Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimmat mielipiteet mitä tuttavillanne on

Vierailija
20.02.2017 |

Listataan tänne!

Kommentit (616)

Vierailija
521/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäterveelliset asiat eivät voi olla luomua, koska luomuhan on terveellistä. Oli kyse siis makeisista. Siitäpä vasta riemu ratkesi, kun hänelle selvisi, että on myös mm. luomuviiniä ja -tupakkaa. Kuulemma huijausta. Ei vieläkään ihan tajunnut, kun väännettiin rautalangasta, että kyseessä on vain tuotantotapa. 

Samaan sarjaan kuului myös se, kun takavuosina Suomessa naureskeltiin iltapäivälehtiä myöten, että jenkkien jossain ravintoluokittelussa ranskanperunat olivat kategoriassa "kasvikset". Kylläpäs on niin jenkkiä että. No mihis se kasviölyssä paistettu juures sitten kuuluu? Maitotuotteisiin? Lihaan? Juu ei.

Mutta koska "kasvis" on automaattisesti aina terveellinen, niin eihän tietenkään roskaruuat siihen sovi ja kyllä naurettiin makeasti hupsuille jenkeille. 

Sä et nyt ihan itse taida tietää mitä eroa on vihanneksella, kasviksella jne... Saati että näitä käsitteitä voidaan käyttää eri määritelmillä riippuen eri asiayhteydestä.

Esim. kun puhutaan ruokavaliosta, peruna lasketaan tietysti viljojen kanssa samaan ryhmään, eikä kasviksiin, kuten tässä ruokapyramidissa

https://www.ruokatieto.fi/sv/node/776

Vierailija
522/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani mielestä 30-vuotias nainen on jo aivan liian vanha yhtään mihinkään. Hänen mielestään tuon ikäisiä ei haluta edes palkata töihin ja tuossa iässä ei enää pääse naimisiin eikä voi saada lapsia.

Hän onkin alkanut hoputtaa minua menemään pian naimisiin ja hankkimaan lapsia , koska kohta olisi liian myöhäistä sille. Hän myös kritisoi minua siitä, että olen vaihtanut kokonaan alaa , koska kohta on liian myöhäistä saada työpaikkaa, koska olen kohta jo niin vanha ettei kukaan halua palkata minua ja milläs minä sitten oikein tuelvat lapseni voin elättää jos en pääse mihinkään töihin.

Hänen mielestään myös naisen kuuluu mennä naimisiin ja saada lapsia. Ennen lapsia ei voi kuitenkaan hankkia jos ei ole naimissa. Tämä kuulemma varmistaa sen, että mies ei jätä sinua ,koska on mennyt naimisiin kanssasi :D

Tää tuttu on itse nainen ja alle 30v. Hänellä ei ole mitään uskonnollista vakaumusta ja hän opiskelee yliopistossa.  Seurustellut vajaan vuoden ja alkanut suunnitella omia häitään ja lapsen tekoa.

Eikä ole siis millään vitsillä tuota mielipidettä heittänyt , vaan on ihan tosissaan :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs entinen tuttava ihan tosissaan sanoi usein, ettei usko painovoiman olemassaoloon.

Vierailija
524/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entinen esimieheni, kahden lapsen äiti, oli sitä mieltä, että raskausaikana itse alkoholi ei ole vaarallista sikiölle vaan alkoholin aiheuttama humalatila, jolloin voi helposti kaatuilla yms.

Onkohan sillä mennyt puurot ja vellit sekaisin. Imetyksen aikaisesta alkoholinkäytöstähän sanotaan noin että alkoholia on maidossa niin vähän ettei se juurikaan haittaa vaan äidin humalatila lasta kantaessa ja hoitaessa on se riski.

Mutta tässähän alkuperäinen kommentoija kertoi esimiehestään, joka ei uskonut että alkoholi voisi olla vaarallista RASKAUSAIKANA. Ei siis imetysaikana, vaan raskausaikana. Etkö ole kuullut FAS-lapsista (lapsista joilla on kehityksessä poikkeamia johtuen äidin raskauden aikaisesta alkoholin käytöstä)?

Vierailija
525/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäterveelliset asiat eivät voi olla luomua, koska luomuhan on terveellistä. Oli kyse siis makeisista. Siitäpä vasta riemu ratkesi, kun hänelle selvisi, että on myös mm. luomuviiniä ja -tupakkaa. Kuulemma huijausta. Ei vieläkään ihan tajunnut, kun väännettiin rautalangasta, että kyseessä on vain tuotantotapa. 

Samaan sarjaan kuului myös se, kun takavuosina Suomessa naureskeltiin iltapäivälehtiä myöten, että jenkkien jossain ravintoluokittelussa ranskanperunat olivat kategoriassa "kasvikset". Kylläpäs on niin jenkkiä että. No mihis se kasviölyssä paistettu juures sitten kuuluu? Maitotuotteisiin? Lihaan? Juu ei.

