Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en voi uskoa tätä todeksi... äitipuolen lapsi pilaa meidän häät

Vierailija
21.02.2017 |

Mä olen niin älyttömän surullinen ja pettynyt ja ihan hermoraunio, että pakko avautua jonnekin. Mun isäni on ollut viimeiset 15 vuotta naimisissa äitipuoleni kanssa, jolla on kaksi vuotta itseäni nuorempi tytär (25-vuotias). Tää tyttö on koko meidän uusperhekuvion ajan ollut aivan järkyttävä matkija, mutta supervarakkaan oman isänsä ansioista tehnyt aina kaiken tuplasti näyttävämpänä. Tyyliin mun 18-vuotissyntymäpäiviä juhlittiin kivoissa kotibileissä discoteemalla, mutta tän äitipuoleni tyttären 16-vuotissynttäreitä juhlittiin kuukautta myöhemmin samalla discoteemalla, mutta tällä kertaa vuokratussa yökerhossa palkattujen esiintyjien, baarimikkojen ja dj:den kera. Jos joskus haaveilin jostain kalliimmasta vaatteesta vaatekaupassa, tää tyttö soitti samantien isälleen ja pyysi siirtämään rahaa tililleen ja osti sen mun haaveileman vaatteen itselleen. Ja yleensä nää vaatteet jäi ihan vaan vaatekaappiin roikkumaan hintalappuineen.

Nyt on kuitenkin käynyt niin onnellisesti, että mä olen menossa kesällä naimisiin seitsemän vuoden seurustelun jälkeen mun poikaystävän kanssa. Alunperin meidän oli tarkoitus mennä naimisiin vasta vuoden 2018 kesällä, mutta päätettiin aikaistaa häitä, koska eräällä mieheni läheisistä paljastui alkuvuodesta vakava etenevä sairaus ja koetaan tosi tärkeänä, että hänkin olisi vielä siinä kunnossa, että jaksaisi osallistua. Tää tarkoitti sitä, että peruutin varaamani pikkutytöstä lähtien haaveilemani juhlapaikan kesältä 2018 ja me alettiin etsiä sopivaa korviketta juhlapaikaksi. Joka johti siihen, että ainoa meidän vierasmäärälle sopiva järkevällä etäisyydellä varustettu juhlapaikka saatiin varattua perjantaiksi. Se oli vähän pakkorako, sillä yhtään aikaisemmin me ei ehditä juhlia ja syksyn puolelle kallistuessa olisi ollut epävarmaa kannattaako häitä sitten siirtää sieltä seuraavalta kesältä.

Vaikka tuo paikan vaihto oli ja on edelleen mulle todella kova paikka, olin jo ehtinyt sopeutua tilanteeseen ja olin onnellinen, että nyt asiat sujuu kuitenkin eteenpäin ja kaikki tärkeät ihmiset saadaan todennäköisesti paikalle. Viikonloppuna meidät oli kuitenkin kutsuttu mun isän luokse päivälliselle ja siellä sitten tippui pommi niskaan. Mun äitipuoleni tytär on mennyt kihloihin vuosi sitten tapaamansa poikaystävänsä kanssa ja häät järjestetään jo tänä kesänä. He kun ovat saaneet peruutuspaikan täältä mun kolmevuotiaasta saakka haaveilemastani juhlakartanosta. Saman viikon lauantaille kun meidän häät on.

He olivat kuulemma miettineet, että kun meidän häät on kuitenkin niin pienimuotoiset (150 vierasta...) ja koska paikalla on sairas ihminen niin ei me kuitenkaan niin kovin myöhään voida juhlia, että kyllä ainakin mun äitipuoleni ja isäni sekä meidän yhteiset sisarukset voivat tulla sitten joskus iltapäivästä auttamaan heidän hääpaikan koristelussa. Ja hekin kyllä yrittävät tulla ainakin meidän vihkimiseen, mutta juhliin he eivät ymmärrettävästi ehdi kun on niin suuret häät järjestettävänä kiireisellä aikataululla.

Mä en voi ymmärtää miten ihmeessä näin taas kävi. Kaikille on ollut päivän selvää se, että jos minä menen joku päivä naimisiin, niin juhlat on tuolla paikassa x ja kun joku perheestä kuulee, että juuri sinä viikonloppuna kun häät on, on vapautunut peruutuspaikka niin varaa sen itselleen :( Tuo peruuttaja on vieläpä tän tytön kaveri, joten kihloihin on menty ihan 100% todennäköisyydellä vasta kun on tullut selville, että paikka vapautuu :(

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta selkeästi siskopuoli on kateellinen sinulle. Yritä vain pistää moinen ihmispaska mielestäsi ja ole "parempi ihminen". Etköhän pian pääse nauramaan, kun ero tulee.

Vierailija
102/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele että odotat vauvaa. Hän järjestää itsensä totta kai heti paksuksi.

Sitten kun hänen raskautensa on jo liian pitkällä, niin naurat vaan aprillia aprillia, syö silliä ja juo kuravettä päälle.

Siinähän odotat pentua miehelle jonka kanssa menit liian äkkiä naimisiin.

He tulevat eroamaan koska hätiköivät ja lapsi paskoo ja huutaa. Paikat on riekalein matkija apinalla ja mies lähtee pettämään.

Se on noloa matkijalle koska hän meni oikein näyttävästi naimisiin.

Mitä hienommat häät sitä nolompaa erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap mulla on tismalleen samoin toimiva isosisko . Hän tekee kaiken isommin ja paremmin jopa hautajaisetkin. Kukaan joka ei ole kokenut tuota asennetta ei tiedä yhtään mitä on tällaisen ihmisen kanssa hoitaa asioita.

Vierailija
104/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä en voi uskoa tätä todeksi... äitipuolen lapsi pilaa meidän häät"

Älä välitä, en minäkään.

Vierailija
105/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän täysin ap tä , olen todella pahoillani että joudut tuon kaiken kokemaan. Muista että rahaisien tyttäret kasvatetaan rahalla ja koeta antaa anteeksi ettei ole oppinut ihmistapoja. Ei ole sinun vika äläkä anna hänen pilata elämääsi. Halia!

Vierailija
106/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeesä kerrot hänelle asioistasi? Et ole hänelle tilivelvollinen yhtään mistään. Kai ymmärrät ettei tuollainen ihminen muutu? Olet aivan liian naiivi, sinisilmäinen.

Ehkä menette naimisiin salaa, niin pian kuin mahdollista. Kutsutte vain miehen läheisen. Sillä mitä se sun siskopuolelle, joka ei edes ole verisukulainen, kuuluu?

Eikö sinulle riitä, että menet miehesi kanssa naimisiin, vain haluatko että joku kadehtii?

Vierailija
107/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro hänelle, että päätittekin mennä vain läheisimpien läsnäollessa maistraatissa naimisiin, ja pidätte varsinaiset juhlat myöhemmin. Vaikka sen vuoksi, että saatte vauvan. Parhaassa tapauksessa hän peruu juhlansa, jonka jälkeen sinä voitkin varata unelmapaikkasi. Lohdutuspalkintona hän hankkiutuu raskaaksi.

Vierailija
108/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että haluaisit muuttaa jonnekin tosi kauas, niin se muuttaa sinne ja sinä saat olla rauhassa.

Vierailija
109/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidin jonain taaperona otsikon mukaan.Aikaista häät tai siirrä sinne 2018.Ei tuu mitään jos kahdet peräkkäin,se siskopuolesi (joka on sulle kateellinen) ei jousta mihinkään.

Vierailija
110/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin olisi hyvä vähän vedättää tätä siskopuolta, jos haluaa maksaa takaisin. Ei nyt mitään ihan mahdottomia valheita, mutta esim. voisit jossain vaiheessa lipsauttaa, että sitten kun lapsia tulee, niin toivenimesi on tytölle Irma Annikki ja pojalle Erkki Uolevi. Tai mikä nimi se nyt sitten onkaan, mitä et missään tapauksessa aio antaa... :)

Samoin se jonkun ehdottama unelma-asunto ja unelmahäämatka jonnekin, mihin et ainakaan muuttaisi tai matkustaisi, voisi olla hauska tapa testata, että ihan todellako siskopuolen elämäntehtävä on vain ja ainoastaan kiusata ja matkia sua.

Niin tai näin, muista että ikimuistoiset häät syntyy enemmän niistä ihmisistä ja tunnelmasta ja hyvästä meiningistä kuin paikasta tai koristeiden hienoudesta!

Vierailija
111/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on varmaan joku jo kommentoinut, mutta en jaksa lukea koko keskustelua.

Eli miten ne äitipuolesi tyttären häät ovatkin sitten samaan aikaan kuin omasi, jos kerta tuo sun alun perin varaama juhlapaikka oli varattu vasta puolentoista vuoden päähän ja "siskopuolesi" sai sen sinun peruutuspaikkasi?

Vierailija
112/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin väärin, mun moka...

Ikävä tilanne.

111

Vierailija
113/133 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa suoraan tunteistanne ja toiveista, miten tästä eteenpäin.

Esim.": minusta tuntuu että siskoni olet piinannut minua matkimalla ..." ( sitten kerrot kokemukset teinijuhlista vaatteiden kera ja nyt nämä häät).

Olet hyvin lahjakas nainen ( tekstituotostasi oli helppo lukea ja toit tunteesi esille ymmärrettävästä) eli uhriutuminen on helppo välttää ja ongelman ratkaisemiseksi löydät konstit ja keinot toimia myös sujuvasti.

Hyvää matkaa ja siunattua onnea elämääsi😇❤💎

Vierailija
114/133 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin miehesi läheisen tilanteestasi käy ilmi, elämän perimmäiset onnellistuttavat ja merkittävät asiat asuvat muualla kuin häiden laadussa ja kestossa. 

Ne häät tulevat ja menevät. Paras asia mikä sieltä jää muistoihin on yhteinen riemu elämästä, vaikkapa siitä että miehesi läheinen saa olla yhteistä onneanne todistamassa mukana.

Unohda epäolennaiset asiat. Juhli juhlasi ilolla, tanssi ja nauti elämästä ja miehestä jonka elämä antoi eteesi. Juhli myös äitipuolesi tyttären juhlat ilolla iloiten hänen onnestaan (olkoon sen ennuste sitten millainen tahansa). 

Suokoon elämä sinulle kauneuttaan ja olkoon liittonne miehesi kanssa pitkä ja onnellinen. Jos (ja kun) näin käy, sinä olet enemmän kuin lottovoittaja! Ja joku jossain hymyää lämmintä hymyä - tiedät kyllä :) 

Vierailija
115/133 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

varmaan juu avautuisit täällä näin yksityiskohtaisesti jos puoletkaan tarinasta olisi totta...

Eikö sulla ole kauniina talvipäivänä muuta puuhaa kuin satuilla tällaisia?

Voi tässä todellinen  sisarkateus olla taustalla, mutta tarina ei ole uskottava! Regina-sarjaan menee, kunhan provoilet :( .

Vierailija
116/133 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo äitipuolen myrkytettyjä omenoita. Tuhkimotarinalta kuulostaa :D

Vierailija
117/133 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun alkaa tulla siunauksia ja muita, on aika peruuttaa. Luulisi, että jo hymiö alussa nostaisi provo-tutkan, mutta aina on ihmisiä, jotka haluavat uskoa satuihin.

Vierailija
118/133 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän on varmaan joku jo kommentoinut, mutta en jaksa lukea koko keskustelua.

Eli miten ne äitipuolesi tyttären häät ovatkin sitten samaan aikaan kuin omasi, jos kerta tuo sun alun perin varaama juhlapaikka oli varattu vasta puolentoista vuoden päähän ja "siskopuolesi" sai sen sinun peruutuspaikkasi?

Tuli toinen peruutus tuohon samaan hienoon juhlapaikkaan ja just tietysti samalle viikonlopulle ;) kuin ap:n uusi vihkipäivä. Tietysti, eihän tähän kertomukseen olisi saanut muuten sitä draamaa. Siskopuoli pilaa ap:n häät ja kunhan juhlapäivä lähestyy, paljastuu että ap:n sulhanen onkin pettänyt ap:ta tämän siskopuolen kanssa. 

Vierailija
119/133 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala nyt puhua että haaveilet häämatkasta vaikka Gröönlantiin tai Islantiin , mutta sano että koska ei ole rahaa, niin se ei voi toteutua. Katso jos sisko lähtisi tuonne kylmään.

MInä kyllä peruisin nuo häät, ja siirtäisin niiden ajankohtaa. varaa joku unelmien paikka jostain, mutta pidä kakki suunnitelmat salaisina.

Vierailija
120/133 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kamalan valoisalta näytä tämän kansan tulevaisuus, jos tuollaisella todennäköisesti keksityllä aloituksella saadaan kiihotettua jotkut (luultavasti 12-vuotiaat) tuommoiseen vihapuheeseen ja ehdottamaan kaikenlaista kostamista tuntemattomalle henkilölle.

Vai onko tämä joku testi, jossa sama aloittaja vastailee itselleen? Kas kun ei vielä neuvota miten sen hirviön saisi tapettua.