35-45v nainen, kuvaile hiustyylisi ja arkimeikkisi sekä yleisin päälläsi oleva asu
Kommentit (37)
Onko teillä muilla jo harmaita hiuksia? Mulle on nyt alkanut ilmestyä yksittäisiä sinne tänne, kainalopituisen keskiruskean/vaalean kuontaloni joukkoon. Ja on niitä jo niin paljon, että muutkin kohta huomaavat. Pitäisikö alkaa kriiseillä?? :) Ikää 35.
Pukeutumistyylini on tyttömäinen, olen toimistotöissä ja yleensä on puolihame, villapaita ja esimerkiksi näyttävä koru tai korvikset. Kengät aina matalat vaikka olen lyhyt... Muistutan tyyliltäni vähän Zooey Deschanelin hahmoa New Girlissä, esimerkiksi toinen vasemmalta tässä kollaasissa - hiuksetkin samalla tavalla leikatut vaikka tosiaan vaaleat:
https://thefashionmannequinblog.files.wordpress.com/2015/05/new-girl-fa…
Töissä pakko pukeutua rennon sporttisesti, vapaa-ajalla pukeudun siistimmin: suorat tummat farkut, neule tai värikkäitä ja tyköistuvia paitoja ja toppeja, villakangastakki, mustat matalakorkoiset saappaat, musta nahkalaukku, isoja villahuiveja eri väreissä. Hiukset puolipitkät vaaleanruskea, wash & go ja vähän harjausta ja se on siinä.
Meikkivoide, puuteri, vähän aurinkopuuteria, kulmaväriä ja ripsiväriä, huulirasva. Siinä perusmeikkini.
Yleensä kaulassa helmet tai Kalevala-koru, korvissa erivärisiä "timantteja", ruusukultainen rannekello.
Vaaleat hiukset olkapäille, irtopuuteri ja ripsiväri, bootcut -malliset farkut, tennarit, huppari ja parkatakki. Ikä 36.
45 v, akateeminen, Helsinki:
Pitkä vaalea tukka lapaluihin. Auki, ponnarilla tai sykerönutturalla. Kerroksittain leikattu ja raitoja. Ei meikkiä arkena, en tykkää siitä ja mulla on hyvä iho. Kulmissa ja ripsissä on kuitenkin kestoväri tai olisin väsyneen ja pliisun näköinen.
Yleensä on hame ja neulepusero tai t-paita, kauden mukaan tietty materiaaleiltaan. Joskus farkut tai reisitaskuhousut tai kiiltävät leggins-tyyppiset housut hameen sijasta. Shoppailen vain teinikaupoissa, ihan sama, mitä siitä ajatellaan. Niin mun mieskin 50 v shoppailee... hänellä on farkku, t-paita- neule -huppari- tennari- nahkatakkityyli vapaa-alalla.
Ulkotakkina lyhyt nahkatakki tai sen talviversio ja usein kesällä neuletakki. Kengät tennarit tai talvisaappaat tai myös kävelykengät ja kesällä sandaalit.
En omista mitään virallista kuten kauluspaitoja tai jakkuja tms. Vaikka moni pitää työssäni sellaisia ja osa miehistä pitää puhua. En vaan ole virallinen luonne enkä viitsi sellaista teeskennellä, ei tunnu omalta.
Pitkät, värjäämättömät tummanvaaleat eli maantienväriset hiukset "sotkunutturalla" niskassa, meikkinä ohut meikkivoide, irtopuuteri, maltillisesti kulmakynää, vaalea luomiväri, ripsiväri. Silmälasit paksusankaiset, sankojen väri miltei läpikuultava. Vaatteena joku rento mekko, paksut sukkahousut. Joskus asukokonaisuus voi olla kokonaan musta, joskus riemunkirjava. Joo, näytän vähän päiväkodin tädiltä, oma ammatti kuitenkin kaukana siitä. :)
Vaalea pitkä tukka, farkkuhame, hupparipaita
Vierailija kirjoitti:
Pitkä vaalea tukka lapaluihin. Auki, ponnarilla tai sykerönutturalla. Kerroksittain leikattu ja raitoja. Ei meikkiä arkena, en tykkää siitä ja mulla on hyvä iho. Kulmissa ja ripsissä on kuitenkin kestoväri tai olisin väsyneen ja pliisun näköinen.
Yleensä on hame ja neulepusero tai t-paita, kauden mukaan tietty materiaaleiltaan. Joskus farkut tai reisitaskuhousut tai kiiltävät leggins-tyyppiset housut hameen sijasta. Shoppailen vain teinikaupoissa, ihan sama, mitä siitä ajatellaan. Niin mun mieskin 50 v shoppailee... hänellä on farkku, t-paita- neule -huppari- tennari- nahkatakkityyli vapaa-alalla.
Ulkotakkina lyhyt nahkatakki tai sen talviversio ja usein kesällä neuletakki. Kengät tennarit tai talvisaappaat tai myös kävelykengät ja kesällä sandaalit.
En omista mitään virallista kuten kauluspaitoja tai jakkuja tms. Vaikka moni pitää työssäni sellaisia ja osa miehistä pitää puhua. En vaan ole virallinen luonne enkä viitsi sellaista teeskennellä, ei tunnu omalta.
Mä en tajua. Miks tässäkin pitää heti alussa olla "akateeminen"?! Kysyttiinkö sitä?! Itsekin olen "akateeminen" mut ei se tee musta sen parempaa, tai huonompaa, tai millään tavalla erilaista. Ärsyttävääääää!
Oranssi pitkähkö tukka, kihartuu hieman, yleensä nuttura tai letti. Ei meikkiä. Töissä on vaatteet firman puolesta, oman vaatekaapin sisältö koostuu lähinnä vaellus- ja metsästysvaatteista. Kotona hengailen pääasiallisesti lämpökerrastossa ja villapaidassa. 37v, asun korvessa.
Töissä on mekko ja neule ympäri vuoden. Kotona on joko yökkäri tai verskat ja paita.
Tukka on semmoinen leuan ja olkapään välille ulottuva. Kuontalossa riittäisi kolmelle ihmiselle, näytän urosleijonalta, ellei hiuksia laita jotenkin kiinni. Tavallisesti ne ovat kiinni soljella tai lenkillä paitsi vapaalla, jolloin saavat tursuta vapaasti. On alkanut näkyä valkoisia raitoja, joten värjään hiuksia jonkin verran.
En meikkaa. Värjäytän kyllä muutaman kerran vuodessa ripset ja kulmat, jotka myös hoitamattomina ovat sitä leijonaluokkaa.
Värjäämättömät vaaleanruskeat hiukset. Pidän yleensä kiinni ponnarilla, letillä tai suttunutturalla.
Meikki on yksinkertainen. Esim. meikkivoide, puuteri, kultaiseen vivahtavaa vaaleaa luomiväriä ja ripsari.
Yleisin asu on varmaankin kapeat farkut, nilkkurit/saappaat ja rento neule ja riippuvat korvakorut.
N35
Ruskea polkka tai sen tapainen, vaalea juurikasvu.
Ei meikkiä tai meikkivoide+puuteri, kulmakynä, ripsari, huulirasva. Kauhtunut toppi, ei housuja, kotona.
Ulkona toppavaatteet, on aina kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua. Miks tässäkin pitää heti alussa olla "akateeminen"?! Kysyttiinkö sitä?! Itsekin olen "akateeminen" mut ei se tee musta sen parempaa, tai huonompaa, tai millään tavalla erilaista. Ärsyttävääääää!
Siksi tietenkin mainitsin, että huolimatta siitä, että muut ovat työkuvioissa puvuissa yms niin olen rento teinikauppa -tyylinen itse. Onhan se isompi ristiriita kuin jos töissä olisi esim joku työunivormu ja muuten sellainen työ, jossa kaikki muutkin pukeutuvat yhtä rennosti työn luonteen vuoksi.
Merkillistä, että sinulla tuli edes mieleen,että koulutustaso tekisi kenestäkään heidän mielestään muita parempaa tai huonompaa.
Vaaleat sekavärisesti raudotetut hiukset, jotka juuresta vähän tummemmat.
Luonnostaan paksut tummat kulmat, poskipuna,meikkivoide, ripsiväri, joskus kajaali ja huulipuna.
Tummat housut, farkut, neule,napittomia paitapuseroja, yönmusta villakangastakki, saapikkaat
Vierailija kirjoitti:
lyhyet hiukset, ns. "shortbob" jonka jotkut idiootit sotkevat kananperseeseen. tummanruskeaksi värjätty, oma väri maantienharmaa. arkimeikki on meikkivoide, irtopuuteri, poskipuna, ripsiväri, kulmaväri, huulikiilto ja meikinkiinnityssuihke.
vaatteet yleensä farkut, tennarit ja perusmallinen trikoopaita
Oikeasti, tosi typerää kun ihmiset sekoittavat sen kananperseeseen vain siksi että se näyttää erehdyttävästi siltä.
Pitkät hiukset oikeastaan aina kiinni. Tavallisesti töissä joku helppo ja mukava vaate: sukkikset ja trikoomekko, farkut tai legginsit ja tunika tms. Työni on siis sellaista, että ei todellakaan tartte edustaa, mutta liikkeellä ollaan melko paljon.
Hiukset ruskeat kiharat vähän yli olkapäiden, yleensä joku helppo kampaus/nuttura. Olen töissä paljon ulkona, joten aurinkosuoja ja kevyt meikkivoide, ripsari. Farkut, tossumaiset kengät, toppi, neuletakki. Ikä 45.