Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vanhana olette uskaltaneet tulla raskaaksi?

Vierailija
23.02.2017 |

Yritin hiljattain jutella lääkärin kanssa asiasta, mutta lääkäri vain totesi että lapset tulee hankkia nuorena joten keskustelu loppui siihen. Tiedän tietenkin, että riskit lisääntyvät iän myötä ja olisinkin mieluummin tullut äidiksi parikymppisenä jos se olisi silloin ollut mahdollista. Missä iässä itsellänne menee raja, milloin uskaltaisitte vielä hankkia lapsia? Onhan niitä yli 40-vuotiaitakin jotka synnyttävät, mutta itse stressaisin koko raskauden ajan kaikkea mikä voi mennä pieleen sekä lapsen että oman terveyden kanssa tuossa iässä. Missä iässä on mielestänne vielä suhteellisen riskitöntä tulla raskaaksi?

Kommentit (31)

1/31 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai minä ainakaan keskustelisi asiasta lääkärin kanssa, kun puolisoni ei ole lääkäri. Raskauteen kuuluu monenlaisia riskejä, mutta jos ei ole mitään perussairautta, joilla lisää riskiä, iäkkäällä on pienemmät riskit kuin esim. monilla nuorilla diabeetikoilla.

2/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla perus sairautena punaturkki ja reiluksi löytyy.

Raskauduin 36 vuotiaan. 3sta kierrosta täysin luomusta. Kaikki meni hyvin ja täydellinen terve vauva syntyi 😍

Esikkoni on nyt 2v2kk ja haaveissa sisarus ennen 40.

Maailmalle olet vain yksi ihminen, mutta yhdelle ihmiselle voit olla koko maailma 😍😘❤❤❤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vanha koulukaveri teki lapsen 50 vuotiaana,terve poika näkyy olevan.

Vierailija
4/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vanha koulukaveri teki lapsen 50 vuotiaana,terve poika näkyy olevan.

Niin ja oli ensimmäinen lapsi ja isä jotain 56v.

Vierailija
5/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauduin 35v ja 38v... esikoinen ensimmäisestä kierrosta ja kuopus kolmannesta , välissä "vahinko" joka meni kesken ( oli varmat päivät, jotka ei nyt olleetkaan niin varmat ). Lapset hommasin vasta noin vanhana kun mies elämääni löytyi päälle kolmekymppisenä.

Vierailija
6/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Eiköhän ne tehä jos tehdään, silloin kun siltä tuntuu.

Vierailija
7/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen kerran uskalsin raskautta 31-vuotiaana. Tämäkin raskaus oli jo selvästi hankalampi kuin aiemmat, parikymppisenä koetut.

Vierailija
8/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta raskauduin 25v. Toinen lapsi mielellään ennen 35v mutta suunnitteilla ennen 30v.

Tietysti jos huomaisin olevani raskaana vaikka 38v niin totta kai pitäisin lapsen! Sanotaanko että ehdoton rajapyykki lienee 39-40v. Voisi vaikka piuhat katkaista tuon iän jälkeen. Kamalat riskit. En halua menettää omaa enkä lapseni terveyttä. Tiedän millaista vammaisten elämä on.

Vierailija
9/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä sain ensimmäiset.

Nyt odotamme "iltatähteä" ja ikää 35. Toistaiseksi kaikki sujunut hyvin. Ehkä jopa paremmin kuin nuorempana. Olo siis parempi 😊

Tiedän muutaman nelikymppisen ensisynnyttäjän ja kaikki on menneet hyvin.

Tiedän myös pari yli nelikymppistä ensisynnyttäjää ja heilläkin kaikki mennyt hyvin.

Itse voisin varmaan vielä nelikymppisenä tulla äidiksi mutta meidän lapsiluku on nyt täynnä.

Vierailija
10/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun gyne suhtautui iäkkäämpänä raskautumiseen ihanan kiihkottomasti ja sanoi, että vanhimmat hänen (ainakin suht luomusti) raskautuneista potilaistaan on ollu 45-vuotiaita.

Mä sain ensimmäisen lapseni hieman vajaa 39v ja toisen hieman vajaa 42v. Kaikki meni hyvin. Nyt, kohta 44-vuotiaana, en ehkä enää uskaltaisi raskautua tai ainakin raskaus jännittäisi enemmän. Tämä on ihan oma tuntemus, en osaa sitä perustella tai selittää.

Vierailija
11/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toisen kerran raskaaksi 39-vuotiaana. Nyt siitä on viisi vuotta ja en kyllä enää... Vielä 43veenä olisin voinut iän puolesta harkita, mutta nyt tuntuu, että ei todellakaan enää.

Vierailija
12/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksi yli nelikymppisenä raskautunutta: toinen 42-vuotiaana ja terve lapsi syntyi; toinen 44-vuotiaana, mutta lapsi on valitettavasti pahasti vammautunut. Nyt noin kahden kuukauden ikäinen ja yhä sairaalassa 😐.

Vierailija
13/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain mun lapset 43v ja 46v, ihan luomusti. Eka syntyi suunnitellulla sectiolla ja toinen alateitse. Ei ongelmia. Nyt ovat jo 16- ja 13- vuotiaita. Lapsivesipunktio tehtiin kummassakin raskaudessa iän vuoksi.

Vierailija
14/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain mun lapset 43v ja 46v, ihan luomusti. Eka syntyi suunnitellulla sectiolla ja toinen alateitse. Ei ongelmia. Nyt ovat jo 16- ja 13- vuotiaita. Lapsivesipunktio tehtiin kummassakin raskaudessa iän vuoksi.

Se on suomeksi ihan vaan sektio.

Vierailija
15/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoisen 35-vuotiaana. Olin sekä raskauden aikana että sen jälkeen hyvässä kunnossa, vauva todella terve ja reipas, maitoa tuli hyvin jne. Olisin hyvin voinut tehdä parin vuoden päästä toisenkin, jos ei olisi muuten parisuhde yskinyt.

Vierailija
16/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä vähän yli 40-vuotiaaksi olisin uskaltanut, mutta en enää jaksanut, kun oli jo kolme lasta. Mummoni sai äitini 45-v, mieheni mummo sai 3 lasta yli 40-v, nuorimman 46-vuotiaana. Meidän suvun vanhin synnyttäjä on ollut 51-v. Tiedän vaikka kuinka paljon jopa yli 45-v synnyttäjiä, yksi sai ainokaisensa 49-v. Vanhin tuntemani synnyttäjä oli 54-v. Kaikilla on terveet lapset, mutta kyllähän ikä lisää riskejä ja isänkin iällä on merkitystä lapsen terveydelle ja lisäksi kannattaa miettiä sitä, että miehillä edelleen sydän- ja verisuonitaudit ovat suuri riski yli 50-vuotiaana. Mutta jos isä onkin nuorempi, niin sitten ennemmin voisi harkita.

Vierailija
17/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 40-vuotias. En epäile ettenkö voisi vielä lapsen saadakin, mutta aika vanha olisin mielestäni jo lasta aikuiseksi saattamaan. Se on aika hemmetin pitkä taival. Oma lapseni jo 13 ja onhan se ollut ajoittain aika raskasta, vaikka ihana ja helpohko lapsi onkin. Ja jos olisi vielä esim. oppimisvaikeuksia lapsella, niin olisi se aika raskasta lähes 6-kymppisille vanhemmille.

Että miettikää raskauden ja synnytyksen lisäksi myös hieman pidemmälle.

Vierailija
18/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kike79... kirjoitti:

Raskauduin 36 vuotiaan. 3sta kierrosta täysin luomusta. Kaikki meni hyvin ja täydellinen terve vauva syntyi 😍

Reilu punaturkki 😲

Vierailija
19/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse 40-vuotias. En epäile ettenkö voisi vielä lapsen saadakin, mutta aika vanha olisin mielestäni jo lasta aikuiseksi saattamaan. Se on aika hemmetin pitkä taival. Oma lapseni jo 13 ja onhan se ollut ajoittain aika raskasta, vaikka ihana ja helpohko lapsi onkin. Ja jos olisi vielä esim. oppimisvaikeuksia lapsella, niin olisi se aika raskasta lähes 6-kymppisille vanhemmille.

Että miettikää raskauden ja synnytyksen lisäksi myös hieman pidemmälle.

Mä toivon, että kuka tahansa miettii lapsen kasvatusta vähän pidemmälle kuin raskauteen ja synnytykseen asti :) Enkä usko, että kovin moni vanhempana raskautunut on lähtenyt leikkiin ihan henkseleitä paukutellen. En minä ainakaan.

60-vuotias ei ole ikäloppu ja esim. omat lapseni ovat mun 60-vuotispäivilläni 21 ja 18. Eiköhän me pärjätä :) Ja joo, voin sairastua, mutta niin voi kuka hyvänsä 40-vuotias äitikin.

Mä en vaan osaa (enkä halua) elää elämääni niin, etten olisi esim. yrittänyt saada lasta vajaa 4-kymppisenä, kun silloin vasta menin yhteen sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa oikeasti halusin perheen perustaa. Aiemmin olisin tehnyt sen vain sen takia, että olen "sopivan ikäinen" ja mun maailmassani se ei ole se ihanteellisin syy hankkia lapsia. Jos lapsillani on oppimisivaikeuksia, jaksamme varmasti mieheni kanssa heitä tukea (yhdessä opettajiensa kanssa), vaikka mulla toinen jalka haudassa jo onkin ;)

Kiva, että sulla tuntuu olevan lapsi "sopivassa" iässä nyt, tsemppiä murrosikäisen kanssa!

Terv. No 11 (lapset 39v ja 42v synnyttänyt)

Vierailija
20/31 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kike79... kirjoitti:

anteeksi , mutta mitä viddua nää alapeukut on ??

voisitteko avata mikä tässä oli niin järkyttävää, kun kaikki muuta samassa tilanteessa  olevat on saaneet pelkkiä yläpeukkuja ?

naurattaa, ketkä nyt tästäkin katkerana alapeukuttivat :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan