Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä ovat työttömät sinkkunaiset?

Vierailija
19.02.2017 |

Tämän foorumin keskusteluissa on tullut hyvin selväksi se, että työtön mies ei kelpaa parisuhteeseen. Se siis ei johdu mistään vääristyneestä sukupuolijakaumasta tai naisten seksuaalisesta vallasta, vaan siitä että miehet ovat itse niin huonoja.

Tästä herääkin kysymys, että missä kaikki työttömät sinkkunaiset ovat? Työttömiä naisiahan pitäisi olla paljon, koska patriarkaalinen yhteiskunta syrjii heitä työmarkkinoilla. Heidän myös pitäisi olla sinkkuja samasta syystä kuin työttömät miehetkin. Miksi työttömät naiset kuitenkin tuntuvat olevan kaikki parisuhteessa? Työttömiä sinkkunaisia ei ole missään. Voidaanko tästä päätellä, että työttömien miesten sinkkuus johtuu sittenkin vain heidän sukupuolestaan?

Kommentit (175)

Vierailija
21/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi työtön, korkeastikoulutettu sinkkunainen 27-v.

Vierailija
22/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meitä, mutta emme ehkä uikuta asiasta niin paljoa esim. palstalla. Itse olen kotona ja teen kaikkea kivaa, mitä en työssä käyvänä ehtinyt.

Tämä. Minut voi bongata esimerkiksi kirjastosta tai taidenäyttelystä.

Ette tietysti uikuta, kun teillä on vientiä työttömyydestä huolimatta. Kyllä tekin valittasitte, jos oisitte vaikka 5 vuotta yksin ja ei kukaan lähestyis teitä kertaakaan ja joka kerta kun itse koitatte tulis pakit.

Voi että sinulla on ollut rankkaa jos ihan 5v joutunut yksin olemaan. Kokeilepa aikuisiästä 15 vuotta yksinäisyyttä ilman yhtäkään lähestymistä, ja kasa pakkeja omaan käteen. En valita mutta katkera olen.

-työtön sinkkunainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meitä, mutta emme ehkä uikuta asiasta niin paljoa esim. palstalla. Itse olen kotona ja teen kaikkea kivaa, mitä en työssä käyvänä ehtinyt.

Ette tietysti uikuta, kun teillä on vientiä työttömyydestä huolimatta. Kyllä tekin valittasitte, jos oisitte vaikka 5 vuotta yksin ja ei kukaan lähestyis teitä kertaakaan ja joka kerta kun itse koitatte tulis pakit.

Voi että sinulla on ollut rankkaa jos ihan 5v joutunut yksin olemaan. Kokeilepa aikuisiästä 15 vuotta yksinäisyyttä ilman yhtäkään lähestymistä, ja kasa pakkeja omaan käteen. En valita mutta katkera olen.

-työtön sinkkunainen

Eri asia olla mies joka pitää itsestään fyysisesti huolta ja on töissä kun nainen joka on lihava ja työtön.

Silti kummatkin voi olla yksinäisiä.

Jos sinä naisena olet 15 vuotta ollut yksin ja et ole ylipainoinen tai vammainen vika on 100% sinussa.

Vierailija
24/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Täällä yksi samanlainen ja tuttavapiirissäni monia lisää. Heistä kukaan ei todellakaan häpeä työttömyyttään. Miksi pitäisi? Minulle kelpaa myös työtön mies, jos muuten synkkaa. Ei sillä työ-statuksella parisuhteen kannalta ole väliä. Muut asiat tärkeämpiä.

Vierailija
25/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän foorumin keskusteluissa on tullut hyvin selväksi se, että työtön mies ei kelpaa parisuhteeseen. Se siis ei johdu mistään vääristyneestä sukupuolijakaumasta tai naisten seksuaalisesta vallasta, vaan siitä että miehet ovat itse niin huonoja.

Tästä herääkin kysymys, että missä kaikki työttömät sinkkunaiset ovat? Työttömiä naisiahan pitäisi olla paljon, koska patriarkaalinen yhteiskunta syrjii heitä työmarkkinoilla. Heidän myös pitäisi olla sinkkuja samasta syystä kuin työttömät miehetkin. Miksi työttömät naiset kuitenkin tuntuvat olevan kaikki parisuhteessa? Työttömiä sinkkunaisia ei ole missään. Voidaanko tästä päätellä, että työttömien miesten sinkkuus johtuu sittenkin vain heidän sukupuolestaan?

Miksi kaikki työttömät naiset tuntuvat olevan parisuhteessa? Hyvä kysymys jota sinun kannattaa analysoida painottamalla sanaa TUNTUU. Olet täynnä uskomuksia ja tunteita, joiden vallassa et pysty muuhun kuin räkäisemään taas yhden itsesäälintäyteisen vuodatuksen joka saa aggressiivisen ja provosoivan muodon.

Kun metsä vastaa, saat taas lisää polttoainetta itsesäälillesi ja tämä palsta lisää tämäntasoista soodaa aloitustesi muodossa. Kyllä ihmetyttää, että noin mukava ja järkiperäisesti asioita analysoiva mies ei ole löytänyt puolisoa. 

Vierailija
26/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-työtön sinkkunainen

Sinähän kuulostat niinkuin oisit "match made in heaven" mulle, mistäs sinut löytää?

Vierailija
27/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää sinkku koska aloin seurustelemaan työttömän miehen kanssa. 

Vierailija
28/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös niitä wt-yh-jännäjennoja ole aika paljon sinkkuina?

Yksinhuoltaja ei ole sinkku. Sinkku elää ja asuu yksin.

Vierailija
29/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole jännäjenna vaan ihan perinpohjin rauhallisuusreetta - kaiken draaman kierrän kaukaa. Ehkä siinä on yksi syy vuosikausien sinkkuuteen :-)

Vierailija
30/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin puhekielessä sinkku kyllä tarkoittaa ihmistä joka ei ole parisuhteessa vaikka lapsia olisikin.

Vierailija
31/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on nätti niin ei taida olla merkitystä työttömyydellä. Sitäpaitsi nätti ja hyvärunkoinen nainen istuu pankin päällä. 

Vierailija
32/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona turhan isossa vanhassa talossa todennäköisesti tänne ikääntymässä. Täytyypä tehdä jotain asialle.

Vierailija
33/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkku on ihminen, joka ei ole parisuhteessa. Lapset eivät siihen vaikuta. Käytetäänhän ihan yleisesti termejä sinkkuäiti ja sinkkuisä.

Vierailija
34/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön olen mutten sinkku.

Vierailija
35/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien havaintojen perusteella on sanottava, että työttömiä naisia ja miehiä erottaa usein yksi asia eli elämänhallinta. Ja tämä ero vain korostuu mikäli työttömyys pitkittyy. Miehet useammin läträävät alkoholin kanssa ja lakkaavat huolehtimasta henkilökohtaisesta hygieniastaan sekä muuttuvat vihamielisiksi ja katkeroituvat. Toki naisillekin tätä tapahtuu mutta ei niin paljon kuin miehille. Nainen useammin keskittyy harrastuksiinsa ja pitää huolta itsestään ja normaalista päivärytmistä.

Vierailija
36/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 10 vuotta yksin, ja jäin työttömäksi vuosi sitten. En silti valita kun ei se valittaminen mitään auta.

Vierailija
37/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien havaintojen perusteella on sanottava, että työttömiä naisia ja miehiä erottaa usein yksi asia eli elämänhallinta. Ja tämä ero vain korostuu mikäli työttömyys pitkittyy. Miehet useammin läträävät alkoholin kanssa ja lakkaavat huolehtimasta henkilökohtaisesta hygieniastaan sekä muuttuvat vihamielisiksi ja katkeroituvat. Toki naisillekin tätä tapahtuu mutta ei niin paljon kuin miehille. Nainen useammin keskittyy harrastuksiinsa ja pitää huolta itsestään ja normaalista päivärytmistä.

Miehiä ja naisia erottaa se että naisilla on vientiä ja he eivät masennu ja sitten jaksavat touhuta. Miehet ei kelpaa kenellekkään ja syrjäytyy ja masentuu, ja sitten eivät jaksa hoitaa enää muutakaan elämää.

Vierailija
38/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 10 vuotta yksin, ja jäin työttömäksi vuosi sitten. En silti valita kun ei se valittaminen mitään auta.

No joo. Onhan miehissäkin eroja. Osa kärsii yksinäisyydestä enemmän ja osa vähemmän. Nyt kun sanoin noin, niin tietysti tulee kaikki jotka viihtyy ihan hyvin yksinkin kehumaan miten hyvin menee kaikesta huolimatta.

Vierailija
39/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on sellaisia harrastuksia, joissa on tasainen sukupuolijakauma ja jossa ei heti kysellä työstatusta?

Vierailija
40/175 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On heitä. Mutta suuri osa häpeää työttömyyttä oli syy mikä tahansa.

Sama täällä. Pysyn suosiolla kaukana parisuhdemarkkinoilta. On paljon häpeällisempää olla työtön sinkkunainen kuin mies.