Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle

Vierailija
25.02.2017 |

Minä aloitan:

1. Vitamiinit kannattaa ostaa Alepasta, Rainbow vitamiinihivenaine on 4€ purkki.

2. Apteekista osta vauvojen osastosta d-vitamiinitipat 3 €, vastaava pullo aikuisten hyllyssä 9€.

3. Keitä kahvia tasan se määrä, mitä juot.

4. Essence meikut on todella halpoja ja hyviä.

5. Alepassa kolmen palasaippuan paketti 80snt. Todella hyvä saippua, ei kuivata ihoa.

6. Aamiainen on lähes ilmainen kun syö puuroa.

Jatkakaa...

Kommentit (1383)

Vierailija
101/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki laskun suoraveloitukseen.

Itselläni on lisäksi allakka, jossa on ylhäällä kaikki laskujen maksupäivät.

Mm sähkölaskun kanssa on käynyt 2 krt, no, 10 v aikana mutta kuitenkin, ettei suoraveloitus ole mennyt läpi.

Rahaa on ollut tilillä mutta joko pankki tai sähköyhtiö on kämmännyt.

Kummatkin firmat väittivät mitään ei ole heidän puolesta väärin mutta kun sain kummaltakin tämän mustaa valkoisella, ei otettu extrakuluja. Tiedän muutaman, joilla on nimenomaan sähkölasku mennyt perintään vaikka on ollut suoraveloitus ja rahaa tilillä.

Kaikki tekemättömät työt teen seuraavan viikon perjantaihin mennessä. Palautukset, hyvitykset, korjaukset.

Minulla on ns työvaatekansio, eli muovitaskuissa on aina kuva asusta, päällimmäisenä olevan kuvan asun puen päälle ja työpäivän jälkeen kuva menee kansion viimeiseksi. Ei tarvitse miettiä yhtään mitä laittaisin päälle.

Kun vaatteeseen tulee korjattavaa, nappi pitää kiristää, sauma purkautuu, laitan vaatteen ompelukoppaan ja se on aina perjantaina tyhjä. Jos perjantaina on menoa, sitten teen sen viimeistään torstaina.

Minulla on varaa käydä vain näillä bonuslahjakorteilla laivalla. Kollegat aina pyytää minua tuomaan tupakkaa ja viinaa, joskus olen tuonut jopa laatikon olutta/siideriäkin.

Ostan ne kerralla niin että saan lahjakortin, jonka laitan het myyntiin, jos saan näitä siis 2. Jos saan yhden, varaan sillä risteilyn taas 3 kk päähän. Yleensä lahjakortteja tukee 2, joista toisen myyn. Itse laivalla ei rahaa mene, koska otan omat eväät mukaan ja kävelen keskustaan. Jos Tukholmassa sataa vettä, voin jäädä hyttiin vaikka lukemaan kirjaa.

Mutta tarkistan säätiedotukset ja olen joskus matkustanut sadeasun ja kumppareiden kanssa. Mitään en Tukholmasta osta, minulla riittää että pääsen kiertelemään kauppoja.

Tein erotessani listan mistä tykkään, mitkä ovat ilmaisia.

Tykkään kun koti on siisti. Joten meillä on aina siistiä. Tarpeeton tavara on myyty pois, tasot ovat pölyttömiä. Tykkään lukea hesaria ja juoda teetä. Joten otan, luvalla, töistä päivän Hesarin mukaan ja illalla luen ja juon teetä.

Tykkään mennä nukkumaan raikkaaseen sänkyyn. Jos ei ole rankkasadetta, vien aina peiton ja tyynyt ulos herätessäni ja annan sängyn kuivua. Ennen töihin lähtöä petaan sängyn ja illalla sänky tuoksuu hyvälle.

Tää on paha.

Kaikki millintarkasti aina samalla tavalla.

Persoonallisuus jäykkä...

Parasta toi asukansio. Voi ei!

Tili näyttää lähes 0 aina päivää ennen tilipäivää. Töissä vaaditaan tietyn tasoista pukeutumista. Miten itse ratkaisisit tämän ?

Serkkuni auttoi minua vaatevalinnoissa, teki yhdistelmiä, mallasi huiveja, vöitä, koruja jne.

Saatiin iso kasa toimivia asukokonaisuuksia, jotka päällä voin olla töissä.

