Miehen Ex:n hautajaiset
Mieheni exän hautajaiset järjestetään muun suvun painostuksesta meillä, olen tähän suostunut miehen teini ikäisen tyttären takia ( poika joudutaan hautajaisiin pakottamaan mukaan). Vieläkään kukaan ei tiedä eikä kerro edes kysyttäessä paljonko väkeä on tulossa, olen haalinnut kahvikuppeja sieltä sun täältä ja ilmoittanut vainajan sukulaisille että 20:lle löytyy astiat. Tähänkään ei ole kommentoitu. Ottaa pattiin se että minähän sen huonon emännän leiman saan jos astiat ja tarjottavat loppuu kesken mutta kukaan ei vaivaudu selvittämään keitä paikalle on tulossa.... tarjottavista on saatu sentään joku tolkku, tuovat tullessaa!
Kommentit (74)
Mitä ihmettä sä täällä vieläkin keuhkoat, etkö nyt oo jo muutaman ketjun verran saanut purkaa tuntojasi.
Hienoa että järjestätte vainajalle muistotilaisuuden.
Ihmiset surevat eri tavoin; myös vetäytymällä kuoreensa, suojellakseen itseään surun keskellä - ei välttämättä ole siis suvun taholta kylmää välinpitämättömyyttä. Vainajan sairaus on jo aiheuttanut heille paljon surua.
Olisit tarvinnut suvulta tukea enemmän, ehkä he eivät ole osanneet sitä ajatella niin kun olet "uusi puoliso", ei voi tietää mutta koeta jaksaa ja muistathan esittää suruvalittelun kaikille vainajan omaisille hautajaisissa, sen puuttumisesta voidaan herkästi loukkaantua.
Stressaahan se kun pitäisi järjestää muistotilaisuus eikä tiedä kuka tulee paikalle. Tarjottavien tuonti vainajan sisarusten puolelta kuitenkin osoittaa että he haluavat olla mukana järjestämässä muistotilaisuutta ja ovat ehkä helpottuneita kun on se "joku muu" joka ottaa vastuuta ja jaksaa järjestää - myöhemmin kaikki ovat sinulle ja miehellesi kiitollisia, erityisesti vainajan lapset; äiti on rakas oli elämä mennyt sitten miten vain.
Poika voi olla peloissaan surunsa kanssa ja jännittää hautajaisia eikä haluaisi osallistua suojellakseen itseään - paljon tukea pojalle ja tietenkin tytölle; siunaustilaisuus ja arkun laskeminen hautaan vie konkreettisesti äidin pois. Vanhemman kuolema on raskas paikka.
eikö tämä palsta ole juuri sitä varten että täällä saa meuhkata!
Mitä hittoa SÄ olet järkkäämässä jonkun miehes EXÄN hautajaisia TEILLE??? Haloo! Ei todellakaan kuulu nuo hippalot sulle ja teidän kämppään. Kai sillä juopolla sukulaisiakin on. En todellakaan suostuis. Olkoon vaikka 100 yhteistä lasta.
onhan sillä, ei vaan kukaan niistä halunnut asiaa hoitaa ja mieheni tytär halusi äidilleen hautajaiset. siksi ne on meillä. ja kyllä minäkin kovasti ihmettelen ettei vainajan oma suku ollut asiasta kiinnostunut
hautajaiset on pidetty, vieraita tuli parikymmentä, kahvikupit riitti. tarjottavat loppu hiukan kesken koska lähes kaikki ne ketkä oilivat luvanneet tuoda tarjottavia eivät sitten tuoneetkaan mitään. muuten tilaisuus meni ok. yksi vainajan lapsuuden kaveri ei pitänyt minun läsnäolostani ja käski minua poistumaan, totesin hyvin rauhallisesti että nyt tilanne on sellainen että jos et voi olla kodissani voit poistua itse. pysyin sitten loppuajan erihuoneessa.
yes nyt sitten tappelu perinnönjaosta voi alkaa.
No niin.Nyt sitten voit keskittyä johonkin aivan muuhun asiaan.Tosin luulen,että miehesi sukulaiset tulevat varmasti kommentoimaan järjestelyjäsi jälkikäteen ja tulet niistä vuodattamaan tänne vielä monta kertaa.
en nää mitään syytä miksi mieheni sukulaiset kommentoisivat järjestelyjä, eiväthän hautajaiset heitä koskettaneet ollenkaan, ei heistä kukaan ollut edes paikalla. Vainajan sukulaiset saa kommentoida mitä haluaa, he eivät itse halunneet hommaa hoitaa minä hoidin ja nyt on myöhäistä valittaa!
Hesarissa oli muuten nyt sunnuntaina kaksi kuolinilmoitusta samasta tyypistä sillä tavalla, että toinen oli ilmeisesti entisen perheen ja toinen uudemman perheen laatima. Siis sellainen vaikutelma tuli. Aika karua, jos ei kaikki lapset mahdu samaan kuolinilmoitukseen.
ohis, mutta hiukan liittyy aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
hautajaiset on pidetty, vieraita tuli parikymmentä, kahvikupit riitti. tarjottavat loppu hiukan kesken koska lähes kaikki ne ketkä oilivat luvanneet tuoda tarjottavia eivät sitten tuoneetkaan mitään. muuten tilaisuus meni ok. yksi vainajan lapsuuden kaveri ei pitänyt minun läsnäolostani ja käski minua poistumaan, totesin hyvin rauhallisesti että nyt tilanne on sellainen että jos et voi olla kodissani voit poistua itse. pysyin sitten loppuajan erihuoneessa.
Olin kerran oikeasti hautajaisissa, joissa vainajan entisen vaimon (entinen vaimokin jo kuollut) ystävät tulivat kuokkimaan ja muistelemaan vainajan elämää entisen vaimonsa kanssa. Siis ihan ottivat puheenvuoroja. Oli siinä leskellä kestämistä, mutta hienosti kesti moisen törpön käytöksen.
Mä olen järjestänyt miehen sedän hautajaiset, kuoli vailla pennin pyörylää ja yhtä köyhiä muut sukulaiset. Appiukko oli mennyt töksäyttämään miehelleni, että te järjestätte hänen veljensä hautajaiset, vaikka sedällä oli ulkomailla asuva poikakin. Tämä setä oli pässinselvä narsisti ja entinen juoppo. Minulla ja miehellä kun oli vakituiset työt ja velkainen osakekämppä, niin oltiin vissiin sitten rikkaita...?
Ei siinä mitään, ilmoitin että mitään hienoa on sitten turha odottaa, ja tarjoilu olikin sitten voisilmäpullaa, kinkkupiirakkaa, karjalanpiirakoita, munavoita ja kaupan keksejä. Ja todellakin kertakäyttömukit ja paperilautaset. Meillä ei ollut tiskikonetta silloin (pikkulapsiperhe ja 70-luvun asunto, joka tarvitsi tukevasti remppaa). Nuorin oli 6 kk ikäinen tissivauva. Mutta katseltiin kuvia sedästä ja muisteltiin tilanteita. Niitä tilanteita kyllä riitti.
Kyllä siinä saa mennä matalan kaavan mukaan, jos kerran järjestetään, kun muut ei viitsi. Teinin kannalta hyvä että piditte! Tuliko poikakin?
tuli poika paikalle ja paikalle ilmaantui myös vainajan eka puoliso, vanhempien lasten isä.
pitopalvelu 20:lle maksaisi 400 e , eli ei todellakaan oltaisi oltu valmiita maksamaan tuollaisia summia!