Miehen Ex:n hautajaiset
Mieheni exän hautajaiset järjestetään muun suvun painostuksesta meillä, olen tähän suostunut miehen teini ikäisen tyttären takia ( poika joudutaan hautajaisiin pakottamaan mukaan). Vieläkään kukaan ei tiedä eikä kerro edes kysyttäessä paljonko väkeä on tulossa, olen haalinnut kahvikuppeja sieltä sun täältä ja ilmoittanut vainajan sukulaisille että 20:lle löytyy astiat. Tähänkään ei ole kommentoitu. Ottaa pattiin se että minähän sen huonon emännän leiman saan jos astiat ja tarjottavat loppuu kesken mutta kukaan ei vaivaudu selvittämään keitä paikalle on tulossa.... tarjottavista on saatu sentään joku tolkku, tuovat tullessaa!
Kommentit (74)
no ei alkannu sen jälkeen ryyppäämään, mies lähti siinä vaiheessa lasten kanssa kun ex oli juonut kaksi duunipaikkaa ja luottotietonsa ja miehen ja oman omaisuutensa ja lastensuojelu puuttui asiaan kun lapset alkoi oireilemaan äidin juomisiesta. ja miksi miehen kuuluu järjestää ex vaimon hautajaiset jos vainajalla on sisaruksia, äiti ja kaksi aikuista lasta?????
ja miten ihmeessä meidän rahat tähän liittyyy.... me elätetään yhdessä lapset eikö se riitä! omasta mielestä ei olla exälle mitään velkaa!
MIKSI KITISET NIISTÄ HAUTAJAISISTA, LAITA SE MIES JÄRJESTÄMÄÄN JOS ET HALUU? "Ei ole ex-miehen homma" no vielä vähemmänhän se sun homma on, ex-miehen uuden vaimon.
Joko olet vähä-älyinen tai se panttivankifantasioita kirjoitellut trolli vaihtanut aihetta.
Vierailija kirjoitti:
no ei alkannu sen jälkeen ryyppäämään, mies lähti siinä vaiheessa lasten kanssa kun ex oli juonut kaksi duunipaikkaa ja luottotietonsa ja miehen ja oman omaisuutensa ja lastensuojelu puuttui asiaan kun lapset alkoi oireilemaan äidin juomisiesta. ja miksi miehen kuuluu järjestää ex vaimon hautajaiset jos vainajalla on sisaruksia, äiti ja kaksi aikuista lasta?????
Niin, miksei aikuiset lapset järjestä vai onko kyse ihan nuorista aikuisista? Ylipäätään on outoa, että juuri sinä järjestät. Mutta vaadi nyt tieto, että paljonko vieraita tulee. Jos teillä on kekkerit ja sinä tarjoilut hoidat, sinun pitää sitten tietää kaikki asiat etukäteen. Laita mies asialle. älä ala sinä tapella, pyydä miestä selvittämään nuo asiat.
Ja tee se miehen lasten takia. He nyt ovat katkeria, mutta myöhemmin ovat kiitollisia. Äiti on aina äiti, vaikka paskempikin yksilö.
Miksi muistotilausuutta ei ole järjestetty kahvihetkenä kirkon tiloissa tai paikallisen pitopalvelun tiloissa niin kuin tavallista? En ole koskaan ollut muistotilaisuudessa kenenkään kotona.
Onko ap:llä joku ihme tarve päteä tällä? Ehkä näyttää kaikille miten pätevä hän on, kun exä ei ollut?
työelämässä olevia perheellisiä ovat, ne aikuiset lapset! lasten takia me tässä hommia hoidetaankin, mutta kukaan ei kerro miehelle eikä minulle edes kysymällä keitä on tulossa!
ihan kuule siksi ei ole järjestetty kun kukaan ei halua maksaa penniäkään, ei me eikä muutkaan!
Miksi järjestätte tämmöistä? Perutte mokoman muistotilaisuuden ja hautajaispäivänä pidätte sen nuorimmaisen kanssa oman pienen muistotilaisuuden.
Mistä se nuorin lapsi edes on kuullut koko muistotilaisuudesta? Ei ne ole pakolliset.
Jos teillä ei ole rahasta kauhean tiukkaa, niin hommaa astiavuokraamosta vara-astiat 20 hengelle. Maksaa alle 50 euroa. Onhan se tietysti ikävää maksaa henkilöstä, jonka hautajaisten kanssa et haluaisi eikä sinun tarvitsisi olla missään tekemisessä. Ehkä stressin väheneminen, kun sinun ei tarvitse miettiä, riittävätkö astiat, on kuitenkin se arvoista.
Vierailija kirjoitti:
mun kodissani ei kukaan juo koskaan mitään kertakäyttöastioista. en vaan ole kahvikuppiihminen mulla on mukeja, jouduin nyt haalimaan muilta kun hautajaisissa ei kai voi muumimukeista kahvia juottaa... joo ja ajattelin kyllä avautua tästä ja monesta muustakin aiheeseen liittyvästä vielä monta kertaa... mä oon varmaan se kamala ihminen mutta luulenpa että vainaja kääntyisi haudassaan jos tietäisi että sen oikeat omaiset jätti sen henkilökohtaisten tavaroiden läpikäynnin mulle ja ex:miehelleen... mun on vaikeinta ymmärtää tässä sitä että kuolleen omia aikuisia lapsia ja vanhempia ja sisaruksia ei kiinnosta vainaja. heillä on varmasti tästä hyviäkin muistoja , ei ole aina ollut laitapuolenkulkija, vaikka viina onkin aina maistunut.
En ymmärrä, miksi otitte homman vastaan, jos ette halunneet. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
en halveksi ketään, ihmettelen vaan että miten kamalan paha tämä vainaja sitten oikeasti on ollut kun ei edes oma äiti halua asioitaan hoitaa! ja kuten olen sanonut onneksi mulla on lapsiini sellaset välit että ne kyllä mut kuoppaa , niin ettei mun exien vaimojen tarvitse !
Äiti varmaan jo iäkäs, jos vainajalla oli aikuiset lapset. Mikään pakko ei sinulla ja miehelläsi olisi ollut, en ymmärrä, kuinka aikuinen ihminen ei pysty halutessaan kieltäytymään.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehen kuulukaan, jos ei halua. Se on vapaaehtoista.
tässähän onkin suostuttu teini ikäisen tytön takia kun muuten mitään tilaisuutta ei olisi järjestetty. sisarukset ovat alle 50 v ja vainajan äiti ei ole ikäloppu.
summasummarur, meillä on tarjottavaa n 20 hengele ja samalle määrälle astiat jos väkeä tulee enemmän niin mieheni lupasi sanoa isoonääneen että ei olla varauduttu kun ei kukaan kertonut ketkä osallistuu... kukat on tilattu ja lainatuolit haettu, meiltä paloi tähän lystiin rahaa, ja ikävä myöntää että kumpikaan meistä ei sitä olisi halunnut pulittaa. mies on oman osansa exän veloista aikanaan maksannut. mutta tytön takia tämä hoidetaan. ja silti ihmettelen niiden oikeiden omaisten asennetta. en jaksa uskoa että edes tämä ihminen olisi ansainnut tälläistä kohtaloa!
Vierailija kirjoitti:
Miehesi voisi ne hautajaiset järjestää siksi, että hän on vainajan lähiomaisten isä ja vainajan alaikäisen lapsen huoltaja. Siis vainajan lastenhan ne hautajaiset oikeastikin pitäisi järjestää, koska he ovat rintaperillisiä ja lähimpiä omaisia. Mutta kun sinä kerran olet päättänyt, että sinun miehesi ei tämän vertaa tarvitse omia lapsiaan auttaa, niin lakkaa kitisemästä ja järjestä kaikki itse. Mutta marttyyrin kruunua on aika turhaa päähänsä sovitella, kun ihan itse olet päättänyt, että mieluummin teet itse kuin pistät miehesi ja vaikka sen teinin hommiin.
yhä vieläkin vainajalla on kaksi aikuista lasta jotka ovat perheellisiä, ei siis ihan pentuja, ovat työelämässä molemmat.... miksi kenenkään mielestä tämä ei ole kahden viittä vailla kolmekymppisen tehtävä????
Vierailija kirjoitti:
tässähän onkin suostuttu teini ikäisen tytön takia kun muuten mitään tilaisuutta ei olisi järjestetty. sisarukset ovat alle 50 v ja vainajan äiti ei ole ikäloppu.
Ei teitä aikaisemmin tuon teinitytön tunteet kiinnostaneet, kun vaahtosit etteivät hautajaisjärjestelyt kuulu teille.
Vierailija kirjoitti:
yhä vieläkin vainajalla on kaksi aikuista lasta jotka ovat perheellisiä, ei siis ihan pentuja, ovat työelämässä molemmat.... miksi kenenkään mielestä tämä ei ole kahden viittä vailla kolmekymppisen tehtävä????
Sitähän tässä on jankutettu. Mutta kun ap haluaa laittaa lusikkansa soppaan.
Kukaan muu ei mitään tilaisuutta halua järjestää, kuin vainajan nuorin lapsi. Ja tästä nyt tullu joku ongelma ja marttyyriuden kulmakivi aloittajalle.
Mä en vieläkään ymmärrä, miksi muistotilaisuus järjestetään, kun kukaan ei halua vainajaa muistella (ainakaan hyvällä), ja silti parutaan, kun pitäisi tietää osallistujamäärä. Ihan käsittämätön ja idioottimainen kuvio, jota ei olisi jos aloittaja ei olisi alkanut sähläämään.
Tunnutte olevan niin persaukisia että kannattaa ap sun ja miehesi jo alkaa säästämään rahaa omiin hautajaisiinne.