Te-toimiston lähettämien työtarjousten kuittaus Omilla sivuilla,
Onko tarkoitus laittaa lähetetyn hakemuksen kopsu ja cv siihen "Liitä asiakirja" tms. -kohtaan?
Kommentit (19)
Tuleeko ne työpaikkailmoitukset sähköpostiin vai pitääkö käydä joka päivä "omilla sivuilla"? Kiitos avusta. T: uusavuton;)
Ei sinne mitään kopioita laiteta. Ilmoitus siitä että olet hakenut paikkaa, ja hakemuksen päivämäärä.
Ei niitä kiinnosta, niin kauan kuin eivät saa karenssia niskoillesi.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko ne työpaikkailmoitukset sähköpostiin vai pitääkö käydä joka päivä "omilla sivuilla"? Kiitos avusta. T: uusavuton;)
Mulle tulee netpostiin ja ihan kirjeenä kotiin, kannattaa sitä pari kertaa viikossa tsekkailla muttei nyt ihan joka päivä välttämättä. :)
Minä olen valehdellut että minulla ei ole nettiä käytössä. Eivät lähettele minulle yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
En minä oo ainakaan laittanut muuta kuin "hain paikkaa"-rastin ruutuun.
Kiitos sulle. Minulla oli yhden hakemuksen kanssa vaikeuksia, kun hakemus täytettiin netissä valmiiseen lomakkeeseen ja sain sähköpostiin ilmoituksen, että mennyt perille, se Hakemuksesi on vastaanotettu... Pähkäilin aikani, kuinka laitan sinne sivuille tuon niin, että näkyy pvm ym. tiedot, mutta sähköpostini näyttää sitten ip-osoitteet ja kaikki, enkä nyt halua sellaisia tietoja ulkopuolisille laittaa. Laitoin sitten ruksin vaan minäkin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee netpostiin ja ihan kirjeenä kotiin, kannattaa sitä pari kertaa viikossa tsekkailla muttei nyt ihan joka päivä välttämättä. :)
Mihin netpostiin?
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tulee normipostina ja oma asiointi-sivulle. Ei siellä joka päivä tarvitse käydä katsomassa, pari kertaa viikossa pitää riittää. Lisäksi osoitetut paikat ovat osoitettu tuhannelle muullekin, jolloin pääsemisesi tarjotun työn työhaastatteluunkaan asti on erittäin epätodennäköistä.
Kannattaa hakea ihan itse niitä työpaikkoja muualta kuin TE-toimiston työtarjousten perusteella.
Toki näihin paikkoihin tulee myös hakea, jos aikoo työmarkkinatukea jatkossakin saada.
Minun ei ole ikinä tarvinnut lähettää kopioita mistään työhakemuksista Te toimistolle.Jos siellä on työtarjous niin olen hakenut työtä ja sen jälkeen mennyt Omille sivuille ja raksinut sieltä jonkun vaihtoehdoista esim."olen hakenut työtä..."
Te-toimisto laittaa välillä sinne postia missä on deadline päivämäärä että niihin kannattaa kyllä vastata.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen valehdellut että minulla ei ole nettiä käytössä. Eivät lähettele minulle yhtään mitään.
Kyllä sieltä lähetetään tässä tapauksessa kirjepostia vanhanaikasesti eteisen lattialle.
Mutta, jos et ole mitään saanut, niin hyvä tietysti niin. Olet ilmeisen työhaluton tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Minun ei ole ikinä tarvinnut lähettää kopioita mistään työhakemuksista Te toimistolle.Jos siellä on työtarjous niin olen hakenut työtä ja sen jälkeen mennyt Omille sivuille ja raksinut sieltä jonkun vaihtoehdoista esim."olen hakenut työtä..."
Te-toimisto laittaa välillä sinne postia missä on deadline päivämäärä että niihin kannattaa kyllä vastata.
Joo.. yleensä ne paikat on jopa jo täytetty.
Ihme toimintaa. Kenen etu on hypyttää ihmistä täysin turhan takia. Voisivat edes tarkistaa onko paikka auki.
Toinen on, että minulle sataa tarjouksia vain täysin toiselta puolelta kaupunkia. Kun kyseessä on Helsinki, tarkoittaa se hyvinkin reilusti yli tunnin työmatkoja. Avoimissa kuitenkin näkyy koko ajan tämän alan töitä paljon lähempänänkin.
Onko jotain kiusantekoa koko "työtarjoukset"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni tulee normipostina ja oma asiointi-sivulle. Ei siellä joka päivä tarvitse käydä katsomassa, pari kertaa viikossa pitää riittää. Lisäksi osoitetut paikat ovat osoitettu tuhannelle muullekin, jolloin pääsemisesi tarjotun työn työhaastatteluunkaan asti on erittäin epätodennäköistä.
Kannattaa hakea ihan itse niitä työpaikkoja muualta kuin TE-toimiston työtarjousten perusteella.
Toki näihin paikkoihin tulee myös hakea, jos aikoo työmarkkinatukea jatkossakin saada.
Joudun ensimmäistä kertaa elämässäni lomautetuksi, joten olen ihan pihalla kaikesta. Kiitos neuvoista. Tietysti tiedän, että mun pitää ihan itsekin perehtyä noihin asioihin, mutta en ole vielä jaksanut.
Olisi kiva kun tulisi vaikka aina puhelimeen tekstari, kun oma-asiointiin on tullut esim. työtarjous tai jotain muuta.
Ei olisi nykytekniikalla vaikea toteuttaa.
Menkää röihin halavatun pummit kuulikko sää??!!11111111
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudun ensimmäistä kertaa elämässäni lomautetuksi, joten olen ihan pihalla kaikesta. Kiitos neuvoista. Tietysti tiedän, että mun pitää ihan itsekin perehtyä noihin asioihin, mutta en ole vielä jaksanut.
Ei ne lomautusten aikana sua vaivaa.
Terveisin: Monesti lomautettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani työttömiksi joutuneet on kyllä velvoitettu karenssin uhalla info-tilaisuuteen, jossa näitä työkkärin asioita käydään läpi. Eli luultavasti saat kutsun semmoiseen jossain kohtaa, jos olet vasts työttömäksi tullut.
Luulin, että nämä "hae bussikuskiksi" jutut ovat jotain urbaania legendaa, mutta eivät ne olekaan. Itselleni kolahti juuri postia, jossa käskettiin hakea bussikuskiksi (eihän mulla ole koulutustakaan). Kone varmaan arpoo, mitä lähetetään ja kenelle?
Lähettävät joko kirjeitse tai sähköpostiin, net-postiin. Eivät tarkasta, oletko hakenut paikkaa, vaikka laitat rastin ruutuun, että olisit hakenut. Samat työpaikat mol.fi sivulla, useasti ehtii jo itse hakemaan paikkoja, ennenkuin te-toimisto lähettää samasta työtarjouksesta kirjeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin netpostiin?
En minä oo ainakaan laittanut muuta kuin "hain paikkaa"-rastin ruutuun.