Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko maito terveellistä?

Vierailija
18.02.2017 |

Moni maitotuotteet hylännyt hehkuttaa oloaan. Miksi maitotuotteita edes pitäisi käyttää? Eihän ne oikein tunnu osteoporoosiakaan ehkäisevän, kun maitoa juodaan Suomessa enemmän kuin missään, mutta silti osteoporoosin esiintyvyys on maailmanluokkaa.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on muotia olla maitovastainen. Vähän aikaan sitten piti olla rahkamyöteinen. Sellaista se on. Sanooko sana kohtuus mitään?

Vierailija
42/54 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Suomalaiset juo jonku 10litraa päivässä maitoa. Ei ole terveellistä tuommoset määrät. Lisäksi kilokaupalla jugurtteja ja rahkoja... Ei mikään ihme että on tulehduksia ja huono iho ym.

Kyllä se haitallisesti vaikuttava tekijä on niissä rahkoissa sun muissa ne lisäaineet ja sokeri. Ei suinkaan maito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän tuotteen vaarallisuuteen ihmiset aivopestään seuraavaksi, mitä luulette?

Vierailija
44/54 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää tuo yksi idiootti, joka luulee että kun ei juo maitoa, niin sitten vetää viinaa, kaljaa, tupakkaa, kokista ja sokerimehuja. Järki hoi???!!! Ei oo maito ainakaan vaikuttanut positiivisesti aivotoimintaan. Sulla on selkeästi joku Valion aivopesun aiheuttama pakkomielle, että terveellisesti elävä juo maitoa ja jos sitä ei juo, niin sitten varmaan elää kaikin tavoin epäterveellisesti. Mä elän tosi terveellisesti ja en juo maitoa, mutta en kyllä myöskään juo sokerimehuja, kokista, kaljaa tai viinaa enkä polta tupakkaa.

Vierailija
45/54 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää tuo yksi idiootti, joka luulee että kun ei juo maitoa, niin sitten vetää viinaa, kaljaa, tupakkaa, kokista ja sokerimehuja. Järki hoi???!!! Ei oo maito ainakaan vaikuttanut positiivisesti aivotoimintaan. Sulla on selkeästi joku Valion aivopesun aiheuttama pakkomielle, että terveellisesti elävä juo maitoa ja jos sitä ei juo, niin sitten varmaan elää kaikin tavoin epäterveellisesti. Mä elän tosi terveellisesti ja en juo maitoa, mutta en kyllä myöskään juo sokerimehuja, kokista, kaljaa tai viinaa enkä polta tupakkaa.

No hyvä niin jos olet terve ja elät muuten terveellisesti. Minä taas juon sitä maitoa, koska se toimii mulla. Ihan turha demonisoida yhtä tuotetta kymmenien tuhansien muiden prosessoitujen paskojen ohella.

Vierailija
46/54 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää että vielä on ihmisiä jotka pitää maitoa terveellisenä?! Varsinkin me suomalaiset olemme kansaa jotka eivät vanhuuspäivilläänkään ole päässyt tissimaidosta eroon. Ihminen on ainoa nisäkäs joka lipittää sitä maitoa vielä aikuisena vaikka ei sitä tarvitse mihinkään!

En mä vois elää ilman maitokahvia.

En mä vois elää ilman makaronilaatikkoa.

En mä vois elää ilman juustoa leivän päällä tai pizzassa.

En mä vois elää ilman hedelmäjugurtteja.

En mä vois elää ilman dippikastikkeita.

Voisit elää. Mutta enpä itsekään ole mistään noista joutunut luopumaan, vaikka en tissimaitoa enää käytäkään.

Vierailija
47/54 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää että vielä on ihmisiä jotka pitää maitoa terveellisenä?! Varsinkin me suomalaiset olemme kansaa jotka eivät vanhuuspäivilläänkään ole päässyt tissimaidosta eroon. Ihminen on ainoa nisäkäs joka lipittää sitä maitoa vielä aikuisena vaikka ei sitä tarvitse mihinkään!

Voisit elää. Mutta enpä itsekään ole mistään noista joutunut luopumaan, vaikka en tissimaitoa enää käytäkään.

Olet nyt 100% varman että se tissimaito on myrkyllisempää kuin jugurtit, juustot ja viilit?

Vierailija
48/54 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On maito terveellistä. Sen sijaan asiasta stressaaminen ja turha väittely on varmasti mielenterveydellisesti haitallisempaa. Onko peruna terveellistä? Onko ruisleipä terveellistä? Onko kahvi terveellistä? Ihan sama mitä kysyt niin aina joku on asiasta jotain mieltä.

Vierailija
49/54 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet nyt 100% varman että se tissimaito on myrkyllisempää kuin jugurtit, juustot ja viilit?

Mitä sää selität?

Vierailija
50/54 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata juoda, eikä syödä mitään.

t: Lääkäri

Vierailija
51/54 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla  vielä esiintyi pohjoismaissa paljon osteoporoosia. Ihmeteltiin, että miten maissa joissa juodaan eniten maitoa on eniten luukatoa, ja käskettiin juomaan lisää maitoa, kun siinä on kalsiumia  niin kuin luissakin. Nyt tiedetään ,että elimistö pyrkii poistamaan liian kalsiumin ja siksi paljon maitoa juovat saattoivat joutua tilaan, jossa kalsium poistui liikaakin.

Nythän tiedetään se tärkeä toinen yhteinen tekijä maidonjuontimaille ja osteoporoosille, eli D-vitamiini, pimeitä maita kun ovat.

Maidon juonti ei ole mitenkään erityisesti terveellistä (suurimmassa osassa maailmaa ei koskaan juoda maitoa,   ja Euroopassakin  nautitaan maito juustona (siis rasvaa ja D-vitamiinia.

Ja kyllä tutkimuksista pitää aina katsoa, kuka maksaa. Puskakin vasta kertoi, miten hirveästi valio painosti häntä projektissaan ja samaten nämä thl:n ravintosuositukset ovat ihan varmasti osittain lobattuja, joskin jo oikeansuuntaisia.

Kohtuullinen määrä maitoa ei ketään tapa ainakaan nopeasti, mutta ilman sitä pärjää nykyisin hyvin, monet jopa paremmin kuin maitotuotteita nauttiessaan. Tärkeintä olisi syödä mahdillisimman paljon juureksia ja marjoja.

D-vitamiinia pitäisi useimpien suomalaisten syödä talvikautena joko ruuasta tai pillereistä, ellei käy sitä hankkimassa etelänlomilta. Tietysti järkevintä olisi mittauttaa ne arvot ennen kuin rupeaa syömään pillereitä. Uuden tutkimuksen mukaan se onkin D-vitamiini, joka saattaa ehkäistä flunssa puhkeamista. Minä ainakin otan se pillerin, koska nykyinen kalakin on aika huono D-vitamiinin lähde.

Pitäisi muistaa myös maitokarjan aiheuttamat ilmastotuhovaikutukset, ainakaan kallista ylituotantoa ei veronmaksajien varoilla pitäisi edistää.

Vierailija
53/54 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nämä suomalaiset maitotuotteet ole kuitenkin terveellisempiä kuin kalja, viina ja tupakka. Niitähän te ette koskaan vedä. ;)

En polta, en juo alkoholia ja olen vegaani ;)

Ole ihan rauhassa. Missään ei ole todistettu vedenpitävästi, että maito olis sen epäterveellisempää kuin mikään muukaan ruoka-aine. Vedättehän te myös ihan oikeesti paljon muuta epäterveellisempää paskaa sokeroidut litkumehut mukaan lukien kokikset sun muut.

En juo limuja enkä muita mehuja kuin mitä itse olen puristanut.

Ja ihan varmasti käytätte juustoja sekä jugurtteja. Ne on vielä pidemmälle prosessoituja kuin tuore ja paströroitu lehmänmaito.

En käytä juustoja tai jogurtteja koska olen edellenkin vegaani.

Minkään pillerien syöminen purkista ei ole millään tavalla järkevää ja luonnollista, ellei se ole lääkärin tai jumalan tahto.

Lääkärin ja jumalan tahto painaa vaakakupissa saman verran?

Sulle tekisi kyllä joku lääkitys hyvää :D

Vierailija
54/54 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nämä suomalaiset maitotuotteet ole kuitenkin terveellisempiä kuin kalja, viina ja tupakka. Niitähän te ette koskaan vedä. ;)

En polta, en juo alkoholia ja olen vegaani ;)

Ole ihan rauhassa. Missään ei ole todistettu vedenpitävästi, että maito olis sen epäterveellisempää kuin mikään muukaan ruoka-aine. Vedättehän te myös ihan oikeesti paljon muuta epäterveellisempää paskaa sokeroidut litkumehut mukaan lukien kokikset sun muut.

En juo limuja enkä muita mehuja kuin mitä itse olen puristanut.

Ja ihan varmasti käytätte juustoja sekä jugurtteja. Ne on vielä pidemmälle prosessoituja kuin tuore ja paströroitu lehmänmaito.

En käytä juustoja tai jogurtteja koska olen edellenkin vegaani.

Minkään pillerien syöminen purkista ei ole millään tavalla järkevää ja luonnollista, ellei se ole lääkärin tai jumalan tahto.

Lääkärin ja jumalan tahto painaa vaakakupissa saman verran?

Sulle tekisi kyllä joku lääkitys hyvää :D

Kunhan trollaan. Syökää vaikka paskaa mun puolestani. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi