Laparaskopiassa käyneet
Voinkohan mennä kahden yön kuluttua laparaskopiasta hammaslääkäriin? Ihan tarkastukseen vain? Todennäköisesti joudun menemään pyörällä.
Kommentit (21)
Tosin laparoskopia tehtiin kohdunulkoisen raskauden vuoksi, joten ehkä siksi olin tosi kipeä jälkeenpäin. Kolmantena päivänä toimenpiteestä pystyin juuri ja juuri kävelemään pari sataa metriä labraan, kun piti mennä verikokeisiin. Enkä kyllä olisi hammaslääkäriin mennyt, kun vatsalihaksia ei oikein pystynyt jännitämään kivutta.
On varmasti yksilöllistä, mutta luulenpa, että perun hamppilääkärin.
ap
poistivat vain vähän endoa vatsaontelosta mutta sinne jäänyt kaasu teki kauheat tuskat ja vasta 2 viikon kuluttua kävely onnistui kunnolla
Suosittelen perumista, mulla meni sairaalassa kaksi yötä...
toiset pääsee jo samana päivänä kotiin ja yleensä ollaan yksi yö. Kahden päivän jälkeen mulla kävely oli vielä hidasta ja töpöttelyä, ei olisi tullut mieleenkään ängetä itseni hammaslääkärin tuoliin..
Siis minä olen laparaskopiassa käynyt, pääsin samana päivänä kotiin eikä se kyllä tuntunut yhtään miltään?? Siis ei mitään kipuja, ei vuotoja. En ole koskaan kuullutkaan että voisi olla kipuja?
itse jouduin jäämään yöksi sairaalaan vaikka yleensä pääsee samana päivänä kotiin. Minä pyörryn pari kertaa ja oksentelin niin eivät uskaltaneet laittaa kotiin. Sairiksella olin 1,5viikkoa. Ehkä vajaan viikon päästä olis tollanen kilsan matka menny jo hyvin. Eli minäkin suosittelen siirtämään hammaslääkäriaikaa
Oletteko ilmoittaneet etukäteen työnantajalle? Minulla sellainen tilanne, että voin todennäköisesti sanoa pomolle, ettei laitta työitä esim. kolmelle päivälle (jotka ilmeisesti saa saikkua). Jos en sano mitään ja minulle laitetaan niille päiville töitä, saan to.näköisesti palkan sairasloman ajalta (vai onko laparaskopia sellainen toimenpide, ettei siltä ajalta makseta palkkaa).
ap
kohdunulkoisen takia ja en olisi kyennyt pyöräilemään pitkään aikaan kipujen takia. Viikko oli sairaslomaa, mutta sen jälkeenkin olo vielä huono.
hammastarkastus ok, pyöräily ei
t sh
Jos kerron pomolle, ei minulle varmasti laiteta töitä noille päiville. Olisiko järkevää kertoa etukäteen, että olen meossa toimenpiteeseen ja kun se on tehty, kertoa että olen sairasolmalla. Minulla muutenkin niin vähän töitä, että en halua menettää päivääkään.
ap
itse olin viikon ihan mummo ja käpöttelin kaksin kerroin. Multa meni hermoja poikki..
En itse sanoisi sitten ennen kuin vuorot on suunniteltu.
Toisaalta tuntuu kauhean "kierolta" olla kertomatta, kun asia tiedossa kuukausia etukäteen...
ap
Eihän laspettomuushoidoissakaan ole kyseessä sairauden hoito, silti sain palkan.
ap
Itse työnantajana toivoisin, että minulle kerrottaisiin, jos kerran itse tietää, milloin on sairaslomalla. Toki siltä ajalta tulee palkka ihan normaalisti, mutta arvostaisin sitä, että pystyisin järjestämään työvuorot niin, että työt sujuvat ilman ongelmia. Et todellakaan joutuisi itse kertomisestasi kärsimään!
Joutuisin itse tilanteesta kärsimään, sillä silloin minulle ei laitettaisi ollenkaan töitä niille päiville.
ap
Minä sanoin töissä, että menen toimenpiteeseen, josta saa viikon sairauslomaa. Sain normaalin palkan. Tämä viikko oli ihan tarpeen, koska olin monta päivää tosi kipeänä, yskiminen, kävely ja kaikki sattui vatsaan. Kun menin töihin niin silloinkin vielä aristeli jonkin verran.
Minulle laparoskopia tehtiin, koska tutkittiin ovatko munajohtimeni auki ja onko minulla endometrioosia. MItään vikaa ei löytynyt.
Vai oletko epäsäännöllisesti töissäoleva tuntityöläinen? Jos ole, niin pyrkisin silti hoitamaan homman reilusti, eli laskisin esim. paljonko keskimäärin teet ko. aikana töitä (esim. viikossa) ja sen mukaan palkka sairasloma-ajalta. Minä kyllä pitäisin pahana, jos minulle ei kerrottaisi tulevasta tiedossa olevasta sairaslomasta... ja tottakai sen ajalta palkan saa!
Miksi sait viikon sairaslomaa? Minun lapuissa luki, että kolme päivää.
ap
t.ap