Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en voi uskoa tätä todeksi... äitipuolen lapsi pilaa meidän häät

Vierailija
21.02.2017 |

Mä olen niin älyttömän surullinen ja pettynyt ja ihan hermoraunio, että pakko avautua jonnekin. Mun isäni on ollut viimeiset 15 vuotta naimisissa äitipuoleni kanssa, jolla on kaksi vuotta itseäni nuorempi tytär (25-vuotias). Tää tyttö on koko meidän uusperhekuvion ajan ollut aivan järkyttävä matkija, mutta supervarakkaan oman isänsä ansioista tehnyt aina kaiken tuplasti näyttävämpänä. Tyyliin mun 18-vuotissyntymäpäiviä juhlittiin kivoissa kotibileissä discoteemalla, mutta tän äitipuoleni tyttären 16-vuotissynttäreitä juhlittiin kuukautta myöhemmin samalla discoteemalla, mutta tällä kertaa vuokratussa yökerhossa palkattujen esiintyjien, baarimikkojen ja dj:den kera. Jos joskus haaveilin jostain kalliimmasta vaatteesta vaatekaupassa, tää tyttö soitti samantien isälleen ja pyysi siirtämään rahaa tililleen ja osti sen mun haaveileman vaatteen itselleen. Ja yleensä nää vaatteet jäi ihan vaan vaatekaappiin roikkumaan hintalappuineen.

Nyt on kuitenkin käynyt niin onnellisesti, että mä olen menossa kesällä naimisiin seitsemän vuoden seurustelun jälkeen mun poikaystävän kanssa. Alunperin meidän oli tarkoitus mennä naimisiin vasta vuoden 2018 kesällä, mutta päätettiin aikaistaa häitä, koska eräällä mieheni läheisistä paljastui alkuvuodesta vakava etenevä sairaus ja koetaan tosi tärkeänä, että hänkin olisi vielä siinä kunnossa, että jaksaisi osallistua. Tää tarkoitti sitä, että peruutin varaamani pikkutytöstä lähtien haaveilemani juhlapaikan kesältä 2018 ja me alettiin etsiä sopivaa korviketta juhlapaikaksi. Joka johti siihen, että ainoa meidän vierasmäärälle sopiva järkevällä etäisyydellä varustettu juhlapaikka saatiin varattua perjantaiksi. Se oli vähän pakkorako, sillä yhtään aikaisemmin me ei ehditä juhlia ja syksyn puolelle kallistuessa olisi ollut epävarmaa kannattaako häitä sitten siirtää sieltä seuraavalta kesältä.

Vaikka tuo paikan vaihto oli ja on edelleen mulle todella kova paikka, olin jo ehtinyt sopeutua tilanteeseen ja olin onnellinen, että nyt asiat sujuu kuitenkin eteenpäin ja kaikki tärkeät ihmiset saadaan todennäköisesti paikalle. Viikonloppuna meidät oli kuitenkin kutsuttu mun isän luokse päivälliselle ja siellä sitten tippui pommi niskaan. Mun äitipuoleni tytär on mennyt kihloihin vuosi sitten tapaamansa poikaystävänsä kanssa ja häät järjestetään jo tänä kesänä. He kun ovat saaneet peruutuspaikan täältä mun kolmevuotiaasta saakka haaveilemastani juhlakartanosta. Saman viikon lauantaille kun meidän häät on.

He olivat kuulemma miettineet, että kun meidän häät on kuitenkin niin pienimuotoiset (150 vierasta...) ja koska paikalla on sairas ihminen niin ei me kuitenkaan niin kovin myöhään voida juhlia, että kyllä ainakin mun äitipuoleni ja isäni sekä meidän yhteiset sisarukset voivat tulla sitten joskus iltapäivästä auttamaan heidän hääpaikan koristelussa. Ja hekin kyllä yrittävät tulla ainakin meidän vihkimiseen, mutta juhliin he eivät ymmärrettävästi ehdi kun on niin suuret häät järjestettävänä kiireisellä aikataululla.

