Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskavammainen tekosyysi mikset ole käynyt ea-kursseja?

Vierailija
24.02.2017 |

Nimittäin niillä taidoilla voit auttaa pelastamaan sivullisen hengen. Vähintään opit toimimaan asiallisemmin kun esimerkiksi joudut soittamaan hätäkeskukseen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako HIV syyksi? Elvyttäminen voi olla vähän riskialtista jos ei ole sitä suukappaletta suojana.

Vierailija
2/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaako HIV syyksi? Elvyttäminen voi olla vähän riskialtista jos ei ole sitä suukappaletta suojana.

Elvyttä jättäminen on vielä riskialttiimpaa. Samalla voit kertoa tekosyysi miksei sinulla ole sellaista suukappaletta mukanasi jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pussaamisesta ei voi saada HIViä

Vierailija
4/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa koko aihe niin paljon etten halua. Palaa mieleen hetki jolloin isäni kuoli enkä osannutkaan kääntää tajuntonta edes kylkiasentoon peloltani. Tuossa tilanteessa sillä ei olisi kuoitenkaan ollut mitään merkitystä, peli oli jo menetetty aikaa sitten, mutten halua ajatella minkäänlaisia onnettomuustilanteita. Tunteet vetää liiaksi mukaansa.

Huom, pyysit paskavammaista tekosyytä ja tiedän tämän olevan sellainen.

Vierailija
5/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elvyttä jättäminen on vielä riskialttiimpaa. Samalla voit kertoa tekosyysi miksei sinulla ole sellaista suukappaletta mukanasi jatkuvasti.

ei se mikään ilmainen ole

ei 2

Vierailija
6/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä käynyt (ea1 ja ea2), mutta ei ole tullut uusittua, niin että eivät virallisesti ole voimassa.

Syynä on kyllä ihan pelkkä laiskuus. Osaan kyllä elvyttää ja toimia monenlaisessakin tilanteessa.

Vierailija
7/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ykkösen, mutta aivan turhaa paskaahan se oli. Mitään uutta ei tullut, mitä ei olisi jo oppinut muualta.

Vierailija
8/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt kurssin. Mutta en usko että pysty koskaan siihen. Esim. sen takia että en kestä nähdä verta.

Vierailija
9/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ap:n syy sille ettet käynyt "Kuinka kirjoittaa asiallisesti keskustelupalstalle" -kurssia? Ps. jotkut osaavat myös asioida hätäkeskuksen kanssa ilman kurssejakin. Se ei ollut syyni käydä ko. kursseja.

Vierailija
10/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ea1 on käyty. Mutta paskavammaisesti en uskoisi että pystyisin hyödyntämään tositilanteessa.

Vierailija
11/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään hätäkeskuskin opastaa muuten elvyttämään aikuisia vaan painellen ilman puhalluksia.

Vierailija
12/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään hätäkeskuskin opastaa muuten elvyttämään aikuisia vaan painellen ilman puhalluksia.

Perustuu edelleen siihen ettei ihmiset osaa painelupuhalluselvytystä kunnolla ja saa sillä enemmän vahinkoa aikaan. Todellisuudessa painelu-puhallus on edellen se parempi niistä jos sen vain osaa.

Vierailija
13/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK-koulutukseen kuului työturvallisuuskortin ja ADR-luvan kanssa myös EA1-kurssi. Aika turhalta tuntui, vain Annenukke oli uusi tuttavuus enkä nyt sanoisi, että sen noin minuutin mittaisen "elvytyksen" jälkeen osaisin painella ja puhaltaa oikein.

Muutoin meillä on peruskoulussa ala-asteelta asti vietetty 112-päivää, jolloin tehtiin harjoitussoittoja "hätäkeskukseen" ja joka vuosi käytiin läpi miten toimia missäkin tilanteessa. Ja että vaikkei itse osaisikaan tehdä mitään auttaakseen suoraan, niin avun soittaminenkin on jo iso apu ja sivullisia kuuluu huutaa tarpeen tullen apuun.

Eipä ole tullut korttia uusittua ja tuskin tuleekaan ellei työnantaja sitä edellytä.

Vierailija
14/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nekin maksa? Vaikkei pitäis. Mul ei oo varaa.

Lukion terveystiedon ea-opetus meni pilalle koska poikien liikunnanopettaja kiusasi minua. Kiitos hänen, jonkun ihmisen henki voi olla nyt siitä kiinni.

Vierailija
15/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koske keneenkään, jos minun ei ole ihan pakko.

Normaali syy, ei sinun maailmassasi käytetty syy.

Vierailija
16/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitä?

Vierailija
17/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin ahdistuneisuushäiriöstä ja tuollainen kurssi olisi liian pelottava.

Vierailija
18/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut vaivautua ottamaan selvää miten se tapahtuu, tuntuu kummalta ajatukselta, että lähtisin "tollee vaan randomisti yhtäkkii jolleki ensiapukurssille". Maksaako se, missä se tapahtuu, miten kauan se kestää, en jaksa ottaa selvää. Toinen asia on myös kehtaaminen, koska olen tosi ujo.

Tekosyitä en osaa sanoa. Tekosyy voisi olla vaikka sellainen, että "ei ehdi", mutta aikaa mulla kyllä on.

Vierailija
19/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun vähän on pakko koskea siihen toiseen ihmiseen jos olet ensimmäisenä onnettomuuspaikalla.

Vierailija
20/25 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun vähän on pakko koskea siihen toiseen ihmiseen jos olet ensimmäisenä onnettomuuspaikalla.

Olet oikeassa.

Ongelmana on, että olen syöpähoitojen vuoksi niin heikossa kunnossa, ettei minusta ole auttamaan ja toisesta ihmisestä saamani mahdollinen flunssatartunta voi tappaa minut. Ymmärrän, että selitykseni tuntuu huonolta, vaikka pitääkin paikkansa. 

Hälyttäisin apua ja pyytäisin muita ihmisiä auttamaan. Näin olen tehnyt onnettomuuspaikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän