen sen viimeistään torstaina.

Minulla on varaa käydä vain näillä bonuslahjakorteilla laivalla. Kollegat aina pyytää minua tuomaan tupakkaa ja viinaa, joskus olen tuonut jopa laatikon olutta/siideriäkin.

Ostan ne kerralla niin että saan lahjakortin, jonka laitan het myyntiin, jos saan näitä siis 2. Jos saan yhden, varaan sillä risteilyn taas 3 kk päähän. Yleensä lahjakortteja tukee 2, joista toisen myyn. Itse laivalla ei rahaa mene, koska otan omat eväät mukaan ja kävelen keskustaan. Jos Tukholmassa sataa vettä, voin jäädä hyttiin vaikka lukemaan kirjaa.

Mutta tarkistan säätiedotukset ja olen joskus matkustanut sadeasun ja kumppareiden kanssa. Mitään en Tukholmasta osta, minulla riittää että pääsen kiertelemään kauppoja.

Tein erotessani listan mistä tykkään, mitkä ovat ilmaisia.

Tykkään kun koti on siisti. Joten meillä on aina siistiä. Tarpeeton tavara on myyty pois, tasot ovat pölyttömiä. Tykkään lukea hesaria ja juoda teetä. Joten otan, luvalla, töistä päivän Hesarin mukaan ja illalla luen ja juon teetä.

Tykkään mennä nukkumaan raikkaaseen sänkyyn. Jos ei ole rankkasadetta, vien aina peiton ja tyynyt ulos herätessäni ja annan sängyn kuivua. Ennen töihin lähtöä petaan sängyn ja illalla sänky tuoksuu hyvälle.

Tää on paha.

Kaikki millintarkasti aina samalla tavalla.

Persoonallisuus jäykkä...

Parasta toi asukansio. Voi ei!

Tili näyttää lähes 0 aina päivää ennen tilipäivää. Töissä vaaditaan tietyn tasoista pukeutumista. Miten itse ratkaisisit tämän ?

Serkkuni auttoi minua vaatevalinnoissa, teki yhdistelmiä, mallasi huiveja, vöitä, koruja jne.

Saatiin iso kasa toimivia asukokonaisuuksia, jotka päällä voin olla töissä.

Tähän on tehty töitä ja varmaan ymmärrät kun jokaista vaatetta käytetään harvoin, ne ei kerkeä kulumaan. Kun tekee hyvän suunnittelutyön ja pysyy siinä, ei tarvitse ostaa yhtään vaatetta ainakaan 5 vuoteen.

Jokaisessa asukokonaisuudessa viihdyn , se varmaan on tärkeää.

Tämä vinkkilistahan oli köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle.

En tiedä sinusta mutta jos minun ei ole tämän takia pitänyt ostaa käytännössä vaatteita 5 v, minusta se on hyvä vinkki.

Miten voi olla siis mahdollista, että vuosikausien köyhäily ei johda pikku hiljaa vaurastumiseen?

Jos joka kk rahat loppuu, palkka riittää laskuihin, miten varallisuutta voi kertyä ?

Minulla on pieniä lsänyyntejä ja tuloja ja näillä voin maksaa mm lomien edulliset matkat, mutta varallisuutta niistä ei kasva.

Viimeisen 5 v aikana yhtiövastike on noussut enemmän kuin palkka.

Onko asumismuotosi siis liian kallis? Pitäisikö työmatkakuluja karsia? Auton omistaminen esimerkiksi ei ole järkevää. Käyt kuitenkin töissä, joten tulosi ovat säännölliset.

Kyllä. Asuminen on liian kallis. Olen ostanut asunnon ollessani naimisiss. Laina oli mitoitettu kahdelle.

Minulla on kiinteä laina, korko 2 %, tätä ei voi muutta. Tälläisiä laiboja oli reilu 10 v sitten markkinoilla.

Lainaehtoja ei voi muuttaa millään laill, tutkittu eron jälkeen.

Menen töihin pyöällä tai kävellen, ihan talvella kun on palkaset, ostan kk lipun mutta senkin niin että alkaa ma ja loppuu pe.

Ja muutenkin lasten elämä on muuttunut hyvin paljon eron jälkeen. Meillä on tiivis yhteisö, lasten koulut, kaikki.

Selviytymiskeinoja on.

Väitän lapsilta ei puutu mitään ja onhan heillä myös isä.

Laina loppuu aikanaan, mutta taloyhtiö on vanha.

Kun kattoremontti alkaa, joudun ottamaan lainan, jota alan lyhentämään vasta kun asuntolaina on maksettu.

Minä en pidä elämääni kituuttamisena. Moni on paljon huonommassa tilassa.

Aina välillä puhun aiheesta lapsien kans. Tietävät tilanteen, mutta jos jotain pyytävät, säästetään muusta.

Esim ex-appivanhemmat mielellään maksavat joululahjoina harrastemaksua ja tämä tietenkin sopii kaikille

Vierailija
168/1383 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperin sijaan voi käyttää käsisuihkua ja pyyhettä.

Roskapussit saa kauppojen muovipussit roskiksesta ilmaiseksi.

Kaupassa kannattaa käyttää koria. Kun ostaa kunnollisen, niin se kestää lopun ikää, eikä tarvitse ostella satunnaisia muovikasseja. Säästyy luontoakin.

Vessassa kannattaa käydä paskalla työpaikalla, jos sellainen on tai jos ei ole, kirjastossa,  kaupassa, huoltoasemalla tms. Säästyy vettä, veskipaperia ja vessanpesuainetta + harjakaan ei kulu niin paljon, koska ei tarvitse pestä pyttyä niin usein, koska se ei likaannu. Myös sähköä säästyy, koska vessan valoa ei tarvitse, kun siellä ei käy niin usein. Samalla kun käy em. julkisessa käymälässä, kannattaa sieltä ottaa taskuun veskipaperia nenäliinaksi ja jos oikein härski on, pumpata saippuaa omaan pikkupulloon kotikäyttöön. Myös mikäli siellä on pistorasia, kannattaa ladata puhelinta vaikka ihan sen paskomisen ajan, koska kaikki säästö on kotiinpäin. Myös vettä kannattaa juoda hanasta vähän, vaikka ei janottaisikaan koska se on ilmaista.

Tähän ketjuun ovat muuten kirjoittaneet pääasiassa nuukailun amatöörit. Te ette tajua mitään kunnon pihtailusta.

Vierailija
169/1383 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

p4n0miez kirjoitti:

Esim. sanotaan että töissäkäyvä henkilö käyttää 9,50 joka päivä lounaalla käymiseen, ja ehkä 3 € kahvipullaan iltapäivästä. Tämä tarkoittaa n. 260€ kuussa. Mieti, onko mahdollista tuoda omat eväät töihin, ja jättää se pulla ostamatta, tai lopettaa kokonaan kahvin juonti.

Osta ruokatermos. Valmista iso pata lemppariruokaasi sunnuntaina. Lämmitä aamuisin, pakkaa mukaan. Säästö on ainakin 1000€ vuodessa.

Tämä on myös oiva keino eristäytyä muusta työyhteisöstä, kun lounaan tullen voikin aina sanoa "mulla on omat eväät", ja jäädä mussuttamaan niitä autoon/toimistoon/whatever.

Työruokailusta en kyllä itse säästäisi. Saan terveellisen ja monipuolisen lounaan kohtuullisella työnantajan tukemalla lounaalla reilusti alle kympillä. Tuskinpa ne samat ihmiset, jotka syövät monipuolisen ruokalan lounaan ja jälkiruuan ovat ensimmäisenä ostamassa sitä päiväkahvipullaa. Työruokailu on sosiaalinen tapahtuma ja paljon hyödyllistä tietoa välittyy siinä ohessa.

Alle kympin lounas ei ole kohtuuhintainen sellaiselle, jolle se kymppi on noin kolmasosa koko viikon ruokabudjetista.

Tuo pitäisi työpaikoilla ottaa huomioon, ja työasiat hoitaa lounaan ulkopuolella. Sosialisoida voi myös työpaikan taukotilassa kahvitellessa, mihin useampi pystyy osallistumaan. Siellä ei voi niin helposti juoruta pienessä porukassa muista selän takana.

Lounasringit ovat usein niitä supinarinkejä. Koettu on.

Vierailija
170/1383 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa mikä säästö olla mies! Ei tarvita meikkejä, ei hiusvärejä, ei rintaliivejä,  ei tamponeja ...

Tai sitten voi olla tarpeeksi hyvännäköinen nainen.

Saippua on aika turha tarvike, jos päivittäin käy suihkussa ja huolehtii muutenkin hygieniastaan. Vessassa voi olla käsien pesua varten halvinta ainetta, mitä kaupasta löytyy jos vaan iho kestää, eikä sitten vaadi käsivoiteita.

Miksi joku ostaa vitamiineja purkissa eikä sen sijaan syö terveellistä ruokaa?Nyt on ollut esim. appelsiineja 50 snt/kg ja perunoita 20 snt/kg. D-vitamiinia saa ulkoilemalla, ja tähän aikaan vuodesta on jo aurinkoisia päiviä.

Köyhä nainen ei tarvitse meikkejä, hiusvärejä, rintaliivejä eikä tamponejakaan. Ostaa kuukautiskupin ja se säästää noissa menkkakuluissa. Ja tukan voi pestä hyvin suihkugeelillä, minä olen oppinut sen mieheltäni.

Vierailija
171/1383 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki laskun suoraveloitukseen.

Itselläni on lisäksi allakka, jossa on ylhäällä kaikki laskujen maksupäivät.

Mm sähkölaskun kanssa on käynyt 2 krt, no, 10 v aikana mutta kuitenkin, ettei suoraveloitus ole mennyt läpi.

Rahaa on ollut tilillä mutta joko pankki tai sähköyhtiö on kämmännyt.

Kummatkin firmat väittivät mitään ei ole heidän puolesta väärin mutta kun sain kummaltakin tämän mustaa valkoisella, ei otettu extrakuluja. Tiedän muutaman, joilla on nimenomaan sähkölasku mennyt perintään vaikka on ollut suoraveloitus ja rahaa tilillä.

Kaikki tekemättömät työt teen seuraavan viikon perjantaihin mennessä. Palautukset, hyvitykset, korjaukset.

Minulla on ns työvaatekansio, eli muovitaskuissa on aina kuva asusta, päällimmäisenä olevan kuvan asun puen päälle ja työpäivän jälkeen kuva menee kansion viimeiseksi. Ei tarvitse miettiä yhtään mitä laittaisin päälle.

Kun vaatteeseen tulee korjattavaa, nappi pitää kiristää, sauma purkautuu, laitan vaatteen ompelukoppaan ja se on aina perjantaina tyhjä. Jos perjantaina on menoa, sitten teen sen viimeistään torstaina.

Minulla on varaa käydä vain näillä bonuslahjakorteilla laivalla. Kollegat aina pyytää minua tuomaan tupakkaa ja viinaa, joskus olen tuonut jopa laatikon olutta/siideriäkin.

Ostan ne kerralla niin että saan lahjakortin, jonka laitan het myyntiin, jos saan näitä siis 2. Jos saan yhden, varaan sillä risteilyn taas 3 kk päähän. Yleensä lahjakortteja tukee 2, joista toisen myyn. Itse laivalla ei rahaa mene, koska otan omat eväät mukaan ja kävelen keskustaan. Jos Tukholmassa sataa vettä, voin jäädä hyttiin vaikka lukemaan kirjaa.

Mutta tarkistan säätiedotukset ja olen joskus matkustanut sadeasun ja kumppareiden kanssa. Mitään en Tukholmasta osta, minulla riittää että pääsen kiertelemään kauppoja.

Tein erotessani listan mistä tykkään, mitkä ovat ilmaisia.

Tykkään kun koti on siisti. Joten meillä on aina siistiä. Tarpeeton tavara on myyty pois, tasot ovat pölyttömiä. Tykkään lukea hesaria ja juoda teetä. Joten otan, luvalla, töistä päivän Hesarin mukaan ja illalla luen ja juon teetä.

Tykkään mennä nukkumaan raikkaaseen sänkyyn. Jos ei ole rankkasadetta, vien aina peiton ja tyynyt ulos herätessäni ja annan sängyn kuivua. Ennen töihin lähtöä petaan sängyn ja illalla sänky tuoksuu hyvälle.

Tää on paha.

Kaikki millintarkasti aina samalla tavalla.

Persoonallisuus jäykkä...

Parasta toi asukansio. Voi ei!

Tili näyttää lähes 0 aina päivää ennen tilipäivää. Töissä vaaditaan tietyn tasoista pukeutumista. Miten itse ratkaisisit tämän ?

Serkkuni auttoi minua vaatevalinnoissa, teki yhdistelmiä, mallasi huiveja, vöitä, koruja jne.

Saatiin iso kasa toimivia asukokonaisuuksia, jotka päällä voin olla töissä.

Tähän on tehty töitä ja varmaan ymmärrät kun jokaista vaatetta käytetään harvoin, ne ei kerkeä kulumaan. Kun tekee hyvän suunnittelutyön ja pysyy siinä, ei tarvitse ostaa yhtään vaatetta ainakaan 5 vuoteen.

Jokaisessa asukokonaisuudessa viihdyn , se varmaan on tärkeää.

Tämä vinkkilistahan oli köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle.

En tiedä sinusta mutta jos minun ei ole tämän takia pitänyt ostaa käytännössä vaatteita 5 v, minusta se on hyvä vinkki.

Ahdistutko, jos kori ei olekaan tyhjä perjantaina. Tai joku kansiosi asun osa on rikki. Tai joudut siirtämään kynää millin sivuun?

Tai laitat vahingossa kansiosta väärän kuvan päällimmäiseksi. Tai kansio hukkuu.

Tai jonain päivänä vaatteet kuluu - et kykene muuttamaan mitään.

Tosi surullinen kuva.

Ei ihan kaikki kotona

Tiedätkö, olet ilkeä ihmine. Vaatekansio on loistava idea ja ilkeilystäsi huolimatta saat lainata sitä.

Vaikka sinusta en ole järkevä, kyllä minävielä muistan mitä minulla oli eilen päällä. Jokaisessa toimistossa on tarpeettomia kansioita, jos tämä menisi rikki, ottaisin käyttöön uuden.

Ja kyllä, vaatteet kuluvat puhki. Viime kesänä paitapusero halkesi. Takaa ja arvaa mitä ?

Nauroin asialle, totesin tämä paita on nyt tehnyt tehtävänsä ja kävin vaihtamassa vaatteet, ei traumoja.

Joten laitoin tämän kuvan pois kansiosta, muut vaatteet mitkä olivat kuvassa menivät ylähyllyle. Saan välillä ystävältäni vaatteita ja kun serkkuni tulee kylään, päivitämme kansiota.

En ahdistu tekemättömistä töistä.

Aikataulut tarkoittaa työt tulevat tehtyä. Mm kun meillä oli lomautus, minulla oli korvaukset liitolta tilillä ennen toiset olivat edes tehneet hakemukset.

Kun korjaa vaatteet heti, pääsee helpommalla.

Eilen rintsikoiden hakanen oli vääntynyt. Töiden jälken vaihdoin osan, siinä meni yllättävän paljon aikaa mutta tänään päälle pukeminen sujui normaalisti.

Muistan vielä vuosien takaa kun ostin arvokkaan lusvsatesetin ja alushousuihin tuli pieni purkautuminen. Joka joka kerta pajeni.

Nyt jos alushousuissa on purkauma, korjaan ne het ja pääsen paljon helpommalla.

Neuvoni ovat hyvi, mutta ilkeilyltäso et vaan sitä näe.

Älä välitä. Sun vaatekansio on täysin sama kuin minulla kännykässä oleva Style Book, johon olen kuvannut jokaisen vaatteeni ja siellä voin tehdä asukokonaisuuksia. Näen myös mikä ostos on kannattanut (laskee hinnasta per käyttökerta "käyttöhinnan" jne). Tällainen menetelmä tekee elämästä ja aamuista simppeliä ja vähentää turhaa stressiä.

Vierailija
172/1383 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesu: Lidlin nestemäinen violetti pesuaine, puolikas korkki. Ei huuhteluainetta. Pese aina täysi koneellinen. Käytä kuitenkin välillä 60 ja jopa 90 asteisia pesuja, etteivät vaatteet ja muut ala haista.

Astianpesukone: älä koskaan pese vajaata konetta.

Kaikki nämä ja jääkaappi: imuroi tausta ja alusta säännöllisesti, pidä alla muovikaukaloa ja tarkista johdot ja kunto sekä suuttimet yms osat säännöllisesti. Näin koneet toimivat ja vältät vesivahingot tai tulipalot ja ehkäisy on halvempaa kuin jälkihoito!

Hygienia: pese hampaat päivittäin, lankaa vähintään pari kertaa viikkoon. Osta Lidlistä tahnat. Älä käytä suuvesiä, ne eivät tee limakalvoille hyvää. Älä syö koko ajan, pidä selkeät ruoka-ajat, joiden jälkeen vähintään juo vettä ja purskuttele, tai ota 1 xylitol pastilli tai purkka. Jos sitä ei ole/kallista, ota 1 juustosiivu. Se neutralisoi hapollisen ruuan haitat. Ehkäiset hyvällä huollolla isot hammasremontit ja pidät huolta terveydestäsi.

Käy suihkussa vähintään joka toinen päivä, mielellään päivittäin. Jos et tee likaista työtä tai hikoile, ihan vesipesukin toimii. Älä käytä alapään pesussa pesuaineita. Pesuaine on tarpeen vain kun olet erityisen likainen tai haluat hieman tuoksuvaa luksusta pesuun, tai ihosi on erittäin rasvainen. Osta Lidlistä saippua tai nestemäinen pesuaine. Ne tuoksuvat hyvälle ja ovat halpoja.

Kasvata pitkä tukka ja pidä oma väri tai ajele oikein lyhyt malli. Näytät aina skarpilta.

Käytät hammaslankaa vain pari kertaa viikossa? Hammasvälit pitäis langata joka päivä...

Uusimmissä jutuissa hammaslääkärit sanovat näin ja se on ehkä henkisesti helpompi ihmiselle, joka lankaa vain 2 päivää ennen hammaslääkärin tarkistusta, paniikissa ;) Se pari kertaa viikossa on parempi kuin ei mitään!

Vierailija
173/1383 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitan:

1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.

2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.

3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.

4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.

5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.

6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.

Jatkakaa...

Essence colour&care strentghtening nail polish -kynsilakka on huono. Ei levity tasaisesti ja joudin heittämään sen pois. Lumenen kynsilakat parempia ostin poistokorista pienen Lumenen ja on paljon parempi.

Essencellä kaikki ei ole hyvää mutta monet jutut on tosi hyviä, nämä esim;

-läpinäkyvä kivipuuteri ja irtopuuteri (paljon parempi kuin esim lumene)

-ripsivärit

-huulenrajauskynät

-huulikiillot

-poskipunat

-luomivärit

Huulipunat, kynsilakat, meikkivoiteet ja peitevoiteet on vähän vaihtelevaa laatua, kannattaa testailla kaupassa rauhassa.

Meikit ovat turhia.

Vierailija
174/1383 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

p4n0miez kirjoitti:

Hus toiseen ketjuun siitä! Yksikään köyhä ei käytä 9,50 työpaikkalounaaseen, 3 euron pullasta puhumattakaan. Hitto te ootte vieraantuneet todellisuudesta.

Työkaverini käyvät syömässä n. 10 euron lounaan päivittäin, ja shoppailujen yhteydessä käydään juomassa capuccinot tai muut ökykahvit jossain kivassa paikassa sekä pari kertaa kuussa ellei viikottain istuta brunssilla (lähtien 25 euroa per henkilö) ja sitten toki illallisella kultamussukan kanssa ja perheen kanssa toki myös joskus, että lapset tottuvat ravintolassa syömiseen ja joskus on kiva vaan hakea pitsat perheelle tai mitä jos tilattais mätöt kotiin ja katottais elokuva!

TUOHON ne rahat menevät.

Ne sun kaverit eivät ole köyhiä. Eikä silloin tarvitse pihistellä, lisäksi he työllistävät muita. Ja kyllä, minä käyn työpaikka lounaalla, jota työnantaja sponssaa. Maksan siitä reilun 5 euroa päivässä. Kahveilla mun ei ole tspana käydä. Syömässä perheen kanssa käydään muutama kerta vuodessa. Mutta mun palkka onkin 5 tonnia kuussa. Työpaikkalounas on tosi tärkeä suhteiden luomisessa. Paljon arvokkaampi kuin siihen kuluva raha.

En minäkään ole köyhä :) Hehän ovat minun työkavereitani. Minä vaan käytän rahani mieluimmin johonkin ihan muuhun. Halusin kirjoittaa tämän tähän ketjuun ihan vinkiksi kaikille, ei vain köyhille. Ja köyhien ei kannata kadehtia kahviloissa istuvia, sillä esim. täällä olevat vinkit termarikahvista kirjastossa ja teekupillisesta ilmaisen Hesarin kanssa kotona illalla kuulostavat aivan ihanalta :)

Vierailija
175/1383 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on netti niin kerron miten huvitan itseäni: menen eri nettikauppoihin, etsin kauniita vaatteita ja keräilen kaiken mitä haluan ostoskoriin. KAIKEN. Hintaan katsomatta. Sitten suljen selaimen. Fiilis on ihan sama kuin olisin ostanut jotain :) Nautin erityisesti kauniiden vaatteiden esittelyvideoista, esim. Net-A-Porter -kaupassa, jonka hintaisia vaatteita en ostaisi edes lottovoiton saatuani.

Aikoinaan kun Yves Rocher lähetteli paperimainoksia saatoin tehdä tilaukset, valita ne liimattavat pikku lappuset ja sitten laittaa kaikki roskiin. Sama fiilis.

Kannattaa kokeilla, mielikuvituskokemukset ovat joskus antoisia.

Vierailija
176/1383 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa mikä säästö olla mies! Ei tarvita meikkejä, ei hiusvärejä, ei rintaliivejä,  ei tamponeja ...

Tai sitten voi olla tarpeeksi hyvännäköinen nainen.

Saippua on aika turha tarvike, jos päivittäin käy suihkussa ja huolehtii muutenkin hygieniastaan. Vessassa voi olla käsien pesua varten halvinta ainetta, mitä kaupasta löytyy jos vaan iho kestää, eikä sitten vaadi käsivoiteita.

Miksi joku ostaa vitamiineja purkissa eikä sen sijaan syö terveellistä ruokaa?Nyt on ollut esim. appelsiineja 50 snt/kg ja perunoita 20 snt/kg. D-vitamiinia saa ulkoilemalla, ja tähän aikaan vuodesta on jo aurinkoisia päiviä.

Köyhä nainen ei tarvitse meikkejä, hiusvärejä, rintaliivejä eikä tamponejakaan. Ostaa kuukautiskupin ja se säästää noissa menkkakuluissa. Ja tukan voi pestä hyvin suihkugeelillä, minä olen oppinut sen mieheltäni.

Köyhäkin nainen saa koska tahansa miehen, jota voi lompakkoloisia niin paljon kuin kehtaa.

Vierailija
177/1383 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperia ei kannata ostaa eikä varastaa, vaan pehmittää sanomalehteä käsien välissä hieromalla. Toimii!

Vierailija
178/1383 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperia ei kannata ostaa eikä varastaa, vaan pehmittää sanomalehteä käsien välissä hieromalla. Toimii!

..niin, ja tulee sit käytyä harvemmin vessassa.

Vierailija
179/1383 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan säästetty paljon vesimaksuissa kun laittaa suihkuun bidee- suihkun (tilasin netistä ison) näin vettä kuluu vain silloin kun painat napista, vesimaksuissa säästetty vuoden aikana monta sataa!

Vierailija
180/1383 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn lähes päivittäin katsomassa lähikaupan tarjoukset klo 21 jälkeen. Ainakin S-ryhmällä on sellainen käytäntö, että -30% alennuksessa olevat tuotteet myydään tuolloin tupla-alennuksella viimeisen parin tunnin aikana. Usein löytyy hyviä tuotteita, jotka voi tarvittaessa pakastaa ja säästöä tulee.

Ja mielestäni on kohtuullista käyttää vuodessa arviolta 5-10 tunnin ajan aikaa erään kyselypaneelin maksuttomiin kyselyihin, joiden palkkiopisteillä lunastan lahjakortteja esim. elokuvalippuihin tai muihin palveluihin. Pari kertaa olen päässyt heidän kauttaan myös henkilökohtaiseen paneelikeskusteluun ja niistä maksetaan paremmin - tavallisesti 40-60€ lahjakortti palkkiona parin tunnin ryhmäkeskustelusta.

Jos asunnossani olisi parveke, niin aivan varmasti käyttäisin luonnon omaa "pakastinta" ja lastaisin kylmäkalleja vaikkapa kylmälaukkuun ja pakastimen ruokatarvikkeet sinne sähköä säästääkseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi