Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Islantilaisessa kissakamerassa neljä pentua nukkuu parhaillaan kerrossängyissään <3

Vierailija
22.02.2017 |

Pennut on kiivenneet yläpedeille, nukkuvat kaksi pentua yhdessä pedissä. Aww, en kestä <3

http://nutiminn.is/kattarshians/

Kommentit (1316)

Vierailija
1201/1316 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan lapsuudessani sellainen punainen puoliangorakissa, joka oli kyllä varsinainen karvinen luonteeltaan, en muista sen koskaan juoksuaskelta ottaneen. Sille otettiin sitten kaveriksi valkopunamustaläiskikäs nuori kissa, ja sen jälkeen punaisen ei tarvinnut sitäkään vähää vaivautua, toinen pyysi ruokaa, pyysi avaamana oven, että pääsivät ulos jne.

Vilkkaampi kissa hakutui kaikenlaisiin tilanteisiin, kerran se onnistui korkealla olevasta ongesta saamaan koukun suuhunsa. Siihen aikan ei kissoja juuri eläinlääkäriin viety ja itse piti se koukku kiemurtelevasta kissasta saada pois. Pikkuveli keksi sitten, että kissa laitettiin kauppakassiin, josta vain pää jäi ulkopuolelle, ja niin saatiin koukku katsaistua ja pois kissan suusta.

Punainen laiska kissa eli pitkään ja ilmeisen tyytyväisenä elämäntapaansa, nuorempi taisi jäädä auton alle (meille lapsille keksittiin aina joku tarina, kun  lemmikki kuoli, ne mukamas muuttivat jonnekin muualle tms) ja haluttiinhan niin uskoa käyneen.

Vierailija
1202/1316 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko joskus miettineet ovatko tietyn väriset kissat luonteeltaan erilaisia kuin muut?

Tämä tuli nyt mieleen näiden mustien pentujen karkailutaipumuksesta. Mustiin kissoihin liitetyistä uskomuksista kaikki on kuulleet. Valkoisia pidetään helposti hienohelmoina tai kuuroina. Punaiset kissat ovat keskimäärin isompia, koska ovat useimmiten uroksia. Kolmivärinen uros puolestaan on tosi harvinainen.

Mutta ne luonteet. Itsellä kun on tavattoman älykäs ja ystävällinen oranssi-valkoinen kissaherra, olen varmaan taipuvainen pitämään kaikkia punaisia kissoja fiksuina ja uteliaina mutta leppoisina ihanuuksina.

Okei, sitten on se Katukatti Bob. Ja Karvinen. Nykyään myös Vanilla. Jos äkkiä pitäisi sanoa mikä pentu Kattarshian on jäänyt mieleen niin tietenkin Thor... 

Minä olen siis jäävi tässä asiassa, miten on muun väristen kissojen fanittajat?

Juuri löysin uuden kivan nippelitiedon:

"Voi jopa olla, että musta kissa on hiukan rauhallisempi luonteeltaan kuin muunvärinen. Turkin mustan värin aiheuttaa melaniini, joka vaikuttaa myös luonteeseen. Kissan luonnetta ei kuitenkaan voi päätellä pelkästään turkin värin perusteella."

http://kissatieto.fi/yhdeksan-kissamyyttia

Millaisiahan nuo mustat karkulaiset sitten olisivatkaan toisen värisinä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1316 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi ainakin yksi musta olla yöjalassa, kun ilmaantui vasta aamuvalossa paikalle.

Näillä taitaa olla melko isot tassutkin kokoisekseen ja hirmu taitavasti käyttelevät niitä kun vaikka ohjailevat yläkerrasta noista kuminauhalelujen lankoja, ihan kuin kädet.

Vierailija
1204/1316 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanitan kaiken värisiä kissoja. Pienen urani tein Miss Pantterin palvelijana, emäntä oli erittäin energinen ja nokkela pienestä pitäen. Kattarshianit lienevät samaa sukupuuta.

Vierailija
1205/1316 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin pentue on tullut teini-ikään. Ylivilkkaista leikki-ikäisistä on tullut kaiken aikaa nukkuvia murrosikäisiä. Ainakin kun kelaa taaksepäin nyt, koko ajan nukkumassa. 

Vierailija
1206/1316 |
04.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin pentue on tullut teini-ikään. Ylivilkkaista leikki-ikäisistä on tullut kaiken aikaa nukkuvia murrosikäisiä. Ainakin kun kelaa taaksepäin nyt, koko ajan nukkumassa. 

Kyllä ne välillä aika lailla jaksavat riehuakin, mutta kieltämättä pitkät on nuo päiväunet.

Välillä pinkovat  peräkkäin yläkertaan ja sieltä suoraan vauhdikkaasti taas hyppäävät pihalle.

Eilen näin, kun yksi yritti hypätä yläkertaan suoraan, mutta ei vielä jaksanut jäi käpälillä roikkumaan lattian reunalle.

Vierailija
1207/1316 |
05.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin näyttävät noissa röyhelökauluksissa lopulta viihtyvän ;)

Vierailija
1208/1316 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nuo laittaneet tytöille nuo punaiset pörhelökaulukset? Jos ovat, niin ymmärrän mistä kissatappelu-sana saa alkunsa. Nämä tytöt tappelivat pitkään, kun pojat jo makailivat sängyssä uupuneina.

Vierailija
1209/1316 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöt pannat. Luulisin, että tytöt on punasävyissä. Edellinen pentue sai jossain vaiheessa pannat, varmaan tunnistamisen vuoksi. Ehkä menossa tai tulossa eläinlääkäriin toimenpiteitä varten tai sitten adoptioihmisten tunnistamista varten. 

Vierailija
1210/1316 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen jotenkin ahdistaviksi nuo hörhelöt. Jos söpöyttä haetaan, sopisi pienemille pennuille jos niillekään. Muuten ovat kyllä mahtava tehokvartetti.

Vierailija
1211/1316 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatkohan samanlaisia kuin mun kisut eli elämä alkaa klo 21:15 kun mä lähden nukkumaan.

Oho muitakin jotka menee aikaisin nukkumaan. Yksi kaverini vittuilee usein "mummo"nukkumaanmenoajastani, mutta voin paremmin, kun menen nukkumaan ja nousen aikaisin.  Kiva tietää, etten ole ainoa.

Anteeksi ot, mutta olen saanut niin paljon viestiä rivien välistä ja suoraan, että olen outo.

Vierailija
1212/1316 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä taitaa olla sellainen rytmi, että pari tuntia riehumista ja kolme tuntia unta ympäri vuorokauden. Joskus yötyössä vilkaisin sivua, niin vasta 6 maissa sammuu valot.

Vierailija
1213/1316 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo kaulukset siksi, että kissat erottaisi toisistaan? Vähän pienemmätkin olisivat kyllä riittäneet.

Vierailija
1214/1316 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalat kaulurit, voi  ei :D Toivottavasti otetaan pian pois, ettei kissat saa traumoja.

Vierailija
1215/1316 |
06.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara Björkillä on vihreä kaulus, Dimmalla vaaleanpunainen, eli tytöt on nyt selvillä.

Vierailija
1216/1316 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön saldona lensi sohva pihalle kohelluksen saatossa. Nukkumaan kömpi ensin sininen poju, sitten oranssi poju. Likat peuhasivat pihalla, kunnes vihreä suuntautui petiä kohti. Vaaleanpunainen pantteri jatkoi yöhonkkelointia yksikseen pihalla.

Vierailija
1217/1316 |
07.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen huomannut, että nuo tytyt on vähän vilkkaampia ja monesti kahdestaan kisailevat. Hyökkäys toisen kimppuun ei ole kovin kovakouraista, vaan toinen jää vähän odottamaan selällään, että hyökkääpäs nyt taas. Ihan kuin nuo pojat olisivat vähän laiskempia.

Vierailija
1218/1316 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on, että tyttökisut on olleet villiimpiä pienenä kun kollit.

Vierailija
1219/1316 |
08.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen huomannut, että nuo tytyt on vähän vilkkaampia ja monesti kahdestaan kisailevat. Hyökkäys toisen kimppuun ei ole kovin kovakouraista, vaan toinen jää vähän odottamaan selällään, että hyökkääpäs nyt taas. Ihan kuin nuo pojat olisivat vähän laiskempia.

Mummolan parhaat hiiri- ja rottasaalistajat olivat tyttökissoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan