Viinipullon jakaminen miehen kanssa - fail!
Pakko my jonnekin avautua kun jurppii. Joka kerta kun ostan viikonlopuksi pullon viiniä, on lopputulema se että mies imasee siitä leijonanosan ja minä saan ehkä desin jos en väkisten juo samaan tahtiin (eli sen puolikkaan pullon illassa). Siemailen itse vähissä erin ja se puolikas riittää koko viikonlopuksi. Tai riittäisi, ellei ukko vetäis ekana iltana sen puolikkaan ja tokana kävis pokkana kaatamasa itelleenkin kun käyn kippaamassa lorauksen lasiin. Kun urputan aiheesta (enkö saa juoda viiniäni rauhassa ilman että joutuu pitää puoliaan) kaataa hän ehkä osan takaisin minun lasiini, ja kun katson monttu auki että mit vit.. niin selitys kuuluu että hän on isompi ja syö ja juo muutenkin enemmän ni hänelle kuuluu enemmän. Taidan olla suhteessa henkisen teinin kanssa. Paperilla on kuitenkin miltei nelikymppinen.
Ei mulla muuta 😧
Kommentit (98)
Vinetto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinetto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinetto kirjoitti:
Musta se on itsekästä ja inhottava piirre ihmisessä että yrittää horia itelleen enemmän. Kyllä musta tuntuu ongelmalliselta että jotain, on se sitte viinipullo tai pizza, ostetaan puoliksi ja toinen aina vetää sen miltei kokonaan ite.
Sen lisäksi on tässä ihan syynsä sille miks vain yks pullo viiniä viikonlopussa.. sen lisäks et on ahne, on myös vähän liian perso alkoholille eikä tunne rajojaan. Mä tunnen ja olen ilmaissut missä sietokykyni rajat menee, niin nyt sit koitetaan maksomoida saadun alkoholin määrä siitä yhteisestä pullosta.
-ap
Kuulostat raskaalta ihmiseltä. "minä kyllä tunnen miehenkin rajat, ja nyt meillä rajoitetaan!!" onko hän lapsi?
En tiedä oonko ihmisenä raskas jos pidän omista rajoistani kiinni. Eikä niihin sisälly kaatokännissä verissäpäin örvellys ja homalahakuinen juominem joka viikonloppu. Joten joo, asetan rajani, kuten kuka tahansa itseään kunnioittava ihminen tekee. Hän päättää itse että haluaako elää niissä vai lähteä lätkimään.
Eihän se mies sinun lasiisi sitä viiniä ollutkaan kaatamassa. En näe ongelmaa edelleenkään, mutta jotenkin sinä vain koitat sellaisen tästä tehdä.
Tarkoitan omilla rajoillani sitä, että mitä käytöstä otan vastaan ja mitä en. Hyväksynkö jatkuvaa tissuttelua ja ryyppäämistä omassa himassani? En hyväksy. Jos hän pitää sitä juomista suhdetta tärkeämpänä niin sitten hän lähtee, en pakota jäämään. Kyllähän ihmiset nyt parisuhteissa omat rajansa vetävät. Etkö muka vedä itse? En minäkään miehe rajojen ylitse kävele. Sitä kutsutaan itsekunnioitukseksi ja toisen huomioimiseksi.
Sinusta se että aikuinen mies joisi viikonloppuna yhden pullon viiniä on känniörvellystä tai jatkuvaa tissuttelua, niinkuin asian mainitsit?
Vierailija kirjoitti:
Vinetto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinetto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinetto kirjoitti:
Musta se on itsekästä ja inhottava piirre ihmisessä että yrittää horia itelleen enemmän. Kyllä musta tuntuu ongelmalliselta että jotain, on se sitte viinipullo tai pizza, ostetaan puoliksi ja toinen aina vetää sen miltei kokonaan ite.
Sen lisäksi on tässä ihan syynsä sille miks vain yks pullo viiniä viikonlopussa.. sen lisäks et on ahne, on myös vähän liian perso alkoholille eikä tunne rajojaan. Mä tunnen ja olen ilmaissut missä sietokykyni rajat menee, niin nyt sit koitetaan maksomoida saadun alkoholin määrä siitä yhteisestä pullosta.
-ap
Kuulostat raskaalta ihmiseltä. "minä kyllä tunnen miehenkin rajat, ja nyt meillä rajoitetaan!!" onko hän lapsi?
En tiedä oonko ihmisenä raskas jos pidän omista rajoistani kiinni. Eikä niihin sisälly kaatokännissä verissäpäin örvellys ja homalahakuinen juominem joka viikonloppu. Joten joo, asetan rajani, kuten kuka tahansa itseään kunnioittava ihminen tekee. Hän päättää itse että haluaako elää niissä vai lähteä lätkimään.
Eihän se mies sinun lasiisi sitä viiniä ollutkaan kaatamassa. En näe ongelmaa edelleenkään, mutta jotenkin sinä vain koitat sellaisen tästä tehdä.
Tarkoitan omilla rajoillani sitä, että mitä käytöstä otan vastaan ja mitä en. Hyväksynkö jatkuvaa tissuttelua ja ryyppäämistä omassa himassani? En hyväksy. Jos hän pitää sitä juomista suhdetta tärkeämpänä niin sitten hän lähtee, en pakota jäämään. Kyllähän ihmiset nyt parisuhteissa omat rajansa vetävät. Etkö muka vedä itse? En minäkään miehe rajojen ylitse kävele. Sitä kutsutaan itsekunnioitukseksi ja toisen huomioimiseksi.
Sinusta se että aikuinen mies joisi viikonloppuna yhden pullon viiniä on känniörvellystä tai jatkuvaa tissuttelua, niinkuin asian mainitsit?
Ei, se ei ole känniörvellystä, vaan pullo vinkkua per viikonloppu on se mihin on nyt raja vedetty kiitos sen örvellyksen ja tissuttelun joka lähti käsistä. Siinä ei sen kummempaa draamaa ole, ukko itekin ongelmansa myöntää ja määristä on puhuttu ja sovitti. Nyt sitten vaan kun homma on toteutusasteella, ahnehditaan itelle mahdollisimman paljon ja se ärsyttää. Varmaan kirjoitin epäselvästi. Mutta ärsyttää 😃 kunhan avaudun.
Sanotaan että ihmiset hakee tietyntyyppisiä kumppaneita. Tämä on nyt kolmas suhteeni ja jokaisella on ollut ongelmana juominen. Ja ennen kuin kukaan kerkeää kuittaamaan että oon vaan vahtiva nihilisti ja antaa miehen nautiskella, niin kyseessä on ihan oikeat alkoholiongelmat eikä harmiton nautiskelu ja asioihin yritettiin löytää ratkaisua ammattilaistenkin avulla vuosia. Olen ollut itsekin vuosia täysin tipaton juuri tuosta syystä. Jos itse olisin sen saunajuomankin ottanut niin toinen olisi ratkennut heti. Nyt en aio lähteä enää samaan kuten ylläkin ehdotettiin, vaan otan itse kohtuudella jos otan ja jos toinen ei pysty hallitsemaan juomistaan niin suhteen jatkosta pitää tehdä päätöksiä. Näin on tässä nyt tehty mutta se menee nyt tällaiseen typerään ahnehtimiseen. Inhottavaa.
Pistää se kyllä miettimään että miksi aina valitsee näin.. puuh
Vierailija kirjoitti:
Me otettiin yhteinen maissilastulautanen ravintolassa. Mies ahmi kuin viimeistä päivää, ei jutellut mitään, minä puhuin kun halusin rupatella ruokailun lomassa. Kohta lautanen oli tyhjä ja itse sain kaksi lastua..
Me otettiin kerran kahden kaverin kanssa ranskalaiskori baarissa ja toinen kavereista ahmi kaikki ranskalaiset sellaista kyytiä, että me muut kerettiin saada vain pari. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me otettiin yhteinen maissilastulautanen ravintolassa. Mies ahmi kuin viimeistä päivää, ei jutellut mitään, minä puhuin kun halusin rupatella ruokailun lomassa. Kohta lautanen oli tyhjä ja itse sain kaksi lastua..
Me otettiin kerran kahden kaverin kanssa ranskalaiskori baarissa ja toinen kavereista ahmi kaikki ranskalaiset sellaista kyytiä, että me muut kerettiin saada vain pari. :D
Ahneus on kyl niin rumaa! Jos joku alkaa ahnehtii ni pakko poistuu. Ällöttää ihmiset jotka ei osaa reilusti jakaa!
kaksi vaihtoehdoa:
1. ostat kaksi viinipulloa. yksi itse ja toinen miehelle.
2. yrität ostaa jotain sellaista viiniä, jonka mausta mies ei pidä.
On teillä rankkaa. Lapsena aina tapeltiin että jokainen sai yhtä monta karkkia.
Ens kerralla kun tilaatte pitsaa, ota saman tien kerralla se puolikas omalle lautasellesi.
Minä lihoin aikanaan juuri tuosta syystä, kun muutettiin miehen kanssa yhteen. Kaikki menot piti panna tarkkaan puoliksi, vaikka siihen aikaan palkkani oli paljon huonompi kuin miehen. Mutta mies katsoi silti oikeudekseen hotkia yhteisistä ruuista leijonanosan, no ilmeisesti hän ei uhrannut ajatustakaan sille, ettei tämä nyt menekään tasan, vaikka kaiken muun pitäisi mennä. Rupesin sitten hotkimaan parhaani mukaan minäkin.... tunnetuin seurauksin. Parempi olisi ollut jakaa jääkaappi puoliksi minun ruuat - sinun ruuat - periaatteella. Tyhmää, mutta sittenkin järkevämpää. Kaikkein järkevintä olisi kai ollut erota niin pihistä, ahneesta ja taukista tyypistä saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten todellä ärsyttävää kun joku istuu siinä ruokapöydässä lässyttämässä jotain jonninjoutavaa kun haluaa syödä.
Tämä. On todella ärsyttäviä nämä tyypit jotka kuvittelee että ruokailu on joku seurusteluhetki. Varsinkin silloin kun on kova nälkä ja haluaisi nopesti mahan täyteen ja näin nauttia ruoasta.
Sitten syönnin jälkeen voidaan kyllä rupatella vaikka kahvia juodessa.
Eräs joka kuuluu samaan tyttöporukkaan, tekee niin aina viinillä. Kysyy tilataanko pullo ja sitten juo 3/4. Ekalla kerralla tilasin hänen kanssaan pullon puoliksi, sain lasillisen. Kun lasku tuli, kysyin miten jaat kun sain yhden lasillisen. Ei viitsinyt purnuttaa kaikkien edessä, joten suostui maksamaan 2/3.
Tämän jälkeen tilaan aina yhden 24 cl lasin, rai jos 3 tilaa, kaadetaan heti 3 lasiin, ei tarvi arpoa.
Ymmärrän ärsytyksesi täysin.
Vierailija kirjoitti:
Minä lihoin aikanaan juuri tuosta syystä, kun muutettiin miehen kanssa yhteen. Kaikki menot piti panna tarkkaan puoliksi, vaikka siihen aikaan palkkani oli paljon huonompi kuin miehen. Mutta mies katsoi silti oikeudekseen hotkia yhteisistä ruuista leijonanosan, no ilmeisesti hän ei uhrannut ajatustakaan sille, ettei tämä nyt menekään tasan, vaikka kaiken muun pitäisi mennä. Rupesin sitten hotkimaan parhaani mukaan minäkin.... tunnetuin seurauksin. Parempi olisi ollut jakaa jääkaappi puoliksi minun ruuat - sinun ruuat - periaatteella. Tyhmää, mutta sittenkin järkevämpää. Kaikkein järkevintä olisi kai ollut erota niin pihistä, ahneesta ja taukista tyypistä saman tien.
Sulle kävi noin. Miesten kanssa ei pitäisi koskaan lähteä kilpailemaan syömisessä, saati juomisessa. Nuorempana tein kesähommia miesporukassa. Työ ei ollut sinänsä kovin raskasta, raskaimmaksi kävi ruokatunnit tai niiden sijoittuminen työpäivään.
Itse olin tottunut aamulla juomaan vain kahvin ja koulussa ruokailu oli jo 11.
Töissä tehtiin töitä pitkälle yli puoleen päivään joskus johonkin kahteenkin asti ja sitten kävimme jollakin grillillä syömässä.
Olin aina aamupäivisin nälkäinen ja huomasin kohta, että ei ole lainkaan hyvä idea joka päivänä mennä grillille hirveän nälkäisenä.
Työkaverini olivat suhteellisen hoikkia, mutta minulla tuli parissa kuukaudessa noin kahdeksan lisä kiloa.
Miesten tahdissa juomisen ongelmat taas huomaa yleensä jo seuraavana aamuna.
Se on näin että ruoka ja juomamäärät, mitkä naiselle on mässäilyä ja alkoholismia on normaalikokoiselle miehelle normaali annos.
Siihen ei välttämättä liity mitään ahneutta tai sairaanloista viinanhimoa.
Vinetto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinetto kirjoitti:
-ap
Ei, vaan mies asettaa rajat ja säännöt. Sinä voit painua vittuun jos ne eivät kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä naisia, älkää ottako yhteisiä kun on kyseessä juominen tai syöminen miehen kanssa. Ne mättää aina ihan hulluna naamaan ja viis veisaavat jäikö sinulle mitään.
Äläs yleistä, Meillä jaetaan viinipullot aina puoliksi. Ihan tasan menee ja "hitaampi" määrää tahdin. Mukavaa on ja kumpikaan ei rohmua.
Vinetto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinetto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinetto kirjoitti:
-ap
Juurihan sinä sanoit rajoittavasi miehesi juomista. Miksi et kunnioita miehen omia rajoja alkoholin suhteen?
Mää taas vihasin eksässä sitä, että jos ostin itselleni jääkaappiin siiderin, enkä juonut heti niin sitä ei varmasti enää ollut siellä kun olisin sen halunnut juoda. Kaikki alkoholi piti piilottaa jos sen halusi juoda itse.
Nyt minulla on ollut jo monta kuukautta passoa- ja viinapullonjämä kaapissa, enkä ole suonut ajatustakaan niille. Ihanaa.
Ratkaisu: Osta viinikarahvi ja kaada oma osuutesi siihen. Anna miehelle pullo ja sano, että karahviin et koske, se on minun. Muutenkin saat viinistä enemmän irti, kun se dekantoidaan.
Tää on ihan tyypillistä, kun miehen kanssa asuu ja aikaansa viettää. Me olimme taannoin syömässä ulkona ja tavoistani poiketen minun teki hirveästi mieli jälkkäriä. Kyseisessä ravintolassa on kehuttu "kahden hengen jälkkärilautanen", jonka tilaamista ehdotin. Mies vaikeroi, että ei kai, hänellä on maha niin täynnä, että ei hän mitään jaksa. No, pidin pääni ja vakuuttelin, että mulle kyllä mahtuu hänenkin osuutensa. Kun lautanen saapui pöytään, ehdin maistaa vain pari lusikallista, kun koko (JÄTTIMÄINEN) jälkkäri oli hävinnyt lautaselta miehen kitaan. Että kuinkahan olisi käynyt, jos miehen maha EI olisi ollut ihan täynnä ja sen olisi tehnyt mieli tuota jälkkäriä. Olisin ehkä ehtinyt nippa nappa lusikkaan tarttua...
Nämä ovat ihan kumppaninvalintakysymyksiä. Turha yleistää kaikkiin. Jos ei kelpaa laittakaa kiertoon, jos kelpaa niin hyväksykää ne puutteet. Turha niistä on nillittää ja uhriutua.
Vinetto kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinetto kirjoitti:
-ap
Yksi pullo viiniä->kaatokänninen örvellys.
Älä osta sitä viiniä niin ongelma poistuu,juopot aina pelkää jos toinen saa enemmän viinaa kun itse.