Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus ja työt

Vierailija
23.02.2017 |

Pakko tulla avautumaan, kun jaksaminen niin koetuksella. Olen aiemmin sairastanut vaikean masennuksen, mutta onnekseni toipunut. Nyt on muutaman kuukauden taas ollut voimaton olo. Töiden jälkeen arkisin nukun ja en saa muuta aikaan. Viikonloppuisin koitan siivota ja kokkailla, mutta muuta elämää töiden ohella ei ole. Olen ollut nykyisessä työssäni vasta 1,5 vuotta ja hävettäisi nyt jo jäädä sairaslomalle. Kuitenkin tuntuu, etten millään jaksa töissä tällä hetkellä.

Alkoholin jätin pois jo vuosia sitten, ruokavalio on terveellinen ja esimerkiksi kävelen 14 kilometriä päivässä työmatkoja. Kaiken mahdollisen olen tehnyt parantuakseni vaan ei auta.

Kuinkakohan helposti saan kenkää seuraavassa YT:ssä, jos menen nyt lääkäriin hakemaan sairauslomaa esimerkiksi viikon, että saisi oloa paremmaksi. Vai saako tällaisesta edes sairaslomaa?

JA onko kenelläkään masentuneella vinkkiä töissä jaksamiseen?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen taustalla on aina stressi. Ehkä liikunta on mennyt jo stressin puolelle, jokin tauti tekee tuloaan tai sitten kausimasennus pukkaa päälle. Työterveydestä sinulle voidaan antaa lomaa ja pilleriresepti, mutta eivät ne mitään muuta tee kuin siirtää ongelmaa ja seuraavissa YT-näytelmissä saat kenkää. Ennen lääkityksen aloittamista lue kirja Tappava psykiatria ja lääkinnän harha, jotta osaat tehdä aikuismaisen ja sivistyneen ratkaisun mikä on sinulle oikea tapa hoitaa sairautta.

Mikäli minä olisin sinä, kuuntelisin kroppaani liikunnankin suhteen ja jos väsyttää, nukun ja annan kehon hoitaa itse itseään. Stressissä sympaattinen hermosto on yliaktiivinen, jolloin kehon korjaustoimintoja ei tehdä. Väsymys voi olla merkki siitä, että keho tarvitsee lepoa, jolloin parasympaattinen hermosto on aktiivisimmillaan ja keho korjaa itseään (solutuotanto jne).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä