Kaverini petti miestään luonani :(
Kaveri ja mieheni kaveri (jotka eivät olleet ennen tavanneet) jäivät viininhuuruisen illan jälkeen meille yöksi. Yöllä sitten havahduin siihen kun kuulin heidän harrastavan seksiä. Kaverini mies ei siis ollut meillä. Aamulla oltiin kaikki hiljaa asiasta.
Tilanne ahdistaa minua, sillä en voi sietää pettämistä missään muodossa. Mitä pitäisi tehdä? Kertoa kaverini miehelle, yrittää saada kaveri tunnustamaan tälle vai antaa vain olla? Ahdistaa varsinkin sen takia, kun tämä tapahtui meillä. :(
Kommentit (305)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gdggdfg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi aikeissa lähteä kertomaan kaverinsa vaimolle asiasta?
Mieheni mielestä pitäisi antaa koko asian olla. En kestä! Kysyn nyt kaverilta mitä aikoo tehdä.
-ap
Ihan oikeasti: kuuluuko tämä asia sinulle?
Asia kuuluu melko voimakkaasti niille, joita petetään. Ja kuka sen tiedon toimittaa, ellei ap?
Kaikki pettäjät ovat täällä vinkumassa, ettei saisi kertoa. Olette aika surkeita ihmisenkuvatuksia.
Noille "ei kuulu sulle" ja "anna olla" ihmisille voisi perustellusti esittää kysymyksen: KUULUUKO puolisosi sinulle pelleksesi sen jälkeen mitä olet hänelle tehnyt?
Tai miksette ANNA vieraiden sukupuolielimien OLLA?
Mistä päättelet, että kaikki jotka ovat kertomista vastaan, ovat itse pettäjiä? Onko mielessäkään käynyt, että joukossa voisi olla myös petettyjä, jotka eivät olisi halunneet tietää?
Minun mieheni on pettänyt minua kerran. Hän oli humalassa ja tilaisuus teki varkaan. Hän katui tekoaan saman tien jo ja on katunut sitä siitä asti, nyt jo lähes 20 vuotta. Hän teki todella pahan virheen ja todellakin otti siitä opikseen. Ei ole sen jälkeen kuulemma käynyt mielessäkään toistaa samaa virhettä.
Minulle sitten tuli eräs ihminen tästä kertomaan. Kertoi siinä vaiheessa, kun mies itse vielä punnitsi, että kannattaako kertoa minun kannaltani. Hän tiesi että kertominen olisi helpottanut hänen omantunnon tuskiaan, mutta hän tunsi minut niin hyvin, että halusi miettiä myös sitä, mitä tällainen tieto tekee minulle. No, tuo ihminen joka minulle kertoi, ei ollut huolissaan minun tunteistani eikä myöskään ollut kiinnostunut auttamaan minua jälkipyykissä. Hän kertoi siksi, että "petetyllä on oikeus tietää". Sen jälkeen kun hän oli "velvollisuutensa" minua kohtaan täyttänyt, hän jätti minut oman onneni nojaan selviämään.
Minä en edes harkinnut mieheni jättämistä, koska hänen katumuksensa oli niin silminnähtävää. Hän teki kaikkensa auttaakseen minua ja hyvittääkseen tekonsa minulle, mutta silti luottamus oli särkynyt. Ja minun mieleni ja itsetuntoni oli särkynyt. Sairastuin vakavaan masennukseen, josta irti räpiköiminen kesti kolme vuotta. Sen jälkeen kesti vielä melkein toiset kolme vuotta, ennen kuin luottamus ylipäätään ihmisiin oli palannut entiselleen ja parisuhteemmekin alkoi vihdoin taas kukoistamaan.
Jälkeen päin voin rehellisesti sanoa, että en olisi halunnut tietää. En keksi mitään hyvää, mitä sain siitä, että sain kärsiä melkein kuusi vuotta yhden virheen vuoksi, joka ei koskaan ole toistunut. Tuo kertoja varmaan tarkoitti hyvää, mutta hänen takiaan minun mielenterveyteni romahti ja parisuhteemme kärsi myös pahoin. Mieheni on tietysti kärsinyt tästä kaikesta myös, mutta hän kokee itse ansainneensa sen. Minä sain kärsiä ilman omaa ansiotani.
Joten aloittajalle sanoisin, että jos ja kun näet että kaverisi katuu tekoaan ja tämä on ensimmäinen kerta kun tällaista tapahtuu, niin älä kerro. Jos kerrot, niin ole valmis sitten auttamaan kaverisi miestä tarvittaessa. Älä jätä häntä yksin sen tuskan kanssa, jonka kertomalla kaiketi aiheutat.
Elämä ei aina ole mustavalkoista.
Sinun miehesi voi puhua katumuksesta, mutta fakta on se, että yhdellä ajanhetkellä elämässä hän on rankannut kertapanon ylemmäs kuin teidän liittonne. Sinun tuskasi ja mielenterveytesi ei ole sen vertaa hänelle merkinnyt, että olisi pitänyt housut jalassa. Sinulle ehkä riittää että hän jälkikäteen näyttelee katuvaa - tai ehkä jopa oikeasti katuukin - minulle ei riittäisi. Minä en haluaisi jatkaa ihmisen kanssa joka on edes ohikiitävän hetken ajan pitänyt parin minuutin nautintoa tärkeämpänä kuin meidän koko yhteistä elämäämme. Ja siksi minä haluaisin tietää ja saada tilaisuuden etsiä rinnalle sellainen ihminen jonka vihkilupaukset ei lennä parin kaljan jälkeen katuojaan.
Niin mutta kun tilaisuus teki varkaan.
Ehkäpä osaa nykyään pikkuisen paremmin peitellä jälkensä myös, sillä kyllähän niitä tilaisuuksia on maailma ääriään myöten täynnä. Kaikki ei vaan ole varkaita tai pettureita.
Hyvä ap! Oikea ratkaisu kaikkien kannalta. Varmasti pettäjän mies kiittää. Olet tehnyt osuutesi. Kerro mitä sait vastaukseksi!
Ottaisin etäisyyttä. Moraalittomien ja petollisten ihmisten kanssa ei kannata olla tekemisissä. En kuitenkaan levittelisi juttua sen enempää, sillä sekin on moraalitonta.
kysäiseppä pettäjältä mitä mieltä ois jos pienen saunaillan pitäisitte. vaikka miehesi olisi matkoilla. ja sopivan hetken tulle lähettäisit pettäjän hakemaan jotain "tuiki tarpeellista" muutaman tunnin ajomatkan päästä. itse tietysti olisit pukeutunut huolettomasti aamutakkiin jonka kätköistä saattaa jotain vilahtaa.kun emännöit ja passaat iltapalaa ja juomaa vieraillesi. uskoisikohan hän selostukset että nukahditte sohvalle
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta itse olisin kyllä lojaali kaverille enkä kaverin miehelle. Mistä sinä tiedät, miten huono suhde heillä on? Varmaan kaverisi käytökseen on ollut joku syy. Kysyisin kaverilta, miksi teki niin ja mitä aikoo seuraavaksi tehdä, mutta sitten jättäisin asian siihen. Ei ole kolmansien osapuolten asia rikkoa muiden parisuhteita, etenkään jos väärin toiminut on kaveri.
No luepa koko ketju. Eli perustelusi kertomatta jättämiselle on se, että kaverilla voi olla huono suhde. Jos se on huono, niin ethän silloin riko kertomisellasi mitään. Perustelusi ontuu. Kyllä petturi on valintansa tehnyt, ja siitä sietääkin jäädä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap meni?
JATKUU ENSI NUMEROSSA
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin että järkevintä olisi suostutella kaveri itse kertomaan miehelleen, mutta mitä jos ei suostu? Tosi huono fiilis koko jutun takia :( En halua alkaa valehtelemaan kellekään.
-ap
Ei tarvitse valehdella. Jos kaverisi mies sattuu kysymään onko kaverisi nainut luonasi jonkun kanssa, kerrot. Muuten ei. Helppoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta itse olisin kyllä lojaali kaverille enkä kaverin miehelle. Mistä sinä tiedät, miten huono suhde heillä on? Varmaan kaverisi käytökseen on ollut joku syy. Kysyisin kaverilta, miksi teki niin ja mitä aikoo seuraavaksi tehdä, mutta sitten jättäisin asian siihen. Ei ole kolmansien osapuolten asia rikkoa muiden parisuhteita, etenkään jos väärin toiminut on kaveri.
No luepa koko ketju. Eli perustelusi kertomatta jättämiselle on se, että kaverilla voi olla huono suhde. Jos se on huono, niin ethän silloin riko kertomisellasi mitään. Perustelusi ontuu. Kyllä petturi on valintansa tehnyt, ja siitä sietääkin jäädä kiinni.
No hohhoijaa taas. Jos kaverini parisuhde kariutuu siksi, että hänen kumppaninsa kuulee minulta pettämisestä, niin olenhan minä silloin vähintään osasyyllinen suhteen kariutumiseen. Mahtava kaveri olet muuten. Minä en ainakaan omaa kaveriani käräytä. Jos hän ei ole saanut kumppaniltaan seksiä vuoteen, pettäköön minun puolestani aivan vapaasti. En varmasti ala moralisoida.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ei kannata kertoa miehelle, koska nainen vaikuttaa siltä, että viimeisenä oljenkortena vetää raiskaussyytöksen pöytään. Säästä miehesi kaveri perättömältä raiskaussyytökseltä ja anna naisen jatkaa pettämistään.
Itse jouduin vähän samanlaisessa tapauksessa käräjille todistamaan ja ystävätär oli entinen ystävätär kun todistin ettei hän ollut tiedottomassa tilassa ja että väkivaltaa ei äänistä päätellen käytetty yhdelläkään kertaa kuin yhtyminen tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hohhoijaa taas. Jos kaverini parisuhde kariutuu siksi, että hänen kumppaninsa kuulee minulta pettämisestä, niin olenhan minä silloin vähintään osasyyllinen suhteen kariutumiseen. Mahtava kaveri olet muuten. Minä en ainakaan omaa kaveriani käräytä. Jos hän ei ole saanut kumppaniltaan seksiä vuoteen, pettäköön minun puolestani aivan vapaasti. En varmasti ala moralisoida.
Eiköhän se suhteen kariutumisen syypää ole vain ja ainoastaan se pettäjä. Jos ei halua olla uskollinen, niin voi ehdottaa vapaata suhdetta tai erota. Hirmu yksinkertaisesta lopulta. Mutta jotkut ei vaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään vielä, että miksi sellaisen parisuhteen pitäisi säilyä, joka perustuu toisen osapuolen kusetukseen? Jos toinen ei osaa tai halua olla uskollinen ja toinen ei hyväksy pettämistä, niin eikö silloin ole syytäkin lähteä eri suuntiin, kumpikin etsimään kaltaistaan?
Ongelmahan tässä on tietysti se, ettei pettäjäkään halua toista pettäjää. Kukapa haluaisi.
Laitoin viestiä kaverin miehelle kymmenen aikaan. Hän sanoikin jo kaverin kertoneen tästä aikaisemmin päivällä. Vaikutti aika apaattiselta ja vähäsanaiselta, niin en kehdannut kysellä mitä kaverini tarkalleen kertoi. Laitoin myös kaverilleni viestiä mutta hän ei ole vastannut mitään vaikka on nähnyt viestini. Aika tyhjä olo mutta tiedän tehneeni oikein.
-ap
Täältähän löytyy monta pettäjää. :D
Ap, puhu joko kaverisi kanssa tai kerro suoraan kaverin miehelle.
Ne joiden mielestä ei saa puuttua, niin kannattaako sitten pettää sitä puolisoansa toisten kodissa (tai ylipäätään ollenkaan)?
Riittäisikö, että kertoisi kaverilleen, että mielestäsi näin ei sovi käyttää sinun kotiasi. Koska sehän sinua häiritsi, että homma tapahtui sinun kotonasi ja jouduit sitä todistamaan. Pettäminen on muutoin hänen oma asiansa ja minun mielestä ei pidä mennä hoitamaan toisen tontille kuuluvia asioita. Sen sijaan sen voi sanoa ja pitääkin sanoa, mikä sopii omissa tiloissa.
Oikeastiko täällä aikuiset ihmiset hylkäävät heti ystävänsä jos tämä käyttäytyy (ei edes tarkoituksella) vastoin teidän omia henkilökohtaisia periaatteita tai moraalisääntöjä? Ei herranjumala sentään, ei minkäänlaista lojaalisuutta ystäviä kohtaan eikä mitään ymmärrystä. En koskaan pystyisi luottamaan tuollaiseen "ystävään" missään asioissa. Miehet pitäisivät kaverinsa puolia tällaisessa tilanteessa, mutta naiset ovat itse menossa kertomaan pettämisestä miehelle josta eivät edes itse pidä, ihan vaan koska oma moraali sanelee myös sen miten muiden ihmisten kuuluu käyttäytyä?
Vierailija kirjoitti:
Laitoin viestiä kaverin miehelle kymmenen aikaan. Hän sanoikin jo kaverin kertoneen tästä aikaisemmin päivällä. Vaikutti aika apaattiselta ja vähäsanaiselta, niin en kehdannut kysellä mitä kaverini tarkalleen kertoi. Laitoin myös kaverilleni viestiä mutta hän ei ole vastannut mitään vaikka on nähnyt viestini. Aika tyhjä olo mutta tiedän tehneeni oikein.
-ap
No hyvä että sinä olet toiminut omasta mielestäsi oikein ja samalla velvoittanut muutkin ihmiset toimimaan sinun oman moraalisi mukaan, vaikkei sinulla siihen mitään oikeutta olisikaan. Sehän on tärkeintä että sinulla on hyvä mieli, kaverista viis. Luojan kiitos minulla ei ole tuollaisia kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko täällä aikuiset ihmiset hylkäävät heti ystävänsä jos tämä käyttäytyy (ei edes tarkoituksella) vastoin teidän omia henkilökohtaisia periaatteita tai moraalisääntöjä? Ei herranjumala sentään, ei minkäänlaista lojaalisuutta ystäviä kohtaan eikä mitään ymmärrystä. En koskaan pystyisi luottamaan tuollaiseen "ystävään" missään asioissa. Miehet pitäisivät kaverinsa puolia tällaisessa tilanteessa, mutta naiset ovat itse menossa kertomaan pettämisestä miehelle josta eivät edes itse pidä, ihan vaan koska oma moraali sanelee myös sen miten muiden ihmisten kuuluu käyttäytyä?
Ja sellaiseenko ihmiseen voi luottaa, josta on ihan ok kusettaa omaa elämänkumppania, huijata toinen tuhlaamaan ainut elämänsä pelkkään valheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No hyvä että sinä olet toiminut omasta mielestäsi oikein ja samalla velvoittanut muutkin ihmiset toimimaan sinun oman moraalisi mukaan, vaikkei sinulla siihen mitään oikeutta olisikaan. Sehän on tärkeintä että sinulla on hyvä mieli, kaverista viis. Luojan kiitos minulla ei ole tuollaisia kavereita.
Miksi helkkarissa pettäjällä pitäisi olla hyvä mieli??? Onko teillä oikeasti mitään moraalia tai omatuntoa?
Moraalitonta olla kertomatta ja moraalittomathan joutuvat helvettiin, eikö niin? Yleensä nämä asiat paljastuvat kuitenkin ja mitä myöhemmin ne paljastuvat, sitä pahemmin ne kolahtaa. Pahinta tuollaisessa voi olla se, että tulee raskaaksi toiselle miehelle.