Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutin merkinnät Kantaan

Vierailija
02.02.2023 |

Onko normaalia, että terapeutti kirjoittaa sanatarkasti potilaan kanssa tekstiviestitse käytyä keskustelua tai keskustelua terapiaistunnnoista Kantaan? Oletin, että sinne kirjoitetaan vaan yleisellä tasolla eikä mitään yksityiskohtia.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tiedä. Mitä väliä tuolla edes on? Eihän niitä näe lähtökohtaisesti kukaan muu kuin sinä itse. 

Vierailija
2/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se normaalia ole. Kaikki epänormaali on nyt ilmeisesti laissa sallittu. Ei voi luottaa tai olettaa. Sanatarkasti on jo vuosia eri paikoissa kirjattu ihmisten sanoja, vaikka sanoisi että Sininen taivas on kaunis, sekin löytyy sieltä. Että näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutilla ammatillisuus hukassa.

Vierailija
4/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa harmittaa psykoosissa lähetellyt tekstiviestit nyt. 

Vierailija
6/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin kävi näin, eipä kannustanut hoitosuhdetta jatkamaan.

Vierailija
7/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkätakia Kantaan ei voisi kirjoittaa vaan lyhyesti. Tuollainen ei kannusta kyllä jatkamaan hoitosuhdetta.

Vierailija
8/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla sanatarkasti, mulla taas kirjoitteli ihan mitä sattuu. Kun vaikka kerroin kandista, kirjasi Kantaan gradusta. Kun kerroin, että jotakin oli joskus tapahtunut meillä töissä toisten ihmisten välillä, hän kirjasi että pelkäsin tämän asian tapahtuvan meillä töissä minua kohtaan. Jne jne jne. Lopetin asiakkuussuhteen puolen vuoden jälkeen, ei hyödyttänyt mitään kun jatkuvasti sai korjailla hänen oletuksiaan.

Vierailija
9/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä. Mitä väliä tuolla edes on? Eihän niitä näe lähtökohtaisesti kukaan muu kuin sinä itse. 

Tiedätkö miten moni lukee? Jos ne näkyy Kannassa, tarkoittaa että näkyy KAIKILLE!

Vierailija
10/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla sanatarkasti, mulla taas kirjoitteli ihan mitä sattuu. Kun vaikka kerroin kandista, kirjasi Kantaan gradusta. Kun kerroin, että jotakin oli joskus tapahtunut meillä töissä toisten ihmisten välillä, hän kirjasi että pelkäsin tämän asian tapahtuvan meillä töissä minua kohtaan. Jne jne jne. Lopetin asiakkuussuhteen puolen vuoden jälkeen, ei hyödyttänyt mitään kun jatkuvasti sai korjailla hänen oletuksiaan.

Mulla myös terapeutti kirjoitti ihan mitä sattuu mikä ei pitänyt paikkaansa. Kävin vain kerran enkä mennyt toiste, kun asenne minua kohtaan oli ikävä. Kirjaus todisti vaistoni oikeaksi. 

Vierailija
11/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös terapeutti kirjoitti ihan mitä sattuu mikä ei pitänyt paikkaansa. Kävin vain kerran enkä mennyt toiste, kun asenne minua kohtaan oli ikävä. Kirjaus todisti vaistoni oikeaksi. 

Todella ikävää. Surkeita terapeutteja taitaa olla valitettavan paljon.

Vierailija
12/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä että. Esim. suorilla lainauksilla kirjoittanut tekstiviestivaihdon. Mutta myös näköjään hänen omia johtopäätöksiään, joita en allekirjoita. Esim. kirjoittanut, että olen päättänyt luopua opiskelusta. Juu en ole.

Vierailija
13/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Kävin psykiatrisella sairaanhoitajalla ja hän myönsi suoraan etten ole hänelle mieluinen asiakas. Olin ihan hölmistynyt. Oli sitten kirjoittanut Kantaan etten halua enää tulla. En halunnut kyllä mennäkään.

Vierailija
14/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella ikävää. Surkeita terapeutteja taitaa olla valitettavan paljon.

Ja lääkäreitä. Ja hoitajia. Siksi meillä on ylikuolleisuutta. Ei osata hoitaa edes nuoria ja keski-ikäisiä potilaita. Terapeutit ovat oma lukunsa.

Vierailija
15/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nuo käynnit pysty piilottamaan?

Vierailija
16/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne jossain vaiheessa näkee joku, viimeistään sitten kun kanta hakkeroidaan ja kaikki leviää maailmalle. Se vain odottaa tapahtumistaan.

Vierailija
17/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy ne piilottamaan, mutta ei pysty poistamaan vaikka siellä lukisi mitä.

Vierailija
18/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn itsekin psykoterapiassa ja mun terapeutilla ei edes ole pääsyä mun OmaKantaan, siis vaikka mun puolesta voisi lukea sieltä vapaasti tekstejä muista vastaanottokäynneistä. Siis onko tää joku yleinen juttu, että psykoterapeutilla on nykyään pääsy asiakkaan OmaKantaan? 

Vierailija
19/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Kävin psykiatrisella sairaanhoitajalla ja hän myönsi suoraan etten ole hänelle mieluinen asiakas. Olin ihan hölmistynyt. Oli sitten kirjoittanut Kantaan etten halua enää tulla. En halunnut kyllä mennäkään.

Noilla se taso vasta kirjava onkin, huh. Siis tiedätkö mistä tuo johtui, oli jotain ennakkoluuloja diagnooseista vai mikä homma? Samapa tuo sinänsä ja täysin epäammattimainen hoitaja. Itse hyödyin vasta osaavan traumaterapeutin hoidosta, kaikki muu ennen sitä vain pahensi vointia kun en todellakaan tullut ymmärretyksi jne.

Vierailija
20/25 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyy ne piilottamaan, mutta ei pysty poistamaan vaikka siellä lukisi mitä.

Mulla lukee siellä siis periaatteessa koko terapiaistunnon sisältö. Mitä asioita on missäkin järjestyksessä käyty läpi. Mitä harjoituksia olen tehnyt. Miten ne ovat onnistuneet. Mistä aiheista olen puhunut. Mitkä asiat milloinkin ahdistaa ja vaivaa ja mitä ajattelen tulevaisuudesta. Mitä olen tehnyt ja mitä suunnittelen tekeväni. Monen aikaan olen kertonut menneeni nukkumaan ja monelta herännyt. Mitä olen kertonut perheestäni. Millainen ulkonäköni on ja miltä vaikutan. Mitä esseetä olen kertonut kirjoittavani tällä hetkellä. Keneen olen ottanut sähköpostitse yhteyttä. Terapeutin omia johtopäätöksiä mun sanomista asioista. Terapeutin analysointia mun tuntemuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan