Oletko käynyt Kreetalla toukokussa, oliko rantakelit?
Kommentit (36)
Lämmin oli, mutta uida ei voinut. Uima-allas jäätävä. Toukokuun alku.
Vierailija kirjoitti:
Kevät on minusta paras aika, vastaa meidän kesäkuun kelejä..
Eli kannattaa varautua +8 keliin ja satunnaisiin raekuuroihin? ;) Jos mä lähden etelään, niin kyllä haluan että siellä on lämmintä! Jopa kesäkuussa olen palellut välimerellä. Eihän sitö tietysti koskaan voi olla varma tulevasta säästä, mutta "hyvällä tuurilla on lämmintä" ei vielä minua vakuuta...
Ei ollut rantakelit. Altaalla tarkeni, mutta vesi kylmää ja merivesi tosi kylmää. Illalla viileää ja huone kostean kalsa. Luonto kaunis ja vehreä.
Ehkä meille sit lämpöä riittää... tuuristahan se kiinni :) ap
Vierailija kirjoitti:
Epävakaata.
http://www.apollomatkat.fi/lomavalikoima/eurooppa/kreikka/kreeta/saa
Jos tuohon on luottaminen, poutapäiviä on toukokuussa keskimäärin 31 Kreetalla. Vaan aikatavalla säät heittelevät nykyään miten sattuu, joten mistäpä sitä kukaan voi varmaksi sanoa, ettei toukokuussa 2017 sada. Sekin varmasti vaikuttaa ainakin lämpötiloihin, lähteekö Kreetalle toukokuun alku- vai loppupuolella.
Onko jollain lähiajan kokemuksia ? Oliko lämmintä?
Eikö ketään joka vasta tullut tai kokemuksia
En mutta Ateenassa ja Alanyassa olen ollut. Lämmintä päivällä mutta illat ja yöt viileitä. Tykkäsin kyllä kovasti keväisestä Kreikasta ja Turkista. Ehkä kesäkuun alku voisi olla parempi, jotta ei ihan niin viileät yöt ja vedet.
Elokuu Alanyassa oli ihan hirveän kuuma, never again. Varjossa varmaan 40 C.
Ihan toukokuun lopussa lähdettiin, olisiko ollut 2013 tai 2014, joka päivä ennustettiin ukkosta ja sadetta, yhtenäkään päivänä ei satanut, meri vesi oli uitavaa ja altaassa sopivan viileää, yli 30 asteen helteiden jälkeen.
Lähdettiin toukokuun lopulla ja hellettä oli! Tämä siis vuosi sitten. Vesi lämmintä ja ilman lämpötila juuri sopiva, korkeimmillaan oli 30-32.