Yksin risteilylle latautumaan ja rentoutumaan? Oletko (perheenäiti) ollut itseksesi risteilyllä?
Näin talvisaikaan on vaikea keksiä kohdetta, jonne lähtisi ilman perhettä äidin omalle latautumislomalle. Kevät - syyskaudella voi helposti mennä vaikka yöksi pariksi toiseen kaupunkiin hotelliin, mutta talvi on hankalampi.
Mietin, että lähtisinkin laivalle! Uudehko, freesi laiva (Grace), kiva hytti (Premium), vähän spa-aikaa, joku kiva kauneushoito ja tietysti joka välissä lasi hyvää kuoharia tai punaviiniä :) Niin ja totta kai iiihanan rentoja ja rauhallisia aterioita, hyvää ruokaa kiireettä ja häiriöttä. Päiväunet hytissä ja vähän shoppailua, kosmetiikkaa.. vaatteita.. :)
Ei huono? Onko kukaan käynyt yksinään laivalla? Miltä tuntui? :)
Kommentit (33)
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten kiva, mutta ympärillä on lapsiperheitä kakaroineen, humalaisia, erilaisten etnisten ryhmien edustajia jne., joten ei kovin rentoa meininkiä
En jotenkaan jaksa uskoa, että ne perheet olisivat samoissa paikoissa kuin minä; aikuisten spa-kylpylässä (siellä siis ei uima-altaita tai lastenaltaita, vain porealtaat), kauneushoitolassa, shampanjabaarissa, a la cartessa... Eikö lapsiperheet käytä risteilyillä buffeteja ja leikkihuoneita ;D
Humalaiset kai pysyttelee niissä juottoloissa? Sitä paitsi aion mennä aikaisin nukkumaan :)
Ihanan sinisilmäistä. Terveisiä lapsiperheestä, joka noissa mainituissa paikoissa viihtyy laivoilla. Leikkihuoneet eivät nappaa, buffet kyllä välillä.
Onko teillä jotenkin erityisen huonosti kasvatettuja lapsia vai mistä moinen asenne, ettei ap pysty lauvalla rentoutumaan? Meilläkin on lapsi, hän tosin osaa käyttäytyä kylpylässä, ei kilju, juokse tai roiski vettä miten sattuu. Samoin ravintolassa syöminenkin onnistuu, ilman suurempia mekastuksia.
En lähtisi yksin. Ihan siksi koska silloin olisi tosiaan y k s i n .
Muistan yhden työhöni liittyvän risteilyn, jossa ei ollut oikeastaan mitään virallista ohjelmaa. Meidän yhtiön miehet olivat koko ajan isäntäväen kanssa ja minä jäin ihan ulkopuolelle.
Olin yksin hytissäni. Olin yksin viinibaarissa. Olin yksin syömässä. Olin yksin kaupassa. Se oli ihan hirveää.
Voisin ihan hyvin lähteä. Eikä yksin oleminen haittaisi
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten kiva, mutta ympärillä on lapsiperheitä kakaroineen, humalaisia, erilaisten etnisten ryhmien edustajia jne., joten ei kovin rentoa meininkiä
En jotenkaan jaksa uskoa, että ne perheet olisivat samoissa paikoissa kuin minä; aikuisten spa-kylpylässä (siellä siis ei uima-altaita tai lastenaltaita, vain porealtaat), kauneushoitolassa, shampanjabaarissa, a la cartessa... Eikö lapsiperheet käytä risteilyillä buffeteja ja leikkihuoneita ;D
Humalaiset kai pysyttelee niissä juottoloissa? Sitä paitsi aion mennä aikaisin nukkumaan :)
Ihanan sinisilmäistä. Terveisiä lapsiperheestä, joka noissa mainituissa paikoissa viihtyy laivoilla. Leikkihuoneet eivät nappaa, buffet kyllä välillä.
Onko teillä jotenkin erityisen huonosti kasvatettuja lapsia vai mistä moinen asenne, ettei ap pysty lauvalla rentoutumaan? Meilläkin on lapsi, hän tosin osaa käyttäytyä kylpylässä, ei kilju, juokse tai roiski vettä miten sattuu. Samoin ravintolassa syöminenkin onnistuu, ilman suurempia mekastuksia.
Kyllä mun lapset käyttäytyvät mutta joillekin pelkkä lapsen läsnäolo samassa tilassa voi olla kauhistus. En tietenkään voi tietää, onko ap:lla tällainen asenne mutta mun pointtina lähinnä oli, että niitä lapsiperheitä käy muuallakin kuin vain leikkihuoneessa tai buffassa. Meillä leikkihuoneikä Ville Viikinkeineen ja Harri Hylkeineen on auttamatta ohi, joten ne skipataan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin naamioitu se että haluaa vierasta nahkapamppua.
Onko tuolla tavalla ajattelevia ihmisiä ihan oikeasti olemassa? Seriously? Että jos nainen lähtee yksin lomamatkalle, niin hän menee hakemaan vierasta munaa??
Toivottavasti tuo oli vain huono vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa porealtaissa on kyllä lapsia. Viimeksi olin laivalla viimeisilläni raskaana, ja siellä jokainen saunaosaston kolmesta porealtaasta oli niin täynnä riehakkaita lapsia jotka mm. kielloista huolimatta hyppivät porealtaisiin, että jouduin oikeasti pelkäämään vauvamasun puolesta. Toistuvia läheltä piti -tilanteita, joissa juostiin päin tai hypittiin päälle. Itse mietin, että voisiko esim. yksi kolmesta altaasta olla K-12 tms.
Risteily on kyllä vihoviimeinen paikka mihin lähtisin "rentoutumaan".
Itse lähden Dominikaaniseen 2 viikoksi. Ja ai hurja - mun mies maksaa tuon loman:)
Vierailija kirjoitti:
Ja kunnon panot vielä lisäksi
Yksin laivalle lähtevät risteilymatkustajat ovat irtoseksin perässä. Ei muun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa porealtaissa on kyllä lapsia. Viimeksi olin laivalla viimeisilläni raskaana, ja siellä jokainen saunaosaston kolmesta porealtaasta oli niin täynnä riehakkaita lapsia jotka mm. kielloista huolimatta hyppivät porealtaisiin, että jouduin oikeasti pelkäämään vauvamasun puolesta. Toistuvia läheltä piti -tilanteita, joissa juostiin päin tai hypittiin päälle. Itse mietin, että voisiko esim. yksi kolmesta altaasta olla K-12 tms.
Ihan hyvä, mutta Gracessä on vain kaksi poreallasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin naamioitu se että haluaa vierasta nahkapamppua.
Onko tuolla tavalla ajattelevia ihmisiä ihan oikeasti olemassa? Seriously? Että jos nainen lähtee yksin lomamatkalle, niin hän menee hakemaan vierasta munaa??
Toivottavasti tuo oli vain huono vitsi.
Niin ajattelevat ne sovinistimiehet, jotka eivät käsitä, että naisella voisi olla maailmassa mitään muuta roolia kuin olla miesten seksiobjekti. Ja jotka pettävät itse aina vaimojaan.
Mulla olisi ihan äärettömän tylsää yksin reissussa.
Yksin on kiva olla kotona sohvalla viinilasin kanssa, netissä roikkuen tai jotain hyvää ohjelmaa katsoen. Siihen vielä hyvää ruokaa niin täydellinen rentoutuminen.
Kylpylään, laivalle tms. lähden mieluummin kaverin tai perheen kanssa.
Jos lähtisin yksin lomalle rentoutumaan niin vieras nahkapamppu on kyllä ehdoton ei!
Kotona saan seksiä ihan niin paljon kuin haluan.
Grace on sopiva laiva rentoutumiseen. Kylpylän puolella rajoitetaan kävijöitä eli siellä on maksimissaan samaan aikaan noin 20 henkeä ja tosiaan lapsiperheitä ei paljoa näe, koska hinta on aika suolainen. Muista ostaa kylpylälippu etukäteen, sillä aika usein ne ovat myyty jo loppuun. Kylpylän puolella on myös tarjolla kaikenlaisia hoitoja ja eivät mielestäni hinnan suhteen eroa maissa olevista kauneushoitoloista. Gracella on myös hyviä ravintoloita ja jos et halua lapsiperheisiin törmätä, vältä seisovia pöytiä. Parempaan hyttiin kuuluu oma jääkaappi, missä on pari pulloa kuohuvaa, sekä muita juomia. Lisäksi siihen kuuluu shampanja aamiainen, missä on aikuisempaa väkeä. Grace on ollut meidän suosikkilaiva viimeiset pari vuotta ja valitaan aina ns. parempi hytti. Joku varoitteli täällä lapsiperheistä, mutta ei niihin paremmin törmää kuin satamassa, sillä lapsiperheet valitsevat useimmiten ne edullisimmat hytit ja ruokailut, lisäksi lapset pyörivät siellä missä on Ville Viikinki ja muut lastenohjelmat eli helppo välttää niitä paikkoja.