Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty, tekosyysi sille ettei sinulla ole yhtä paljon lapsia kuin lestadiolaisilla?

Vierailija
16.02.2017 |

Et kai vihjaa, että lestadiolaisten Raamatun tulkinta on väärä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lisääntyminen on maailman itsekkäin teko. Mielummin suojelen luontoa ja joku päivä adobtoin lapsen jos vain mahdollista

Vierailija
2/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tulkitsen raamattua perus.ev.lut.maisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lisääntyminen on maailman itsekkäin teko. Mielummin suojelen luontoa ja joku päivä adobtoin lapsen jos vain mahdollista

Mutta jos raamatussa lukee "lisääntykää ja täyttäkää maa".

Vierailija
4/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lestadiolaisten tulkintaa mutta sen tiedän, että Raamatussa ei ole ainuttakaan kohtaa missä erityisesti naista käsketään synnyttämään paljon lapsia. On kyllä kohtia,  joissa sanotaan, että äitys on arvokas ja tärkeä ja tavoittelemisen arvoinen asia. Siunattu asia. 

Mutta mitään käskyä ja pakotetta ei ole.

Vierailija
5/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät anna minulle seksiä ja yksin minun on mahdotonta lapsia tehdä. Minä tarvitsen akan lapsen tekemistä varten, mutta kukaan akka ei huoli minua, koska olen kunnollinen mies ja sellainen ei naiselle kelpaa.

Vierailija
6/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsen akan. kirjoitti:

Naiset eivät anna minulle seksiä ja yksin minun on mahdotonta lapsia tehdä. Minä tarvitsen akan lapsen tekemistä varten, mutta kukaan akka ei huoli minua, koska olen kunnollinen mies ja sellainen ei naiselle kelpaa.

Luulisi raamattupiireistä löytyvän. Vaikka ymmärtääkseni pariutuvat nuorina, niin jos olet kauhean vanha...

Vierailija
7/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla ei ole miestä

Vierailija
8/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suotu ja ei ole tekosyy.

Vierailija
9/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten "lisääntykää ja täyttäkää maa" ottaa kantaa siihen,montako lasta ihminen tekee? Jos ihminen tekee sen yhden lapsen,hänhän on jo lisääntynyt. 

Vierailija
10/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä lestadiolaisten tulkintaa mutta sen tiedän, että Raamatussa ei ole ainuttakaan kohtaa missä erityisesti naista käsketään synnyttämään paljon lapsia. On kyllä kohtia,  joissa sanotaan, että äitys on arvokas ja tärkeä ja tavoittelemisen arvoinen asia. Siunattu asia. 

1) Avioliitto on Jumalan luomisjärjestyksen mukaan miehen ja naisen välinen liitto, jonka varsinaisena tehtävänä on suvun jatkaminen. Tähän luomistapahtumaan Jumala kutsuu yhteistyökumppanikseen äidin ja isän. 2) Koska lapsi on Jumalan luomisteko, Herran lahja, ja lapsen arvo Jeesuksen mukaan ehdoton, uuden elämän syntyminen on alusta lähtien pyhä tapahtuma, johon ihminen ei saa puuttua.

Tällainen uskonkäsitys rakentuu Jumalan oman sanan, kristikunnan vuosituhantisen Raamatun tulkinnan, Martti Lutherin käsityksen sekä lestadiolaiskristittyjen omien elämänkokemusten varaan.»

Vierailija
11/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilainen tulkinta.

"Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se valtaanne. Vallitkaa meren kaloja, taivaan lintuja ja kaikkea, mikä maan päällä elää ja liikkuu"

Jotku ottavat "maan täyttämisen" erittäin kirjaimellisesti. Itse ajattelen pikemminkin että ihmisen tehtävä on suojella maata ja käyttää järkeään parhaansa mukaan, jotta upea ainutlaatuinen planeettamme ei tuhoutuisi seurauksena.

Jotkut muut ovat taas ymmärtäneet samat raamatunpaikat niin, että maapalloa saa käyttää hyväkseen miten haluaa. Mielestäni se ei sovi kristilliseen ajatteluun, jonka lähtökohtana tulisi olla rakkaus ja aito välittäminen.

Myöskin armo on ansaitsematonta -ei synnyttämällä ansaittua.

Vierailija
12/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos raamatussa lukee "lisääntykää ja täyttäkää maa".

Raamatussa sanotaan tuo tasan kaksi kertaa, alkulehdillä. Ensimmäisen kerran Aatamille ja Eevalle kun ei ollut vielä muita ihmisiä, ja toisen kerran veden paisumuksen jälkeen kun ainoastaan Nooa perheineen selviytyi siitä.

Vierailija
13/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krisnuja ne lestatkin ovat. Outo kysymys.

Vierailija
14/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krisnuja ne lestatkin ovat. Outo kysymys.

Kaikki lestadiolaiset ovat kristittyjä, mutta kaikki kristityt eivät ole lestadiolaisia.

Vierailija
15/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Avioliitto on Jumalan luomisjärjestyksen mukaan miehen ja naisen välinen liitto, jonka varsinaisena tehtävänä on suvun jatkaminen. Tähän luomistapahtumaan Jumala kutsuu yhteistyökumppanikseen äidin ja isän. 2) Koska lapsi on Jumalan luomisteko, Herran lahja, ja lapsen arvo Jeesuksen mukaan ehdoton, uuden elämän syntyminen on alusta lähtien pyhä tapahtuma, johon ihminen ei saa puuttua.

Tällainen uskonkäsitys rakentuu Jumalan oman sanan, kristikunnan vuosituhantisen Raamatun tulkinnan, Martti Lutherin käsityksen sekä lestadiolaiskristittyjen omien elämänkokemusten varaan.»

Ja tämä teksti on mistä? Raamatusta se ei ainakaan ole.

Vierailija
16/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestat ei oo kristittyjä sun mielestä? Eniwei, niiden tulkinta on ihan väärä ja ärseestä ja polkee naisten asemaa. Sitten ne ovat kaksinaismoralistisia ja oikeesti lestanuoriso juoksee kapakkiin seuroista heti kun silmä välttää .Tämä tieto on peräisin lestalta itseltään.

Maapallon kantokyky ei kestä pupun lailla sikiäviä ihmisiä.

Vierailija
17/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä Jumala on luonut on hyvää, ei ole mitään hyljättävää, jos se kiitoksella vastaanotetaan.

Eikö anna oikeuden tulkita, myös ehkäisyvälineet.

Millään asialla ei tarvinne kiusata itseään?

Vierailija
18/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole naimisissa.

Vierailija
19/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä teksti on mistä? Raamatusta se ei ainakaan ole.

Vierailija
20/28 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synti ja sairaudet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme