Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en voi uskoa tätä todeksi... äitipuolen lapsi pilaa meidän häät

Vierailija
21.02.2017 |

Mä olen niin älyttömän surullinen ja pettynyt ja ihan hermoraunio, että pakko avautua jonnekin. Mun isäni on ollut viimeiset 15 vuotta naimisissa äitipuoleni kanssa, jolla on kaksi vuotta itseäni nuorempi tytär (25-vuotias). Tää tyttö on koko meidän uusperhekuvion ajan ollut aivan järkyttävä matkija, mutta supervarakkaan oman isänsä ansioista tehnyt aina kaiken tuplasti näyttävämpänä. Tyyliin mun 18-vuotissyntymäpäiviä juhlittiin kivoissa kotibileissä discoteemalla, mutta tän äitipuoleni tyttären 16-vuotissynttäreitä juhlittiin kuukautta myöhemmin samalla discoteemalla, mutta tällä kertaa vuokratussa yökerhossa palkattujen esiintyjien, baarimikkojen ja dj:den kera. Jos joskus haaveilin jostain kalliimmasta vaatteesta vaatekaupassa, tää tyttö soitti samantien isälleen ja pyysi siirtämään rahaa tililleen ja osti sen mun haaveileman vaatteen itselleen. Ja yleensä nää vaatteet jäi ihan vaan vaatekaappiin roikkumaan hintalappuineen.

Nyt on kuitenkin käynyt niin onnellisesti, että mä olen menossa kesällä naimisiin seitsemän vuoden seurustelun jälkeen mun poikaystävän kanssa. Alunperin meidän oli tarkoitus mennä naimisiin vasta vuoden 2018 kesällä, mutta päätettiin aikaistaa häitä, koska eräällä mieheni läheisistä paljastui alkuvuodesta vakava etenevä sairaus ja koetaan tosi tärkeänä, että hänkin olisi vielä siinä kunnossa, että jaksaisi osallistua. Tää tarkoitti sitä, että peruutin varaamani pikkutytöstä lähtien haaveilemani juhlapaikan kesältä 2018 ja me alettiin etsiä sopivaa korviketta juhlapaikaksi. Joka johti siihen, että ainoa meidän vierasmäärälle sopiva järkevällä etäisyydellä varustettu juhlapaikka saatiin varattua perjantaiksi. Se oli vähän pakkorako, sillä yhtään aikaisemmin me ei ehditä juhlia ja syksyn puolelle kallistuessa olisi ollut epävarmaa kannattaako häitä sitten siirtää sieltä seuraavalta kesältä.

Vaikka tuo paikan vaihto oli ja on edelleen mulle todella kova paikka, olin jo ehtinyt sopeutua tilanteeseen ja olin onnellinen, että nyt asiat sujuu kuitenkin eteenpäin ja kaikki tärkeät ihmiset saadaan todennäköisesti paikalle. Viikonloppuna meidät oli kuitenkin kutsuttu mun isän luokse päivälliselle ja siellä sitten tippui pommi niskaan. Mun äitipuoleni tytär on mennyt kihloihin vuosi sitten tapaamansa poikaystävänsä kanssa ja häät järjestetään jo tänä kesänä. He kun ovat saaneet peruutuspaikan täältä mun kolmevuotiaasta saakka haaveilemastani juhlakartanosta. Saman viikon lauantaille kun meidän häät on.

He olivat kuulemma miettineet, että kun meidän häät on kuitenkin niin pienimuotoiset (150 vierasta...) ja koska paikalla on sairas ihminen niin ei me kuitenkaan niin kovin myöhään voida juhlia, että kyllä ainakin mun äitipuoleni ja isäni sekä meidän yhteiset sisarukset voivat tulla sitten joskus iltapäivästä auttamaan heidän hääpaikan koristelussa. Ja hekin kyllä yrittävät tulla ainakin meidän vihkimiseen, mutta juhliin he eivät ymmärrettävästi ehdi kun on niin suuret häät järjestettävänä kiireisellä aikataululla.

Mä en voi ymmärtää miten ihmeessä näin taas kävi. Kaikille on ollut päivän selvää se, että jos minä menen joku päivä naimisiin, niin juhlat on tuolla paikassa x ja kun joku perheestä kuulee, että juuri sinä viikonloppuna kun häät on, on vapautunut peruutuspaikka niin varaa sen itselleen :( Tuo peruuttaja on vieläpä tän tytön kaveri, joten kihloihin on menty ihan 100% todennäköisyydellä vasta kun on tullut selville, että paikka vapautuu :(

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään saa näköjään jo psykologisia diagnooseja aika helposti aikaan jopa toisen ihmisen  kertomuksen perusteella. Minkähänlainen diagnoosi saataisiin tehtyä "kateellisesta siskopuolesta" jos hän kertoisi oman versionsa tapahtumien kulusta ja motiiveista. Johan tuolla jonkinlaista kateutta oli ilmassa aloitusviestissä, kun siskopuolen isällä on paljon rahaa, kyllähän sellainen täytyy lytätä.

Vierailija
62/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siskopuoli menee varmasti naimisiin kiusatakseen sua, tosi uskottava juttu.

Narsistisesti häiriintyneet ihmiset tekevät kuule ihan mitä vain saadakseen voittaa. Ja väheksyä "kilpailijaansa.". Nähty on. Ei terveen ihmisen mielikuvitus edes riitä siihen mitä kaikkea luonnehäiriöiset pimeydessään kehittelevät. Ikävä kyllä. 

Älä AP vaan sitten esim kerro että yritätte lasta (tai sano että yritätte jos ette oikeasti niin tee...) - pakota se siskopuoli tekemään ratkaisuja, jotka eivät olekaan sun valintojen kopioimista. Tai kerro että olette löytäneet siis niin teidän unelma-asunnon (valitse joku sellainen mikä voisi ollakin mutta joka on jossain hevon kuusessa tai jossa on joku muu vika) ja että yritätte saada järkättyä lainaa sitä varten - tsadam, jos hän jatkaa vanhaa toimintamalliaan saat hänet tekemään päätöksiä jotka ovat hänelle perseestä... kosto ON suloinen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siskopuoli reagoi kun kaikkien kuullen ilmaisit olevasi pettynyt, ettei tarjonnut tuota hääpaikkaa sinulle kun tiesi paikan olevan sinulle erityisen tärkeä ja aikakin juuri sopiva? Älä vaan sano, että nielit koko paskan ja tyydyit vaan näyttämään hapanta naamaa?

Vierailija
64/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harlekiini kirjoitti:

Huomasin juuri,että raskaustesti näyttää positiivista...saan vauvan heti häiden jälkeen.En ole vielä kertonut siskopuolelleni,koska pelkään hänen myös suunnittelevan ladta.-ap

Juu älä sano tuosta kenellekään mitään. Kerro sitä vastoin että olette katselleet jotain Afrikan Safaria häämatkaksi mutta mahtaakohan rahat riittää...( siis jotain mihin et itse oikeasti haluaisi mennä!)

Vierailija
65/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siskopuoli reagoi kun kaikkien kuullen ilmaisit olevasi pettynyt, ettei tarjonnut tuota hääpaikkaa sinulle kun tiesi paikan olevan sinulle erityisen tärkeä ja aikakin juuri sopiva? Älä vaan sano, että nielit koko paskan ja tyydyit vaan näyttämään hapanta naamaa?

Mä siis poistuin paikalta sen jälkeen kun sain vastauksen meidän niin pienistä ja vaatimattomista häistä, joista ihmiset kuitenkin poistuu jo iltapäivästä todetessani, että valitsitte sitten ju***auta saman viikonlopun. ap

Vierailija
66/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosi paha mieli sinun puolestasi :( Ajattelitte niin kauniisti, kun aikaistitte häitänne ja oli todella epäitsekäs teko sinulta, että luovuit unelmien hääpaikastasi, olisi näet ollut myös ihan ymmärrettävää, että et olisi halunnut luopua tuosta paikasta. Nyt ei auta kuin yrittää purra hammasta ja keskittyä teidän suureen päivään, mutta helppohan se on näin sanoa.. Kuulostaa tuo vieläpä olevinaan AIKUINEN nainen niin ankealta ihmiseltä, että huhhuh.

Yritä jotenkin saada kaikki keskittymisesti TEIDÄN kahden hääpäivään ja teidän suureen rakkauden juhlaan. Niin kuin joku tuolla jo sanoikin, niin tuo tyttö on näyttänyt todellisen luonteensa ja on sanomattakin selvää, että sinä jos kuka olisit ansainnut viettää hääsi unelmiesi paikassa. Mutta onneksi häät ovat muutakin kuin vihkipaikka.

*virtuaalihali* ja jaksamista !! <3

Vierailija
67/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se sisko ehdi erotakin vielä ennen omia häitään, kun kerran on noin pikainen päätöksissään.

Vierailija
68/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Siskopuoli vaikuttaa kamalalta ja uskon 100% teidän yhteisten sukulaisten ja ystävien ajattelevan samoin. Kuka typerys laittaa häänsä seuraavalle päivälle siskostaan.

Voit olla tyytyväinen että sun häät ovat ensin, vieraat ei jaksa juhlia niin innolla enää seuraavana päivänä. Ja se on sulle vaan parempi jos kateellinen sisko ei ole koko sun hääpäivää paikalla. Saat nauttia läheisten kanssa ilman tota ilonpilaajaa.

Ps. vasta vuoden yhdessä ollut pari tulee tod näk. eroamaan, toisin kuin te. :) siinä ei paljon hääpaikka enää kiinnosta.

Vierailija
69/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää että sinä yrität pilata sen äitipuolen häät kun olet niin kateellinen. Kai se nyt saa elää elämäänsä ihan niin kuin haluaa vaikka matkien, mutta säälittävää kuinka sinä elät kateudesta kihisten omaasi.

Vierailija
70/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille nyt muistutukseksi: äitipuolen lapsi ei ole apeen sisko! Ei ole mitään sukua vaikka apeen isä onkin mennyt sen hirviömuijan äidin kanssa naimisiin. Jollei apeen isä adoptoinut sen muijansa lapsen.

Vierailija
71/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teidän häät nyt on pilalla?

Hyvä kysymys. Mä kuvittelisin häiden menevän pilalle jos sulhanen jättää alttarille. 

Ap on aikaistanut häitä ottaakseen huomioon vakavasti sairaan sukulaisen tilanteen. Erittäin hyvä syy. Siitä on sitten seurannut paikkojen ja päivien vaihdot yms.  

Ap päättää itse miten suuren merkityksen antaa siskopuolen typerehtimiselle ja nyt hän on päättänyt antaa siskopuolen pilata häänsä. 

Vierailija
72/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä siis poistuin paikalta sen jälkeen kun sain vastauksen meidän niin pienistä ja vaatimattomista häistä, joista ihmiset kuitenkin poistuu jo iltapäivästä todetessani, että valitsitte sitten ju***auta saman viikonlopun. ap

Entä jos homma olisi ollut toisinpäin? Entä jos sinä olisit saanut kuulla peruutuspaikasta lempivihkipaikassasi, mutta äitipuolesi lapsen häät olisi olleet jo sovittu siihen päivään? Luulenpa ettet olisi jättänyt välistä vaan olisit niin menossa samana päivänä naimisiin. Oma napa ja niin edelleen. Itsekäs sinäkin olet ja silti muiden pitäisi muuttaa elämäänsä eikä mennä kihloihin eikä naimisiin jotta vain sinä sinä sinä sinä.

Vierailija
73/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos homma olisi ollut toisinpäin? Entä jos sinä olisit saanut kuulla peruutuspaikasta lempivihkipaikassasi, mutta äitipuolesi lapsen häät olisi olleet jo sovittu siihen päivään? Luulenpa ettet olisi jättänyt välistä vaan olisit niin menossa samana päivänä naimisiin. Oma napa ja niin edelleen. Itsekäs sinäkin olet ja silti muiden pitäisi muuttaa elämäänsä eikä mennä kihloihin eikä naimisiin jotta vain sinä sinä sinä sinä.

Ap on kuin siskoni joka ilmoitti minulle etten voi olla raskaana samaan aikaan kuin hän, koska nyt on hänen vuoronsa. Hän odotti esikoistaan ja minä tokaa lastani. Olisi suunnilleen pitänyt abortoida. Kohtelen siskoani yhtä kylmästi kuin tuo siskopuoli ap:eta.

Vierailija
74/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi elämä! Anna mun kaikki kestää.. minä ja mun häät kertaa kaks. XD XD

Vierailija
75/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vinkki. Paljon, paljon viinaa häihis. Ei överit, mutta niin että lauantain hääväki kärsii penkeillä kalpeina hiljaa eikä osallistu juhlamenoihin.

Ja sulle ja miehelles häämatka heti, niin eipä tartte osallistua kopiokonesiskosi kekkereihin...

Vierailija
76/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä pitää paikkansa, ei kyseisellä henkilöllä ole mitään omaa. Vain ap:lta varastetut ideat ja iskän rahat. Siinäpähän on "ei kukaan" jos kerran haluaa.

En vain tajua, miksi olet ollut hänen kanssaan tekemisissä kaikki nämä vuodet ja kertonut hänelle juttujasi. Olisin sanonut jo ajat sitten suorat sanat ja antanut kakkapään elää omaa sisällötöntä elämäänsä jotakuta toista matkien.

Vierailija
77/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juota vieraat oikein kunnolla känniin omana hääiltanasi. Kukaan ei tule matkijapellen häihin, kun kaikilla on niiin kaaamea darra. Et ainakaan sinä itse. Teillä on juhlat ensin - olkoot ne niin hyvät, ettei ketään kiinnosta juhlia enää lauantaina! ;)

Vierailija
78/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusprovoilua paremmin kirjoitettu. Annan 2 ja ½ tähteä :)

Vierailija
79/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu sinä raskaaksi ja katso alkaako siskopuoli kohta odottaa kaksosia. Tärkeä kenttätutkimusteko.

Vierailija
80/133 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatko-osa tarinaasi: siskopuoli varasti lapsesi nimen, jota olit suunnitellut esikoisellesi vuosikaudet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän