Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kätilö sanoisi sinun lapsesi syntyessä, että "sieltähän tuli mitä pitikin", niin mitä sieltä tuli?

Vierailija
23.02.2017 |

.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama äiti kertoo joskus, että ihan samalla tavalla kaikkia lapsia kohdeltiin.

Miksi vain tämä (hyljeksytty) käyttäytyy näin.

Häpeä!

Häpeä on päässäsi. Sinua hyljeksittiin siksi, kun olit niin vittumainen.

Vauva on 2 kk ja äiti jauhaa palstalla, että hänen synnytyksensä pilattiin. Ei tullutkaan tyttöä.

Miten mahtaa kiintymyssuhde kehittyä?

Äiti tarvitsee pikaisesti apua. Ihan lapsen vuoksi

Tämä. Olet vittumainen. Siksi äitisi hyljeksi sinua. Sokea Reettakin tajuaa, että tämä ei ole sen äidin aloittama ketju, mutta tällaiset vittumaiset ihmiset kuin sinä uskottelevat itselleenmieluummin niin, kuin katsovat peiliin. Että pitikö sitä äitiä haukkua siinä ketjussa. Helpottiko se hänen vauvanhoitoaan, mitä? Luultavasti sillä ei ollut merkitystä ja hän hoitaa vauvaansa mitä todennäköisimmin juuri nytkin, eikä ole palstalla kuten sinä ja minä.

Onko sulla kaikki hyvin?

Vierailija
22/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas yksi äiti, joka lapsen sijaan katsoo palstaa. Ja vieläpä ajattelee vihamielisesti lapsestaan.

Vauva on näkymätön. Ihan sama vaikka olisi sylissä. Ei saa huomiota äidiltään

Miksi oletat, että minulla olisi tässä lapsia? Missäs omasi nukkuvat? Sylissäsi? Miksi katsot ruutua!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama äiti kertoo joskus, että ihan samalla tavalla kaikkia lapsia kohdeltiin.

Miksi vain tämä (hyljeksytty) käyttäytyy näin.

Häpeä!

Häpeä on päässäsi. Sinua hyljeksittiin siksi, kun olit niin vittumainen.

Vauva on 2 kk ja äiti jauhaa palstalla, että hänen synnytyksensä pilattiin. Ei tullutkaan tyttöä.

Miten mahtaa kiintymyssuhde kehittyä?

Äiti tarvitsee pikaisesti apua. Ihan lapsen vuoksi

Tämä. Olet vittumainen. Siksi äitisi hyljeksi sinua. Sokea Reettakin tajuaa, että tämä ei ole sen äidin aloittama ketju, mutta tällaiset vittumaiset ihmiset kuin sinä uskottelevat itselleenmieluummin niin, kuin katsovat peiliin. Että pitikö sitä äitiä haukkua siinä ketjussa. Helpottiko se hänen vauvanhoitoaan, mitä? Luultavasti sillä ei ollut merkitystä ja hän hoitaa vauvaansa mitä todennäköisimmin juuri nytkin, eikä ole palstalla kuten sinä ja minä.

Onko sulla kaikki hyvin?

Tuo yksi on vittumainen ihminen ja hänen äitinsäkin koki sen niin, kuin hän oli pieni. Nyt hän purkaa äitinsä itseensä kaataman kuorman palstalla meihin muihin. Sitä lukuunottamatta voin ihan hyvin, kiitos.

Vierailija
24/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli jo

Ei tää vielä ollut. Kätilön lause "sieltä tuli mitä pitikin" on ymmärrettävissä niin, että hän on vanhempien palvelija, joka ilmoittaa, että vanhempien toivoma asia tuli.

Mutta kätikö ei kerro tuolla lauseellaan, mitä vanhemmat toivoivat. Sen saa kertoa tähän ketjuun.

(Aika kauheaa, että jotkut ovat ilahtuneet tuosta lauseesta, tajunneet kun kätilö niin sanoi, että saivat ihmisen, eivät paskapökälettä :/

Asian jauhaminen on häiriintynyttä. Syntymä on se juttu. Ollaan iloisia että lapsi syntyi ja aletaan luomaan suhdetta lapseen.

On surullista että äiti on NÄIN kiinni sukupuolessa.

Vaurioittaa lasta rankasti

Itse en koe synnytystä muuna kuin syntymän mahdollistajana.

Kyse ei ole minusta eikä kätilö ole palvelija. Hän auttoi lapseni maailaan ja varmisti että pysymme kunnossa. Molemmat

Ajattele sinä ihan rauhassa noin. Minä ajattelin aivan toisin. Tosin en ole se äiti, eli en tiedä, miten hän ajatteli.

Mutta kyllä minä synnytin siinä meidän perheeseen lapsen, lapsen, jota joudun hoivaamaan 18 vuotta, on sillä nyt minulle hitunen väliä, kumpi sieltä tulee. Toki eri lailla, kummassakin sukupuolessa on puolensa. Lisäksi kätilö palveli minun synnytystäni, joka on minulle suhteellisen uusi juttu, ja hänelle tuttu. Koska se on hänelle tuttu hän voi keskittyä siinä meihin muihinkin, kuin pelkästään syntyvään henkilöön. Jos on ammattitaitoinen. Ja siinä ketjussa 2 kätilöä kävikin kertomassa, että kyseisessä tilanteessa kolegan tokaisu oli hiukan ajattelematon.

JOUDUT hoivaamaan? On väliä kumpi tulee? Olisiko kannattanut sitten olla kokonaan lisääntymättä, jos sukupuolella on niin suuri merkitys sille hoivaamiselle...

Vierailija
25/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vauva tietysti, mä mitään rattikelkkaakaan sieltä ajatellu kiskoa.

Vierailija
26/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

elävä, terve lapsi. sehän on käsittääkseni jokaisen synnytyksen tavoite..

Vierailija
27/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli jo

Ei tää vielä ollut. Kätilön lause "sieltä tuli mitä pitikin" on ymmärrettävissä niin, että hän on vanhempien palvelija, joka ilmoittaa, että vanhempien toivoma asia tuli.

Mutta kätikö ei kerro tuolla lauseellaan, mitä vanhemmat toivoivat. Sen saa kertoa tähän ketjuun.

(Aika kauheaa, että jotkut ovat ilahtuneet tuosta lauseesta, tajunneet kun kätilö niin sanoi, että saivat ihmisen, eivät paskapökälettä :/

Asian jauhaminen on häiriintynyttä. Syntymä on se juttu. Ollaan iloisia että lapsi syntyi ja aletaan luomaan suhdetta lapseen.

Kyse ei ole minusta eikä kätilö ole palvelija. Hän auttoi lapseni maailaan ja varmisti että pysymme kunnossa. Molemmat

Ajattele sinä ihan rauhassa noin. Minä ajattelin aivan toisin. Tosin en ole se äiti, eli en tiedä, miten hän ajatteli.

Mutta kyllä minä synnytin siinä meidän perheeseen lapsen, lapsen, jota joudun hoivaamaan 18 vuotta, on sillä nyt minulle hitunen väliä, kumpi sieltä tulee. Toki eri lailla, kummassakin sukupuolessa on puolensa. Lisäksi kätilö palveli minun synnytystäni, joka on minulle suhteellisen uusi juttu, ja hänelle tuttu. Koska se on hänelle tuttu hän voi keskittyä siinä meihin muihinkin, kuin pelkästään syntyvään henkilöön. Jos on ammattitaitoinen. Ja siinä ketjussa 2 kätilöä kävikin kertomassa, että kyseisessä tilanteessa kolegan tokaisu oli hiukan ajattelematon.

JOUDUT hoivaamaan? On väliä kumpi tulee? Olisiko kannattanut sitten olla kokonaan lisääntymättä, jos sukupuolella on niin suuri merkitys sille hoivaamiselle...

Niin, joudun huonoinakin hetkinä hoivaamaan. Ei se kaikki lapsen kanssa ole vain pelkkää aurinkoa ja sunshineä. Silloin tuntuu mukavalta, että saa kokemuksia molemmista sukupuolista. Ei voi sitten kiikkustuolissa vanhana yleistää, että kaikki pojat on sellaisia... Saattaa huomata, että tytötkin on. Vaikkapa.

Vierailija
28/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vaaleaihoinen vauva

Vierailija
29/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuli vauva. Elävä ja terve vauva. Ei se kätilö lue vanhempien ajatuksia ja salaisia toiveita siitä, kumpaa he toivoisivat, tyttöä vai poikaa. Ja vielä vähemmän kätilö taatusti ryhtyy vittuilemaan jostain sukupuolitoiveista (tai tuomitsemaan, mitä sukupuolta oleva vauva teidän pitäisi saada, mitä ihmettä?!), kun päällä on akuutti synnytystilanne.

Vierailija
30/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli jo

Niin, joudun huonoinakin hetkinä hoivaamaan. Ei se kaikki lapsen kanssa ole vain pelkkää aurinkoa ja sunshineä. Silloin tuntuu mukavalta, että saa kokemuksia molemmista sukupuolista. Ei voi sitten kiikkustuolissa vanhana yleistää, että kaikki pojat on sellaisia... Saattaa huomata, että tytötkin on. Vaikkapa.

Rupea perhepäivähoitajaksi, saat kokemuksia.

Vierailija
31/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin sukupuolen heti kun kävin istukkanäytteessä, tai pitihän siinä vähän aikaa odottaa. Olin todella onnellinen. Toki tyttökin olisi käymnyt, aivan sama kunhan on terve. 

Vierailija
32/32 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi, ei paskaa.