Mitä kasvovoidetta käytätte iltaisin ja aamuisin?
Käytättekö eri tuotetta illalla ja toista aamulla?
Minkä merkkistä?
Etsiskelen hellävaraista tuotetta couperoottisen sekaihoni voiteeksi.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Yövoiteena on Bellavita (koska A-vitamiini), päivävoiteena Herbinan Energy Boost suojakertoimen 15 vuoksi. Hyviä ovat mulle, normi-iho ja ikää 40.
Koska ikääntyvä. Koska mitä muuta?
Pari kertaa viikossa käytän Nivea Softia, punoitukseen ja ylirasvoitukseen toimii rhassoul savi ja töihin laitan L'oreal matte foundation jos jaksan.
En mitään. Jos kuitenkin pakkasella kuivuu niin kookosöljyä. En kuitenkaan aamuin illoin vaan silloin kun tuntuu kuivalta.
Mun couperosa-ihoon on sopinut hyvin Avenen tuotteet. Olen kuitenkin käyttänyt myös väliaikaisena apuna rahapulassa Bellavitaa (ne hajusteettomat) ja Aqualania naaman pesuun. Eivät ole kyllä mulla sopineet pitkäaikaiseen käyttöön eli ne eivät sitten kuitenkaan suojaa tarpeeksi couperosa-ihoa.
Luontaistuotteista en ole löytänyt sopivia tuotteita kasvoilleni. Ovat ärsyttäneet liikaa eli itse olen aina turvautunut apteekin tuotteisiin kasvojen ihon hoidossa. Avenen tuotteisiin tosiaan palaan aina vaan.
Ikää 35 vuotta.
Aqualan L:ää aamuin illoin. En uskalla käyttää mitään muuta, kun monesta tuotteesta saan ihottumaa ja/tai finnejä. Mulla on ihan kamala iho: kuiva, finninen ja ryppyinen vaikka oon alle kolmekymppinen. Jotain kosteuttavampaa pitäisi olla, mutta mikään kokeilemani ei auta tai jos auttaa, tulee kamalasti finnejä.
En tiedä mikä neuvoksi. Kosmetologeihinkaan en luota, kokemukseni niistä on että tyrkyttävät kalliita mömmöjään ilman oikeaa ammattitaitoa ja ymmärrystä kemiasta / biologiasta... Joten hölvään naamaani sillä perusvoiteella ja kärsin paskasta ihostani.
Ennen mulla oli käytössä erilliset Lumenen yö ja päivävoiteet ainakin 15 vuotta. Nyt olen parisen vuotta käyttänyt sekä päivä, että yövoiteena tuota Lumenen Artic Aqva 24h voidetta.
n 38v.
Käytän Avenen Skin Recovery rasvaisempaa voidetta ja joka kolmas yö Eluagea. Päivällä Misshan aurinkovoidetta.
Vierailija kirjoitti:
Aqualan L:ää aamuin illoin. En uskalla käyttää mitään muuta, kun monesta tuotteesta saan ihottumaa ja/tai finnejä. Mulla on ihan kamala iho: kuiva, finninen ja ryppyinen vaikka oon alle kolmekymppinen. Jotain kosteuttavampaa pitäisi olla, mutta mikään kokeilemani ei auta tai jos auttaa, tulee kamalasti finnejä.
En tiedä mikä neuvoksi. Kosmetologeihinkaan en luota, kokemukseni niistä on että tyrkyttävät kalliita mömmöjään ilman oikeaa ammattitaitoa ja ymmärrystä kemiasta / biologiasta... Joten hölvään naamaani sillä perusvoiteella ja kärsin paskasta ihostani.
Mutta finnejä on siis tuonkin voiteen kanssa? En ihmettelisi, koska se on täynnä tukkivia ainesosia.
Sekoitan aloe vera geeliä ja kookos öljyä tai sitten hypoallergeenista kosteusemulsiota ja aloe vera geeliä
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sama tilanne sekaihon kanssa, turhauduin täysin ja päätin sitten että olkoon. Pesen ihon mutasaippualla ja siinä se. En rasvaa. Alussa iho oli mitä oli (mutta sitä se oli rasvojenkin kanssa), mutta sitten tasoittui. Nykyään iho ei kaipaa rasvaa kun kovimmilla pakkasilla ja silloin laitan yöksi kookosöljyä. Ihoni ei ole teini- iän jälkeen koskaan ollut niin hyvä kuin nyt.
Näin talvella iltaisin Neal' Yard Remedies Wild Rose Beauty Balmia, aamulla Vichyn ikääntyvän ihon päivävoidetta. Kesällä on ohuemmat voiteet.
Minulla samanlainen ihotyyppi kuin ap:lla. Oletko käynyt ihotautilääkärillä?
Mulla käytössä Humektan ja jätin pois aurinkosuojatuotteet, koska niissä on todella monta allergisoivaa ja ärsyttävää kemikaalia. Johan rauhoittui ihokin.
La Roche Posayn Toleriane aamulla ja Elizabeth Ardenin Advanced Night Repair illalla
Tällä hetkellä Philosophyn Miracle Worker Overnight ja Renewed Hope in a jar Dry skin
Aamulla Louis Widmerin päivävoidetta, joka pitää ihon mattapintaisena. Lisäksi ACOn seerumia ja Louis Widmerin silmänympärysvoidetta. Illalla Humektania + em. seerumi ja usein silmänympärysvoide.
Mulla on myös herkkä couperoottinen sekaiho.
- Päivä- ja yövoiteena Erisan täyteläinen kosteusvoide, putsarina LV-sarjan misellivesi.
- couperosan hoitovoiteena kuurimaisesti Avenen anti-redness Fort -voide.
- kesällä päivävoiteena Erisanin kosteuttavaa sk15 voidetta.
- kesät talvet kosteusvoiteen päälle Avenen peitevoidetta (sk30) ja kevyttä Mosaic puuteria suojaaman ihoa.
Te öljyjen käyttäjät: eikö teillä se öljy leviä yöllä tyynyyn? Mulla ainakin, jos olen erehtynyt laittamaan.
En käytä mitään kasvovoiteita, kuorin ihoni pari kertaa viikossa hommaan tarkoitetulla harjalla. Kasvojeni iho ei ole enää pintakuiva vaan rasvainen kuorimisen asiosta (mustapäätkin on lähteny). Illalla pyyhin naamani tonerilla (mikä lie suomeksi) ja taputtelen silmänympäryksille providan avokadoöljyä.
Käytän seerumeja ja eri voiteita vuodenajasta riippuen. Oma ihoni on hyvin herkkä ja seka-iho (rasivainen T-alue, kuivat posket ja otsa).
Näin talvella käytän L300-sarjan päivävoidetta (se tummanpinkki - tarkoitettu ikääntyville ihmisille, mutta olen itse alle 30v ja mielestäni ainekset ovat parhaat ihotyyppiäni ajatellen), voin suositella ihan hinnankin takia, ja seerumina käytän Malu Wilz Pure Balance Serum -hoitoseerumia. Seerumi kosteuttaa ilman että lisää rasvaisuutta. Nivean seerumit on myös ihan ok.
Seerumin takia en ole kokenut tarpeelliseksi käyttää yövoidetta erikeen (käytän siis samaa voidetta yöllä kuin päivälläkin).
Ja huom, seerumithan laitetaan märkään/kosteaan naamaan ettei kirvele (ja jos on hyvin herkkä iho, se kirvely on ihan kamalaa).
Aqualan L:ää käytän suihkun jälkeen, muuta en.