Mutta koska "kasvis" on automaattisesti aina terveellinen, niin eihän tietenkään roskaruuat siihen sovi ja kyllä naurettiin makeasti hupsuille jenkeille. 

Sä et nyt ihan itse taida tietää mitä eroa on vihanneksella, kasviksella jne... Saati että näitä käsitteitä voidaan käyttää eri määritelmillä riippuen eri asiayhteydestä.

Esim. kun puhutaan ruokavaliosta, peruna lasketaan tietysti viljojen kanssa samaan ryhmään, eikä kasviksiin, kuten tässä ruokapyramidissa

https://www.ruokatieto.fi/sv/node/776

Sä et nyt ihan itse taida tietää, ettei englanniksi ole kumpaakaan sanaa, vaan molemmat on "vegetables". Tai sitä, että kyseessä on USA:n ruoka- ja lääketurvallisuusviraston elintarvikeluokittelu, jossa on eri luokat esim. eläintuotteille ja kasviksille, eikä mikään ruokapyramidi, tai vaihteleva asiayhteys.

Peruna on juures, joten se kuuluu kasviksiin ja tässä faktassa ei ole mitään omituista, vaikka sinä niin ajattelisitkin. Jossain pyramideissa sun muissa voit käyttötavan perusteella voit toki ryhmitellä korkean hiilihydraattipitoisuuden omaavia ruoka-aineita yhteen, mutta vihannes se silti on. Samalla logiikalla sanot varmaan myös, ettei grillimakkara ole lihaa, koska se on tuossa pyramidissa eri kategoriassa, kuin lihavalmisteet, eikä näemmä homejuustokaan ole maitotuote?

Saatiinpahan nyt ihan elävä esimerkki näistä omituisista mielipiteistä.

Vierailija
526/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisesti koulutettu tuttava uskoi jo keväällä olevansa immuuni koronalle jostain mystisestä synnynnäisestä syystä. Vieläkään ei kukaan asiantuntija tiedä, kuka voisi olla immuuni koronalle synnynnäisesti, joten enpä usko siihen immuniteettiin.

Vierailija
527/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni kun aloitin tekemään työt 100% etänä ja osa-aikaisesti:

”Milloin menet oikeisiin töihin?”

Mulla myös tämä! 71-vuotias äitini kysyy joka puhelussa: ”Oletkos sinä päässyt jo takaisin töihin?”. Olen tietotyössä, nyt tietenkin etänä. En ennenkään käynyt toimistolla kovin usein, koska matkustin niin paljon. Tein ei-matkapäivät jo tuolloin usein kotoa. Nyt tietty matkustus on jäänyt pois ja jäljellä kotikonttori. Joo, en ole töissä, paitsi että päivät on pidempiä kuin koskaan.

Vierailija
528/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukkoni mielestä köyhiltä ja pienituloisilta "joutaa leikata etuuksia ja palkkoja, koska valmiiksi pienellä rahalla elävän pussissa ei satasen menetys tunnu". Uskomaton pölkkypää.

Vierailija
529/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisessa tyopaikassa kollegani kertoi, etta oli vienyt poikalapsensa neuvolaan, ja siella laakari oli tehnyt "testin," etta eihan vain ole homo. Olivat sitten seka aiti etta laakari tyytyvaisia, kun lapsi oli oikeaoppisesti leikkinyt pikkuautoilla eika nukeilla. Duunikaveri oikein ylpeana tasta kertoi kahvitauolla. Kyseessa siis iso finanssialan firma, nainen korkeasti koulutettu jne.

Tallaista touhua 2010-luvun Etela-Euroopassa!

HOMOTESTI

....

Ei nyt saatana, kuolen nauruun

Leikin pienenä autoilla, eikä nuket voineet vähempää kiinnostaa, mutta kappas vaan, olen homo. Eli taisi tämä työtoveri iloita vähän liian aikaisin 😃

Vierailija
530/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että transnainen ei ole oikea nainen eikä tule ikinä olemaan, koska on syntynyt mieheksi..

Vierailija
531/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Munuaiskivet eivät ole ongelma ketogeenisellä ruokavaliolla ollessa."

Sen verran upea aivopieru, että kehotan kaikkia välttämään ostamasta minkäänlaista valmennusta kyseisiltä henkilöiltä... Eivät näköjän itsekään ole perehtyneet mainostamaansa ja kauppaamaansa ruokavalioon.

Vierailija
532/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tuntemani nuoren miehen mielestä verot ovat täysin turhaa riistämistä eikä niitä tulisi maksaa. Samainen nuori mies on elänyt koko elämänsä yhteiskunnan tuilla koskaan työtä tekemättä, ja pitää Trumpia maailman nerokkaimpana miehenä.

Vierailija
533/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä on "vain" kaksi tyttö, kyllähän me ehdottomasti haluamme tehdä vielä pojan. Koska kaikkihan haluaa poikalapsen. Kun sitä poikaa ei kuulu, niin me emme vain onnistu ja meitä voi vähän säälitellä (siitähän ei missään nimessä voi olla kyse, että enempää lapsia ei edes yritetä).

"Poika poika poika poika.." Mitä ihmettä, 2020 supisuomalainen, eikä edes ikäloppu eläkeläinen.

Vierailija
534/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nämä Iltalehden kommentit on niin hauskoja."

Vierailija
535/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisesti tuntemani naishenkilö oli lakannut käymästä suihkussa, koska se hänen mukaansa kuivattaa ihoa. En tiedä kauanko oli ehtinyt pesemättömyydellä ihoaan hoitaa siinä vaiheessa kun hänet tapasin, mutta haisi ainakin kuin joukkohauta.

Vierailija
536/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meillä on "vain" kaksi tyttö, kyllähän me ehdottomasti haluamme tehdä vielä pojan. Koska kaikkihan haluaa poikalapsen. Kun sitä poikaa ei kuulu, niin me emme vain onnistu ja meitä voi vähän säälitellä (siitähän ei missään nimessä voi olla kyse, että enempää lapsia ei edes yritetä).

"Poika poika poika poika.." Mitä ihmettä, 2020 supisuomalainen, eikä edes ikäloppu eläkeläinen.

Tätä minäkin olen ihmetellyt usein. Kaikki jotenkin olettavat, että jokainen haluaa pojan. Kun siskoni oli raskaana, kaikki nauroivat että mahan muodosta näkee että lapsi on poika. Siskoni murjotti että hän ei halua poikaa, hän haluaa tytön. Onneksi sai tytön, vielä toisen ja kolmannenkin. Poikaa ei halunnutkan. Myös yksi kaverini oli todella pettynyt kun sai kuulla sikiön olevan poika, eikä häntä naurattanut kun toinenkin lapsi oli poika. Ja yhdellä kaverilla kaksi poikaa ja kolmas on tyttö. Kilometrien päähän huomaa, että tyttö on se tärkein ja pojat ovat vähäpätöisempiä. Monilla muillakin noin.

Jos minä saisin poikalapsen niin varmasti antaisin sen adoptoitavaksi.

Vierailija
537/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen ihmetellyt usein. Kaikki jotenkin olettavat, että jokainen haluaa pojan. Kun siskoni oli raskaana, kaikki nauroivat että mahan muodosta näkee että lapsi on poika. Siskoni murjotti että hän ei halua poikaa, hän haluaa tytön. Onneksi sai tytön, vielä toisen ja kolmannenkin. Poikaa ei halunnutkan. Myös yksi kaverini oli todella pettynyt kun sai kuulla sikiön olevan poika, eikä häntä naurattanut kun toinenkin lapsi oli poika. Ja yhdellä kaverilla kaksi poikaa ja kolmas on tyttö. Kilometrien päähän huomaa, että tyttö on se tärkein ja pojat ovat vähäpätöisempiä. Monilla muillakin noin.

Jos minä saisin poikalapsen niin varmasti antaisin sen adoptoitavaksi.

Okei. Minulle olisi kelvannut poikalapsi ihan yhtä hyvin kuin tyttökin. Mutta yhtään enempää kuin kaksi lasta en halua. Kaksi tyttöä, fine. Kaksi poikaa, fine. Tyttö ja poika, fine. Mulle on aivan sama mikä sukupuoli sillä lapsella on. Kummankaan sukupuolen vähättelyä en ymmärrä, enkä sitä että juuri jompikumpi olisi pakko saada.

Rehellisyyden nimissä tosin jos ehkäisy pettäisi ja kolmas lapsi ilmoittaisi tulostaan, niin kyllä sen pitäisin. Suunnitelmallisesti sen sijaan kaksi saa riittää ja enempää ei yritetä. Onneksi ei ollut vaikeuksia raskaaksi tulossa (sympatiat kaikille niille, joilla on vaikeuksia).

Vierailija
538/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi, että lääkäri käski juoda paljon.. ja joikin, mutta viinaa.

Vierailija
539/616 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että vasemmisto ei välitä köyhistä, mutta oikeisto välittää.

Kuulemma oikeisto hallitsee talouskysymykset paremmin, hölynpölyä sanon minä!

Oikeistolaiset elävät todellisuudessa ja ymmärtävät miten talous toimii. Vasemmisto elää idealistisessa kuplassa jossa kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia. Ei ole ihme, että vasemmisto on kaikessa väärässä, heidän ymmärrys asioista on pinnallista kuin lapsella.

Oikeistolaiset eivät tajua, miten yhteiskunta toimii. Ei esimerkiksi sitä, että sosiaalipolitiikka on parasta turvallisuuspolitiikkaa ja että tuloeroja kasvattamalla syntyy yhteiskunta, jossa ei ole turvallista elää.

Vierailija
540/616 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni ei usko että koronaa on olemassa. On muuten sote-alalla.

Wow... No, meidän luokalla oli tyttö joka sanoi ettei usko soluihin. Eikä todellakaan oltu enää mitään lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä