Kuinka pitkä aika ilman hellyyttä, halauksia, seksiä vaikuttaa mielialaasi
negatiiivisesti? Ja millaiseksi muutut ilman näitä asioita?
Kommentit (23)
En tiedä kun en noita ole kokenut..
Ilman halauksia kestän pari päivää. Viikko ilman seksiä ja sekoan täysin. Huudan, raivoa ja sanon ottavani eron. Ja ikää on 50v.
Olen oikeasti miettinyt tätä, seksiä ilman olen tullut 15v, alkuvuodet olivat pelkkää helpotusta, kun oli koko aikuisiän elänyt suhteessa, jos ei koskaan ehtinyt edes haluta kun seksiä oli tarjolla.
Nykyisin oloon on tottunut, vaikka ajattelekin, että olisihan se kivaa, mutta samaan oloon en enää haluaisi.
Läheisyyttä ja halauksia saan lapsilta, lastenlapsilta ja työssä.
Minulla 2 viikkoa ja alkaa vaikuttaa mielialaan negatiivisesti. Muutun alakuloiseksi ja alavireiseksi. Itsetyydytys ei auta, tulen siitä pikemminkin ahdistuneeksi mikä on täysin päinvastainen reaktio kuin mitä yleensä sanotaan. Minulle tulee hyvä olo vain rakastamani miehen kanssa halailusta, suukoista, rakastelusta
n27
Ei vaikuta mitenkään. Vuosi sitten viimeksi seksiä ja läheisyyttä. Negatiivisemmin muhun vaikuttaa se jos ihastun, menee kaikki energia sen ihastuksen vatvomiseen.
Normipäivä valitettavasti:(
Vaimo ei näitä halua. Ja tosiaan lapsiani halaan, mutta ei se ole sama asia. Kyllä suhteessa tarvii sen aikuisen lähelleen. Pikkuhiljaa muuttumassa vuosien kylmän liiton jäljiltä äkäiseksi, katkeraksi ukoksi. Mihin se iloinen nuori mies katosi?
Vuosikausia on mennyt ilman hellyyttä ja läheisyyttä. Olen sekoitus masennusta, ahdistusta ja estyneisyyttä, jotka häpeä liimaa yhteen muodottomaksi möhkäleeksi. Syytä ja seurausta ei tästä sotkusta voi erottaa.
Seksiä (toisen henkilön kanssa) ei ole ollut koskaan. Halauksia ja hellyyttä on ollut viimeksi varmaankin alle viisivuotiaana. Mieliala on se mikä on, kun ei ole vertailukohtaa.
Muutaman vuoden ollut nyt ettei akka halua tulla lähellekään,kaikki projektit jäissä,ei huvita mitään alkaa tekemään,jotenkin masentaa ja vituttaa.
Jos akka vaan häipyisi olisi paljon helpompaa,mutta mitä sitten tehdä lapsen kanssa? Se saa lapsen kuitenkin vaikka ei tee sen kanssa ikinä mitään.
Ke ja to iltana seurasin sitä niin ei tehnyt lapsen kanssa mitään,ei edes puhunut sille mitään jos lapsi ei käynyt itse jotain kysymässä,iltapalan laittoi sille ja käski pöytään,muuten tuijotti vaan töllöä.
Ollut ilman joitakin poikkeushetkiä lukuun ottamatta koko ikäni - ja sitä on jo paljon. Mitenhän positiivinen olisinkaan, jos olisin saanut nauttia noista, kun en kovin negatiivinen ole nytkään.
Mies pihtaa ja puolisen vuotta seksin loppumisesta olin jo varsin masentunut. Nyt useamman vuoden jälkeen itsetunto on nollassa ja olen kireä aamusta iltaan. Voi kun mies lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
negatiiivisesti? Ja millaiseksi muutut ilman näitä asioita?
Kymmenen vuotta ilman näitä. Todennäköisesti olen jo jonkun sortin mielisairas ihmiskontaktien puutteessa vaikka diagnoosia ei olekaan.
Kyllähän tässä on sekoamaisillaan ollut. Seksiä sentään on ollut 2-3 viikon välein mutta mies ei itse kaipaa läheisyyttä muuten eikä osaa sitä antaa. Kun lopetin syliin menemisen ja suukottelun reilu vuosi sitten loppui kaikki hänen puoleltaan.
Tästä käytiin juuri "suuri keskustelu" viikolla mutta eihän toista voi muuttaa väkisin kun ei yhtään ymmärrä mistä on kyse. On onnellinen, parisuhde voi hienosti, rakastava ja arvostava kumppani. Ja sokea mun kaipuulleni.
Ainoa ratkaisu tässä on se että yritän taas mennä lähelle ja sanon suoraan että nyt halaat ja nyt annat suukon, nyt tulet halailemaan mua kun menen nukkumaan. Seksiinkään en ehdi valmistautumaan kun toinen vaan tulee ja on heti valmis, ei mulle riitä joku puolen tunnin rapsuttelu - kaipaan pientä houkuttelua ja viettelyä muinakin päivinä. Sängyssä kuitenkin hyvä kun pääsen vauhtiin.
No, eihän tuo tule edelleenkään riittämään ja tuonkin saan vain olemalla itse aktiivinen. Intohimosta ei ole tietoakaan....
Akka ei ole osoittanut kiinnostusta seksiin 3v. ainakaan. Nykyään sairastan masennusta sekä käyn terapiassa.
En edes tiedä millaista olisi saada hellyyttä. Irtoseksiä nyt löytyy joskus, mutta eipä siitkään oikein mitään irti saa ilman tunteita. Olen useimmiten vain turta.
Vaimon aloitteesta ei ole läheisyyttä ollut vuosiin. Ehkä isänpäivänä tai synttärilahjaksi on pusun kera halannut. Ei tee aloitteita seksiinkään. Itse yritän lähestyä häntä, mutta ei hän juuri halaa takaisin. Itsetuntoni on nollassa ja olen muuttunut vakavammaksi ja ärtyisämmäksi. Kai tässä on ero edessä.
En kestäisi päivääkään ilman halauksia. Halaan sitten vaikka lemmikkiä tai lastani.