Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen Ex:n hautajaiset

Vierailija
23.02.2017 |

Mieheni exän hautajaiset järjestetään muun suvun painostuksesta meillä, olen tähän suostunut miehen teini ikäisen tyttären takia ( poika joudutaan hautajaisiin pakottamaan mukaan). Vieläkään kukaan ei tiedä eikä kerro edes kysyttäessä paljonko väkeä on tulossa, olen haalinnut kahvikuppeja sieltä sun täältä ja ilmoittanut vainajan sukulaisille että 20:lle löytyy astiat. Tähänkään ei ole kommentoitu. Ottaa pattiin se että minähän sen huonon emännän leiman saan jos astiat ja tarjottavat loppuu kesken mutta kukaan ei vaivaudu selvittämään keitä paikalle on tulossa.... tarjottavista on saatu sentään joku tolkku, tuovat tullessaa!

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan muu kuin nuorin tyttö ei halunnut muistotilaisuutta järjestettäväksi ja kun hän halusi muu suku ilmoitti että se on sitten teillä, sen jälkeen en ole edes nyhtämällä saanut tietoa ketä on tulossa ja kuinka paljon. vainajan vanhemmat lapset tuovat tarjottavaa, mutat heistäkään en tiedä kuinka monta henkeä on tulossa ( ovat perheellisiä) . siksi me ( minä ja mieheni) suostuimme tähän koska siitäkin huolimatat että ko äiti on tuottanut lapsilleen äärimmäisen paljon ongelmia niin tytär halusi häntä muistaa. eivät viimeiseen kahteen vuoteen ole juurikaan tavanneet , muuta kuin silloin kun ollaan viety tyttöä katsomaan äitiä hoitolaitoksiin. mutta silti äiti mikä äiti. yhä vieläkin ihmettelen sitä että jos lapsella riittää sympatiaa kaikesta huolimatta, niin missä se on sisaruksilla ja äidillä ja niillä vanhemmilla lapsilla joilla varmasti on niitä hyvä muistoja vainajasta! tällä nuorimmalla ei ole.

Vierailija
42/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut jo selväksi sekin että oli alkoholisti. Miksi sitäkin hoet?  Miten se liittyy tämän kerran avaukseen? Ei ole enää alkoholisti.

Kuules nyt vanhalehmä, äitini oli alkoholisti ja maailman paras ihminen ja äiti. Äitipuoltani (random reikä) en koskaan edes tavannut, miksi olisin? Ymmärrätkö idari, alkoholistia myös rakastetaan, eritoten jos se on äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitähän mä tässä ihmettelen kovasti että miksi sitä ei kukaan rakastanut! eli miksi sen omat vanhemmat, sisarukset ja nämä kaksi aikuista lasta perheineen joilla varmaan on hyviäkin muistoja hänestä eivät halua edes muistotilaisuutta hänelle järjestää.

Vierailija
44/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä mä jään paikalle , tytön takia . Jotain varmaan kertoo lastenkin suhteesta äitiin se että eka biisi mikä tyttärelle tuli mieleen kun mietittiin biisejä hautajaisiin oli " juodaan viinaa" ja poika tosiaan on pakotettu paikalle ja voi vielä olla että ei saada pakotettua.

Miksi se poika pitää pakottaa paikalle? Ettei sukulaiset ihmettele ja että kulissit säilyy? Koska äidin hautajaisiin vaan pitää tulla koska se on tapana? Jos poikaa ei vähempää kiinnosta näytellä juopon kuoppajaisissa niin miksi sinne pitää tulla?

Vierailija
45/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen ketjun ap kirjoitti ihan hyvin. Tämän ketjun aloittaja ei ymmärrä kieliopista mitään. Mitä ihmettä tällaisella provoamisella voi saavuttaa?

Vierailija
46/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen oma psyko oli ehdottanut että tulee paikalle jotta saa loppuunkäsiteltyä äitiasiansa, poikaa siis hoidetaan äidin juomisen takia.

Vierailija
47/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ei ole provo. alunperin koitin saada edes jonkinlaista ymmärrystä sille miksi tässä tilanteessa ne ihmiset joilla on vainajasta hyviäkin muistoja on liuenneet jonnekin... no me nyt hoidetaan nää bileet, meni miten meni ja tuli paikalle ketä tuli.

Vierailija
48/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä ei ole provo. alunperin koitin saada edes jonkinlaista ymmärrystä sille miksi tässä tilanteessa ne ihmiset joilla on vainajasta hyviäkin muistoja on liuenneet jonnekin... no me nyt hoidetaan nää bileet, meni miten meni ja tuli paikalle ketä tuli.

Noin juuri kannattaa tehdä, hoitaa se pois päiväjärjestyksestä ja yrittää jättää katkeruus ja ihmettely ja keskittyä omaan ja perheen tulevaisuuteen. Vaikeassa tilanteessa ihminen tuppaa jäämään paikalleen jotain asiaa vatvomaan, vaikka ei sillä miksikään muutu.

Uhriutumisestakaan ei mitään taivaspaikkaa jaeta, joten älä ainakaan lapsen kuullen enää hirveästi ihmettele jatkossa, miten hirveä äiti hänellä oli, koska ei se ole hänen vikansa.

Kyllä se siitä

Vierailija
49/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla taitaa olla korkki auennut.

Vierailija
50/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukausi on pidetty, ja enkö mä ole sanonut että kukaan ei asiaa ole halunnut hoitaa

Vierailija
51/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tietää ihan itse millainen äiti hänellä on, ei sitä ole täällä julkisesti mollattu. lähinnä yritetty pelastaa mitä pelastettavissa on. alkkisten lapset kyllä tietää mitä juova äiti pahimmillaan saa aikaan lapselle

Vierailija
52/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksihän mä olen avautunut täällä että lapsi säästyisi. ja vielä kerran sanon sen ääneen, miksi ihmeessä vainaja ei kiinnosta niitä joilla on ne hyvätkin muistot!

Vierailija
53/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siksihän mä olen avautunut täällä että lapsi säästyisi. ja vielä kerran sanon sen ääneen, miksi ihmeessä vainaja ei kiinnosta niitä joilla on ne hyvätkin muistot!

Huonot muistot on voimakkaampia. Eukko ehti pilata välinsä niin monen kanssa että niille on

Ihan sama vaikka raato kärrätään kaatopaikalle. Niinpä homma jää semmosille jotka välittää edes vähän.

Miksi ne sukulaiset sinne edes tuppaa? Oisitte pitänyt tytön takia hyvin pienen muistotilaisuuden. Vainajan arvolle oisi sopinut vaikka pullakahvit abc:lla

Vierailija
54/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsotaan nyt ketä sinne paikalle raahautuu... pakastelen sitten tarjottavia jos ei tule ketään.... kiitos niille muutamalle asialliselle vastaajalle siitä että sain purkaa fiilistäni teille

Vierailija
55/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän kirjoitti ap kirjoitti:

kukaan muu kuin nuorin tyttö ei halunnut muistotilaisuutta järjestettäväksi ja kun hän halusi muu suku ilmoitti että se on sitten teillä, sen jälkeen en ole edes nyhtämällä saanut tietoa ketä on tulossa ja kuinka paljon. vainajan vanhemmat lapset tuovat tarjottavaa, mutat heistäkään en tiedä kuinka monta henkeä on tulossa ( ovat perheellisiä) . siksi me ( minä ja mieheni) suostuimme tähän koska siitäkin huolimatat että ko äiti on tuottanut lapsilleen äärimmäisen paljon ongelmia niin tytär halusi häntä muistaa. eivät viimeiseen kahteen vuoteen ole juurikaan tavanneet , muuta kuin silloin kun ollaan viety tyttöä katsomaan äitiä hoitolaitoksiin. mutta silti äiti mikä äiti. yhä vieläkin ihmettelen sitä että jos lapsella riittää sympatiaa kaikesta huolimatta, niin missä se on sisaruksilla ja äidillä ja niillä vanhemmilla lapsilla joilla varmasti on niitä hyvä muistoja vainajasta! tällä nuorimmalla ei ole.

Ehkä sisaruksilla, äidillä ja vanhemmilla lapsilla on enemmän myös huonoja muistoja vainajasta? Heillä on myös ollut aikuisen kyky nähdä alkoholismin huonotkin puolet, toisin kuin lapsella, joilla voi olla turhankin idealistinen kuva vanhemmistaan. Lapsen tarve rakastaa vanhempiaan on niin suuri, että he usein rakastavat ehdoitta, riippumatta siitä ansaitsisiko vanhempi sen rakkauden vaiko ei. Aikuisen järki ja kyky hahmottaa maailmaa muuttaa tätä rakkauttakin, pudottaa siitä n

ehdottomuuden ja idealismin pois.

Tätä teiniä te olette suojelleet näkemästä pahinta, mutta ei vainajan aikuisia sukulaisia kukaan ole ollut suojelemassa. Te ja teini ette varmaan edes tiedä kaikkea, mitä vainajan ja hänen muiden sukulaistensa välillä on tapahtunut.

Oleellista on nyt se, että te lupasitte teinille järjestää muistotilaisuuden. Tämä on hyvä lupaus, mutta lukuisista ketjuistasi päätellen sinä koet haukanneesi liian suuren palan. Oletko laittanut miehesi ja teinin myös hommiin kuten sinua on todella monta kertaa neuvottu? Miksi suostut yksin tätä järjestämään ja vielä puolustelet miehesi oikeutta olla osallistumatta? Jos te olette teinin hyväksi tämän luvanneet, niin silloin teidän MOLEMPIEN velvollisuus on lunastaa lupauksenne. Joten valitus seis nyt. Te, etenkin sinä, olisitte voineet jättäytyä poiskin järjestelyvastuusta, jolloin muistotilaisuutta ei ilmeisesti olisi vain ollut. Arvostan tosi paljon sitä, että te teinin takia lupauduitte, mutta nyt on alituinen valitus myöhäistä. Se on myöskin turhaa.

Jos sukulaiset eivät kerran omasta puolestaan edes lupaudu tulemaan paikalle, niin eivät he silloin teidän kahvikuppejakaan ala laskemaan. Jos vieraita tulee enemmän kuin 20, osa odottaa kahvejaan sen verran, että astioita on taas saatu tiskattua. Näin se on ennenkin tehty kun tarkkaa vierasmäärää ei ole etukäteen tiedossa. Olen itsekin teinityttönä tiskannut astioita isoäitini muistotilaisuudessa, jotta kahvikuppeja riittäisi kaikille. Ihan normaalia se siihen aikaan oli. Nykyään kai useat käyttävät pitopalvelua, mutta jollette te sitä käytä, niin sittenhän se on mentävä niin kuin ennen vanhaan.

Vierailija
56/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei pakoteta mukaan hautajaisiin. Piste.

Vierailija
57/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap! Ihanaa, että toteutatte teinin toiveen. Jää hänelle ainakin yksi mukavampi muisto äidistä.

Yritä pyyhkiä katkeruus muita kohtaan pois. Ihmiset ovat välillä tosi hölmöjä.

Vierailija
58/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei käytetä pitopalvelua, tästä ilosta maksaminen olisi nyt ollut vaan liikaa!!!

Vierailija
59/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo tämä on. Ap puhui aikuisista lapsista ja sitten sanoi että lapsia on vaan kaksi. Eli yksi aikuinen lapsi ja tämä alaikäinen lapsi. Provo siis.

Vierailija
60/74 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vainajalla on 4 lasta kaksi alaikäistä ja kaksi aikuista, omasta mielestäni olen asian ilmaissut täällä. mieheni on näiden kahden alaikäisen isä. kaksi vanhempaa ovat toisen miehen.