Miehelle oli töissä huomautettu pukeutumisesta
Mua niin hävettää! Miehelle oli nyt esimies sanonut että "vaimo varmaan voisi antaa hiukan apua vaatteiden kanssa" kun äijä näyttää ojasta revityltä opiskelijalta töissä. Mä olen jo useamman vuoden jankannut että työelämässä pitää näyttää työntekijältä eikä spurgulta mutta kun ei mene perille! On ostettu siistejä housuja ja kauluspaitoja, mutta kun ei vaan käytä niitä.. Aaargh!!
Onko kellään muulla ollut samaa ongelmaa?:(
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asialliset työvaatteet ja mukavat kotivaatteet on kaksi eri asiaa. Kun pukeudun työvaatteisiin siirryn myös mielessäni työpersoonaani ja keskityn siihen maailmaan.
Jo tällaisesta asiassa näkee miten ihminen vakavasti suhtautuu työhönsä. Palkkasin ystäväni töihin firmaani enkä viitsinyt pitää heti kärkeen puhetta työasusta, koska minulle pukeutuminen oli jo ensimmäisissä työpaikossa opetettu. No hänen työasunsa asiakaspalvelutehtävässä oli koinsyömä reikäinen tupakalle haiseva villatakki, kynnet joista puolet tummasta kynsilakasta oli pureksittu pois ja suttuinen meikki.
Muutosta ei tapahtunut vaikka lopulta tarjosin työvaatteet. Hänelle oli tärkeintä pitää kiinni hippityylistään. Työsuhde päättyi.
Ihan ohis, mutta jäi kiinnostamaan että miten ystäväsi (ihan perustellun toiminnan) otti?
Työsuhde päättyi pitkälti siihen yleiseen "huolettomuuteen" joka oli lopulta huolimattomuutta(asioiden unohtelua, perustietojen vähäisyys, oma-alotteisuus asioiden selvittämiseksi). Mutta lähinnä kuvasin tuossa sitä, että jo vaatetus kertoo siitä asenteesta paljon.
Ja vastaus kysymykseesi on, että hän teki selväksi että esimerkiksi siisti jakku tai ryhdikäs mekko olivat "liian siistejä" ja hän ei tunne itseään sellaisissa perusvaatteissa kotoisaksi.
Ja kyllä työpukeutumisella on merkitystä ensivaikutelman luomisessa. Sain asiakkailta hapanta palautetta "harjoittelijasta" ja he halusivat vain asioida minun kanssa. Tietty uskottavuus kärsi koska henkilön habitus ei vakuuttanut.
Mieheni pukeutuu kuten haluaa, enkä mä siihen puutu ollenkaan. En patista parturiin, en suihkuun jne. Hän ostaa myös vaatteensa itse. Tiedän, ettei tuommoisena kelpais 80% palstalaisista, mutta mulle on kelvannut 23 vuotta, enkä ole vielä hävennyt. esim ei omista yhtään pukua ja it-alalla porskuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi ongelma on se, että ne lumput on yleensä töissä koska mies työmatkapyöräilee..välillä hän tuo ne kotiin ja pesee vaivihkaa, kun meillä on ollut niin monta riitaa tästä asiasta...
On siis asiantuntijatehtävissä matemaattis-tieteellisellä alalla ja asiallinen pukeutuminen hommaan olisi mun mielestä suorat housut ja kauluspaita. Nyt hänellä on töissä kauhtuneet tummansiniset dressmanista vuonna nakki ostetut chinot, ja käyttää niiden kanssa ilmaiseksi eräässä konferenssissa jaettua pikeepaitaa ja varmaan 10 vuotta vanhaa neuletta joka on jo hiukan viettänyt ja kulunut joka puolelta..Oma perustelunsa on että ne on mukavia ja hänellä on melko usein työtakki päällä labrassa, mutta silti.
Ap
Ihan rehellisesti sanottuna, jos työ on "matemaattisluonnontieteellinen asiantuntijatehtävä" ja siellä on labra, koko puljussa ei taatusti edes ne johtajat käytä mitään suoria housuja. Farkuissa ja chinoissa ja vanhoissa neuleissa siellä muutkin on, jollei ole suoraan verkkareissa. Olen näitä nähnyt ja tämä on tosiasia. On vain muutamia tilaisuuksia, joissa pukeudutaan paremmin ja sit vedetäänkin tumma puku tai frakki päälle.
Pestä ne vaatteet toki aina silloin tällöin olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni pukeutuu kuten haluaa, enkä mä siihen puutu ollenkaan. En patista parturiin, en suihkuun jne. Hän ostaa myös vaatteensa itse. Tiedän, ettei tuommoisena kelpais 80% palstalaisista, mutta mulle on kelvannut 23 vuotta, enkä ole vielä hävennyt. esim ei omista yhtään pukua ja it-alalla porskuttaa.
Hienoa, että palstalta löytyy aina myös teitä täyspäisiä , järkeviäkin naisia, näiden miestenvihaajien joukosta.
Jos puutut miehesi pukeutumiseen tai ulkonäköön, et yksinkertaisesti saavuta MITÄÄN hyvää. Tämä kannattaa sisäistää ja ymmärtää. Pilaat suhteenne ja asetat itsesi äidin rooliin, jos alat naputtaa hänen vaatteistaan. Pahoin pelkään, että olet jo aloittanut sen: mies ei enää näe pukeutumistaan omana asianaan ja aikuisen velvollisuutena, vaan kapinana rajoituksia, määräilyä, pönötystä ja nalkutusta vastaan.
Hänen esimiehensä käyttäytyi myös aivan asiattomasti, kun halusi ulkoistaa firman ongelman työntekijän vaimolle eli sinulle. Sille voit viitata kintaalla.
Esimiehellä on oikeus vaatia työntekijältä asiallista ja huoliteltua ulkoasua tietyissä rajoissa. Se riippuu firman käytännöistä ja on miehesi ja hänen esimiehensä välinen asia. Miehesi alkaa nyt itse muuttaa tyyliään joko työnantajan pakosta tai omasta halustaan.
Sinä voit tietenkin tukea hienovaraisesti, tsempata ja kehua. Voit myös olla apuna ja makutuomarina JOS mies pyytää.
Siis oikeasti, miten on mahdollista. Tai siis uskon että on mahdollista mutta miehen siisti työpaikkapukeutuminen on niin helppoa! Ei tarvita kuin 6 hyvin istuvaa kauluspaitaa ja 3 housut ja parit nahkakengät. Toisiinsa sopivin sävyin (mustat housut parina musta-valko-raitainen paita, siniset housut ja lila/fuksia-ruudullinen paita jne.) Näitä kierrättämällä onnistuu aina. Olen kateellinen miehille, kun pukeutuminen on niin helppoa.
Repaleisissa vaatteissa kulkeva työntekijä on hyvä mainos Repavaate-firmalle, ei muille. Kammottivanta on tunkkaisten vaatteiden haju. Jotku pyöräilevät aina samoissa vaatteissa töihin kun missä kulkevat työpäivänkin. Voi sitä sateessa kostuneen, pölystä ja liasta pinttynyttä hajua vaatteissa, pieni hikilemu esanssina. Nämähän eivät sitä itse huomaa, kun ovat siihen lemuun tottuneet.
Soita pomolle ja kysy palkkaasi konsultoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi ongelma on se, että ne lumput on yleensä töissä koska mies työmatkapyöräilee..välillä hän tuo ne kotiin ja pesee vaivihkaa, kun meillä on ollut niin monta riitaa tästä asiasta...
On siis asiantuntijatehtävissä matemaattis-tieteellisellä alalla ja asiallinen pukeutuminen hommaan olisi mun mielestä suorat housut ja kauluspaita. Nyt hänellä on töissä kauhtuneet tummansiniset dressmanista vuonna nakki ostetut chinot, ja käyttää niiden kanssa ilmaiseksi eräässä konferenssissa jaettua pikeepaitaa ja varmaan 10 vuotta vanhaa neuletta joka on jo hiukan viettänyt ja kulunut joka puolelta..Oma perustelunsa on että ne on mukavia ja hänellä on melko usein työtakki päällä labrassa, mutta silti.
Ap
Ihan rehellisesti sanottuna, jos työ on "matemaattisluonnontieteellinen asiantuntijatehtävä" ja siellä on labra, koko puljussa ei taatusti edes ne johtajat käytä mitään suoria housuja. Farkuissa ja chinoissa ja vanhoissa neuleissa siellä muutkin on, jollei ole suoraan verkkareissa. Olen näitä nähnyt ja tämä on tosiasia. On vain muutamia tilaisuuksia, joissa pukeudutaan paremmin ja sit vedetäänkin tumma puku tai frakki päälle.
Pestä ne vaatteet toki aina silloin tällöin olisi hyvä.
Olen samaa mieltä. Todennäköisesti miehen vaatteet ovat vain kulahtaneet. Kaupasta vain uudet ja raikkaat chinot ja pusero ja homma on ok.
Ja tällä alalla myös asiakkaat pukeutuvat aivan samalla tavalla, jos oikein siistiksi heittäydytään, se villapaita vaihdetaan puvun takkiin.
Siis ihanko tämän jutuin isoin pointti on ne vaatteet, eikä se idiootti esimies joka olettaa naisten olevan miestensä äitejä? mmmmmmitä?? Kuvitelkaa ees hetki miten helvetin naurettavaa toi ois toistepäin, jos tuo ei itsessään riitä?
Vaikka olisi miehen vaatteet ärsyttäneet niin ton jälkeen toivoisin että menis töihin munaltaan haisevissa rievuissa.
Meillä on Pro samanlaista, inssi ja tohtorismies. Inssi kulkee kauhtuneissa verkkareissa ja paskasessa reikäisessä ikivanhassa mainospaidassa. Tohtorilla lyhythihainen kauluspaita ja mustat shortsit tyyliä Paavo Nurmi. Molemmat talvellakin sandaaleissa ilman sukkia. Täällä suunnittelussa kyllä kestävään heidät tuollaisina. Mutta asiakastilaisuuksissa on kyllä helvetinmoinen myötähäpeä. Joihinkin tilaisuuksiin on pakolla puettu paremmin. Huvittavinta kun inssi valitti,että tohtoria ei voi ottaa asikasneuvotteluun kun se on niin omituinen. Tuli kuitenkin itse kaverin häihin työasussa eli verkkareissa ja siinä t paidassa. No, huomio oli taattu. Molemmilla oli vaimot, mutta ei ole enää. Vaikka ei se vaimojen lähtö mitenkään näiden Ketonen pukeutumiseen vaikuttanut.