Voi apua mitä mä teen jos meidänkin päiväkodista tulee autoton?
Miten saan lapset päiväkotiin, kun pitäisi jatkaa suoraan autolla töihin Espooseen? Vantaalla siis asutaan. Julkisilla työmatka kestää 1 1/2 tuntia :(
Voi helvetti näitä vihreitä!
Kommentit (33)
Mä näin sen uutisen myös, enkä oikein tajunnut ideaa. Autoton päiväkoti mutta kuitenkin varataan parkkipaikat henkilökunnalle ja saattoparkkis vanhemmille. Miten tuo poikkeaa tavallisesta päiväkodista?
Mikset mene junalla sinne Espooseen?
En tiedä mistä kyse, mutta kommentoin silti. Sitten sun lapset ei varmaan ole juuri siinä päiväkodissa hoidossa?
Vierailija kirjoitti:
Mä näin sen uutisen myös, enkä oikein tajunnut ideaa. Autoton päiväkoti mutta kuitenkin varataan parkkipaikat henkilökunnalle ja saattoparkkis vanhemmille. Miten tuo poikkeaa tavallisesta päiväkodista?
Poikkeaa siten, että Tikkurilassa pysäköinti on yleensäkin pyllystä, ja tässä asia ratkaistaan kutsumalla päiväkotia autottomaksi.
Täh? Oisko linkkiä uutiseen. Sit vaaditaan samalla, että lapsi ei saa olla hoidossa yli 8h...
Vihreä kirjoitti:
Mikset mene junalla sinne Espooseen?
Öö, Espoossa ei taida juna kulkea ihan joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuuko linkki tähän uutiseen?
Autottomuus lienee vain periaate, jolla pyritään siihen, että mahdollisimman moni toisi lapsensa julkisilla tai kävellen/pyörällä/potkurilla. On taas ideoitu ideariihessä, mutta käytäntö ei ihan toteudu. Varsinkaan jos henkilökunnallekin varataan oma parkkipaikka. Miksei heitä sitouteta autottomuuteen?
Äänestän vahvasti vihreiden arvojen puolesta mutta vielä enemmän perhearvojen (ja tämä ei mun suusta tarkoita samaa kuin persujen ja kristillisten). Että voisiko niitä ekovalintoja tehdä jotenkin muuten kuin lasten muutenkin pitkiä hoitopäiviä venyttämällä?
Eikä ole oma lehmä ojassa, päikky on noin 400 m päässä kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Autottomuus lienee vain periaate, jolla pyritään siihen, että mahdollisimman moni toisi lapsensa julkisilla tai kävellen/pyörällä/potkurilla. On taas ideoitu ideariihessä, mutta käytäntö ei ihan toteudu. Varsinkaan jos henkilökunnallekin varataan oma parkkipaikka. Miksei heitä sitouteta autottomuuteen?
Olisi tosi kiva idea, mutta ensin puoli tuntia lapsen kanssa päikylle, sitten 20 min takaisin kotiin hakemaan auto, jotta pääsee töihin. Työmatka 25 min. Sama toisinpäin illansuussa. Olen töissä klo 8-16.12 (kiitos kikyn), joten lapsen hoitopäiväksi tulee yli 9,5h. Aamulla lähtö seitsemän jälkeen ja kotona melkein puoli kuudelta. Kuulostaa kivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi tosi kiva idea, mutta ensin puoli tuntia lapsen kanssa päikylle, sitten 20 min takaisin kotiin hakemaan auto, jotta pääsee töihin. Työmatka 25 min. Sama toisinpäin illansuussa. Olen töissä klo 8-16.12 (kiitos kikyn), joten lapsen hoitopäiväksi tulee yli 9,5h. Aamulla lähtö seitsemän jälkeen ja kotona melkein puoli kuudelta. Kuulostaa kivalta.
Meillä mies vie lapset päiväkotiin puoli yhdeksäksi, minä haen heidät kahden ja kolmen välillä. Miehen työpäivä 9-17, minun 8-14 ja kävellen mennään. Työ- ja hoitopaikka ovat molemmat lähellä.
Tuo on kiva idea. 256 lasta tuodaan autolla, koska muuten on hankalaa, ja paikkoja autolle on pari :D Toimii.
Siis oikeasti? Täähän on ihan päätön ajatus!
Odottakaas vaan aikaa kun vihreät on Helsingin suurin puolue.
Kyllä voi jotkut tehdä elämästään vaikeaa. Valitkaa lähin päiväkoti, toinen vanhempi vie, toinen hakee. Toinen tekee kokopäivätyötä ja toinen osapäivätyötä. Työpaikat voi vaihtaa lähelle. Vantaalainen löytää varmasti työtä Vantaalta.
Olisikohan siinä alle puolen kilsan päässä päiväkodista vaikka joku marketti, jonka pihaan voisit jättää auton. Kävelet lapsen/lasten kanssa päiväkodille, ja kävelet siitä takaisin marketin pihaan ja jatkat töihisi matkaa autolla. Tuskin tulee varttia pidempi lisäys päivämatkoihin. Mutta onhan tässä tietty se hankaluus, että talvisaikaan joudut pukemaan lapset jo aamulla ulkovaatteisiin. Ei voi viedä enää yöpuvussa suoraan päiväkodin ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan siinä alle puolen kilsan päässä päiväkodista vaikka joku marketti, jonka pihaan voisit jättää auton. Kävelet lapsen/lasten kanssa päiväkodille, ja kävelet siitä takaisin marketin pihaan ja jatkat töihisi matkaa autolla. Tuskin tulee varttia pidempi lisäys päivämatkoihin. Mutta onhan tässä tietty se hankaluus, että talvisaikaan joudut pukemaan lapset jo aamulla ulkovaatteisiin. Ei voi viedä enää yöpuvussa suoraan päiväkodin ovelle.
Tämähän on loistava idea. Nyt vanhemmat joutuvat pakosti liikkumaan lastensa kanssa, ja ehkäpä jopa keskustelemaan kävelymatkan aikana, älypuhelimen selaamisen sijasta.
Mikä ihmeen autoton? :O Avaa vähän
-Lapseton