Mä en voi ymmärtää miten ihmeessä näin taas kävi. Kaikille on ollut päivän selvää se, että jos minä menen joku päivä naimisiin, niin juhlat on tuolla paikassa x ja kun joku perheestä kuulee, että juuri sinä viikonloppuna kun häät on, on vapautunut peruutuspaikka niin varaa sen itselleen :( Tuo peruuttaja on vieläpä tän tytön kaveri, joten kihloihin on menty ihan 100% todennäköisyydellä vasta kun on tullut selville, että paikka vapautuu :(

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole edes tulossa! Joten ei voi pilata. Sä voit huokaista helpotuksesta.

Vierailija
82/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatko-osa tarinaasi: siskopuoli varasti lapsesi nimen, jota olit suunnitellut esikoisellesi vuosikaudet.

Tämä! Lisäksi sisarpuoli voisi vaikka häissään käyttää ap:n äidin vanhaa hääpukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jokin aikaa sitten chick flick-romaanin, jossa oli ihan sama kehyskertomus. Hyvin oivallettu!

Vierailija
84/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö muka ap, että isäsi joutuu nyt kääntämään selän vaimonsa tyttärelle? Eli sinulla on isä, joka ei pureskele nyt kynsiään ja koita puhua SINUA ympäri, jotta voisi nuoleskella vaimonsa ja tämän äpärän persettä? Aika hieno mies. Yleisempää olisi, ettei isäsi sinun juhlista enää välittäisi tärkeimpinä. Se loukkaisi ainakin minua sata kertaa enemmän, kuin se, mitä äitipuoli ja hänen äpäränsä tekevät.

Vierailija
85/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä helvattia? Sano sille isällesi, että mitä pirun pelleilyä tämä on?!

Voi itku mikä Urpo.

Joo isän kanssa me nähtiinkin eilen uudestaan ja hän vakuutti, että jos hän ei itse ole viimeinen meidän häistä poistuva vieras siinä puoli viideltä aamuyöstä, niin saan laittaa hänen piikkiinsä kuvallisen koko aukeaman ilmoituksen vuoden paskimmasta isästä paikallislehteen :'D ap

Tää paljastaa provoksi. Ikävä kyllä miehet ei käyttäydy tällä tavalla kyseisessä tilanteessa, vaan se, mitä se äpäräsiskopuolen äitsykkä on mieltä, ratkaisee. Äitsykkä kun voi aloittaa mykkäkoulun, mikäli isä rakastaisi omaa tytärtään enemmän kuin vaimoaan.

Vierailija
86/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis se on ollut aina ihan ilmiselvää, että hänelle on ollut todella kova paikka mun mukaantulo kuvioihin, koska me oltiin isäni ja äitipuoleni tavatessa ainoita lapsia ja minä meistä kahdesta vanhempi. Meidän yhteisiä sisaruksia kohtaan hän käyttäytyy yltiörakastavasti, mutta minut hän on aina halunnut tosiaan voittaa ja koittanut saada noi sisaruksetkin omalle puolelleen siinä. Tosin huonolla menestyksellä, koska kyllä mäkin osaan ihania pikkusisaruksiani hemmotella aika paljon vanhempana isosiskona. 

Ehkä mä yritän lohduttautua sillä ajatuksella, että mun häiden taustalla ei ole ainakaan kenenkään voittaminen, eikä mun ole tarvinnut mennä kiireessä kihloihin, että saan eronneen ystäväni juhlapaikan itselleni, jotta voin estää sen, ettei mun äiti hössötä kenenkään muun häitä kuin mun...

Voit tietenkin odottaa jatkossa, että siskosi kypsyy ja huomaa, että hänkin saisi itselleen enemmän onnea ja iloa, kun oppii antamaan ja auttamaan kateutensa kohdetta kuin yrittää vaikeuttaa hänen elämäänsä. Mutta tämä henkisen kasvu vaatii usein, että sattuu joku todella kasvattava tunnekokemus omalle kohdalle tai sitten usein  vuodet tuovat kypsyyttä tullessaan. Voisit tietenkin yrittää toistakin keinoa: kiinnitä häneen huomiota ja kehu häntä jostain  aidosta asiasta, kyvystä tai teosta. Joskus se sulattaa toisen kateuden, varsinkin jos hän alaitajuisesti kokee sinun olevan "ylempänä". Tässä toimisit terapeuttisesti.

Kateudentunteen takana on usein pelko siitä, että tuo toinen on sittenkin onnellisempi kuin itse on. Ja kun ei sitä halua sallia, on tehtävä kaikkensa murentaakseen toista.

Ei se ole mielestäni mitenkään ap:n tehtävä nöyristellä ja kehua tätä siskopuolta odottaen, että hän on henkisesti kasvanut, jolloin huono käytös loppuu. Tollaiset ihmiset eivät välttämttä ikinä muutu. Jos on esim huono itsetunto, josta kumpuaa kateus niin ei sitä välttämättä auta kuin vuosien terapia tai vastaava "itsesuggestio."

Mielestäni parasta mitä tossa tilanteessa on tehdä on antaa tälle siskolle mahdollimman vähän huomiota ja reaktioita.

Vierailija
87/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä loppusuku on? Siinähän sitten valitsevat puolensa ja sinä näet ketkä tulevat sinun häihisi ja ketkä sinne toisiin. Älä anna hänen pilata päivääsi, vietät sellaiset kuin teidän häänne ovat. Sinne  tulevat tärkeimmät ja ystävänne ja kaikki. Ymmärrän, että harmittaa se paikan menetys, mutta tärkeintä on juhlia teidän avioliittoanne. Myöhemmin iloitset häistä, älä anna nyt tämän pilata sitä ihanaa järjestelyn ja odottelun aikaa.

Jos nyt olet pahoillasi ja annat pikkutytön pilata häät, hän saa mitä halusi. 

No meillä ei periaatteessa ole niin kovin paljon yhteistä sukua, mutta toki meidän vieraslistoilla tulee varmasti samoja ihmisiä olemaan ihan ystävissä ja osittain myös perhetuttavissa. Eniten, tietysti aika lapsellisesti, pelottaa, että saanko mä nyt olleenkaan perheeltäni mitään apua järjestelyihin (ihan siis fyysistä apua, häät me maksetaan itse), sillä vaikka me mun äitipuoleni kanssa ollaankin läheisiä ja ollaan jo hössötetty häistä melkolailla paljon ja hän on luvannut auttaa mua koristeluissa ja muissa valmisteluissa, on oma tytär tietysti oma tytär ja luulen, että tää tyttö kyllä pitää huolen, ettei hänen koristelunsa ainakaan vähäpätöisimmäksi jää... Ja tosiaan se surettaa myös, jos mun äitipuoleni ei pääse ollenkaan häihini, kun hälle on luultavasti varattu tyttärensä häissä joku sopivan korkea orjavirka edellispäivän valmisteluissa :/ ap

Että oli ehkä palstan surkein provo. Yhyy äippäpuoli ei ehkä pääse ja kovasti hänen kanssaan hössötetty. Urpo.

Vierailija
88/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on voittaja kenen liitto on onnellisempi ja pitkäkestoisempi.

Vitut koristeista.

Vierailija
89/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin aloituksen, mutta mä en nyt tajunnut: te menette ens syksynä naimisiin ja he kesällä 2018? Miten tuli lopussa kuva tosta kiireestä kuin teidän häät ois peräkkäisinä päivinä?

Mut vinkkinä tuollaisten ihmisten varalle: älä ikinä kerro heille suunnitelmistasi, älä haaveistasi, äläkä mistään, mitä et halua matkittavan. Jätä myös kutsumatta mieluiten, jos on kanttia. Jos ja kun selkeästi matkii, kysy, etkö keksinyt mitään omaa ja omaperäistä.

Vierailija
90/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoishäät ja laitat siskopuolen maksamaan suurimman osan.

Vierailija
91/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kuin aloituksen, mutta mä en nyt tajunnut: te menette ens syksynä naimisiin ja he kesällä 2018? Miten tuli lopussa kuva tosta kiireestä kuin teidän häät ois peräkkäisinä päivinä?

Mut vinkkinä tuollaisten ihmisten varalle: älä ikinä kerro heille suunnitelmistasi, älä haaveistasi, äläkä mistään, mitä et halua matkittavan. Jätä myös kutsumatta mieluiten, jos on kanttia. Jos ja kun selkeästi matkii, kysy, etkö keksinyt mitään omaa ja omaperäistä.

Olet huono lukija. Et ymmärrä lukemaasi ja lukeminen on sinulle vailloista.

Vierailija
92/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vittu ees menee naimisiin? Ero tulee kuitenkin. Itse en ainakaan halua koskaan naimisiin. 3 vuotta ollaan seurusteltu. Oot AP vissii joku 23 v.

Vierailija
93/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on totta, niin nostat kissan pöydälle. Sisko-puoli siirtää häitä vuodella teidän ajankohtaan tai pidätte tupla-häät lauantaina. Laita isäsi hoitamaan asia.

Vierailija
94/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta ehdotus ap:lle. "Peru" häät ja katso, seuraako matkija perässä.

Vierailija
95/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juota vieraat oikein kunnolla känniin omana hääiltanasi. Kukaan ei tule matkijapellen häihin, kun kaikilla on niiin kaaamea darra. Et ainakaan sinä itse. Teillä on juhlat ensin - olkoot ne niin hyvät, ettei ketään kiinnosta juhlia enää lauantaina! ;)

Omatekoinen halvoilla kunnon viinaksilla terästetty booli ja kakun kostukkeeksi samaa tavaraa ja viinakarkkeja, niitä hyytelöisiä. Bändi, hyvää musaa ja herkkuja. KUKAAN ei lähde!

Vierailija
96/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olette asuneet yhdessä kannattaa pitää oppia pitämään suusi kiinni. Älä luota äitipuoleen vaan hanki varamies/nainen. Nauttikoon sisaresi häistään vaikka voi olla että lyhyeksi jää tuo liitto. Miten on muuten elämässään edennyt jos isänsä maksaa kaiken?

Vierailija
97/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pöljä menee naimisiin vain vuoden tuttavuuden perusteella. Se mies on pakotettu naimisiin! Tyttö maksaa varmaan sata tonnia sille ukolle, että saa kiipeliin.

Vierailija
98/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkällä hääjärjestelyt ovat? Voisitko siirtää häitä hieman ja pistää paremmaksi sisaren häiden jälkeen vai onko hän niin kateellinen että eroaa ja hankkii uuden miehe ja uudet häät? Tai ota yhteyttä siihen tv2:n Suomilove-ohjelmaan ja yllätä miehesi jotenkin.

Vierailija
99/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä helvattia? Sano sille isällesi, että mitä pirun pelleilyä tämä on?!

Voi itku mikä Urpo.

Joo isän kanssa me nähtiinkin eilen uudestaan ja hän vakuutti, että jos hän ei itse ole viimeinen meidän häistä poistuva vieras siinä puoli viideltä aamuyöstä, niin saan laittaa hänen piikkiinsä kuvallisen koko aukeaman ilmoituksen vuoden paskimmasta isästä paikallislehteen :'D ap

No hyvä niin ja älä anna noiden muiden ihmisten pilata häitäsi, ei heillä ole mitään merkitystä.

Vierailija
100/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ei tollaselle typylle riittäis palasta omasta elämästä, ignooraisin aika totaalisesti. 

En menis häihinsä, tai jos menisin niin menisin varmaan omassa hääpuvussa hah!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä