Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä luokitellaan paskaduuneiksi? Ja millä perusteella?

Vierailija
19.02.2017 |

Perinteisesti kai siivoustyötä ja kaupan kassoja pidetään tälläisenä työnä. Eikö kaikki työ kuitenkin ole arvokasta?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoito

Vierailija
2/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, että tuolla sanalla tarkoitetaan raskasta työtä, jossa on surkea palkka. Ei jotkut hommat nyt vain tunnu olevan kovin tärkeitä, kun niistä ei makseta kummoista palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksahommat - vittu mitä paskaa! 

Vierailija
4/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen, että tuolla sanalla tarkoitetaan raskasta työtä, jossa on surkea palkka. Ei jotkut hommat nyt vain tunnu olevan kovin tärkeitä, kun niistä ei makseta kummoista palkkaa.

Niinpä. Siksi tuo päiväkotityö tulikin heti mieleen.

Vierailija
5/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ on arvokasta. Mutta itselleni "paskatyö" = homma, jossa en pääse ilmaisemaan/toteuttamaan itseäni. Paskatyötä on myös sellainen työ, jossa henkilö tylsistyy.

Vierailija
6/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raksahommat - vittu mitä paskaa! 

Niissä tapauksissa, kun rakentamisen laatu on huonoa. Esim. märät eristeet laitetaan rakenteisiin. Näin on tehty tiloissa, joissa työskentelen 😔.. .😨

Vierailija
7/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt missä pitää yrittää myydä ihmisille tarpeetonta tavaraa/palveluja, joita eivät halua ostaa. Nämä on ainakin minulle kaikkein vastenmielisimpiä töitä.

Vierailija
8/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous, kaupankassa, bussikuski, roskakuski, nuohooja, lokaauton kuljettaja, puistotyön tekijä...

Vierailija
9/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti sanoi aina, että käy koulusi loppuun ettet päädy kaupan kassalle. En itse pidä kyllä mitään rehellistä palkkatyötä paskana.

Vierailija
10/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu päin naamaa, että tekemäni työ on paskaduunia. Olen keittiöapulainen/tiskaaja. Tykkään kyllä työstäni, enkä sanoisi sitä mitenkään paskaksi vaikka toki fyysistä ja pienipalkkaista onkin.

Vierailija
11/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se liity työn sisältöön, vaan siihen, että työtä tehdään nollatyösopimuksella tai vuokrafirman armoilla, ilman mitään mahdollisuutta ennakoida tulevia työvuoroja tai sitä myötä tulevia tulojakaan. Yleensä toimeentuloa joutuu täydentämään siten yhteiskunnan tuilla, joiden iso byrokratia taas saa aikaan sen, että ihminen voi olla ihan konkreettisesti rahatta pitkiä aikoja.

Usein nämä työpaikat ovat siivousta ja kaupan kassan työtä, mutta ei se vika ole työtehtävissä vaan työehdoissa. Oikeisto on vain todella onnistuneesti kääntänyt termin sisällön sellaiseksi, että "työttömille eivät kelpaa paskaduunit, koska he ovat liian laiskoja fyysiseen työhön."

Vierailija
12/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on sanottu päin naamaa, että tekemäni työ on paskaduunia. Olen keittiöapulainen/tiskaaja. Tykkään kyllä työstäni, enkä sanoisi sitä mitenkään paskaksi vaikka toki fyysistä ja pienipalkkaista onkin.

No mikäs siinä sitten, jos tykkäät työstäsi. Minä ymmärrän tuon sanan ainakin sellaisena empatian osoituksena, että hyvä kun joku viitsii tuollaistakin työtä tehdä, vaikka ehdot ovat surkeat. Ei se ole minusta mikään loukkaus.

Vierailija
13/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ, johon vihervasemmisto on liian hyvää tehdäkseen.

Vierailija
14/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs siinä sitten, jos tykkäät työstäsi. Minä ymmärrän tuon sanan ainakin sellaisena empatian osoituksena, että hyvä kun joku viitsii tuollaistakin työtä tehdä, vaikka ehdot ovat surkeat. Ei se ole minusta mikään loukkaus.

Minä en näe mitään empatian osoitusta tuollaisessa töksäyttelyssä.

-eri

Vierailija
15/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti sanoi aina, että käy koulusi loppuun ettet päädy kaupan kassalle. En itse pidä kyllä mitään rehellistä palkkatyötä paskana.

Itse olen tehnyt kassatöitä hammaslääketieteen opintojen ohella. Kerran asiakas sanoi kassallani teini-ikäiselle lapselleen, että kannattaa opiskella, ettei joudu tänne töihin. Tiesi varmasti, että kuulin. Olisi tehnyt mieli sanoa jotain nasevaa, mutta häkellyin kommentista niin, etten saanut sanottua mitään. Suurin osa työkavereistanikin oli korkeakouluopiskelijoita tai pääsykokeisiin lukevia välivuotta viettäviä. Todella harva siis "vain" kassatöissä.

Vierailija
16/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Suomessa on opittu vaan liian hyvälle koska rahaa saa muutenkin. Moni on muodikkaasti vassari ettei tarvitsisi mennä töihin, saa heitellä Eri Keeperiä taulukankaalle "jotain kivaa työtä" odotellessa ja haukkua kapitalisteja jotka nuo pummit oikeasti elättävät.

Vierailija
17/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ, joka on esimerkiksi huonostipalkattua, pakkotahtista, yksitoikkoista, stressaavaa ja huonot vaikutusmahdollisuudet omiin töihin ja työoloihin.

Itse työtehtävät eivät tee mistään työstä paskaa. Esimerkiksi roskakuskien työ on ymmärtääkseni kohtuullisesti palkattua ja sitä tehdään suht omaan tahtiin, vaikka kaikki eivät haluaisikaan tuota työtä tehdä. Eli vaikka ei unelmatyö, niin kukaan ei ole niskassa hengittämässä ja korvaus on ok, siten ei ole "paskatyötä".

Samoin kassatyötä voi tehdä kiireettä ja tykäten työstään, tai se voi olla pakkotahtista robottihommaa, jossa kaikki itsenäiset päätökset on viety pois työn tekijältä ja pienimmästäkin asiasta pitää kutsua joku ylempi paikalle tai vähintään kysyä lupa. Tästä tulikin mieleeni, että paskaduuniin kuuluu usein myös kova hierarkisuus.

Vierailija
18/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni duuni sisältää "paskanakkeja" mutta ei se siitä "paskaduunia" tee.

Vierailija
19/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni duuni sisältää "paskanakkeja" mutta ei se siitä "paskaduunia" tee.

Oikeastaan se että mitä haluan sanoa tällä, niin kun näitä eri aloja mainostetaan esimerkiksi nuorille, niin tulisi olla tarkkoina kun pelataan mielikuvilla.

Vierailija
20/32 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa kivaa olla kassalla töissä. Nykyinen duuni siistiä toimistotyötä....mutta mikä paskan määrä, joka sataa niskaan. Työntekijä on niin eurotettu, näytetään exceliä, minkä verran olet tehnyt tiettyjä määrättyjä työsuorituksia, muu harmaa selvittelytyö arvotonta. Oksettaa mennä taas huomenna sinne. Jos edes palkkaus kompensoisi, mutta ei. En tiedä, kuinka kauan enää jaksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi