Epäilen miestäni
Okei, en tiedä miksi, mutta kysyin mieheltäni pettääkö hän minua tai onko ihastunut toiseen. Älytöntä, en todella tiedä miksi kysyin. Kai jotain pieniä väreitä asiasta on tullut esiin tiedostamattani.
No reaktio oli yllättävin kuitenkin tässä jutussa, koska mies vastasi kieltävästi. Ennen vastausta hänen silmissään paistoi jokin uusi. Ehdin jo hieman jopa pelästyä suuttuiko mies, mutta sitten mies vastasi ettei petä eikä ole ihastunut. Ja naurahdin, että en oikeasti edes epäillyt kunhan kysyin.
Tilanne sinällään ihan ok, mutta minua hämää tässä pari kohtaa. Ensimmäinen on tuo miehen katse ennen vastausta. Sitä oli mahdoton tulkita ja katse näytti oudolta, pelkoa? Huono omatunto? Ärsyyntyminen? En saa kiinni siitä mitä näin. Hän makasi sängyllä kun kysyin ja välittömästi nousi istumaan ja oli jotenkin ehkä vihainen vaikka vastasikin ihan normaalilla äänensävyllä.
Toinen mikä tässä mietityttää on se miksi edes mietin moista. Onko ilmassa kuitenkin jotain mikä on saanut minut epäilemään? Hän on alkanut "laittautumaan" töihin ja aloitti uudestaan harrastuksensa. Nämä ovat selvät muutokset käytöksessä, mutta ehkä ei vielä sellaisinaan anna aihetta epäilyyn.
Mitä nyt? Jatkan kuulostelua? Miten? Annan asian olla? Haen lääkityksen vainoharhaisuuteen vedoten?
Kommentit (28)
Petetyn kokemuksella voin sanoa, että luota vaistoihisi.
Tai sitten hän vaan hämmentyi kysymyksestäsi. Ja ei olisi yhtään väärin jos siitä vähän kiukustuisikin :D
Yksikään suhde ei ole turvassa. Yksikään epäilys ei ole turha, jos se vaikuttaa omaan elämään.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten hän vaan hämmentyi kysymyksestäsi. Ja ei olisi yhtään väärin jos siitä vähän kiukustuisikin :D
Kyllä, tämä yksi hyvä vaihtoehto. Ap
Turhat epäilyt tekee hallaa parisuhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Hälytyskellot soivat kuitenkin päässäni ja stalkkasin miehen puhelimen ja sieltähän se paljastui . Herra oli rekisteröitynyt seuranhakusivustolle, jossa etsitään panoseuraa, ei siis vakituisia suhteita. Ja en olisi ikinä uskonut mun miehestä ! Kiltti perheenisä ja kaikkien silmissä superkunnollinen.
Jos haluat varmuuden niin stalkkaa miehen kännykkä, sähköposti ja face. Älä siis anna aikaa siivota ja peitellä jälkiä. Mun miehen pettämiset löytyi kännykän deletoiduista tiedostoista, mies ei ollut muistanut tyhjentää 'roskakoria'. Lisäksi oli deletoinut tekstareita, mutta sain palautettua niitä (kännykässä oli joku 'palauta poistetut tekstiviestit' toiminto).
Vierailija kirjoitti:
Yltiömustasukkaisen naisen entisenä kumppanina en suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Turhat epäilyt tekee hallaa parisuhteelle.
Tämä on totta. Mutta mitäs nyt? Onko tämä turha epäily vai perustuuko johonkin merkkeihin? Ap
Minä epäilen myös. Ja epäilin niin paljon että omilla epäilyilläni ajoin miehen tekemään jotain, mistä häntä kokoajan epäilin. Ei kannata epäillä jos vaan mahdollista.
En halua katsoa miehen puhelinta enkä facea. Se tuntuu liian radikaalilta ja loukkaavalta. En tiedä miksi epäilen ja se häiritsee minua. Ehkä olisi parasta vain unohtaa koko juttu, ottaa opikseen etten kysele typeriä.
Miehestä sen verran, että meillä on historiaa pettämisestä. Mies jäi kiinni alkuvaiheessa, että kävi yökylässä eksän luona.
Siispä, perustuuko huoleni todellisiin merkkeihin vai kummitteleeko tuo alkuvaiheen juttu vielä takaraivossa kuitenkin vaikka aikaa on kulunut vuosia ja anteeksi annettu?
Epävarmuutesi tulee koettelemaan suhdettanne. Joten teidän pitää puhua asia läpi.
Vierailija kirjoitti:
En halua katsoa miehen puhelinta enkä facea. Se tuntuu liian radikaalilta ja loukkaavalta. En tiedä miksi epäilen ja se häiritsee minua. Ehkä olisi parasta vain unohtaa koko juttu, ottaa opikseen etten kysele typeriä.
Miehestä sen verran, että meillä on historiaa pettämisestä. Mies jäi kiinni alkuvaiheessa, että kävi yökylässä eksän luona.
Siispä, perustuuko huoleni todellisiin merkkeihin vai kummitteleeko tuo alkuvaiheen juttu vielä takaraivossa kuitenkin vaikka aikaa on kulunut vuosia ja anteeksi annettu?
Värikynät onkin oikein oivallinen ja mielenkiintoinen lelu aikuistekin käyttöön. Eikö tarina oikein ottanut ilmaa siipien alle ja pitä vähän vielä lisätä?
Mitä haluat meidän sanovan? Tiedät itsekin, että jos asia vaivaa sinua ainoa tapa on puhua sille miehelle.
Värikyniä löytyy ainoastaan lapsen penaalista tällä kertaa.
Mutta ehkä tässä kohtaa on parempi antaa vain olla. Ehkä epäilylle ei ole aihetta vaan minä vainoharhainen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta ehkä tässä kohtaa on parempi antaa vain olla. Ehkä epäilylle ei ole aihetta vaan minä vainoharhainen. Ap
Jaxuhaleja sitten vaan. Palataan asiaan kuukauden parin päästä, kun olet saanut peloillesi vahvistuksen.
Ap, muuttaako se jotakin jos tiedät että se pettää tai jos tiedät että se ei petä?
Muuttaako se teidän suhteessanne jotakin?
Vierailija kirjoitti:
Päätä pensaaseen vaan todellisen vastuunottamisen sijaan. Sillähän ne ongelmat häviää.
Vierailija kirjoitti:
Minä epäilen myös. Ja epäilin niin paljon että omilla epäilyilläni ajoin miehen tekemään jotain, mistä häntä kokoajan epäilin. Ei kannata epäillä jos vaan mahdollista.
Mulle kävi samoin. Miehen oli helpompi pettää, kun en kuitenkaan luottanut häneen.
Entä sitten vaikka pettäisikin? Olisiko se jotenkin sinulta pois? Oletko koskaan miettinyt avoimen suhteen mahdollisuutta? Se ainakin karsisi turhat peikkojen näkemiset.
Okei, muuttavan se aika paljonkin suhdetta jos kaveri käy vieraissa. Tuskin se kenellekään on ihan ok ellei ole jo suhteen alussa sovittu avoimuudesta..
Päättäisikö se suhdetta? En tiedä. En osaa sanoa. On myös helpompi sulkea silmät ja uskotella kaiken olevan hyvin kuin alkaa selvittämään asiaa koska siinä on aina se riski, että sattuu. Ap
Muista Jumala! Hän käski (1. Filippolaisten kirje jesuiitoille, psalmi 7. 12:36): "NAINEN, ÄLÄ IKINÄ EPÄILE MIESTÄSI, SILLÄ SINÄ OLET VAIN NAINEN, ET KYKENEVÄ AJATTELUUN SAATI EPÄILYYN".