Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luokitellaan paskaduuneiksi? Ja millä perusteella?

Vierailija
19.02.2017 |

Perinteisesti kai siivoustyötä ja kaupan kassoja pidetään tälläisenä työnä. Eikö kaikki työ kuitenkin ole arvokasta?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta otsikon kaltaiset työt ovat niitä, missä ihminen ei itse viihdy. Esim minä pidän pahimpina töinä kaikkia joissa pitää muun muassa käyttää omaa luovuuttaan, olla asiantuntija, olla sosiaalinen, puhua tai ajaa autoa. Myös liian pitkät (yli 6 tuntia) päivät inhottavat. Pieni palkkakin jos kyseessä todella pieni.

En ole vielä työelämässä. 

Vierailija
22/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on sanottu päin naamaa, että tekemäni työ on paskaduunia. Olen keittiöapulainen/tiskaaja. Tykkään kyllä työstäni, enkä sanoisi sitä mitenkään paskaksi vaikka toki fyysistä ja pienipalkkaista onkin.

No mikäs siinä sitten, jos tykkäät työstäsi. Minä ymmärrän tuon sanan ainakin sellaisena empatian osoituksena, että hyvä kun joku viitsii tuollaistakin työtä tehdä, vaikka ehdot ovat surkeat. Ei se ole minusta mikään loukkaus.

Minä en näe mitään empatian osoitusta tuollaisessa töksäyttelyssä.

-eri

Siis loukkaannutko omasta puolestasi vain sen työnkuvasi puolesta? Tuossahan puhutaan työnkuvastasi, että se ei kuulosta kovin houkuttelevalta. Tyyliin "hatunnosto sinulle, ei käy kyllä kateeksi". Etkö itse ajattele kenestäkään tuttavastasi niin, että kunnioitat häntä sen takia, että hän tekee sellaista asiaa, jota itse et haluaisi tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti sanoi aina, että käy koulusi loppuun ettet päädy kaupan kassalle. En itse pidä kyllä mitään rehellistä palkkatyötä paskana.

Itse olen tehnyt kassatöitä hammaslääketieteen opintojen ohella. Kerran asiakas sanoi kassallani teini-ikäiselle lapselleen, että kannattaa opiskella, ettei joudu tänne töihin. Tiesi varmasti, että kuulin. Olisi tehnyt mieli sanoa jotain nasevaa, mutta häkellyin kommentista niin, etten saanut sanottua mitään. Suurin osa työkavereistanikin oli korkeakouluopiskelijoita tai pääsykokeisiin lukevia välivuotta viettäviä. Todella harva siis "vain" kassatöissä.

Niin? Huomaatko, että sinä itsekin tuossa juuri dissaat kassatyötä, kun puolustelet, että suurin osa kuitenkin oli korkeakouluopiskelijoita ja pitämässä välivuotta? Jos sinusta kassatyössä ei ollut mitään vikaa, mikset jäänyt sinne töihin? Niinpä.

Vierailija
24/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemärien penkominen on hauskaa.

Vierailija
25/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti sanoi aina, että käy koulusi loppuun ettet päädy kaupan kassalle. En itse pidä kyllä mitään rehellistä palkkatyötä paskana.

Itse olen tehnyt kassatöitä hammaslääketieteen opintojen ohella. Kerran asiakas sanoi kassallani teini-ikäiselle lapselleen, että kannattaa opiskella, ettei joudu tänne töihin. Tiesi varmasti, että kuulin. Olisi tehnyt mieli sanoa jotain nasevaa, mutta häkellyin kommentista niin, etten saanut sanottua mitään. Suurin osa työkavereistanikin oli korkeakouluopiskelijoita tai pääsykokeisiin lukevia välivuotta viettäviä. Todella harva siis "vain" kassatöissä.

Mut entä ne, jotka sielä on oikeasti töissä? Ne on sit ihan paskoja? Hyvä asenne sullakin..

Vierailija
26/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän paskaduuni tarkoita sitä, että sitä tekevä työntekijä olisi paska. Omituinen ajatustapa joillakin.

Vierailija
27/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut lapsilleni, että käykää kouluja ettei käy kuten minulle. Olen puutarhuri, joka tekee sitä paskaduunia. Eli raskasta ja likaista ja tietysti myös huonopalkkaista työtä. Kaksi luki insinööriksi ja yksi putkiasentajaksi, joka saa kylläkin heistä parhainta palkkaa.

Vierailija
28/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt lukioaikana siivoustyötä ja myöhemmin olin kaupassa kassana ja leipätiskin myyjänä. En todellakaan pidä näitä töitä paskaduuneina. Jos en aikoinaan olisi töihin päässyt niin oli jäänyt lukio kesken ja korkeakouluopinnot suorittamatta. Kaikki työ on arvokasta.

Vierailija
29/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaduuni käsitteenä ei liity työnkuvaan, vaan sisältää kurjaliston tekemiä töitä. 0-tuntisopimuksia, palkkoja jotka ei riitä elämiseen ja työehtosopimuksia polkevat työehdot. 

Vierailija
30/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viemärien penkominen on hauskaa.[/quote

Mutta hiton hyvin palkattua. T. Putkimiehen vaimo:D

Vierailija
31/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa työ, josta ei makseta palkkaa. Tällaista työtä tehdään Suomessa vähintään kymmeniä tuhansia henkilötyövuosia vuosittain.

Vierailija
32/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Suomessa on opittu vaan liian hyvälle koska rahaa saa muutenkin. Moni on muodikkaasti vassari ettei tarvitsisi mennä töihin, saa heitellä Eri Keeperiä taulukankaalle "jotain kivaa työtä" odotellessa ja haukkua kapitalisteja jotka nuo pummit oikeasti elättävät.

Sä olet muodikkaasti tyhmä. Se on ihan ajan henki että tyhmiä ei savusteta ulos. Mitä haastetta niissä muka on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän