Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Penkkariristeilylle tai ylipäätään iltaa/yötä viettämään, kun teini vielä alaikäinen?

Vierailija
18.02.2017 |

Miten olette toimineet?
Minusta tuntuu täysin mahdottomalta ajatukselta päästää oma lukiolainen kys risteilylle, on silloin 17v..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain yksi monista syistä, miksi lasten ei saisi antaa mennä kouluun tavallista nuorempina eikä hypätä luokkien yli vaikka taidot siihen riittäisivät. Kun näiden sosiaalisten tilanteiden vuoksi olisi ihan olennaista olla samanikäinen kuin luokkakaverit.

Lähetä se lapsi vuodeksi vaihto-oppilaaksi niin on sitten täysi-ikäinen abivuoden keväällä kuten muutkin abit. Tai sitten päästät sinne risteilylle alaikäisenä.

Vierailija
2/14 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäiset voi mennä ei alaikäiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä höpäjät 2?

Ihan on nirmi-ikäisenä koulunsa aloittanut eikä ole luokkienkaan yli hyppinyt.

ap

Vierailija
4/14 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 1 höpäjät.

ap

Vierailija
5/14 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä ehdottamasti! Juurikin vanhojen ja abien risteilyt ovat parhaiden muistojeni joukossa, niitä ei kannata jättää välistä. En tiedä, mitä olisin tehnyt, jos vanhempani eivät olisi päästäneet minua, todella mälsää, kun on jo todella lähellä "aikuisen ikää" :/ itse join ensimmäiset kännit 16-vuotiaana ja minusta kasvoi oikein hyvä työssäkäyvä ihminen, joka vietti mahtavan nuoruuden ja on nyt onnellinen, ettei se jäänyt elämättä. T. 22-vuotias, joka viihtyy viikonloppuisin kotona nykyään :)

Vierailija
6/14 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä höpäjät 2?

ap

Sitä suuremmalla syyllä päästä mukaan. Ihan naurettavaa tuollainen, ettei saisi lähteä abiristeilylle? Hänhän täyttää 18 tänä vuonna. Ota nyt se kukkahattu pois päästäsi ja anna lapsesi elää, hän ei ole enää 14-vuotias.

Vierailija
7/14 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki ole penkkareiden aikaan täysi-ikäisiä, ellei ole luokkia skipattu tai vastaavaa. Lisäksi abiristeilylle ei pääse alaikäisenä.

Vierailija
8/14 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä höpäjät 2?

ap

Normaalisti koulunsa aloittanut on kyllä täysi-ikäinen penkkareissa. Minäkin loppuvuodesta syntynyt olin.

Vierailija
9/14 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiosta päästyään poika oli 18 v ja pääsi lääketieteelliseen 18 v. 

Vierailija
10/14 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut kännäämisen 14-vuotiaana. Olin abiristeilylläkin. Kyllä jotkut harrastivat siellä seksiäkin. Moni ryyppäsi. Nykyään, 20 vuotta myöhemmin, minulla on hyvä työ ja kaksi lasta. Olen terve. Käyn edelleen baarissa joskus ja juon joskus enemmänkin. Kaikki on hyvin elämässäni.

Vierailija
11/14 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliin aikaan koulun aloittaneet abit ovat abiristeilyn aikaan 18 tai 19 vuotiaita.

Esim. tämän vuoden abit ovat syntyneet 1998 eli laske siitä minkä ikäisiä he ovat

Vierailija
12/14 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikki ole penkkareiden aikaan täysi-ikäisiä, ellei ole luokkia skipattu tai vastaavaa. Lisäksi abiristeilylle ei pääse alaikäisenä.

Pääsi ainakin kymmenen vuotta sitten huoltajan allekirjoituksella varustetulla lupalapulla. Kai siitä piti etukäteen informoida myös laivayhtiötä. Ihan en nyt enää muista. Olin kuitenkin 17-vuotiaana abiristeilyllä.

Vierailija
13/14 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika täyttää 16v kun lukio alkaa, 17v kun lukion toinen luokka alkaa ja helmikuussa tokaluokan aikana eli kys juhlinnan aikaan on edelleen 17v. Täyttää 18v syksyllä lukion kolmannen vuoden alettua ja kirjoittaa ylioppilaaksi 18v iässä.

ap

Vierailija
14/14 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika täyttää 16v kun lukio alkaa, 17v kun lukion toinen luokka alkaa ja helmikuussa tokaluokan aikana eli kys juhlinnan aikaan on edelleen 17v. Täyttää 18v syksyllä lukion kolmannen vuoden alettua ja kirjoittaa ylioppilaaksi 18v iässä.

ap

Penkkarit ovat kylläkin kolmosvuoden keväällä ennen kirjoituksia. Joko olet trolli tai sekoitat vanhojen risteilyyn. Päästä kaikille risteilylle anyway, ovat lukion parhaita muistoja ehdottomasti!