Tähän on tehty töitä ja varmaan ymmärrät kun jokaista vaatetta käytetään harvoin, ne ei kerkeä kulumaan. Kun tekee hyvän suunnittelutyön ja pysyy siinä, ei tarvitse ostaa yhtään vaatetta ainakaan 5 vuoteen.

Jokaisessa asukokonaisuudessa viihdyn , se varmaan on tärkeää.

Tämä vinkkilistahan oli köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle.

En tiedä sinusta mutta jos minun ei ole tämän takia pitänyt ostaa käytännössä vaatteita 5 v, minusta se on hyvä vinkki.

Miten voi olla siis mahdollista, että vuosikausien köyhäily ei johda pikku hiljaa vaurastumiseen?

Jos joka kk rahat loppuu, palkka riittää laskuihin, miten varallisuutta voi kertyä ?

Minulla on pieniä lsänyyntejä ja tuloja ja näillä voin maksaa mm lomien edulliset matkat, mutta varallisuutta niistä ei kasva.

Viimeisen 5 v aikana yhtiövastike on noussut enemmän kuin palkka.

Onko asumismuotosi siis liian kallis? Pitäisikö työmatkakuluja karsia? Auton omistaminen esimerkiksi ei ole järkevää. Käyt kuitenkin töissä, joten tulosi ovat säännölliset.

Vierailija
102/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesu: Lidlin nestemäinen violetti pesuaine, puolikas korkki. Ei huuhteluainetta. Pese aina täysi koneellinen. Käytä kuitenkin välillä 60 ja jopa 90 asteisia pesuja, etteivät vaatteet ja muut ala haista.

Astianpesukone: älä koskaan pese vajaata konetta.

Kaikki nämä ja jääkaappi: imuroi tausta ja alusta säännöllisesti, pidä alla muovikaukaloa ja tarkista johdot ja kunto sekä suuttimet yms osat säännöllisesti. Näin koneet toimivat ja vältät vesivahingot tai tulipalot ja ehkäisy on halvempaa kuin jälkihoito!

Hygienia: pese hampaat päivittäin, lankaa vähintään pari kertaa viikkoon. Osta Lidlistä tahnat. Älä käytä suuvesiä, ne eivät tee limakalvoille hyvää. Älä syö koko ajan, pidä selkeät ruoka-ajat, joiden jälkeen vähintään juo vettä ja purskuttele, tai ota 1 xylitol pastilli tai purkka. Jos sitä ei ole/kallista, ota 1 juustosiivu. Se neutralisoi hapollisen ruuan haitat. Ehkäiset hyvällä huollolla isot hammasremontit ja pidät huolta terveydestäsi.

Käy suihkussa vähintään joka toinen päivä, mielellään päivittäin. Jos et tee likaista työtä tai hikoile, ihan vesipesukin toimii. Älä käytä alapään pesussa pesuaineita. Pesuaine on tarpeen vain kun olet erityisen likainen tai haluat hieman tuoksuvaa luksusta pesuun, tai ihosi on erittäin rasvainen. Osta Lidlistä saippua tai nestemäinen pesuaine. Ne tuoksuvat hyvälle ja ovat halpoja.

Kasvata pitkä tukka ja pidä oma väri tai ajele oikein lyhyt malli. Näytät aina skarpilta.

Käytät hammaslankaa vain pari kertaa viikossa? Hammasvälit pitäis langata joka päivä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo asukansio on todella hyvä idea. Itselläni ei ole oikein varma maku pukeutumisen suhteen mutta haluaisin kuitenkin näyttää siistiltä. Pitäisikin varmaan pyytää joku tyylitajuinen kaveri auttamaan tuollaisen tekemisessä.

Sitäpaitsi tuo vapauttaa, ei tarvitse miettiä mitä pukisi päälleen, säästyy aikaa ja ajatusenergiaa.  Elämän yksinkertaistaminen tekee onnelliseksi.

Minä säästän seuraavilla tavoilla:

-en käy kampaajalla. Tukkani on pitkä ja luonnostaan kastanjanruskea ja paksu, joten latvojen tasoitus onnistuu itsekin, väriä ei tarvita.

- En meikkaa. En käy töissä tällä hetkellä, joten ei ole mitään syytä ostaa meikkejä kuivettumaan.

- pesen itseni enimmäkseen vain vedellä, käytän kivideodoranttia ja hiukset pesen ruokasooda- ja  huuhtelen etikkavedellä. Tässä ei kyllä taustalla ole säästöajatus vaan se, että ihoni on tolkuttoman herkkä ja ihan kaikki sensitive-tuotteetkin ärsyttävät, olivat ne miten allergia- ja astmaliiton suosittelemia hyvänsä.

- Ruoka ostetaan enimmäkseen Lidlistä. Kauden kasviksia jne. Herkkujuustotkin on Lidlissä suhteellisen edullisia.

- Liha ei maksa meille mitään, eikä koiranruoka, kun siippa metsästää.

- Meille ei tule mitään lehtiä, ei Netflixiä, ei kaapelikanavia kun ei ole telkkariakaan. Katsotaan koneelta se mikä katsotaan, yleensä aika tuntuu kuluvan muutenkin. Lehdissä on joka tapauksessa "yesterday's news".

- Mies leikkaa tukkansa itse koneella.

- Auto on "pieniruokainen" ja kestävä.

- Pyrimme käymään ruokakaupassa maksimissaan kaksi kertaa viikossa. Muut päivät onkin sitten aika pitkälti "älä osta mitään" -päiviä.

- alkoholia juodaan vähänlaisesti, tupakkaa ei polta kumpikaan.

Ruokasoodalla hiusten peseminen katkoo hiukset pitkäaikaisessa käytössä. Toivottavasti et pese sillä usein etkä säännöllisesti. Googlaa ihmisten kokemuksia. En yritä ilkeillä. Haluan varoittaa, ettei pitkät hiuksesi mene pilalle. Harvoin käytettynä ongelmaa välttämättä ei ole.

Vierailija
104/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperia ja käsipaperit mukaan työpaikoilta ja muualta, säästyy monta,monta kymppiä vuodessa

Vierailija
105/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitamiinit voi tilata Iherbsistä. Jättää mehujen ym. turhien juominen ja juo vettä ja teetä. (Teepussit voi käyttää uudestaan. Katsoo netistä tarjoukset (koska lehteä ei kannnata tilata) ja ostaa useammam kappaleen kerralla ja laittaa pakasteeseen.

Käy kerran viikossa kaupassa ja tekee viikkobudgetin ja ruokalistan erikseen. Tekee suuria määriä kerralla ja loput laittaa pakkaseen. Ostaa soijaa, jolla voi jatkaa esim. jauhelihaa. Edullista ja täyttävää.

Jatkaa vedellä puhdistustuotteita ym. ennen kuin ne loppuu.

Tässä ei ollut kuin yksi järkevä neuvo. Esim. pakkasen pito ei välttämättä tuo yhtään säästöä kun siitä maksaa 30-50 euroa vuodessa. Mukavuutta kyllä, mutta kyse olikin säästämisestä.

Yleensäkin ruokien jatkaminen tulee halvemmaksi, jos on jo valmiit pohjaliemet, kuin aloittaa kaikki alusta. 

Viikon ostoksia ei kannata edelleenkään tehdä etukäteen. Jää kaikki tarjoukset hyödyntämättä, lisäksi viikon etukäteen ostamisella saattaa mennä ruokaa vanhaksi. 

Itse suosin tuotteita joissa on pitkä päiväys ja siinä säästää pilalle menemättömissä tuotteissa.

Vierailija
106/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikit kannattaa jättää sinne kauppaan, turhaa rahan menoa, itsekin joskus käytin, mutta huomattua ihan että mies pitää enemmän merkittävästä ja luonnollisesta jätin kokonaan pois,jälkeen päin ajattelin myös että jos ei kelpaa luonnollisena niin mies ei ole oikea. Se meikin käyttö on vaan muiden huijaamista.

Vierailija
107/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikit kannattaa jättää sinne kauppaan, turhaa rahan menoa, itsekin joskus käytin, mutta huomattua ihan että mies pitää enemmän merkittävästä ja luonnollisesta jätin kokonaan pois,jälkeen päin ajattelin myös että jos ei kelpaa luonnollisena niin mies ei ole oikea. Se meikin käyttö on vaan muiden huijaamista.

Oho tulipas paljon virheitä, koittakaa ymmärtää*ennakoiva tekstin syöttö*

Vierailija
108/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkällä puurolla ei pitkälle pötki.

Pelkkä puuro ei vie kyllä nälkää yhtään. Itselläni on aamupuron kylkiäisenä aina pari palaa ruisleipää ja silti on nälkä jo parin tunnin päästä.

Vierailija
109/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin kosteuspyyhkeet ja kasvonaamiot on ihanaa arjen ylellisyyttä (meikinpoistoon). Oliiviöljy-kahvinporoseos on paras vartalokuorinta.

Vartalon ja jopa kasvojen kuorintaan käy hyvin pehmeä maitorahka+hieno merisuolaseos. Suola ei kuivata lainkaan. Toimii.

Näillä ylellisyyksillä ei ole mitään tekemistä köyhyyden kanssa.

Vierailija
110/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä puuro ei vie kyllä nälkää yhtään. Itselläni on aamupuron kylkiäisenä aina pari palaa ruisleipää ja silti on nälkä jo parin tunnin päästä.

Jospa vaihtaisit sen leivän juustonpalaan tai keitettyyn kananmunaan, ei olisi heti nälkä. Se leipä kun ei ole sen kummoisempaa kuin puurokaan.

Vierailija
111/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö aamupuuron kanssa pakastimesta itse poimittuja marjoja. Saa ne vitamiinitkin ja marjat ilmaisia. Syö makaroonia kananmunan kanssa. Halpaa ja saa myös protskua kun on kananmunaa. Tai peruna munakasta. Älä syö hedelmiä, vaan Mielummin juureksia.

Vierailija
112/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan koko ketjua en ole jaksanut kahlata, joten anteeksi, jos toistan jo mainittua:

- etnisistä ruokakaupoista saa isoja pakkauksia irtoteetä, riisiä, linssejä ja papuja. Kilohinta huomattavan halpa, ja laatu hyvä. Esimerkiksi itse ostin hiljattain viidellä eurolla puolen kilon Ahmad tea-merkkisen pakkauksen earl greytä, ja on todella hyvää irtoteetä.

- kannattaa laatia viikkobudjetti, siinä on helpompi pysyä kuin kk-budjetissa. Laske mukaan myös ne menot, jotka menevät harvemmin kuin kerran kuussa, esim. Vakuutusmaksut.

Vierailija
113/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaatteet uffin euron päiviltä. Itse löytänyt esimerkiksi hyvän villakangas takin ja bleiserin.

Vierailija
114/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

113 jatkoa. Osta sieltä uffin euron päiviltä jokin laadukas vaate. Esimerkiksi iltapuku jos satut löytään ja myy kalliimmalla eteen päin. Esimerkiksi parilla kympillä. Tulee jo voittoa ja ei ostajallekkaan silti kallis. Käytä kirjastoa jos haluat lukea kirjoja tai osta kirjat kirjaston poistomyynnistä.

Vierailija
115/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki laskun suoraveloitukseen.

Itselläni on lisäksi allakka, jossa on ylhäällä kaikki laskujen maksupäivät.

Mm sähkölaskun kanssa on käynyt 2 krt, no, 10 v aikana mutta kuitenkin, ettei suoraveloitus ole mennyt läpi.

Rahaa on ollut tilillä mutta joko pankki tai sähköyhtiö on kämmännyt.

Kummatkin firmat väittivät mitään ei ole heidän puolesta väärin mutta kun sain kummaltakin tämän mustaa valkoisella, ei otettu extrakuluja. Tiedän muutaman, joilla on nimenomaan sähkölasku mennyt perintään vaikka on ollut suoraveloitus ja rahaa tilillä.

Kaikki tekemättömät työt teen seuraavan viikon perjantaihin mennessä. Palautukset, hyvitykset, korjaukset.

Minulla on ns työvaatekansio, eli muovitaskuissa on aina kuva asusta, päällimmäisenä olevan kuvan asun puen päälle ja työpäivän jälkeen kuva menee kansion viimeiseksi. Ei tarvitse miettiä yhtään mitä laittaisin päälle.

Kun vaatteeseen tulee korjattavaa, nappi pitää kiristää, sauma purkautuu, laitan vaatteen ompelukoppaan ja se on aina perjantaina tyhjä. Jos perjantaina on menoa, sitten teen sen viimeistään torstaina.

Minulla on varaa käydä vain näillä bonuslahjakorteilla laivalla. Kollegat aina pyytää minua tuomaan tupakkaa ja viinaa, joskus olen tuonut jopa laatikon olutta/siideriäkin.

Ostan ne kerralla niin että saan lahjakortin, jonka laitan het myyntiin, jos saan näitä siis 2. Jos saan yhden, varaan sillä risteilyn taas 3 kk päähän. Yleensä lahjakortteja tukee 2, joista toisen myyn. Itse laivalla ei rahaa mene, koska otan omat eväät mukaan ja kävelen keskustaan. Jos Tukholmassa sataa vettä, voin jäädä hyttiin vaikka lukemaan kirjaa.

Mutta tarkistan säätiedotukset ja olen joskus matkustanut sadeasun ja kumppareiden kanssa. Mitään en Tukholmasta osta, minulla riittää että pääsen kiertelemään kauppoja.

Tein erotessani listan mistä tykkään, mitkä ovat ilmaisia.

Tykkään kun koti on siisti. Joten meillä on aina siistiä. Tarpeeton tavara on myyty pois, tasot ovat pölyttömiä. Tykkään lukea hesaria ja juoda teetä. Joten otan, luvalla, töistä päivän Hesarin mukaan ja illalla luen ja juon teetä.

Tykkään mennä nukkumaan raikkaaseen sänkyyn. Jos ei ole rankkasadetta, vien aina peiton ja tyynyt ulos herätessäni ja annan sängyn kuivua. Ennen töihin lähtöä petaan sängyn ja illalla sänky tuoksuu hyvälle.

Tää on paha.

Kaikki millintarkasti aina samalla tavalla.

Persoonallisuus jäykkä...

Parasta toi asukansio. Voi ei!

Tili näyttää lähes 0 aina päivää ennen tilipäivää. Töissä vaaditaan tietyn tasoista pukeutumista. Miten itse ratkaisisit tämän ?

Serkkuni auttoi minua vaatevalinnoissa, teki yhdistelmiä, mallasi huiveja, vöitä, koruja jne.

Saatiin iso kasa toimivia asukokonaisuuksia, jotka päällä voin olla töissä.

Tähän on tehty töitä ja varmaan ymmärrät kun jokaista vaatetta käytetään harvoin, ne ei kerkeä kulumaan. Kun tekee hyvän suunnittelutyön ja pysyy siinä, ei tarvitse ostaa yhtään vaatetta ainakaan 5 vuoteen.

Jokaisessa asukokonaisuudessa viihdyn , se varmaan on tärkeää.

Tämä vinkkilistahan oli köyhä antaa säästövinkkejä köyhälle.

En tiedä sinusta mutta jos minun ei ole tämän takia pitänyt ostaa käytännössä vaatteita 5 v, minusta se on hyvä vinkki.

Miten voi olla siis mahdollista, että vuosikausien köyhäily ei johda pikku hiljaa vaurastumiseen?

Jos joka kk rahat loppuu, palkka riittää laskuihin, miten varallisuutta voi kertyä ?

Minulla on pieniä lsänyyntejä ja tuloja ja näillä voin maksaa mm lomien edulliset matkat, mutta varallisuutta niistä ei kasva.

Viimeisen 5 v aikana yhtiövastike on noussut enemmän kuin palkka.

Onko asumismuotosi siis liian kallis? Pitäisikö työmatkakuluja karsia? Auton omistaminen esimerkiksi ei ole järkevää. Käyt kuitenkin töissä, joten tulosi ovat säännölliset.

Olet oikeassa, että jos täyspäiväisessä työssä käyvä ei saa senttiäkään säästöön, niin silloin kulurakenne on pielessä. 

Auton omistamisen järkevyydestä taas en ole aivan samaa mieltä. Se ei ole järkevää silloin, jos työmatkansa kykenee hoitamaan muilla tavoin. Se voi taas hyvinkin olla järkevää, jos auto kohtuullisen iäkäs, eli se on hankintahinnaltaan edullinen, mutta silti kohtuullisen toimintavarma ja osaat itse tehdä auton huollot, sekä korjaukset, tai sinulla on joku tuttu naapurinreiska, joka tekee kyseiset työt asevelihintaan.

Auto saattaa mahdollistaa huomattavankin asumiskustannusten halpenemisen, kun voi asua kauempana asutuskeskuksista. Lisäksi jos voi vähentää matkakulut oman auton mukaan, niin sekin on huomattava etu. Mutta siis tiettyjä reunaehtoja sisältyy auton omistamisen järkevyyteen, se on selvä.

Vierailija
116/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa vaihtaisit sen leivän juustonpalaan tai keitettyyn kananmunaan, ei olisi heti nälkä. Se leipä kun ei ole sen kummoisempaa kuin puurokaan.

Leipäni päällä on aina joko juustoa, tai kananmunaa, silti siis nälkää pukkaa. En tykkää syödä pelkkää juustoa, tai pelkkää kananmunaa ja ruisleivästä pidän. Aaamiaisen pitää myös maistua hyvältä, koska muuten en saa heti aamusta syötyä.

Vierailija
117/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvin juominen on kyllä kummallista. Kuppikaupalla menee ihmisillä päivittäin. Aina ku kaverin näkee tai joku tulee kylään, pitää juoda. Heti ku herää ja ruuan päälle.

Itse en koskaan alkanut juoda, joten kahvipakettitarjoukset, kahvin tai maidon loppuminen, ei oo muodostuneet kynnyskysymykseksi.

"Mutta ku mä tarviin, et herään!" Etkä tarvii, eihän lapsetkaan tarvii. Joko sun elintavoissa on jotain väärin, tai sitten oot vaan kehosi opettanut kofeiinin saamiseen.

Ehdottoman hyvä paikka säästää rahaa. Mitäköhän siitä tulee vuodessa.

Ei kahvia tarvia elämiseen mutta se on hyvää ja täytyyhän sitä joitain iloja olla.

Mulla se on hyvä kahvi ja sulla jotain muuta.

Tupakka? Vai onko nautintoaineilla eroa?

Vierailija
118/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää syödä esim. aamupalalla hedelmän, puolita se - syö siis vain puolikas omena tai banaani. Riittää puolet pidemmälle.

Vierailija
119/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää syödä esim. aamupalalla hedelmän, puolita se - syö siis vain puolikas omena tai banaani. Riittää puolet pidemmälle.

Just ja sitten ostelet niitä purkkivitamiineja kun et raaski syödä tuota hedelmää edes.

Nämä säästövinkit on kyllä aivan syvältä.

En ihmettele enää sanontaa "Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa"

Vierailija
120/1383 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvin juominen on kyllä kummallista. Kuppikaupalla menee ihmisillä päivittäin. Aina ku kaverin näkee tai joku tulee kylään, pitää juoda. Heti ku herää ja ruuan päälle.

Itse en koskaan alkanut juoda, joten kahvipakettitarjoukset, kahvin tai maidon loppuminen, ei oo muodostuneet kynnyskysymykseksi.

"Mutta ku mä tarviin, et herään!" Etkä tarvii, eihän lapsetkaan tarvii. Joko sun elintavoissa on jotain väärin, tai sitten oot vaan kehosi opettanut kofeiinin saamiseen.

Ehdottoman hyvä paikka säästää rahaa. Mitäköhän siitä tulee vuodessa.

Eikö sinulla ole mitään nautintoja? Ostapa kahvilasta tavallisen kahvin sijasta vihersmoothie, fruit bowl tms terveellisempi vaihtoehto niin huomaat että maksaa moninkertaisesti kahviin verrattuna. Kotiin ostettuna kahvi maksaa jonkun 3 euroa paketti ja siitä tulee todella monet kahvit keitettyä. Olisiko 50 kupillista paketin mukaan?

Mä luulin, että tässä ketjussa puhuttiin köyhistä. Oikealla köyhällä ei ole kyllä mitään asiaan kahviloihin sen kummemmin kahville, kuin smoothiellekaan.

Kahvia kotiin ostettuna en pidä kyllä suurenakaan ongelmana, ellei sitä lipitä älyttömiä määriä päivittäin. Toki sekin turha menoerä on jos oikein kireellä ollaan, mutta ei läheskään turhin.

Itse en juo kahvia lainkaan, en ole koskaan juonut. Teetä juon, välillä useammin välillä harvemmin. 50 pussin teepaketti kestää minulla pari kuukautta ja maksaa lidlissä 60 senttiä, joten sen "ylellisyyden" itselleni sallin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän