Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin voi testata PASin jälkeen? (huomenna pp13)

18.03.2006 |

Mulla olisi ollut veritesti tänään pp12, mutta viikonlopun takia menee maanantaihin pp14. Joko näkyisi apteekin raskaustestillä huomenna eli pp13? Olisi ihana tehdä jo sunnuntaina miehen kanssa, kun mies lähtee työmatkalle. ei tarttis itkeä yksin...

Veritestiin menen kyllä joka tapauksessa.

Tärkein: mulla lääkkeellinen PAS. Onko vaaraa väärästä plussasta??

Pikaisesta avusta kiitollinen pt

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeellisessä PASsissa ei lääkkeet vaikuta testin tulokseen. Joten sen puolesta voit testata. Pp 13 on vähän aikaista, mutta kyllä moni on silloin jo plussan saanut tikkuun. Mutta jos tulee nega niin siihen en täysin luottaisi. Raskaushormonin erittyminen lienee yksilöllistä ja myös alkion kiinnittymisen ajankohta joten voi olla, että jos pp 13 testaat negan niin muutaman päivän päästä tilanne vois olla toinen.

Eli jos testaat ja nega tulee niin älä missään tapauksessa lopeta lääkkeitä. Veritestin jälkeen toimit sit hoitopaikan ohjeiden mukaan.

Onnea testiin!!!

Kukkalainen

Vierailija
2/24 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen testannut himmeän haamuplussan apteekin testillä pp9 lääkkeellisen passin jälkeen. pp11 viiva oli jo vahva ja pp12 veritestissä hcg oli hieman alle 400. Se raskaus meni myöhemmin kylläkin kesken, mutta se taas ei varmaankaan liityy plussaan mitenkään.

Minä olen aina vähän malttamaton testaamisten kanssa, tänäkin aamuna (pp10 ivf:n jälkeen) testasin jo malttamattomana. Himmeä haamuhan sieltä taas tuli :) Toivottavasti jaksaa siitä voimistua.

Onnea testaamiseen, toivotaan parasta! Mutta muista tosiaan, että vaikka testi nyt näyttäisikin negaa, niin peli ei vielä ole pelattu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukkalainen ja WAW tiedoista. Siis hyvässä lykyssä pääsen nauttimaan miehen kanssa onnenkyynelistä... ja huonossa tapauksessakaan ei kannata vielä itkeä itselleen silmiä turvoksiin (vaan siirtää sitä ainakin veritestiin...).

Nyt on kovin itkuinen olo kyllä jo valmiiksi :(. Testi polttelee kaapissa ja aamulla on tarkoitus tehdä - saas nähdä, kuinka aikaisin pomppaan ylös...

Onnea WAW hirmusti haamusta!! Olen NIIN monta kertaa tuijottanut tyhjää ruutua, joten ei siihen tyhjästä mitään piirry. Vahvistuvaa viivaa sinulle!!

Vierailija
4/24 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion jatkaa lääkkeitä huomiseen veritestiin saakka, vaikka toiveet ovat enää pienet (mutta voimakkaat).

Jos minusta ei kuulu, olen saanut negauutisen klinikaltakin :´(

Vierailija
5/24 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikon pyhää lupaustani olemalla palstailematta, koska mun oli pakko tulla sanomaan pahoitteluni. Ei tässä näin pitänyt käydä... :-(

Toivottavasti pieni ihme tapahtuu sinulle huomenna - olen ollut lukevinani webistä, että joillain nämä pissitestit ei vaan näytä koskaan oikein - tuloksia tulee laidasta laitaan ja pari tapausta oli, joilla kotitesti ei näyttänyt kahteen kuukauteen plussaa, vaikka verikoe näytti.

Itsellä on vielä pieni toive, sillä perjantaina sain tietää, että mun virallinen testipäivä on maanantai - ei perjantai - jos nyt tulos siitä yhtäkkiä muuksi muuttuisi...

Vierailija
6/24 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä siis tilanne jälleen ihan sama. NYT vielä toivotaan huomiseen - ehditäänhän sitä taas surra urakalla huomisen jälkeenkin.

