Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinne jäi diabetes yms lääkkeet apteekkiin. 165 euroa olisi ollut hinta, ei ole vain varaa vaikka työssäkäyvä olenkin

Vierailija
19.02.2017 |

3kk lääkkeet olisin saanut tuohon hintaan. Palkasta jää just sen verran että elän. Täytyy varmaan insuliiniin siirtyä.

Mikäs lasku muilla diabeetikoilla on tullut apteekissa?

Kommentit (333)

Vierailija
281/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet työssäkäyvä, mutta sinulla ei ole kuukauden palkasta laittaa 55 euroa lääkkeisiisi, mihin rahasi oikein menevät ?

T. Besserwisser 

Vierailija
282/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile elämäntaparemonttia, halvempaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypin 2 diabetesta ei voi saada, jos ei syö oman elimistönsä sietokykyyn nähden liikaa hiilareita. Toki on altistavia tekijöitä, jotka heikentävät hiilarinsietokykyä, siitä tulee tämä käsitys, että jotkut lääkkeet aiheuttavat diabetesta. Mutta vaikka diabetes olisi aiheutunut esim. statiineista eli kolesterolilääkityksestä, niin kakkonen on silti laitettavissa remissioon vähentämällä hiilarit sille tasolle, jonka elimistö sietää. Tämä ei ole rakettitiedettä.

Kunnes taas kumotaan ja löydetään uusi syy.

Vierailija
284/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään pysty enää ostamaan kyseistä lääkettä. Siirryn insuliiniin. Elämäntaparemontti on tehty jo vuosia sitten, mutta arvoihin ei vaikuta.

Minulla sokeriarvot laskivat ilman lääkitystä 5 v. sitten 3 kuukaudessa normaalin ihmisen arvojen tasolle sen jälkeen, kun tein elämäntaparemontin, muutin ruokavalioni ja ruokailurytmini ja aloin pudottamaan ylimääräisiä kiloja pois. 

Vierailija
285/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä tälläinen laiha, kuivan kesän orava akka, jolla todettiin diabetes.Ei johdu lihavuudesta eikä elintavoista. Johtuu kuulemma perimästä. Pienellä eläkkeellä on pakko lopettaa auttava lääke.

Sinun haimasi ei jaksa erittää tarpeeksi insuliinia. Siksi olet hoikkana sairastanut diabetekseen.

Mutta silti näiden tietäjien mukaan syyllinen, koska se on heidän mielestään itse aiheutettu. Turha pullikoida vastaan.

Vierailija
286/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on ikävä mutta voit ehkä lohduttautua sillä että USA:ssa nuo samat lääkkeet olisivat maksaneet ehkä 800 euroa. 

Vierailija
287/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa työttömältä jäi psoriaasiksen hoitovoiteet apteekkiin, näytän todella pahalta, ihmiset tuijottaa.

Vierailija
288/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te viisaat, kertokaapa, mistä johtuu tälläisen tikkulaihan akan diabetes? Ei ole koskaan ollut varaa syödä ylenpalttisesti, koko työikäni olen tehnyt raskasta fyysistä työtä, poiminut mustikat, puolukat sekä sienet metsistä, hoitanut isoa puutarhaa , kasvattanut vihannekset sekä marjat, omenat itse. Todettiin diabetes,kuulemma perinnöllinen. Itselläni ei ole varaa lääkärin määräämään lääkkeeseen.

Myös normaalipainoinen ja fyysisesti aktiivinen ihminen voi sairastua, jos ruokavaliossa on jatkuvasti liikaa hiilihydraatteja ja verensokeri pysyy pitkään koholla. Tätä ilmiötä kutsutaan myös nimellä TOFI (thin outside, fat inside), eli ihminen voi näyttää terveeltä ulospäin, mutta keholla on silti aineenvaihdunnallinen ongelma.

Karsi ruokavaliostasi sokeri, puuro, leipä, peruna, pasta ja riisi pois niin voit elää lääkkeettä ja verensokeriarvosi normalisoituu.

Vierailija
289/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalion muutos. 2-tyypin diabateksesta on myös paljon kirjallisuutta. Lainaa kirjastosta ja huomaat, että et tarvitse hyvinvointisairauteen lääkkeitä.

Älä puhu paskaa kun et mistään näemmä mitään tiedä. Kaikilla ei ole mikään lievä diabetes joka hoituu pelkällä ruokavaliomuutoksella. Minä syön ohjeiden mukaan ja käytän lääkkeitä ja silti ei pysy tasapainossa

Hiilarit veks, tai ihan minimiin. Lopetat sen pullan syönnin 

Vierailija
290/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pien eläkkeellä, monisairas, myös db2, kaikki sairaudet on sukurasitteita kenelläkään ei ole ylipainoa.. Syön ja olen aina syönyt ja elänyt terveellisesti, liikkunut ja liikun joka päivä, Lääkkeisiin menee 70-170e joka kk, ruokaan jää viikosssa 50e, ja jos on tuo 170e lääkkeisiin niin ruoasta /lääkkeistä karsittava, hammaslääkärikäynnit ym menevät myös ruokarahoista. Ja asun yksin pienen koiran kanssa. Missään en käy, kävely ja lukeminen ovat ilmaisia. Bussilippu on pakko olla, sekä puhelin. 

Vierailija
291/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2017 TEHTY ALOITUS JA VIELÄ JOKU TÄLLE VASTAA

Vierailija
292/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä se lääke mitä jotkut käyttävät laihdutukseen vaikka sairautta ei ole ? 

Vierailija
293/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa työttömältä jäi psoriaasiksen hoitovoiteet apteekkiin, näytän todella pahalta, ihmiset tuijottaa.

Sama täällä. Hilseet karisee ympärille, mutta enpä enää jaksa välittää. Otan tuotteita hyllyiltä ja istun pöytiin, penkeille, teen mitä täytyy. Kellertävän valkoinen kehnä ja valkoinen pöly jää jälkeen. Katsokoon ja tulkoon rohkeimmat kysymään. Ei tartu.

Vierailija
294/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te viisaat, kertokaapa, mistä johtuu tälläisen tikkulaihan akan diabetes? Ei ole koskaan ollut varaa syödä ylenpalttisesti, koko työikäni olen tehnyt raskasta fyysistä työtä, poiminut mustikat, puolukat sekä sienet metsistä, hoitanut isoa puutarhaa , kasvattanut vihannekset sekä marjat, omenat itse. Todettiin diabetes,kuulemma perinnöllinen. Itselläni ei ole varaa lääkärin määräämään lääkkeeseen.

Myös normaalipainoinen ja fyysisesti aktiivinen ihminen voi sairastua, jos ruokavaliossa on jatkuvasti liikaa hiilihydraatteja ja verensokeri pysyy pitkään koholla. Tätä ilmiötä kutsutaan myös nimellä TOFI (thin outside, fat inside), eli ihminen voi näyttää terveeltä ulospäin, mutta keholla on silti aineenvaihdunnallinen ongelma.

Karsi ruokavaliostasi sokeri, puuro, leipä, peruna, pasta ja riisi pois niin voit elää lääkkeettä ja verensokeriarvosi normalisoituu

Lääkkeillä pitää ensin alentaa verensokeri alle 10 mmol/l, jotta liikunta ja ruokavalio vaikuttaisi sairauteen.

Vierailija
295/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla se 70e apteekkimaksua? Mä ajoitin että ottivat kahdelta kuulta niin ei tarvinu kerralla maksaa, muuten ois ollu n 260e läkkeet.  DB lääkkeistä Januvia rinnakkaislääke on n 4e/3kk, ja insuliini (toujeo) myös halpaa..  Muut lääkkeet sitten eivät olekaan halpoja kun on monisairas.. Eikä kannata sanoa että laihduta ym, painan 53kg, syö oikein, liikun paljon.. Perimälleen kun ei voi mitään.. 

Vierailija
296/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi hoitaa kasvoilta ihosyövän esiasteita, kallis oli rasva ja sinne jäi toistaiseksi. Ei ole opiskelijalla varaa. Olen lapsena palanut jatkuvasti kun eivät vanhemmat huolehtineet yhtään asiasta ja sen takia jo parikymppisenä syöpä tuloillaan.

Vierailija
297/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossusta maksusitoumusta vaan hakemaan.

Luuletko että sellaisen saa? No ei saa ellei tulotaso ole sitä luokkaa että saa muutenkin toimeentulotukea. Jos rajat menee yli toimeentulotuen, et saa myöskään maksusitoumusta apteekkiin. Täällä juuri kävin kyseisen prosessin läpi kun lääkekulut yksistään 630€ tässä kuussa. Mutta koska tulot ylitti toimeentulorajan 23€'lla niin ei apuja.

Vierailija
298/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poistaa epäkurantin aineksen vaikka millä tavoin. 

Vierailija
299/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh.

Laskee sokerit. Takaan sen!

Vierailija
300/333 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypin 2 diabetesta ei voi saada, jos ei syö oman elimistönsä sietokykyyn nähden liikaa hiilareita. Toki on altistavia tekijöitä, jotka heikentävät hiilarinsietokykyä, siitä tulee tämä käsitys, että jotkut lääkkeet aiheuttavat diabetesta. Mutta vaikka diabetes olisi aiheutunut esim. statiineista eli kolesterolilääkityksestä, niin kakkonen on silti laitettavissa remissioon vähentämällä hiilarit sille tasolle, jonka elimistö sietää. Tämä ei ole rakettitiedettä.

Voi saada. Tietyt lääkkeet voivat nostaa verensokeriarvoja pysyvästi ja altistaa diabetekselle. Jos nyt mainitsen alkuun ihan vaan yhden lääkkeen niin se on kortisoni. Täällä yksi IBD'tä sairastava joka joutuu käyttämään kortisonia liki jatkuvasti ja verensokereita täytyy seurata 2xpv koska alttius diabetekselle on lääkkeiden myötä. Hiilarit minimissä koska elimistö ei siedä huonosti sulavaa ruokaa eikä viljaa. Ei kannata leikkiä lääkäriä ja väittää asioita jotka eivät pidä paikkaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä