Kuka kustantaa morsiamen menot polttareissa?
Kommentit (26)
Eihän ne ole mitkään pakolliset pippalot, vaan morsiamen kunniaksi järjestetty illanvietto, johon osallistuvat ne, jotka haluavat. Itse olen jättänyt menemättäkin joihinkin polttareihin, joiden kunniavieras ei ole ollut mulle läheinen (esim. miehen ystävän morsian), ja joista en ole sen takia halunnut maksaa itseäni kipeäksi.
Meillä kyllä menevät kustannukset ihan tasan, en maksa sen enempää kuin muutkaan.. Meitä on morsiamen lisäksi 13, joten loppujen lopuksi yhden henkilön maksama summa ei päätä huimaa.. Mutta siis tosiaan polttariporukan kuuluu maksaa morsiamen menot.
Keräättekö polttaripäivän aamuna summan? Vai perittekö rahaa myöhemmin osallistujilta?
meillä muutamissa polttareissa tuo rahankeräys toimi niin että kun oli jo etukäteen maksettavia juttuja,
niin rahaa kerättiin tietty summa jo etukäteen ja vielä polttariaamuna kerättiin pieni summa...
mutta halusivat silti osallistua pienellä rahasummalla järjestelyihin!!!
ja jos sut on kutsuttu jonkun polttareihin etkä mene niin maksuihin on kyllä kohteliasta osallistua!!!!
En ole koskaan sellaisissa polttareissa ollut. Tottakai polttariporukka huolehtii morsiamen juomisista ja morsiamelle ei edes kukkaroa mukaan.
Vierailija:
ja jos sut on kutsuttu jonkun polttareihin etkä mene niin maksuihin on kyllä kohteliasta osallistua!!!!
Niistä maksan kiinteät menot, loput nostan käteisenä ja niillä maksamme morsiamen juomat ym. illan aikana. Ja morsiamen EI TODELLAKAAN mielestäni kuulu maksaa omia juomiakaan, hänen ei kuulu maksaa polttaripäivänä yhtään mistään.
4
miten paljon rahaa kuluu ja kaikill eosallistujuille ilmoitetaan summa, joka kerätään etukäteen, si vielä polttari ammuna on tarkistettu riittääkö rahat ja kerätty eri kukkaroon kaikilta pieni kolehti jolla juotetaan morsian ja maksetaan taksi kotiin yöllä.
En ole kyllä ikinä kuullutkaan tuollaisesta, että kaikkien kutsuttujen tulisi osallistua kustannuksiin vaikkei paikalle pääsisikään : DDD
kaverit oli nähny niin paljon vaivaa jo päivästä ja kalliiksikin tullut joten musta oli viisasta omilla päivän tuloillani maksaa omat juomani!!!
Vierailija:
kaverit oli nähny niin paljon vaivaa jo päivästä ja kalliiksikin tullut joten musta oli viisasta omilla päivän tuloillani maksaa omat juomani!!!
niin ne nyt on just tarkoitettu myös päivän aikana käytettäväksi, mutta muuss atapauksessa kamut maksaa. Itse en vaan halua kellekkään ystävälleni jotain inhoja rahankeräys tetäviä järjestää vaan mieluummin ns. hemmottelu polttarit
mutta mun kavereista kaikki vaan inhoaa noita joten se siitä. mutta pointti oli että toki ne ansaitut rahat kuuluukin juoda tai juottaa muulle porukalle
yhdet polttarit, missä illan mittaa yksi toisensa jälkeen juhlijoista oli lähtenyt kotiin ja lopuksi morsian oli yksin ravintolassa ilman rahaa ja joutui kävelemään kotiin polttari-vaatteissaan : (
nythän olisi loistava ajankohta pestä kaupan pihoissa autojen tuulilaseja pientä korvausta vastaan!!!
Polttariporukalla on kyllä sen verran ylimääräistä että voimme ja ennen kaikkea haluamme kustantaa hänelle koko päivän. Mekään emme aio laittaa morsianta myymään mitään, vaan päivän aikana keskitytään yhteiseen hauskanpitoon ja morsiamen hemmotteluun. Hyvät polttarit ovat tosiaan morsiamen näköiset, joillekin se voi tarkoittaakin myymistehtäviä ja tuulilasien pesemistä : )
4
ystävät oikeat sellaiset ne osaa morsiamen näköiset polttarit suunnitella!!!
mulle ainakin sopis toi tuulilasien pesu oikein hyvin :)
Vierailija:
yhdet polttarit, missä illan mittaa yksi toisensa jälkeen juhlijoista oli lähtenyt kotiin ja lopuksi morsian oli yksin ravintolassa ilman rahaa ja joutui kävelemään kotiin polttari-vaatteissaan : (
Tässä itsekkin polttareita kaason ominaisuudessa suunnittelen ja omasta pusista menee kyllä enemmän kun multa osallistujilta