Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi apua mitä mä teen jos meidänkin päiväkodista tulee autoton?

Vierailija
17.02.2017 |

Miten saan lapset päiväkotiin, kun pitäisi jatkaa suoraan autolla töihin Espooseen? Vantaalla siis asutaan. Julkisilla työmatka kestää 1 1/2 tuntia :(

Voi helvetti näitä vihreitä!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen autoton? :O Avaa vähän

-Lapseton

Vierailija
2/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin sen uutisen myös, enkä oikein tajunnut ideaa. Autoton päiväkoti mutta kuitenkin varataan parkkipaikat henkilökunnalle ja saattoparkkis vanhemmille. Miten tuo poikkeaa tavallisesta päiväkodista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset mene junalla sinne Espooseen?

Vierailija
4/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä kyse, mutta kommentoin silti. Sitten sun lapset ei varmaan ole juuri siinä päiväkodissa hoidossa?

Vierailija
5/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näin sen uutisen myös, enkä oikein tajunnut ideaa. Autoton päiväkoti mutta kuitenkin varataan parkkipaikat henkilökunnalle ja saattoparkkis vanhemmille. Miten tuo poikkeaa tavallisesta päiväkodista?

Poikkeaa siten, että Tikkurilassa pysäköinti on yleensäkin pyllystä, ja tässä asia ratkaistaan kutsumalla päiväkotia autottomaksi.

Vierailija
6/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Oisko linkkiä uutiseen. Sit vaaditaan samalla, että lapsi ei saa olla hoidossa yli 8h...

Vierailija
7/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä kirjoitti:

Mikset mene junalla sinne Espooseen?

Öö, Espoossa ei taida juna kulkea ihan joka paikkaan.

Vierailija
8/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuuko linkki tähän uutiseen?

Vierailija
9/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomuus lienee vain periaate, jolla pyritään siihen, että mahdollisimman moni toisi lapsensa julkisilla tai kävellen/pyörällä/potkurilla. On taas ideoitu ideariihessä, mutta käytäntö ei ihan toteudu. Varsinkaan jos henkilökunnallekin varataan oma parkkipaikka. Miksei heitä sitouteta autottomuuteen?

Vierailija
11/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän vahvasti vihreiden arvojen puolesta mutta vielä enemmän perhearvojen (ja tämä ei mun suusta tarkoita samaa kuin persujen ja kristillisten). Että voisiko niitä ekovalintoja tehdä jotenkin muuten kuin lasten muutenkin pitkiä hoitopäiviä venyttämällä?

Eikä ole oma lehmä ojassa, päikky on noin 400 m päässä kotoa.

Vierailija
12/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autottomuus lienee vain periaate, jolla pyritään siihen, että mahdollisimman moni toisi lapsensa julkisilla tai kävellen/pyörällä/potkurilla. On taas ideoitu ideariihessä, mutta käytäntö ei ihan toteudu. Varsinkaan jos henkilökunnallekin varataan oma parkkipaikka. Miksei heitä sitouteta autottomuuteen?

Olisi tosi kiva idea, mutta ensin puoli tuntia lapsen kanssa päikylle, sitten 20 min takaisin kotiin hakemaan auto, jotta pääsee töihin. Työmatka 25 min. Sama toisinpäin illansuussa. Olen töissä klo 8-16.12 (kiitos kikyn), joten lapsen hoitopäiväksi tulee yli 9,5h. Aamulla lähtö seitsemän jälkeen ja kotona melkein puoli kuudelta. Kuulostaa kivalta.

Vierailija
13/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi tosi kiva idea, mutta ensin puoli tuntia lapsen kanssa päikylle, sitten 20 min takaisin kotiin hakemaan auto, jotta pääsee töihin. Työmatka 25 min. Sama toisinpäin illansuussa. Olen töissä klo 8-16.12 (kiitos kikyn), joten lapsen hoitopäiväksi tulee yli 9,5h. Aamulla lähtö seitsemän jälkeen ja kotona melkein puoli kuudelta. Kuulostaa kivalta.

Meillä mies vie lapset päiväkotiin puoli yhdeksäksi, minä haen heidät kahden ja kolmen välillä. Miehen työpäivä 9-17, minun 8-14 ja kävellen mennään. Työ- ja hoitopaikka ovat molemmat lähellä.

Vierailija
14/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kiva idea. 256 lasta tuodaan autolla, koska muuten on hankalaa, ja paikkoja autolle on pari :D Toimii.

Vierailija
15/33 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti? Täähän on ihan päätön ajatus!

Vierailija
17/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaas vaan aikaa kun vihreät on Helsingin suurin puolue.

Vierailija
18/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi jotkut tehdä elämästään vaikeaa. Valitkaa lähin päiväkoti, toinen vanhempi vie, toinen hakee. Toinen tekee kokopäivätyötä ja toinen osapäivätyötä. Työpaikat voi vaihtaa lähelle. Vantaalainen löytää varmasti työtä Vantaalta.

Vierailija
19/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan siinä alle puolen kilsan päässä päiväkodista vaikka joku marketti, jonka pihaan voisit jättää auton. Kävelet lapsen/lasten kanssa päiväkodille, ja kävelet siitä takaisin marketin pihaan ja jatkat töihisi matkaa autolla. Tuskin tulee varttia pidempi lisäys päivämatkoihin. Mutta onhan tässä tietty se hankaluus, että talvisaikaan joudut pukemaan lapset jo aamulla ulkovaatteisiin. Ei voi viedä enää yöpuvussa suoraan päiväkodin ovelle.

Vierailija
20/33 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan siinä alle puolen kilsan päässä päiväkodista vaikka joku marketti, jonka pihaan voisit jättää auton. Kävelet lapsen/lasten kanssa päiväkodille, ja kävelet siitä takaisin marketin pihaan ja jatkat töihisi matkaa autolla. Tuskin tulee varttia pidempi lisäys päivämatkoihin. Mutta onhan tässä tietty se hankaluus, että talvisaikaan joudut pukemaan lapset jo aamulla ulkovaatteisiin. Ei voi viedä enää yöpuvussa suoraan päiväkodin ovelle.

Tämähän on loistava idea. Nyt vanhemmat joutuvat pakosti liikkumaan lastensa kanssa, ja ehkäpä jopa keskustelemaan kävelymatkan aikana, älypuhelimen selaamisen sijasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi