Minä olen siivooja, en siis "ihminen".. tähän törmään päivittäin..
ja olen kyllä ihminen, tutustu minuun ja meihin muihinkin :)
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
No meillä onneks asiakkaat yms on olleet tosi asiallisia meitä siivoojia kohtaan
Myös meillä. Siivoan miesvaltaista kohdetta. Ainoastaan yksi työntekijä katsoo minua pitkin nenänvarttaan eikä koskaan moikkaa, ja hänestä mun ei tartte välittää. Suurin osa työntekijöistä kuitenkin on älyttömän mukavia mua kohtaan, ihan puljun pitäjästä ja myymäläpäälliköstä alkaen. Eivätkä oo koskaan valittaneet turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojia kyllä tarvitaan, mutta ei se tarkoita sitä että heitä pitäisi arvostaa yhtään. Kertoo ihmisestä ja hänen motivaatiosta tosi paljon, jos tyytyy siivoojan duuniin eikä tavoittele parempaa.
Ja oma ammattisi oli?
Tuotantotalouden AMK-insinööri, tavoitteena lähitulevaisuudessa hommata diplomi-insinöörin tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojia kyllä tarvitaan, mutta ei se tarkoita sitä että heitä pitäisi arvostaa yhtään. Kertoo ihmisestä ja hänen motivaatiosta tosi paljon, jos tyytyy siivoojan duuniin eikä tavoittele parempaa.
Määrittele parempi? Minusta ammatti ei kerro ihmisestä muuta kuin sen, mitä hän tekee työkseen. Enempiä päätelmiä siitä on turha tehdä, ellei kyse ole siitä marginaalista osasta ihmisiä, joilla on kutsumus johonkin ammattiin ja joille työ on yhtä kuin elämä.
Minun motivaationi päätyä alalle johtui järkisyistä. Siivoustyöllä on maksettu asuntolaina pois ja mahdollistettu opiskelu toiselle alalle, jossa työllistyminen on hankalaa ja perustuu pätkille ja projekteille, eikä palkkauksessa ole merkittäviä eroja verrattuna aiempaan työhöni. En siksikään osaa pitää huonona vaihtoehtona rehellistä ja hyvin työllistävää ammattia, joka ei stressaa (tämä toki riippuu työpaikasta) eikä seuraa kotiin. Tosin priorisoin vapaa-aikani rahan edelle.
Ykkössivun alanvaihtaja
Kyllä mielestäni ihmisellä pitää olla vähän sitä kunnianhimoa. Miksi kukaan tieten tahtoen tyytyisi matalapalkkaiseen ammattiin, jossa ei saa juuri ollenkaan arvcostusta? Siivoaminen on muutenkin silkka itsestäänselvyys, kuka vain osaa siivota kaiken muun ohessa. Joten miksi tyytyä vähään, kun voisi saada enemmän?
No meillä onneks asiakkaat yms on olleet tosi asiallisia meitä siivoojia kohtaan