Lapsen neuvolaterkkarin vaihtaminen?
Minkälainen prosessi on, jos haluaa vaihtaa neuvolan "oman" terveydenhoitajan ja eikö olekin siis niin, että sen pystyy vaihtamaan? Riittääkö, että vain soittaa neuvolaan ja sanoo, haluavansa vaihtaa? Vai pitääkö tehdä joku kirjallinen virallinen pyyntö tms.?
Minkälaisia kokemuksia teillä muutoin on? Onko vaihto onnistunut helposti? Onko sitä jotenkin tarvinnut perustella? Onko tullut ongelmia myöhemmin: onko muut terkkarit suhtautuneet teihin esim. jotenkin nuivemmin myöhemmin? Ja näkyykö se tiedoissa kaikille, että oma hoitaja on vaihdettu?
Asumme pk-seudulla ja täällä on kyllä paljon hoitajia. Ei siis ole mikään pikkukunta kyseessä, jossa olisi vain 1-2 hoitajaa töissä. Meidän aiempi tosi kiva oma hoitaja siirtyi muihin tehtäviin ja nyt tämä uusi on kuulemma sellainen tapaus, että sieltä vastaanotolta lähtee itkien yleensä niin lapsi kuin äitikin... :-/
Kommentit (3)
Ok, kuulostaa sujuvalta. :-) Oli siis ihan se vakkarihoitaja, jonka vaihdoit pysyvästi?
Ajanvarauksesta sanottiin mulle, että mun täytyy olla esimieheen yhteydessä. Tuleekohan tuosta vaikeuksia/sanomista terkkarille? Toisaalta varmaan mietin turhaan, kun taitaa tulla ihan aiheesta, jos tulee...
Mulla meni näin pk-seudulla: soitin ajanvaraukseen ja sanoin, että katsotko aikaa joltain toiselta hoitajalta. Ajanvaraus vastasi, että joo ja sit mentiin toiselle hoitajalle. Ei vaikeeta siis.