Ennen vanhaan oli tapana että mies nousee seisomaan kun nainen astuu huoneeseen
Onneksi tällaisista matriarkaattisista miestä alistavista käytännöistä on päästy eroon.
Kommentit (51)
Kyllä olen ihan nykyaikanakin saanut moisesta kohteliaisuudesta nauttia. Kun olin esim. ainoana naisena kutsuttuna upseereiden illanviettoon. Kohtelivat todella herrasmiesmäisesti. Vaikka mistä sitä tietää, mitä mielessään ajattelivat.
,,juu ja neiti sihteeri niiata niksautti, kun herra johtaja ja insinööri puhuttelivat.
Ennen vanhaan oli tapana, että mies astuu naisen, kun huone nousee seisomaan
Meidän kylän känniördäysräkälässä jotkut vanhat juopot nousevat seisomaan kun pubiruusu istuu pöytään. Minä en pidä sitä tarpeellisena.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kyllä olla aika 'ennen vanhaan ' . Ei tuollaista tapaa nimittäin ainakaan enää 1960-luvulla ollut..
Minun mieheni auttaa takin paalle, avaa auton oven ja vetaa ravintolassa tuolin jotta saan istua ensin. Tama vuonna 2017 mutta emme asukaan Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
,,juu ja neiti sihteeri niiata niksautti, kun herra johtaja ja insinööri puhuttelivat.
Tuossa ei kuitenkaan ole suoraan kyse sukupuolesta, vaan asemasta. Ei sihteeri niiata niksauttanut, jos talkkarimies käveli huoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kyllä olla aika 'ennen vanhaan ' . Ei tuollaista tapaa nimittäin ainakaan enää 1960-luvulla ollut..
Sano suoraan vaan! Ei tuollaista tapaa Suomessa ole ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen ihan nykyaikanakin saanut moisesta kohteliaisuudesta nauttia. Kun olin esim. ainoana naisena kutsuttuna upseereiden illanviettoon. Kohtelivat todella herrasmiesmäisesti. Vaikka mistä sitä tietää, mitä mielessään ajattelivat.
Jätät nyt kertomatta oleellisen eli sen, kuinka he vuoron perään ottivat sinua pöytää vasten ja pöydällä kristallilasien kilistessä.
Vanhentunutta. Nykyään on tasa-arvo, tai ainakin naiset sitä haluavat.
juu ja neiti sihteeri niiata niksautti, kun herra johtaja ensin kiksautti.
Jos pöytäseurueeseen tulee tai siitä lähtee nainen, niin minä (ja molemmat poikani) nousen ylös,autan tuolin kanssa jne. Samoin otan hattuni pois hississä kun paikalla on tai tulee nainen. Näistä ei ole koskaan ollut minulle mitään haittaa tai vaivaa, kuuluvat vain hyviin tapoihin. Näitä hyviä tapoja eivät tosin osaa kaikki naiset mitenkään ottaa vastaan.
M54
Kunnioitus tulee ansaita.
Onko tämän päivän naiset tuon ansainneet ja sen arvoisia?
Aivan varmasti eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätät nyt kertomatta oleellisen eli sen, kuinka he vuoron perään ottivat sinua pöytää vasten ja pöydällä kristallilasien kilistessä.
Miten niin vuoron perään?
Otan kullini esiin jos esim. samaan hissiin tulee yhtäaikaa hemaiseva hempukka. Jostain syystä elettäni ja elintäni ei arvosteta :( Miesvihaajat.
Vierailija kirjoitti:
Jos pöytäseurueeseen tulee tai siitä lähtee nainen, niin minä (ja molemmat poikani) nousen ylös,autan tuolin kanssa jne. Samoin otan hattuni pois hississä kun paikalla on tai tulee nainen. Näistä ei ole koskaan ollut minulle mitään haittaa tai vaivaa, kuuluvat vain hyviin tapoihin. Näitä hyviä tapoja eivät tosin osaa kaikki naiset mitenkään ottaa vastaan.
M54
MTV:n Peter Nyman kääntää naisankkurille tuolin, kun istuu itse valmiina pöydän ääressä.On selvää, että tapa tulee kotoa.Olen kyllä kuullut jo vuosikymmeniä sitten, että hän on äärimmäisen sivistynyt henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Otan kullini esiin jos esim. samaan hissiin tulee yhtäaikaa hemaiseva hempukka. Jostain syystä elettäni ja elintäni ei arvosteta :( Miesvihaajat.
En surusta itke, en ilosta itke, itken muuten vaan...
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitus tulee ansaita.
Onko tämän päivän naiset tuon ansainneet ja sen arvoisia?
Aivan varmasti eivät ole.
Kyseinen " kunnioitus" on kuitenkin oikeasti ylistämällä alistamista.
Joten emme todellakaan ole ansainneet. Onneksi.
Käytöstavat kunniaan! Puolin ja toisin, tietysti. Musta on älyttömän mukavaa, kun esim. meillä töissä miehet avaa ovia ja on muutenkin kohteliaita.
Musta on älyttömän mukavaa, kun esim. meillä töissä naiset avaa ovia ja on muutenkin kohteliaita.
Ennen oli myös tapana, että naiset hiljenee kun mies astuu huoneeseen.