Olen syrjäytynyt nuori ja tänään on syntymäpäiväni.
Onko kellään ehotuksia mitä voisin tehdä? Tää yksinäisyys tuntuu erityisen pahalta etenki tälläsinä päivinä 😔
Kommentit (39)
Hyvää syntymäpäivää! :D
Hyvä ruoka kivassa raflassa kuulostaa hienolta idealta! Itse ehdottaisin kans jonkin hyvän kirjan tai leffan varaamista illaksi, niin on mukava mennä nukkumaan. Ja kävisin ehkä hakemassa kukkia ja jotain erityisen hyvää leipää aamuksi, niin on ihana herätäkin.
Vietähän mahtava päivä!
Hyvää syntymäpäivää. Halaisin, jos olisit tuossa vieressä.
Hyvää syntymäpäivää! ❤
Oletkin saanut jo paljon hyviä ehdotuksia miten viettää juhlapäivä. Minäkin ehdotan : tee sellaista mikä tekee sinulle hyvän olon mutta tee myöskin yksi asia, jota et ole tehnyt ennen! Se voi olla vaikka kasvohoitola, seinäkiipeily, joku uusi ruoka tai leivos, joku uusi paikka jne.
Silloin muistat aina, että kun täytit 18v teit ensimmäistä kertaa sitä 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon onnea! ❤
Hemmottele itseäsi jotenkin. Mene kahvilaan leivokselle. Hae hyvä kirjaston kirja, jutustele tuntemattomille tai jotain sellaista.Ja muista. Elämänvaiheita on erilaisia. Tämäkin vaihe menee ohi.
Kiitos paljon, ja toivonki että menee jossain välissä ohi! Päätin että poistun mukavuusalueeltani ja lähden syömään johonkin ravintolaan 🙂
Tsemppiä muillekkin syrjäytyneille!
-Ap
Jee, kiva että lähdet :) Tää päivä on sua varten, hemmottele itseäsi jaksamisen mukaan. Ravintolassa tai kahvilla käynti kyllä tekee aina mukavan olon. Joskus itse ostan itselleni frezzaa ja kroisantteja vaikka olenkin yksinäinen. Muutenkin olen sen tajunnut että ihmisiä tulee ja menee, tärkeintä on pitää itsestä huolta. Ehkä tämä elämänvaihe onkin hyvä sen harjoittelemiseen. Terveisin se syrjäytynyt nuori aikuinen (tällä hetkellä)
Vierailija kirjoitti:
Paljon onnea! te kaikki syrjäytyneet nuoret, pyrkikää vaikka opiskelemaan tms. Minä meinaan olen syrjäytynyt keski-ikäinen ja voin sanoa että koko elämä yhteiskunnasta syrjäytyneenä ei ole elämisen arvoista.
Voihan keski-ikäinenkin opiskella, tehdä töitä tai vapaaehtoistyötä, harrastaa, hankkia lemmikin jne? Ainakin eläinsuojeluyhdistyksen sivuilta luin vähän aikaa sitten että etsivät vapaaehtoistyöntekijöitä
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon kaikille. Täytän tänään 18 vuotta 😊
Mene käymään jossain baarissa. Eihän siellä kyllä paljoa yleensä viisastu, mutta siellä saattaa tutustua uusiin ihmisiin. Vaikka en olekaan mikään yltiösosiaalinen ihminen, niin jopa minä olen tutustunut baarissa uusiin ihmisiin ja joistakin heistä on tullut ihan kavereitani.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon kaikille. Täytän tänään 18 vuotta 😊
Useimmilla nuorilla on teiniangstia ja tuntuu kurjalta, mutta mene ulos vain ja opiskele, ne tunteet laantuu sitten kymmen vuoden päästä :)
M44
Paljon onnea. Jäin ihmettelemään, miten 18vuotias voi olla syrjäytynyt. Etkö opiskele missään?
Ihmeen tekopyhiä ihmiset. Ei ketään oikeasti kiinnosta, esittävät vaan muka empaattista. Mee töihin ja raada perseelläs niin että ripuli lentää ja paina rahaa niin alkaa elämä kukoistaa. Huomiohuorauksella netissä et pääse elämässäs eteenpäin. Sun pitää voima löytää ittestäs eikä hakea sympatiaa muista.
Paljon onnea vaan, paljon onnea vaan, paljon onnea sullllleeeeee, paljon onnea vaaaaaaaaaaaan!
Pitsa, litra jäätelöä, leffa, niillä alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen tekopyhiä ihmiset. Ei ketään oikeasti kiinnosta, esittävät vaan muka empaattista. Mee töihin ja raada perseelläs niin että ripuli lentää ja paina rahaa niin alkaa elämä kukoistaa. Huomiohuorauksella netissä et pääse elämässäs eteenpäin. Sun pitää voima löytää ittestäs eikä hakea sympatiaa muista.
Kaikki ei ole niinkuin sinä ja luuletko ettei rikas voi olla syrjäytynyt? Itselläni on kymmeniä tuhansia tilillä ja olen syrjäytynyt. Mitäs sitten?
Vierailija kirjoitti:
Oot kuvottava ihminen oikeasti :D en huomannut mitään huomiohuorausta tässä keskustelussa jos on oikeasti tosi yksinäinen nii voi tuntua hyvältä että jotku edes onnittelevat. Raha ei muuten tee onnelliseksi olen hyvin tienaava ja silti myös syrjäytynyt ja tästä aiheesta puhutaan ihan liian vähän. Hyvää syntymäpäivää muuten aloittajalle, vietä oikein mukava päivä!
Paljon onnea! Toivottavasti päiväsi on mukava :)
Hyvää syntymäpäivää! :)
Olin myös 18-vuotiaana vähän samankaltaisessa tilanteessa. Mulla ei oikeastaan ollut ketään kavereita, ja olin niin tuskallisen ujo, että kauppaanmenokin oli suuri ponnistus. Päätin kuitenkin seurata asioita, jotka kiinnostivat ja pakotin itseni mukavuusalueeltani ulos. Kun täytin 20 vuotta asuin ulkomailla, olin oppinut vieraan kielen. kokenut vaikka mitä ja olin jo naimisissakin. Elämä voi muuttua lyhyessäkin ajassa.
Eli toivoa sullekin paremmasta tulevaisuudesta.
Hyvää syntymäpäivää 18-vuotiaalle! :)
Kuuntele vaikka Vivaldin Spring -kappale, joka on mielestäni erittäin kaunis ja inspiroiva teos.
Lue hyvää kirjaa tai hauskaa sarjakuvaa.
Mene kävelylle metsään tai kulje kaupungilla ja ihaile näyteikkunoita.
Tarjoa itsellesi leivos tai kakkupala kahviossa.
Käy taidenäyttelyssä tai galleriassa, jos taide kiinnostaa sinua.
Nauti syntymäpäivästäsi. Et sinä joka päivä tule täysi-ikäiseksi. :)
Hyvää syntymäpäivää ja paljon onnea!
Miten olet syrjääntynyt? Sillä voidaan tarkoittaa mitä tahansa
Onnea! Hemmottele itseäsi, ja muista, että ei perhe ja ystäväpiirikään takaa mitään, Minä täytin tammikuussa 50 vuotta, eikä vanhempani tai sisarukseni onnitelleet (ja olemme siis puheväleissä kyllä, emme riidoissa - perhettä ei vaan selvästikään kiinnosta... ). Mutta ei se mitään, juhlin oman perheen kanssa sitten.