428 000 € kaksiosta Helsingin keskustasta. Asuntoon ei paista ikinä aurinko.
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/13630391?utm_sourc…
Kahden korkean kerrostalon välissä uniikki asumisratkaisu puolittain maan alla.
Miten jollain voi olla niin paljon rahaa, että laittaisi ne asuntoon, johon ei paista minään vuodenaikana suoraan aurinko mistään ikkunasta? Asunto, joka on puoliksi maan alla? Häh?
Kommentit (85)
Eihän se hullu ole joka pyytää vaan se joka maksaa. Kyllä tuokin kaupaksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auringonpaiste on yliarvostettua. Yksi vituttavimmista tunteista ikinä, kun yrittää yövuoron jälkeen nukkua eikä sädekaihtimia saa mitenkään säädettyä niin, etteikö naamalle osuisi auringonvaloa.
Ai jaa, musta on ihanaa nukkua kun aurinko paistaa kasvoille. Enemmän mietin ton kämpän äänieristyksiä, noissa vanhoissa taloissa ei aina ole yhtään mitään äänieristystä ja se on ihan hirveää (on kokemusta). Tossa ei kai? ole seinänaapureita, että sikäli voisi olla oikein toimivakin.
Eihän siinä mitään seinänaapureita ole, kun kämppä on tehty johonkin sisäpihan halko-/hiilikellariin ja on puoliksi maan alla.
Toki näinkin. Mulla on vain omia ennakkoluuloja tuon asunnon suhteen.
En osaa ihan heti nähdä, että joku intellektuelli muuttaisi tuohon asuntoon kirjahyllyineen ja sukupolvien kuluttamilla huonekaluillaan.
Ennemmin tuo asunto on jollekin uusrikkaalle, jolle kodin sijainti ja "persoonallisuus" on osa statusta ja silloin asuntoa kannattaisi alunperinkin markkinoida siten, että siitä välittyy "ainutlaatuinen", ylellinen"," rrraha."
Mutta nämä vain kärjistettyjä streotypioita ja toivottavasti kukaan ei loukkaannu. :)
Ja makuja on monia. Itse olen ollut tyytyväinen töölöläinen puistomaisemalla (ja niillä Ikean huonekaluilla ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkky. En muuttaisi, vaikka saisin asua ilmaiseksi.
Stailattu halvasti Ikean huonekaluilla. Ja Ikea ei nyt ole se ongelma, vaan asunnon brändäys. Noin persoonallinen asunto ja tuolla hinnalla, pitäisi stailata design-huonekaluilla ja lisäksi aitoa taidetta seinille. Jotakin trendikästä ja ylellistä.
Kuka haluaa maksaa puoli milliä pienestä, pimeästä kopista ja olla taloudellisesti niin tiukalla, että rahat ei riitä kuin vain halvimpiin huonekaluihin? Tämä mielleyhtymä kun tästä myynti-ilmoituksesta tulee.
Tuolla hinnalla saa jo kauniin, valoisan ja tilavamman asunnon Helsingin keskustan alueelta.
En usko, että ilmoituksen kohderyhmä on niin tyhmät ihmiset, että he luulevat, että sisustus kuuluu asuntoon. Jokainen miettii sinne ne omat tavaransa.
Tunnen muuten paljon pariskuntia, joilla ovat lapset lentäneet pesästä, ja jotka asuvat suurkaupungin (siis ei Suomessa) keskustan pikkuasunnossa, ja esim järjestävät juhlia. Joko oman taloyhtiön juhlatiloissa, tai vuoraavat muualta. Ei se ole aikuisille ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo auringottomuus ole mitään uutta. Minä en töiltä ja harrastuksilta ehdi ihailla näköesteettömistä ikkunoistani seiskakerroksessa aurinkoa kuin parina hassuna kuukautena ja viikonloppuisin.
Kyllä tuo kämppä minulle sopisi, tosin tykkäisin enemmän jos se olisi lähempänä alkuperäistä lookkia tuon sairaalavalkoisuuden sijaan. Vielä parempi jos pihan kanssa saisi vapaat kädet ja tarvittaessa purkaa terassilaudat.
terassilaudat?
Vierailija kirjoitti:
Joku epäili asunnon jälleenmyyntiarvoa? Sallikaa mun nauraa. Helsingin ytimessä hinnat ovat vain nousseet vuosikymmenet, asuntojen hintojen romahdustahan on odotettu kieli pitkällä jo ainakin vuodesta 2005 suomi24-palstalla. Maalaiset ei tosiaan tajua, mistä tuon asunnon hinta muodostuu.
Ei varmaankaan ole tuon lisäksi montaakaan asuntoa omalla pihalla, josta on matkaa Rautatieasemalle tai Stockmannille noin 500-700 metriä.
Joo perunamaata tuohon ei saa jos se on jollekin kynnyskysymys. Yliopisto on kadun toisella puolen ja Rautatieasema korttelin takana. Metro löytyy alakerrasta. Kaisaniemen ja Espan puistot ovat 5min kotoa jos vihreää kaipaa.
Ihanhieno kämppä ei siinä mitään. Vaikka minulla olisikin rahaa en sijoittaisi yhteen asuntoon tuollaista summaa.
Tai jos sijoittaisin en tuollaisesta koirankopista.
Vierailija kirjoitti:
Auringonpaiste on yliarvostettua. Yksi vituttavimmista tunteista ikinä, kun yrittää yövuoron jälkeen nukkua eikä sädekaihtimia saa mitenkään säädettyä niin, etteikö naamalle osuisi auringonvaloa.
Kannattaa asennuttaa makuuhuoneeseen kunnollinen pimennysverho, joka kulkee ikkunoiden välissä kiskoa pitkin. Ei paista aurinko eikä kumota kuu.
Ei ollenkaan niin huono asunto kuin aloituksesta voisi päätellä kuitenkaan.
Outoja tilaratkaisuja kyllä; kylpyhuoneeseen mennään suoraan keittiön ruokailutilasta.
Jos tarvitsee yhden ihmisen kämpän Helsingin keskustasta nukkumista varten, tuo voisi olla ok.
Hyhyh, asunto on kaunis mutta en kuvittelin että tuolla pihalla olisi yksityisyyttä vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kämppä on Helsingin ydinkeskustan ytimessä, omalla piha-alueella ja sitä paitsi ihan sairaan hieno.
Sijainti maksaa.
Omalla pihalla, joka on pikkuinen pläntti asfalttia joka on ympäröity kerrostalon seinillä. Tosi houkutteleva "piha". Itse asunto ahdas loukko pienine ikkunoineen. Tuntuu kuin kellarissa olis.
Vaikka tuo ei ole meluisin katu baariväen osalta, niin eihän tuolla voi olla kun on uudet vuodet ja kaiken maailman kulkueet ja paraatit.
Neliöhinta ei ole todellakaan liian korkea ton kuntoisesta asunnosta tolla sijainnilla hyvinhoidetussa yhtiössä.
Jos olisi rahaa, ostaisin. Ihanaa- aurinko ei rähötä koskaan sisään eikä ole hukkaneliöitä kun ei ole saunaa.
Nykyisessä asunnossa seinän kokoiset ikkunat. Meillä on aina sälekaihtimet kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sälekaihtimilla koskaan huonetta ihan pimeäksi saa. Miksi et laita oikeita pimennysverhoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kämppä on Helsingin ydinkeskustan ytimessä, omalla piha-alueella ja sitä paitsi ihan sairaan hieno.
Sijainti maksaa.
Omalla pihalla, joka on pikkuinen pläntti asfalttia joka on ympäröity kerrostalon seinillä. Tosi houkutteleva "piha". Itse asunto ahdas loukko pienine ikkunoineen. Tuntuu kuin kellarissa olis.
Kellarihan se onkin.
Vierailija kirjoitti:
Joku epäili asunnon jälleenmyyntiarvoa? Sallikaa mun nauraa. Helsingin ytimessä hinnat ovat vain nousseet vuosikymmenet, asuntojen hintojen romahdustahan on odotettu kieli pitkällä jo ainakin vuodesta 2005 suomi24-palstalla. Maalaiset ei tosiaan tajua, mistä tuon asunnon hinta muodostuu.
Ei varmaankaan ole tuon lisäksi montaakaan asuntoa omalla pihalla, josta on matkaa Rautatieasemalle tai Stockmannille noin 500-700 metriä.
Ei tosiaankaan tajua. Mikä ihmeen arvo on sillä, että asuu puolen kilometrin päässä konkurssinpartaalla notkuvasta ajastaan jälkeenjääneestä kivijalkakaupasta? Ja mihin ihmeeseen te sitä rautatieasemaa tarvitsette? Eikös teillä ole siellä kuplassanne ihan kaikki mitä tarvitsette. Ettehän kuulemma böndeltä mitään kaipaa ;) Minä tilaan suoraan kotiini niitä samoja tavaroita, joita stokkalla myydään, mutta maksan niistä huomattavasti vähemmän :)
Sitäpaitsi mitä hiton iloa on siitä, että asuinalueesi hintataso nousee pilviin, jos kerran meinaat kyseisellä alueella koko ikäsi asua??? Sehän tarkoittaa vain sitä, että maksat pienen ikäsi massiivisia lainanlyhennyksiä sijoituksesta, josta et tule elinaikanasi hyötymään senttiäkään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo perunamaata tuohon ei saa jos se on jollekin kynnyskysymys. Yliopisto on kadun toisella puolen ja Rautatieasema korttelin takana. Metro löytyy alakerrasta. Kaisaniemen ja Espan puistot ovat 5min kotoa jos vihreää kaipaa.
Viljelylaatikoita ja ruukkuviljelyä. Tulis tosi nätti.
Vierailija kirjoitti:
Ei maalaiset ymmärrä, mistä stadilaiset haluavat maksaa.
No, ei tod, koska ne haluavat maksaa aivan vääristä asioista. Ja hei please, Helsingfors ei ole maailmannapa, not by a long shot. Mutta tietty oma vikanne, jos maksatte ison kasan siitä, mitä kukaan muu ei ottaisi puoli-ilmaiseksikaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaankaan tajua. Mikä ihmeen arvo on sillä, että asuu puolen kilometrin päässä konkurssinpartaalla notkuvasta ajastaan jälkeenjääneestä kivijalkakaupasta? Ja mihin ihmeeseen te sitä rautatieasemaa tarvitsette? Eikös teillä ole siellä kuplassanne ihan kaikki mitä tarvitsette. Ettehän kuulemma böndeltä mitään kaipaa ;) Minä tilaan suoraan kotiini niitä samoja tavaroita, joita stokkalla myydään, mutta maksan niistä huomattavasti vähemmän :)
Sitäpaitsi mitä hiton iloa on siitä, että asuinalueesi hintataso nousee pilviin, jos kerran meinaat kyseisellä alueella koko ikäsi asua??? Sehän tarkoittaa vain sitä, että maksat pienen ikäsi massiivisia lainanlyhennyksiä sijoituksesta, josta et tule elinaikanasi hyötymään senttiäkään :)
Ok. Ei ole sinulle tarkoitettu kämppä.
Sellaisia ihmisiä löytyy, jolle tuo on just sopiva.
Aika ahdas tuo arvomaailmasi, jos et ymmärrä, etteivät kaikki arvosta samoja asioita kuin sinä.
Auringosta nautitaan ulkona ulkoillessa. Sisällä käytetään verhoja estämään auringon säteiden sisäänpääsy, jos siis ikkunat löytyy.