En voi mennä mihinkään töihin, koska tarvitsen päiväunet iltapäivällä.
Väsyttää vain liikaa. Aamun pystyn olla tehokas, mutta sitten tarvitsen 1h päiväunet. Tämä ei onnistu normaalityössä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään voi mennä, uniapnea.
Oletko ylipainoinen?
ettei olis diabetes, kilpirauhasen vajaatoiminta, matalat rautavarastot/ferritiini tai uniapnea...jos kerta noin väsyttää?
Juuri herännyt kolmekymppinen mies. kirjoitti:
Väsyttää vain liikaa. Aamun pystyn olla tehokas, mutta sitten tarvitsen 1h päiväunet. Tämä ei onnistu normaalityössä.
Oletko joskus ollut työssä, tuliko tuo väsymys esteeksi työssä olemiseen?
Meneekö illalla myöhään netissä?
Vierailija kirjoitti:
ettei olis diabetes, kilpirauhasen vajaatoiminta, matalat rautavarastot/ferritiini tai uniapnea...jos kerta noin väsyttää?
Tai nukkumaanmeno liian myöhäinen, unta tulee liian vähän. Käytkö ap nukkumaan klo 22-23?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhainen aamuvuoro niin työt loppuu jo ennen iltapäivää. Vaihtoehtoisesti ilta- tai yötyö, jolloin ehdit ottaa päikkärit ennen töitä. On katsos olemassa muitakin kuin 8-16 työvuoroja. Ihan normaaleissakin töissä. Helposti siis voit mennä töihin, jos työpaikan vaan satut saamaan.
Mutku aamuvuoroon pitää herätä aikasin ja iltavuorossa ei pääse aikasin nukkumaan. Ei vaan voi mennä töihin.
Ei ap
Kouluavustajaksi ekaluokalle? Työpäivä 09-14
Vierailija kirjoitti:
Eihän sun tarvitsekaan käydä töissä kulta. Minä hoidan sen homman ja maksan oikein paljon veroja.
Kiva, minä myös annan ap:lle luvan uinua kotona :D. Ei sitä tartte, jos ei jaksa zzzzzzzz, nukkumaan vain. Kiva, kun jaksoit tehdä aloituksen.
Minä olen opettaja ja lasten kanssa päivät ovat todella hektisiä. Kymmenen vuoden ajan nukuin usein päiväunia, koska olin niin totaalisen poikki työpäivän jälkeen. Sitten sain lapsen ja toisenkin. Ei ole enää mahdollisuutta päiväuniin. On pärjättävä ilman ja pärjäänkin kun on pakko. Itse siis nukuin päivällä siksi kun se oli mahdollista.
Ihminen tarvitsee syvää unta tarpeeksi pitkään,yhtäjaksoisesti siis. Syvän unen puute on yleisin syy väsymykseen tutkitusti. Melatoniini auttaa tässä asiassa, jos haluaa edesauttaa yön unen laatua. Ja tietenkin ihan normaali rutiinit, pimeys,rauhottuminen ym. iltaisin.
Toisena seikkana lähtisin kartoittamaan muita oireita, onko niitä? (Reuma väsyttää ja moni sairaus.) Itselläni selkärankareuma joka väsyttää. Onko verenpaine mikä? Rauta arvot? Saatko vitamiinit? Diabetes? Kilpirauhasarvot?
Kolmanneksi, onko stressiä,ahdistusta tai masennusta? Masennus vie toimintakyvyn. Stressi aiheuttaa unettomuuttakin. Tuntuuko että sydän rinnassa ikäänkuin muljahtelisi? Kiinnitä huomiota itseesi, onko muita "oireita" väsymyksen lisäksi. Mene lääkäriin puhumaan väsymyksestäsi.
Muut asiat oletin olevan kunnossa eli ravinto, liikunta, ulkoilma, ystävyyssuhteet, parisuhde ym.
Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
T. Hoitaja ja opettaja
Jos satut Turussa tai lähistöllä asumaan, niin ryhdy laivasiivoojaksi. Aamulla tunti töitä kun laiva saapui ja illalla sama
Vierailija kirjoitti:
Jos satut Turussa tai lähistöllä asumaan, niin ryhdy laivasiivoojaksi. Aamulla tunti töitä kun laiva saapui ja illalla sama
Sillä palkalla ei elä, tuetkin isommat.
Vierailija kirjoitti:
Lehdenjakajaksi varhaisjakeluun?
Eikö niissä ole aika paska palkka? Miten he jakavat lehdet jos on pakkasta tai lunta tiellä? Eihän autolla pääse välttämättä postilaatikon eteen.
On tosi paska palkka.. mutta on se prempi kuin työttömänä. Yksi kikka olisi se että menet osa-aikaiseksi jakamaan lehtiä, kun teet osa-aika duunia saat siihen lisäksi soviteltua päivärahaa ja kun autolla menet niin kilometri korvaukset. Kätevästi saisit osa-aika duunilla käytännössä saman verran rahaa kuin kokopäiväinen työntekijä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä palkalla ei elä, tuetkin isommat.
soviteltu päiväraha kannattaa googlata
Voi tehdä esim 20h/vko, jolloin on neljä tuntia päivässä. Mun työssä se tarkottaa klo 7-11.
Ja kyllä se kannattaa, saa rahat tukien päälle.
Miten jos asumistuki ja sossu evätään niin oisko sitten työkaluja. ???
Koita pentu aikuistua. Niin tässä nukuttaa ketä tahansa ja silti on töitä tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Hae kansanedustajaksi. Voit ottaa torkut kesken päivän ja veronmaksajat kustantavat sulle kaiken lisäksi vielä torkkupeitonkin.
Onnistuu tavallisellekin työntekijälle jos tarve päivälevolle on todellinen.
Asiasta voi keskustella suoraan työnantajan kanssa tai asian voi ottaa puheeksi työterveydessä. Ei ehkä työhaastattelussa kannata heti asiaa ottaa puheeksi, mutta jos päiväväsyminen haittaa töiden tekemistä ja johtaa tehottomaan iltapäivään niin kannattaa ottaa sitten puheeksi.
Työnantaja mieluummin suo ne tunnin torkut kuin katselee työntekijää, joka on iltapäivän käytännössä työkyvytön eikä saa mitään aikaan.
Monessakin työpaikassa on lepohuone työntekijöiden käytössä.
Jos oot tosissasi, ja nukut öisin normaalisti, ni sitten kipin kapin lääkäriin. Tuo on normaalia elämää rajoittava oire. Lääkäri tutkii sitten mistä se johtuu, ja määrää tarvittavan hoidon ja kuntoutuksen, johon sinä sitoudut, ja siitä se työkunto sitten lähtee. Lorvikatarri paranee muuten nopeimmin siinä tilanteessa, kun pankkitili on nollille.
Ap lienee provo mutta se joka otti kahvitauolla torkut autossa puhui totta. Eli minä siis.