HSL:n uudessa reittioppaassa 12 tunnin kello (AM/PM) ! WTF ???
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Onpa outoa :o Ymmärrän, että olisi tuollainen vaihtoehto turisteja tai muuten vaan tuohon ilmaisuun tottuneille. Sovelluksen käytettävyyden puolesta kuitenkin todella outoa, että valittu suomalaisen konvention vastainen muoto.
En löytänyt mitään asetusta, mistä sen voisi vaihtaa normaaliksi... Eli kyseessä ei ole vaihtoehto...
VR:n haku on myös ihan paska. Siihen ei voi laittaa kellonaikakenttään esim. "8" vaan pitää syöttää "8:00". Tuokin olisi ihan naurettavan helppo tehdä niin, että myös muoto "8", mutta ei vissiin ketään kiinnosta.
Onkohan koodaustyö ostettu jostain Intiasta ?
Palvelu laittaa sen mukaan aikaformaatin mikä se on selaimessa/käyttöliittymässä määritelty.
Ainakin itse saan sekä AM/PM että 24h formaatin valitsemalla sen windows asetuksista ja sitten käynnistämällä Chrome uudestaan.
Kannettavalla ainakaan en näe tuollaista ongelmaa.
Täällä oli eilen joku jo vinkannutkin , että vanhanmallinen reittiopas jatkaa ainakin vielä jonkin aikaa osoitteessa : http://classic.reittiopas.fi/
Vierailija kirjoitti:
Palvelu laittaa sen mukaan aikaformaatin mikä se on selaimessa/käyttöliittymässä määritelty.
Ainakin itse saan sekä AM/PM että 24h formaatin valitsemalla sen windows asetuksista ja sitten käynnistämällä Chrome uudestaan.
No minulla ainakin Windowsin alareunan kello on 24h-muodossa (nyt 13.17).
Windows on tosin englanninkielinen, vaikuttaako se? Maa-asetuksena on siis Suomi.
Vierailija kirjoitti:
VR:n haku on myös ihan paska. Siihen ei voi laittaa kellonaikakenttään esim. "8" vaan pitää syöttää "8:00". Tuokin olisi ihan naurettavan helppo tehdä niin, että myös muoto "8", mutta ei vissiin ketään kiinnosta.
Kahden nolla syöttäminen hakuehtoihin on palstamammalle liian raskasta? Jaxuhali.
Onkohan koodaustyö ostettu jostain Intiasta ?
On
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Windows on tosin englanninkielinen, vaikuttaako se? Maa-asetuksena on siis Suomi.
Mikä selain ja mitkä asetukset selaimessa?
Jep, ja päivämäärä kellonajan vieressä on muodossa xx.xx - ilman pistettä kuukauden perässä siis. Menee sekaisin kellonajan kanssa. Raivostuttavaa!
Etusivu on ihan kamala kun pitää määrittää heti lähtöpaikka. Kun en HALUA! Toisinaan on tarve määrittää ensin saapumispaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden nolla syöttäminen hakuehtoihin on palstamammalle liian raskasta? Jaxuhali.
No kun sen on tehnyt 100 kertaa, niin rupeaahan se vi*uttamaan, kun tietää, miten helppo se olisi ohjelmoijan korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu eri selaimilla. Jotenkin taitaa sotkea se, että Windows on englanninkielinen, koska muuten kaikki asetukset on Suomen mukaiset.
Ylipäätään ottaa päähän tuollainen "ajattelenpa näppärästi puolestasi enkä anna sinulle mitään mahdollisuutta itse valita".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu eri selaimilla. Jotenkin taitaa sotkea se, että Windows on englanninkielinen, koska muuten kaikki asetukset on Suomen mukaiset.
Ylipäätään ottaa päähän tuollainen "ajattelenpa näppärästi puolestasi enkä anna sinulle mitään mahdollisuutta itse valita".
Olen vihannut tuota tapaa jo Officen klemmarista lähtien...
Miksi käyttöliittymien suunnittelussa ei käydä läpi edes niitä perusasioita, jotka opitaan käytettävyyden peruskurssillla? Hämmentävää.
Asiasta toiseen, onko joku keksinyt, kuinka saada facebook-sovelluksessa 24h-kellon käyttöön AM/PM:n sijasta?
Onpa outoa :o Ymmärrän, että olisi tuollainen vaihtoehto turisteja tai muuten vaan tuohon ilmaisuun tottuneille. Sovelluksen käytettävyyden puolesta kuitenkin todella outoa, että valittu suomalaisen konvention vastainen muoto.