Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asunnon henkirikoshistoria

Vierailija
18.02.2017 |

Uusi työkaverini on katselemassa asuntoa, eikä hän tunne paikkakuntaa. Nyt hän on iskenyt silmänsä asuntoon, jonka historian minä paikkakuntalaisena tunnen. Asunnossa on tapahtunut aika kamala henkirikos, josta välittäjä ei todennäköisesti kerro ellei asiasta kysytä. Itseäni kylmää tilanne, tulisiko minun olla ilonpilaaja ja kertoa asiasta? Tulisiko hänen tietää tästä? Kauheaa jos asia paljastuu vasta kauppojenteon jälkeen kun hän jo asuu asunnossa, enkä tiedä pystyisinkö itse edes menemään kylään tuonne taloon.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se rikos vaikuttaa asumiseen? Jos aivonpalaset ja veritahrat on siivottu jo pois.

Vierailija
2/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, en tiedä vaikuttaako. Asuuko teistä kukaan tällaisessa kohteessa, että tiedätte jotain tapahtuneen asunnossanne? Onko todella niin ettei se vaikuttaisi? Tietysti ihmiset ovat näille asioille eri tavalla herkkiä. -Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin kaverille. Eihän hänen tarvitse asiasta välittää, jos sillä ei ole hänelle merkitystä. Jos taas on merkitystä ja hän saa myöhemmin selville että tiesit, niin ei välttämättä tykkää.

Vierailija
4/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, en tiedä vaikuttaako. Asuuko teistä kukaan tällaisessa kohteessa, että tiedätte jotain tapahtuneen asunnossanne? Onko todella niin ettei se vaikuttaisi? Tietysti ihmiset ovat näille asioille eri tavalla herkkiä. -Ap

Todennäköisesti monikin asuu sellaisessa kohteessa. Mihin se muka vaikuttaisi?

Vierailija
5/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissani oli mies ampunut aivonsa seinälle. Ei hän ainakaan 20 vuoteen siellä kummitellut, joten en usko, että sen jälkeenkään. Itsemurhan syynä oli onneton rakkaus.

Vierailija
6/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjän tule kertoa ( luin jostain aiemmin) jos asuntoon liittyy henkirikoshistoriaa.

Vierailija
7/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välittäjän tule kertoa ( luin jostain aiemmin) jos asuntoon liittyy henkirikoshistoriaa.

Tätä olin tulossa kirjoittamaan. Välittäjä kyllä kertoo kaikille näytössä käyville asiasta.

Vierailija
8/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla ilonpilaaja tai vaikuttaa jotenkin katkeralta, koska tuo asunto on aivan ihana, mutta itselleni jo myyntikuvia katsellessa tuli kylmät väreet, koska olen itse nähnyt tuosta rikoksesta painajaisia ja nyt näin asunnon sisätiloiltaan myynti-ilmoituksen yhteydessä. Toki, eihän nämä asianosaiset siellä enää lattioilla makaa joten tottakai tilanne on eri ja elämä jatkuu ... mutta ... -Ap

Vierailija
9/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisin siltä varalta, että se on muuttajalle merkityksellinen asia. En kuitenkaan puhuisi siitä minään isona tai dramaattisena asiana, ettei työkaveri pitäisi minua ihan idioottina, jos asia olisi hänelle vain pieni ikävä yksityiskohta.

Vierailija
10/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ehdottomasti. Vaikka sumiseen ei vaikuta, niin vaikuttaa asunnon hintaan niin ostettaessa, kuin myydessäkin.

Vierailija
11/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ihmeessä! Kaverisi saa sitten itse päättää, onko asialla merkitystä hänen ostopäätökseensä.

Yksi mun kaveri, uusi paikkakunnalla, oli ostamassa taloa vanhan, maisemoidun kaatopaikan kupeesta. Onneksi hän kuuli ohi kävellessään, kun työkaverit päivittelivät asiaa kahvihuoneessa. Eivät kai aikoneet edes kertoa :/ Ei tullut kauppoja.

Vierailija
12/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se tuttu silti ostaa talon? Ja elää siellä onnellisena, kasvattaa siellä lapsensa eikä mitään muuta kamalaa tapahdu kuin se, että ap ei käy kylässä.

Missä muuten sanotaan, että välittäjän tulee kertoa, onko asunnossa tehty henkirikos. Välittäjällä ei ainakaan ole velvollisuutta selvittää asunnon "rikoshistoriaa".

Vierailija
13/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan varmaan hänelle sähköpostilla linkin rikosuutiseen, sillä en pysty oikein asiasta edes ääneen puhumaan. Tapaus on suht tuore, eikä asunnossa ole asunut tämän jälkeen vielä kukaan muu. Tilat on korjattu ja remontoitu, joten rikoksen jäljet eivät enää näy missään. Itsestäni tuntuu, että asuntoihin jäisi jokin painostava tunnelma noista rikoksista, mutta mistäs sitä toki tietää kukaan mitä omienkaan seinien sisällä on vuosien saatossa tapahtunut ennen kun itse tässä asuin. Tämä rikos on vain itseäni niin suuresti kuohuttanut, että osuu minun tunnehermooni pahemman kerran, enkä usko että pystyisin hetikään menemään esim tupareihin tms. miettimättä asiaa.

Toki sukulaisten kannalta toivon että asunto menisi kaupaksi.

Vierailija
14/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu on kuin ap, kuvittelee olemattomia. Oli iso ilo kertoa hänelle, että asuu hautausmaan naapurissa. Se viereinen puistokaistale kun ei ollut mikä tahansa niitty vaan hautausmaa, jonka käyttö lopetettiin joskus 1800-luvun lopussa. Kysyin, että eikö se ole melkein sama asia kuin joku tapettu, kun nälkään kuolleet sieltä nurmelta kurkkii herkkupöytiin.

Vierailija
15/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kertoa? olisiko jotain lähdettä tälle väitteelle. Henkirikoksen tapahtumisella tai tapahtumattomuudella ei ole mitään merkitystä asunnon kunnon tai käyttökelpoisuuden kannalta, joten sillä ei pitäisi olla mitään hintaan vaikuttavaa merkitystä.

Vierailija
16/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kertoa? olisiko jotain lähdettä tälle väitteelle. Henkirikoksen tapahtumisella tai tapahtumattomuudella ei ole mitään merkitystä asunnon kunnon tai käyttökelpoisuuden kannalta, joten sillä ei pitäisi olla mitään hintaan vaikuttavaa merkitystä.

Olen ainakin osittain eri mieltä. - Jos asunnossa on tapahtunut jotain merkittävää, tai siinä on vaikka asunut joku merkkihenkilö, etten sanoisi tunnettu julkkis  niin surullista kyllä tällä saattaa olla merkitystä asunnon arvoon. Kuinka paljon tai vähän on hyvin vaikea vastata. Mutta annan esimerkin: jos esimerkiksi ulvilassa sijaitseva Auerin talo olsi myynnissä, niin olen melko varma, että vaikkei kukaan Auereista enää koskaan asuisi talossa, niin vielä vuosia myöhemmin ohikulkevat ihmiset kokevat  / "näkevät" talon sinä "murha talona." 

Osa saattaa ohikulkeissan ajattelematta sen kummemmin osoitella taloa tai hidastaa sen kohdalla, ellei peräti jopa pysähtyä talon luona hetkeksi todetakseen, niin tämä on "se" talo, jossa silloin n.n vuonna tapahtui, mitä tapahtui. Samalla mahdollisesti ikäänkuin katseellaan hakien murhaajaa. Tai yrittäen katseellaan hahmottaa, että miten se oikeastaan silloin meni. Tai kysyen voisiko murhaaja -tai joku muu- tulla  loukkaamaan ja satuttamaan nyt nykyisiä asukkaita, koska he voivat elää sitä idyllia, mikä hekin olsivat joskus halunneet.

Myös uusia asukkaita saatetaan katsoa tai verrata, että ovatko he "talon näköisiä"  eli millaisia naapuri-yhteisön  jäseniä heistä tulee, tai millainen mahtaa olla heidän perhe dynamiikkansa. - Voisiko heistäkin joku tulla murhatuksi tai peräti olla itse murhaaja?     

Summa summarum oli talon historia mikä hyvänsä, niin osaa meistä saattaa kiinnostaa talon, tai asunnon historia. - Samalla kai kuvitellen, että voi tai saattaisi liittää itsensä osaksi kokonaisuutta, jota sitten rakentelee ja asettelee tulevaisuudessa itselleen mieluisampaan muotoon.     

Vierailija
17/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollakin mustaa valkoisella siitä, että välittäjän on PAKKO kertoa asunnon rikoshistoriasta? Kuinka pitkälle tuo pakko ulottuu, pitääkö ottaa selville, onko asunnossa tapahtunut 70-luvulla jotain kamalaa? Kohtuullisen epäreilua myös, jos itse vuokraisin asuntoa ja vuokralaiseni siellä laittaisi vaikka vaimonsa palasiksi, ja sitten minä joutuisin siitä arvonmenetyksestä kärsimään, jos välittäjän olisi asiasta pakko kertoa. 

Vierailija
18/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiinteistön historia vaikuttaa sen myyntiin. Esimerkiksi perhesurman tapahtumapaikkana ollutta taloa ei saa myytyä samalla aikataululla kuin taloa, jolla vastaavaa menneisyyttä ei ole.

Vierailija
19/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeukselliset veriteot saattavat leimata kokonaisen asuinalueen, etenkin jos niitä sattuu useampi samalla alueella.

Vierailija
20/39 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tuttavaperheen on myymässä taloaan, jossa heidän lapsensa teki viime syksynä itsemurhan. Missään vaiheessa tätä tietoa ei ole kyllä näytöissä tai ilmoituksissa kerrottu. Itse asiassa en usko, että välittäjälläkään on asiasta tietoa. Ei se ole mikään pakollinen tieto kerrottavaksi, ihan absurdi ajatuskin.