Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isoäidilläni on 102 lastenlasta

Vierailija
23.12.2024 |

Olen itse irronnut lestadiolaisuudesta ja meillä on vain 4 lasta. MummillanI joka on 77V on 102 lastenlasta. Hänellä on 15 omaa lasta. Näillä vaihteleva määrä lapsia. Joulut ovat ikimuistoisia. Pukkia ei tullut ja jokainen sai yhden toivomansa lahja joka oli minulla vauvanukke tai sukset tai melodica tai joku kirja. Kun lapsia oli vuoden välein ei paljon vanhemmat ehtineet yhteen paneutua. Vauvat oli toki rakastettuja.

En tunne kaikkia serkkujani. Muistan ehkä 40 nimeltä. Emme asu lähekkäin. Mummi muistaa ehkä 30 nimeltä mutta omat lapsensa muistaa hyvin.

En tiedä oliko hyvä hankkia näin iso katras jota ei muista edes nimeltä. Onko sinulla yli sara serkkua

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tarvitaan. 

Vierailija
2/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yli sataa, mutta on minulla jotain 50-60, en muista tarkemmin, ei uskontoa mukana kummankaan vanhemman puolelta, mutta sodan jälkeen perheet oli suuria, tätejä ja setiä vielä paljon ja heillä useilla monta lasta. Omassa perheessä vain kaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUmmisi teki kovan työn. Minulla on yksi lapsi

Vierailija
4/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yli sataa serkkua. Taitaa olla elossa vain 7.

Vierailija
5/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 12 serkkua ja lapsillani 6.

Vierailija
6/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun lapsia oli vuoden välein ei paljon vanhemmat ehtineet yhteen paneutua. Vauvat oli toki rakastettuja."

Näin. Joillekin myös 4 lasta on suuri määrä.

Vierailija
7/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala siunaa lapsilla

Vierailija
8/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuuden ja nuoruuden ystävä oli lestadiolaisista perheestä vanhin. Kotona oli kyllä aina lämmin tunnelma, sisaruksilla paljon leikkikavereita, äiti huolehti myös meistä lasten ystävistä kuin omistaan ja kattoi pöydän kaikille :) Toki silti mietin, oliko keskimmäisille sisaruksille tarpeeksi aikaa. 

Vierailija
9/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan tahto on että kaikki lapset otetaan vastaan. Tervetuloa nainen saa yli 1å lasta. Sairaat vaimon saa alle 10

Vierailija
10/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla, mutta yhdellä asiakkaalla on yhteensä 141 jälkeläistä. Olisiko ollut jo neljättä polvea, en muista tarkkaan. Koko ajan tulee vauvauutisia. Ei muista kuin joidenkin nimet eikä ole osallistunut häihin/ristiäisiin enää pitkiin aikoihin. Ei kuulemma jaksa enää kiinnostua.

Vierailija
11/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain Raahessa on sukubjokactäyttää kokonkylän. Jos 10 lasta saa jokainen 10 on 100 lasta. Jne 4 polvessa on jo 10 000 lasta.

Vierailija
12/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki naiset jäisi kotiin meillä voisi olla pian 50 miljoonaa väkeä

Vierailija
13/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että paljonkohan mahtaa olla Suomessa suurin määrä samalle pariskunnalle syntyneitä lapsia, etenkin nykyaikana? Onkohan millekään pariskunnalle syntynyt 20 lasta tai enemmän.

Vierailija
14/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset nostavat eniten kantasuomalaisten väkilukua. Taputukset heille.

Vierailija
15/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jo 7 lasta on yhden äidin keholle liikaa! Kuolee liian nuorena, sillä jokainen raskaus rasittaa. Ihan hirveätä lastentehtailua sellainen on. Jos sitten niistä 7 lapsesta kukin saa vielä 7 lasta, on lapsenlapsia 49. Ei siis lähellekään sataa. Mutta silti: Kuka muka sellaisesta nauttii? Kuka kouluttaa? Miksi luullaan Suomen väkiluvun kasvun olevan joku hyvä juttu? Nytkään ei riitä töitä kaikille! Ja koko maapallon tilannetta ajatellen, tämähän on täysi katastrofi.

Vierailija
16/16 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki naiset jäisi kotiin meillä voisi olla pian 50 miljoonaa väkeä

Täysi mahdottomuus. Varo nyt mitä toivot. Miehet eivät jaksa painaa sellaista määrää työtä, joka elättäisi valtavat lapsikatraat ja vielä sen kotiäidinkin. Voi hyvä luoja. Niin ja sitten on valtava määrä aivan ehdottoman tärkeää pienipalkkaista duunia, (naisvaltaiset alat). Vain harva mies suostuu sellaiseen. Työtä saat paiskia hullun lailla pienellä palkalla.

Lisäksi se 50 miljoonaa on aivan mahdoton ympäristörasite myöskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän