Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa muutamiin kysymyksiin

Vierailija
18.03.2006 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Enpä juuri jos on siisti eikä vanhassa,kuivuneessa liassa.

klö

Vierailija
2/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat menkat kesti kaksi viikkoa, nyt toiset, menossa 3 pvä. Välillä saattaa olla pitkiä kausia(esim yö) jollon ei tule mitään, sitten taas tulee supertamponista läpi tunnissa, parissa. Lisäksi en enää tunne edes ovulaatiota että osaisi varautua menkkojen alkamiseen :(

Niin ja kierukka on asennettu ennen ekoja menkkoja.

Voiko vuoto tästä normalisoitua? Tunnenko enää koskaan ovulaatiota?

Täytyis kyllä varmaan gyneltä kysyä, mutta jos tiiät, niin kiva!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olin joka päivä suhkussa käynyt, mutta kun enhän minä mitään nähnyt ko iso maha oli edessä. Sitte ko se maha siitä katosi niin värkki oli täynnä valkoista möhnää!! Kyllä hävetti...

Vierailija
4/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan toista lasta viikolla 26 ja tuntuu että vatsa kovettuu koko ajan. Esikoisesta ei mielestäni supistellut ennenkuin synnytyssalissa.. :-) Supistukset tosiaan kivuttomia, mutta niitä aika paljon. Ennakoiko tämä, että tämä raskaus ei menisi yhtä pitkälle kuin eka? (Esikoinen synty 42. viikolla)

Kiitos jos jaksat vastailla :-)

Vierailija
5/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vibraattorin.. nyt oon tehnyt sillä joka päivää.. Orgasmit ovat todella voimakkaita.. Voiko se jotenkin vaikuttaa raskauden alkamiseen? Siis voiko kohtu suipstella niin paljon että hedelmöitys jotenkin häiriintyy? Tiedän että tämä on tyhmä kysymys..

Ja voiko se supistelu jotenkin vaikuttaa hormoonneihin?

Näyttää siltä että mulla kasvaa nyt viikset..? Se on todella noloa. Viikset alkoivat kasvaa heti sen jälkeen kun olin synnyttänyt.

-nolo tapaus..

Vierailija
6/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ekat menkat kesti kaksi viikkoa, nyt toiset, menossa 3 pvä. Välillä saattaa olla pitkiä kausia(esim yö) jollon ei tule mitään, sitten taas tulee supertamponista läpi tunnissa, parissa. Lisäksi en enää tunne edes ovulaatiota että osaisi varautua menkkojen alkamiseen :(

Niin ja kierukka on asennettu ennen ekoja menkkoja.

Voiko vuoto tästä normalisoitua? Tunnenko enää koskaan ovulaatiota?

Täytyis kyllä varmaan gyneltä kysyä, mutta jos tiiät, niin kiva!

Uskoisin,että tasaantuvat,kun hormonitoiminta vielä normalisoituu raskauden ja imetyksen jäljiltä. Jos ei muutamassa kuukaudessa tasaannu, hakeudu sitten herkästi gynekologille kertomaan ongelmastasi.

klö

Vierailija
7/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä minä olin joka päivä suhkussa käynyt, mutta kun enhän minä mitään nähnyt ko iso maha oli edessä. Sitte ko se maha siitä katosi niin värkki oli täynnä valkoista möhnää!! Kyllä hävetti...

Normaali päivittäinen suihkuttelu kyllä riittää.

klö

Vierailija
8/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Odotan toista lasta viikolla 26 ja tuntuu että vatsa kovettuu koko ajan. Esikoisesta ei mielestäni supistellut ennenkuin synnytyssalissa.. :-) Supistukset tosiaan kivuttomia, mutta niitä aika paljon. Ennakoiko tämä, että tämä raskaus ei menisi yhtä pitkälle kuin eka? (Esikoinen synty 42. viikolla)

Kiitos jos jaksat vastailla :-)

Tavallisesti ovat vaarattomia. Kivuliaista syytä käydä tutkimuksissa, mutta kovettumisista riittää yleensä normaalit neuvolalääkärin tarkastukset. Mainitse kuitenkin asiasta neuvolassa, jos laittaisivat ylimääräisen lääkäriajan.

klö

Vierailija
9/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ostin vibraattorin.. nyt oon tehnyt sillä joka päivää.. Orgasmit ovat todella voimakkaita.. Voiko se jotenkin vaikuttaa raskauden alkamiseen? Siis voiko kohtu suipstella niin paljon että hedelmöitys jotenkin häiriintyy? Tiedän että tämä on tyhmä kysymys..

Ja voiko se supistelu jotenkin vaikuttaa hormoonneihin?

Näyttää siltä että mulla kasvaa nyt viikset..? Se on todella noloa. Viikset alkoivat kasvaa heti sen jälkeen kun olin synnyttänyt.

-nolo tapaus..

Yksi vastaus häipyi jonnekin kun väitettiin minun linkittäneen, vaikka en niin tehnyt.

Ei " harrastuksestasi" ole mitään vaaraa eikä haittaa hormonitoiminnalle eikä mahdlliselle raskaaksitulolle. Ihan alkuraskaudessa kannattaisi kyllä välttää.

Viikisen kasvu vittaa tietynlaiseen hormonihäiriöön, jota voisi tutkia, ellei raskautta ala kuulua.

klö

Vierailija
10/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisestään takana on yksi täysiaikainen raskaus, joka kylläkin käynnistettiin. Olen hentorakenteinen ja pienikokoinen (n. 50 kg, 166cm), mitä riskejä kaksosraskaudessa voi minulle olla? Onko edessä automaattisesti ennenaikainen synnytys? Esikoinen painoi syntyessään hieman alle 3 kiloa, vaikka oli täysiaikainen. On ruvennut pelottamaan vauvojen puolesta, että jos syntyvät kovin pienipainoisina eivätkä selviä sen vuoksi.

Vierailija
11/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Entisestään takana on yksi täysiaikainen raskaus, joka kylläkin käynnistettiin. Olen hentorakenteinen ja pienikokoinen (n. 50 kg, 166cm), mitä riskejä kaksosraskaudessa voi minulle olla? Onko edessä automaattisesti ennenaikainen synnytys? Esikoinen painoi syntyessään hieman alle 3 kiloa, vaikka oli täysiaikainen. On ruvennut pelottamaan vauvojen puolesta, että jos syntyvät kovin pienipainoisina eivätkä selviä sen vuoksi.

Suurin osa monisikiöisistä raskauksista päättyy synnytykseen jonkin verran etuajassa. Raskaus ei tule olemaan sinulle välttämättä helppo, mutta kyllä edellytykset sen onnistumiseen ovat. Raskauttasi seurataan normaalia tarkemmin ja tuskin mitään isokokoisia vauvoja synnytät, vaikka raskaus menisi lähelle laskettuakin aikaa.

Onnea ja voimia!

klö

Vierailija
12/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa synnytyksen käynnistykseen maanantaina (aamulla). Kuinka nopeasti cytotec-tabletit alkavat tehota? Siis yleensä, varmaan vaihtelua on paljon.

Olen huolissani, koska mies on maanantaina ihan kiinni töissään eikä pääse paikalle ennen neljää, esikoisen synnytys (alkoi luonnollisesti) oli nopeahko, avautumisvaihe 6h. Mutta ei liene todennäköistä että synnytys käynnistyy heti tabletin ottamisesta, vai kuinka? Kohdunsuu oli eilen ainakin vielä epäkypsä, eikä supistuksia ole ollut.

Vierailija
13/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen menossa synnytyksen käynnistykseen maanantaina (aamulla). Kuinka nopeasti cytotec-tabletit alkavat tehota? Siis yleensä, varmaan vaihtelua on paljon.

Olen huolissani, koska mies on maanantaina ihan kiinni töissään eikä pääse paikalle ennen neljää, esikoisen synnytys (alkoi luonnollisesti) oli nopeahko, avautumisvaihe 6h. Mutta ei liene todennäköistä että synnytys käynnistyy heti tabletin ottamisesta, vai kuinka? Kohdunsuu oli eilen ainakin vielä epäkypsä, eikä supistuksia ole ollut.

Kuten itsekin tiesit, erot synnytyksen käynnistymiseen ovat suuret eikä voi arvailla mitään. Joillakin käynnistyy eka puolikkaasta, joillakin käynnistellään viikko. Aika näyttää.

Onnea synnytykseen!

klö

Vierailija
14/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on alkanut särkemään. Onko nämä nyt niitä liitos ja löystymiskipuja? Vai mistäköhän on kyse?

Varsinkin kävellessä tuo pimpsan sisällä oleva luu vihloo ikävästi. Voiko tätä jotenkin helpottaa?

Vierailija
15/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on alkanut särkemään. Onko nämä nyt niitä liitos ja löystymiskipuja? Vai mistäköhän on kyse?

Varsinkin kävellessä tuo pimpsan sisällä oleva luu vihloo ikävästi. Voiko tätä jotenkin helpottaa?

Kiusallinen vaiva,johon huonosti löytyy apua ja yleensä pahenee raskauden edetessä. Tukiliiviä voi kokeilla tai jotain leveää vyötä voi kokeilla laittaa tiukalle siihen lantiolle.

klö

Vierailija
16/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut v. 02 lopulla kohdunulkoinen raskaus vasemmassa munatorvessa.

Nyt minulla on tuntunut muutamana kuukautena satunnaisesti samanlaista (ei yhtä kovaa) kipua vasemmalla alavatsassa, kuin silloin.

Onko mahdollista, että raskaus munatorvessa on tehnyt vahinkoa? Tai mahdollisesti jossain muualla (esim. jos on ollut kiinnittyneenä suoleen)?

Takana on myös yksi onnistunut raskaus ja synnytys (-04).

Kiitos.

Vierailija
17/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdunkiinnikkeen kipuja olla, vaikka ei olisi raskaana? Onko normaalia että raskaudenaikana (nytkin välillä) ne tuntuivat myös voimakkaasti reisissä?

Vierailija
18/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla on ollut v. 02 lopulla kohdunulkoinen raskaus vasemmassa munatorvessa.

Nyt minulla on tuntunut muutamana kuukautena satunnaisesti samanlaista (ei yhtä kovaa) kipua vasemmalla alavatsassa, kuin silloin.

Onko mahdollista, että raskaus munatorvessa on tehnyt vahinkoa? Tai mahdollisesti jossain muualla (esim. jos on ollut kiinnittyneenä suoleen)?

Takana on myös yksi onnistunut raskaus ja synnytys (-04).

Kiitos.

Kyllä munatorviraskaus voi vahingoittaa munatorvea, mutta koska sinulla on onnistunut raskaus sen jälkeen,ei mitään pysyvää vauriota ole ja toinen puoli ainakin toimii normaalisti. Kipuja saattavat aiheuttaa esim. kiinnikkeet,jos niitä on muodostunut. Seuraavalla gyne-käynnilläsi puhu asiasta.

klö

Vierailija
19/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli perjantaina vielä avotarjonnassa, kuinka todennäköistä se on että muuttaa asentoa vielä ennen synnytystä tai synnytyksessä? Aiheuttaako avotarjonta yleensä ongelmia synnytyksessä?

Vierailija
20/37 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kohdunkiinnikkeen kipuja olla, vaikka ei olisi raskaana? Onko normaalia että raskaudenaikana (nytkin välillä) ne tuntuivat myös voimakkaasti reisissä?

Tietääkseni ei ole ilman raskautta, jos tarkoitat kannatisiteitten venytyskipua. Yhteyttä reisikipuun en myöskään ole tavannut.

klö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan