Iltasanoman juttu , nainen pettää pettämisen ilosta , mies siksi että ei saa seksiä kotona.
Nainen pettää koska saa ihailua miehiltä, mies puutteessaan.
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-2000005090230.html
Kommentit (63)
Ällöttäviä pettäjiä. Aina on hyvät selitykset.
Vierailija kirjoitti:
kummitustäti kirjoitti:
No ehkä se keskimäärin on niin, että mies pettää koska on tyytymätön suhteen fyysiseen puoleen ja nainen koska on tyytymätön henkiseen puoleen. Toki yksilöiden välinen vaihtelu on tässäkin suurempaa kuin sukupuolten välinen. Ja kaikki syyt ovat minusta joka tapauksessa yhtä huonoja. Oikea ratkaisu olisi puhuminen, ja jos se ei ratkaise asioita niin ero tai avoin suhde. Epärehellisyydelle ei ole yhtäkään hyväksyttävää selitystä.
Seksi on kylläkin todella tärkeä osa miehen omanarvontuntoa ja yleistä henkistä hyvinvointia. Ei seksi ole mikään runkun korvike miehelle, muutenhan mies olisi täysin tyytyväinen saamatta koskaan seksiä. Sehän näkyy hyvin tälläkin palstalla, että kuinka tyytyväisiä seksittömät miehet ovat.
Seksi on kaikilta osin huomattavasti tärkeämpää miehelle kuin naiselle.
Sellaiset miesvihayleistykset päätit sitten heittää kehiin.
Parisuhde ilman hellyyttä on perseestä!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi mies ei saisi pettää jos ei saa parisuhteessa seksiä? Jos nainen ei suostu sitä antamaan niin miksei sitä saa hakea muualta?
Ihan oikeastiko et ymmärrä????? Ehkä silloin on perempi, jos et pariudu. Vai olisitko itse onnesta soikeana jos vaimosi pettäisi sinua? Mietippä omalle kohdalle. Jos voit ihan oikeasti olla sitä mieltä, että ei tunnu missään vaikka puoliso pettää, niin siitä sitten vain. Mutta silloinkin sinun täytyy kysyä siltä sinun puolisolta haittaako sitä. Ja jos haittaa, niin lusikat jakoon.
Vierailija kirjoitti:
kummitustäti kirjoitti:
No ehkä se keskimäärin on niin, että mies pettää koska on tyytymätön suhteen fyysiseen puoleen ja nainen koska on tyytymätön henkiseen puoleen. Toki yksilöiden välinen vaihtelu on tässäkin suurempaa kuin sukupuolten välinen. Ja kaikki syyt ovat minusta joka tapauksessa yhtä huonoja. Oikea ratkaisu olisi puhuminen, ja jos se ei ratkaise asioita niin ero tai avoin suhde. Epärehellisyydelle ei ole yhtäkään hyväksyttävää selitystä.
Seksi on kylläkin todella tärkeä osa miehen omanarvontuntoa ja yleistä henkistä hyvinvointia. Ei seksi ole mikään runkun korvike miehelle, muutenhan mies olisi täysin tyytyväinen saamatta koskaan seksiä. Sehän näkyy hyvin tälläkin palstalla, että kuinka tyytyväisiä seksittömät miehet ovat.
Tokihan mä sen ymmärrän, että seksi on monille miehille erittäin tärkeää, on se sitä joillekin naisillekin vaikka kaikki miehet ei sitä aina tajua. Mutta ymmärrätkö sinä sen, että myös henkinen puoli on monelle ihmiselle kriittisen tärkeä osa parisuhdetta? Ei henkisen ja fyysisen puolen rinnastaminen ole minusta seksin merkityksen väheksymistä, päinvastoin.
Meillä mieheltä sai anella seksiä, enää en anele mutta eipä sitä seksiä olekaan enää. Olen miettinyt pettämistä mutta en haluaisi. Halut vaan olisi kovat, pidän seksistä. Olen nuori vielä ja pidän itsestäni huolta enkä aio elää seksittömässä liitossa. Saas nähdä kuinka käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani petturimiehet ovat kyllä saaneet kotonakin seksiä.
Tuntemani petturinaiset ovat usein henkisellä tasolla tyytymättömiä mieheen, miehet taas ovat pettäneet ihan kertaluonteisesti varmaan vaihtelun vuoksi!?
Ihanko olet näiltä petetyiltä naisilta tämän "faktan" kuulleet? Mies pettää muuten useimmiten siitä syystä, että nainen ajaa miehen vieraan naisen syliin. Jos kotona on kaikki hyvin , ei miehellä ole tarvetta pettää.
Palstamammat tykkäävät maalailla kuvia sikamiehistä, vaikka totuus on useimmiten jotain aivan muuta.
Tämä selitys kuulostaa samalta, kun jos pahoinpiteliä sanoo, että:joo, mutta se nainen nyt oli sellainen , ettei sen kanssa muuten pärjää kuin lyömällä. Jos ei suhteessa pärjää muuten kuin pettämällä tai löymällä suhteessa on silloin paljon vikkaa ja se on parasta lopettaa. Ei pettäminen ole koskaan oikeutettua. Jos suhde on paska, se täytyy lopettaa ja sitten vasta hakeutua uuteen suhteeseen. Miten tämä on niin vaikeata käsittää? Oli pettämien syy sitten fyysinen tai henkinen , se ei silti oikeuta pettämään. Kuka meistä haluaisi tulla petetyksi suhteessaan?
Ongelma miehillä tuntuu olevan kyvyttömyys ymmärtää asioita muusta kuin omasta näkökulmasta (empatianpuute)
Vierailija kirjoitti:
kummitustäti kirjoitti:
Luuletko, ettei seksi ole tärkeä myös naisille? Kyllä se on, eikä naisillakaan se runkkaaminen korvaa oikeata seksiä toisen ihmisen kanssa. Kylmä totuus vain on se, ettei aika suuri osa naisista koskaan laukea yhdynnässä vaan joutuvat tyytymään siihen runkkuu. koko elämänsä. Monille miehille merkaa vain oma "saaminen" viis veisataan siitä, saako nainen siitä panemisesta mitään. Ja varsinkin nykyään kun miehet veisaa kuorossa, että nainen on itse vastuussa orgasmistaan, niin mitä hittoa sanon minä? Miten niin on itse vastuussa? Silloinhan miehenkin pitäisi itse olla vastuussa orkuistaan, eikä tarvita siihen tarkoitukseen nainen kehoa. Ja jos miehellä kestää minuutti veltosta velttoon niin vaikea siinä on kenenkään mukaan ehtiä ja jos nainen joka tapausessa joutuu runkkaamaan itse, niin ihmettelen mihin sitä miestä sitten siellä sängyssä tarvitaan? Miehet vain KUVITTELEE, ettei seksi ole naiselle tärkeää. Viimeinen lause kommentistasi on ihan täyttä puppua.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma miehillä tuntuu olevan kyvyttömyys ymmärtää asioita muusta kuin omasta näkökulmasta (empatianpuute)
Ei ole pelkästään miesten ongelma, myös naisilla on vähän valikoiva empatiakyky
Useimmiten molemmat kyllä pettää koska saavat siitä jotain extraa elämäänsä, lue: lisää seksiä ja jännitystä. Tämä tulos muutama v sitten tehdyssä suomalaisessa tutkimuksessa.
On kuitenkin niin että osa meistä ei ole niin tunteettomia että saisivat pettämisestä loppupeleissä muuta kuin erittäin pahan olon itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pelkästään miesten ongelma, myös naisilla on vähän valikoiva empatiakyky
Kyllä. Jossain vaiheessa kannattaa lakata ymmärtämästä ihmistä, joka ajattelee vain itseään.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on jutun mukaan syy ja naisilla halu tai houkutus
Jutussa on haastateltu kahta ihmistä, yhtä miestä ja yhtä naista. Ja jutun mukaan tällä haastatellulla miehellä (Huom. ei miehillä yleisesti) on syy pettää. Ja jutun mukaan tällä haastatellulla naisella (Huom. ei naisilla yleisesti) kyse on houkutuksesta.
kummitustäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kummitustäti kirjoitti:
Tokihan mä sen ymmärrän, että seksi on monille miehille erittäin tärkeää, on se sitä joillekin naisillekin vaikka kaikki miehet ei sitä aina tajua. Mutta ymmärrätkö sinä sen, että myös henkinen puoli on monelle ihmiselle kriittisen tärkeä osa parisuhdetta? Ei henkisen ja fyysisen puolen rinnastaminen ole minusta seksin merkityksen väheksymistä, päinvastoin.
Miehet sitä, miehet tätä. Naiset ovat herkkiä mimosankukkia ja uniikkeja lumihiutaleita.
Aika paljon heittelet miesvihayleistyksiä, vaikka väität että et miesvihaaja olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani petturimiehet ovat kyllä saaneet kotonakin seksiä.
Tuntemani petturinaiset ovat usein henkisellä tasolla tyytymättömiä mieheen, miehet taas ovat pettäneet ihan kertaluonteisesti varmaan vaihtelun vuoksi!?
Ihanko olet näiltä petetyiltä naisilta tämän "faktan" kuulleet? Mies pettää muuten useimmiten siitä syystä, että nainen ajaa miehen vieraan naisen syliin. Jos kotona on kaikki hyvin , ei miehellä ole tarvetta pettää.
Palstamammat tykkäävät maalailla kuvia sikamiehistä, vaikka totuus on useimmiten jotain aivan muuta.
Tämä selitys kuulostaa samalta, kun jos pahoinpiteliä sanoo, että:joo, mutta se nainen nyt oli sellainen , ettei sen kanssa muuten pärjää kuin lyömällä. Jos ei suhteessa pärjää muuten kuin pettämällä tai löymällä suhteessa on silloin paljon vikkaa ja se on parasta lopettaa. Ei pettäminen ole koskaan oikeutettua. Jos suhde on paska, se täytyy lopettaa ja sitten vasta hakeutua uuteen suhteeseen. Miten tämä on niin vaikeata käsittää? Oli pettämien syy sitten fyysinen tai henkinen , se ei silti oikeuta pettämään. Kuka meistä haluaisi tulla petetyksi suhteessaan?
Edelleenkin maalaat kuvia pettävistä sikamiehistä, ja saitpa vielä maalattua kuvaa siitäkin , että vain miehet pahoinpitelevät puolisoitaan. Mistä miesvihasi kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
kummitustäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kummitustäti kirjoitti:
Miehet sitä, miehet tätä. Naiset ovat herkkiä mimosankukkia ja uniikkeja lumihiutaleita.
Aika paljon heittelet miesvihayleistyksiä, vaikka väität että et miesvihaaja olekaan.
Siis mitä hittoa nyt taas? Katsoitko mihin kommenttiin vastasin? Siinä joku nimenomaan epäili, etteivät naiset ymmärrä miten tärkeää seksi on miehille. Minä sanoin että kyllä ymmärrän, ja se on tärkeää myös joillekin naisille mitä kaikki miehet eivät ymmärrä - mikä on mitä ilmeisimmin totta koska henkilö jolle vastasin ei ollut sitä käsittänyt. Oliko miesvihaa nyt mielestäsi se, että 1) seksi on monille miehille tärkeää 2) myös joidenkin naisten mielestä seksi on hyvin tärkeää vai 3) jotkut miehet eivät ymmärrä että seksi on myös osalle naisista hyvin tärkeää? Mikä näistä väittämistä on muka epätosi?
Vierailija kirjoitti:
Palstamamma puhumassa empaattisuudesta ja toisen näkökulman ymmärtämisestä. Aika eeppistä.
Olen nainen ja joskus käy mielessä pettäminen, kun oma mies pihtaa. En kuitenkaan haluaisi seksiä muiden kuin hänen kanssaan. Valitettavasti häntä ei seksi juurikaan kiinnosta...
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin vuosia, reilu parikymmentä vuotta että pettäminen on paskaa enkä koskaan voisi pettää.
En saanut mieheltäni koskaan ihailua, seksiäkin vain tekemällä itse aloitteen. Jokin yhteys puuttui.
Vuosien myötä vieraiden miesten ihailu alkoi tuntua yhä paremmalta. Yhden vuoden aikana muutama mies sai ihastumaan itseensä ja lopulta vastaani tuli mies jonka kanssa tunsimme mieletöntä kemiaa ja vetovoimaa. Viinipäissäni lähdin miehen luo ja se oli liki parasta mitä mulle on tapahtunut. Tajusin mitä olen jäänyt paitsi. Aloimme tapailla ja kuukausia olin helvetin tuskissa että minä en voi toimia näin. Joka aamu heräsin ahdistukseen onko tämä nainen todellakin minä.
Lopulta päätin ottaa avioeron. Se oli vaikeaa mutta lopulta oikein.
Ajan kanssa tajusin että avioliitto oli huono ja toimimaton ja voimme nyt exän kanssa molemmat paremmin. Lapset toki aina kärsivät erossa mutta ovat kuitenkin tasapainoisia lapsia ja sopeutuneet niin hyvin kuin kaiketi voi.
Oikein olisi tietysti ollut ensin erota ja sitten olla toisen kanssa mutta olen tyytyväinen että tartuin tilaisuuteen silloin kun se tuli koska olen tämän miehen kanssa ollut jo vuosia suhteessa joka on elämäni paras, täynnä rakkautta ja kunnioitusta ja toki olen uskollinen, sitä lähtökohtaisesti olen aina halunnutkin olla. Uskottomuus oli minun tapa irtautua huonosta liitosta. Väärin mutta johti oikealle tielle. Exäni ei koskaan saanut tietää eli pettäminen ei häneen sattunut.
Toki saatte halveksia ja tuomita, sellainen olin itsekin kun olin kokenut elämässä vähemmän kuin nyt olen. Joskus asioita on kuitenkin hyvä pohtia laajemmin, pettäjä kivitetään aina vaikka puolison laiminlyönti on mielestäni väärin sekin.
Tämä viimeinen lause! Mielestäni välinpitämättömyys puolisoa ja hänen tunteitaan/tarpeitaan kohtaan on yhtä paha tai pahempi kuin pettäminen. Jos ei ole tällaista laiminlyöntiä kokenut, on helppo tuomita pettäminen (itsekin tein niin ennen). On tabu sanoa, että petetyssä olisi myös vikaa. En ole kuitenkaan ikinä pettänyt enkä varmaan petä, mutta ymmärrän siihen päätyneitä paremmin. Eroaminenkaan ei ole aina niin helppoa. Toki jokaisella on omat syynsä pettämiseen, kyllä niitä hauskanpidon vuoksi pettäviäkin löytyy...
Menee nyt ketjun ulkopuolelle, mutta kertoo kyllä omien argumenttien riittämättömyydestä jos apukeinona pitää käyttää eriävien mielipiteiden esittäjien nimittelyä spämmääjiksi. Jos on oikeasti sanottavaa niin voi keskustelukumppaneiden arvostelemisen sijaan keskittyä itse asiaan. Jos ei ole, niin voi jättää sen kommentin näpyttelemättä.
Enkä aio enää jatkaa tästä aiheesta. Keskustelen tässä ketjussa uskottomuudesta joka on tämän ketjun aihe.