Mulle lääkäri sanoi, että tule veritestiin kun lääkkeet joskus sotkee pissatestin... ton varassa onkin hyvä elää...

Tässä välissä olin näkevinäni roskishaamujen maailmanennätysohuen haamun, joka näkyy vain auringonvalossa ja tietyssä kulmassa... hohhoijaa.

Jos olisi lisää testejä kotona, tekisin varmaan tunnin välein.

Koetetaan jaksaa!

pt pp13

Vierailija
7/24 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin täytyy tunnustaa, että

- testasin silloin ekan kerran to-pe välisenä yönä, joka oli PP10-PP11, mut toisaalta jos ois ollu vaikka 3 päivän siirto niin se olis ollut jo PP12-13... Miten näitä nyt sitten laskee...

- testistä tuli yöllä nega ja tyrkkäsin testin roskiin

- aamulla kävin ostaan uuden testin (eri brändi), ja jälleen nega

- sit soitin klinikalle ja ne sano, että mun testipäivä onkin vasta ma ja sitäpaitsi mulle huomautettiin, että mun blastokysti oli päivän myöhässä jakautumisessa (näin tosiaan oli - eli lähtökohtaisesti kun piti olla 4s sillä oli 2s ja kun piti olla 8s se oli vasta 4s jne.), eli kiinnittyisi myös todennäköisesti vähintään päivän myöhässä, joten saattaa olla liian aikaista testata. Jaha, ok, nyt meni kaikki päivälaskennat sitten sekaisin...

- Noh, siltä istumalta jäin tuijottamaan sitä mun tokaa negatestiä, jota näpertelin puhelun aikana näpeissäni, ja tajusin katsoa sitä tarkemmin

- siinähän oli pieni haalea viiva. Häh! En ollut tajunnut katsoa sitä kovin tarkkaan, ku ajattelin, että jos ei viivaa, ei mahkuja

- ja sit kaivoin sen yöllisen testinkin esiin ja siinäkin oli haalea (tosin haaleampi) viiva. Sen olin jo tyrkänny vessan roskiin yöllä, kun ei tullut valtavan paksua häikäisevää viivaa :-) Hätähousu...

Voin vaan kertoa, että pitkin viikonloppua olen tuijotellut testejä haltioituneena jonkinlaisesta mahdollisuudesta - vaikka tiedän, että aika epätoivoista on...

Vierailija
8/24 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa oikein nukutuksi ja sitten päätin tulla käymään täällä palstalla, kun oon pitäny taukoa loppuviikon. Ikävä kuulla, että olette molemmat testanneet negat, mutta toisaalta nuo haamut antavat toiveita tulosten muuttumisesta. Mä pidän teille molemmille vielä peukut pystyssä niiden plussien puolesta! Mulla on vaan ollu jotenkin niin varma olo siitä, että te plussaatte.

Itselläni alkoi lauantaiaamuna valmistautuminen uusiin piikityksiin, sillä vuoto alkoi pahanolon seuratessa. Huomenaamuna soittelen sitten klinikalle ja kysellen, että millä aikataululla ja annoksilla aloittelen puregonin. Täytyy toivoa, että tällä kerralla päästäsiin edes punktioon asti, niin olisi mahdollisuudet siihen siirtoonkin.

Tsemppiä teille vielä huomiselle ja toivon koko sydämestäni, että saatte ne kaivatut plussatulokset.

Vierailija
9/24 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä testailin hätähousuna PAS:n jälkeen taisi olla jo pp 11 ja silloin sain haaleaakin haaleamman haamun, joka sekin tuli näkyviin vasta jonkun ajan kuluttua ja sitä piti tiirata pihalla auringon valossa että näkyi :) Viivat raskaustestissä eivät vahvistuneet kovinkaan paljon edes veritestiin mennessä, silti hcg oli jo yli 300. Toivottavasti olette molemmat plussanneet!

Virginie ja PAS-poika 7vkoa ja 2 pvää

Vierailija
10/24 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haamuissa kun on kaksi vaihtoehtoa: joko ne vahvistuu tai hiipuu, ja mun pikkuinen päätti hiipua :-(

KP1 ja tyhjä ruutu iski jälleen.

Noh, uuteen koitokseen taas! Eli piikitykset alkaa taas tänään ja parin viikon päästä taas piinaillaan :-)

Vierailija
11/24 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosi pahoillani, ettei se haamu vahvistunut. Halauksia sinne!

Jos siis oikein ymmärsit, niin uusi hoito lähtee käyntiin tänään vai? Sitten me menemme samalla aikataululla eli itsekin pistän ensimmäisen puregon annoksen tänään. Perjantaina on ultra ja siitä sitten taas eteenpäin. Tällä kertaa mulla nostettiin puregon annostus siihen samaan, missä se oli elokuussakin eli 150 IU/pvä. Nyt sitten vaan täytyy toivoa, että päästään edes punktioon asti ja sen jälkeen jännätään vasta muita asioita.

Vierailija
12/24 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun KP1 ei nyt näytä kuitenkaan olevan KP1, se on varmaan KP0 tai jotain, koska menkat ei lähde millään käyntiin. Tiputtaa, mutta ei muuta... Olenkohan sittenkin raskaana? ;-)

Eli jos nyt sit huomenna kaikki ok, niin aloitan Puregon/Menopur cocktailin taas... Toivottavasti saataisiin aikaiseksi pieni joululahja :-)

Onko muuten kellään tietoa, kuinka monta hoitoa Kela korvaa yksityisellä? Maailman tappiin asti vai onko niillä joku rajoitus? Mulla ei ole tullut varmaan ole tullut vielä raja vastaan, kun ei ole ilmoitettu mitään, mutta ajattelin vain jos joku tietää, onko sellaista - tai onko sekin taas Kela -kohtaista.

Vierailija
13/24 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja PAS siis ollut kyseessä. JOS olisin mennyt veritestiin, se olisi ollut tänään, mutta lääkäri sanoi, että jos haluan kotitestata, niin varmimman tuloksen saa vasta pp16.

Sellainen tuli mieleeni, että oletko sinä SaraMaarika käyttänyt Lugeja? Kun minulle lääkäri sanoi, että luget viivyttää vuodon alkamista eli lugejen lopettamisesta vuoto alkaa vasta päivän parin päästä. Ja tuo on kyllä ainakin omalla kohdallani pitänyt valitettavan paikkaansa. Toivottavasti SaraMaarika sinä kuitenkin olisit raskaana, tsemppiä!

Vierailija
14/24 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä ollut luget, mutta mulla ei negakierroissa koskaan ole luget pitäneet menkkoja poissa, ovat kerran alkaneet viikon kuluttua siirrosta, ja tyypillisesti 16 päivää punktiosta viimeistään (dpo16).

No kerta se on ensimmäinenkin, kun menkat pysyy lugeilla poissa - tai siis nyt olen käyttänyt Apteekin Progesteroneja, jotka ajaa saman asian, mutta vaihdoin noihin Apteekin Progesteroneihin, kun ne on Kela korvattavia.

Nyt kuitenkin olen ihan rikki, kun viimeisestä neljästä hoidosta tuloksena on 3 kemiallista raskautta ja vain 1 aito puhdas nega... :-(

Ja tässä vikassa käytettiin tukena myös aspiriinia, joka sekään ei auttanut...

Vierailija
15/24 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi viimeksi tuoresiirrossa menkat lugeista huolimatta pp9, mutta nyt ovat pysyneet poissa, kuten myös edellisissä hoidoissa riippumatta siitä, onko ollut kyseessä tuoresiirto tai PAS.

Nämä hoidot on kyllä tosi rankkoja, kun koko ajan pitää jännittää jotain. Itselläni on takana 3xIVF, 4XPAS (+ tämä meneillään oleva PAS), joista tuloksena 2xkm ja yksi lapsi, muut tyylipuhdasta negaa.

Saitko nuo Progesteronit siis vaihdettua apteekissa ihan pyynnöstä vai pyysitkö erikseen lääkäriltä? Mulla on ihan ensimmäisessä hoidossa käytetty niitä.

Vierailija
16/24 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin ihan lääkäriä kirjoittamaan Apteekin Progesteronireseptin. Oli kirjoittamassa Lugeja, mutta sitten kysyin, että onko yksi lysti kumpaa käytän, ja koska oli, niin pyysin niitä Apteekin Progeja, kun niissä on tosiaan se Kela korvaus. Hoidot maksaa niin paljon, että jossain pitää säästää...

Neuvottiin sitten käyttämään Erottajan Apteekkia (Stockan apteekki), kun niiden puikulat on rasvaisempia=liukkaampia=on helpompi laittaa paikalleen. Yliopiston Apteekissa ne on kuulemma karheampia, vähän ehkä santapaperimaisia eikä siten kovin mukavia käyttää.

Samalla tavalla ne valuu pihalle kuin lugetkin, mutta kaitpa niistä jokunen osa sentään imeytyy ihan oikeastikin käyttöön - joskus vaan vähän arvelluttaa koko touhu...

Vierailija
17/24 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela korvaa suoraan 5 hoitoa(oli sitten tehty missä hyvänsä) ja sen jälkeen mikäli korvauksia haluaa, pitää olla pätevä syy...elikkä siis pitää olla kunnon " vika" (jos näin julmasti haluaa sanoa...), jotta korvaavat. Näin ainakin meille Väestöliitossa sanottiin ja kuudennen hoidon kela korvasi, koska perusteet olivat hyvät. Lääkärikielellä se oli kirjoitettu näin: " Monitekijäinen infertiliteetti:relatiivinen tuubavika(l-kopia:-/+) sekä OA. Nyt viidennessä ART-hoidossa, stimulaatio Väestöliiton Turun klinikalla. Ikään nähden " Poor response" tyyppinen tilanne. Ennen tätä hoitoa S-FSH 10.2" Että noilla perusteilla meille korvattiin tuo kuudeskin :)

Vierailija
18/24 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä mulle on tehty nyt yhteensä 7 IVF hoitoa (ei yhtään PASsia).

Ja 6 tuli täyteen jo viime syksynä (luulisi, että Kela olisi asiaan jo reagoinut...). Kolmannesta hoidosta syntyi esikoinen, ja nyt olen yrittänyt toista jo neljä kertaa. Takana erittäin vaikea endometrioosi ja lisäksi olen poor responder - joten lääketieteellistä syytä löytyy vaikka muille jakaa.

Kela ei ole kertaakaan ottanut yhteyttä korvattavuudesta - ehkäpä tuo minun diagnoosini, joka lähti sinne ekan hoidon yhteydessä on ollut heille riittävä?

Vierailija
19/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin eilen kirjaimellisesti pari tuntia itseni uneen ja kuvittelin joutuvani vielä mielisairaalaan tämän tuskan kanssa.

Testauspäivänä eli eilen olisi alkanut myös äitiyslomani, jos bakteeri ei olisi vienyt pikkutiitiäistämme taivaaseen... Plussa olisi ollut paras lohdutus, mutta nyt on vain kaksinkertainen suru.

En ole pysytynyt käymään edes nimettömien muistolehdossa viime aikoina.

Koetan pysyä poissa täältä vähän aikaa. Uusia hoitoja en nyt jaksa. Tai siis pelkään, että elimistökään ei niistä tykkää :( ja mahdollisuudet häviävät minunkin puoleltani (meillä syynä miehen simpat).

Sori itsesäälinen vuodatus. Toivon sydämestäni kaikkea hyvää eli sitä suurinta onnea tällä palstalla tarpoville.

Palaan, kun jaksan...

Halauksin pt

PS.

Seuraavaan ICSIin varmaan elokuussa?? Ja tietty stressataan luomutärppiä sitä ennen, vaikka yritän kuinka olla ajattelematta (ajattelematta siksi, että jos ei stressaa niin varmaan onnistuu...)

Vierailija
20/24 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi pikkutintti, haluaisin niin lohduttaa, mutta eivät kauniitkaan sanat taida tuoda kuitenkaan helpotusta oloosi.

Toivottavasti saat kuitenkin voimia yrittää uudelleen. Hoidoilla kuitenkin se odotettu lopputulos olisi varmasti lähempänä ja saavutettavissa nopeammin.

Halauksin

-Haniska

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme