Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vain yksinäiseltä lukiolaiselta

Vierailija
16.02.2017 |

Olen yksinäinen ja minulla on tylsää.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukioni ihmiset pitävät minua outona ja siirtyvät muualle jos puhun heille. 

Lisäksi stressaannun ihmispaljoudesta ja kovista äänistä. En voi sietää baareissa kovalla soivaa musiikkia. Ja kyllä, tiedostan olevani hankala ihminen, jonka yksinäisyys on hänen oma vikansa.  Ap 

Kuulostaa siltä, että sinulla on asperger-piirteitä. Uskoisin, että kun pääset opiskelemaan yliopistoon, löydät sieltä samanhenkisiä opiskelijoita ja toivottavasti myös sellaisia, jotka osaavat suhtautua sinuun luontevasti ja hyväksyä sinut omanlaisenasi ihmisenä.

Meidän lapsi on ihan tavallinen, mutta nörttiharrastuksen kautta pyörinyt porukoissa, joissa on näitä asperger-tyyppejä ja muutenkin omanlatuisia tapauksia. Minusta on ollut oikein avartavaa tutustua näihin ihmisiin ja olen oppinut tykkäämään niistä piirteistä, jotka tuntuivat ensin oudoilta. 

Toivon sinulle jatkoon kaikkea hyvää ja onnea opintoihin! Ja peukutan myös, että saat uusia ystäviä opintojen myötä, edes muutaman.

Vierailija
22/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkinnassa kauppatieteet tai ehkä jokin tekniikan ala. Luonnontieteet ja matikka sujuu paremmin kuin humanistiset aineet, siksi nämä alat harkinnassa. Ap 

Voi ap rakas, minä suosittelen sinulle tietotekniikkaa! Kauppatieteissä on paljon pinnallisia ihmisiä, mutta tietotekniikan opiskelijoissa on paljon sellaisia vähän outoja tyyppejä niin kuin sinäkin, ja sillä alalla työelämässäkin on ihan ok olla vähän outo ja sosiaalisesti kömpelö. Sinusta voi tulla mighty guru!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkinnassa kauppatieteet tai ehkä jokin tekniikan ala. Luonnontieteet ja matikka sujuu paremmin kuin humanistiset aineet, siksi nämä alat harkinnassa. Ap 

Voi ap rakas, minä suosittelen sinulle tietotekniikkaa! Kauppatieteissä on paljon pinnallisia ihmisiä, mutta tietotekniikan opiskelijoissa on paljon sellaisia vähän outoja tyyppejä niin kuin sinäkin, ja sillä alalla työelämässäkin on ihan ok olla vähän outo ja sosiaalisesti kömpelö. Sinusta voi tulla mighty guru!

Pistetään harkintaan! Ohjelmointi on tosiaan ihan jees, tosin enpä ole muuta koodannut kun jotain hyvin yksinkertaista. Tuo sosiaalisten taitojen tarve minuakin tuossa kauppatieteissä mietityttää. Ap

Vierailija
24/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lukiossa korottaa hyvöksyttyä arvosanaa?

Montako prosenttia arvioisit olevan niitä, jotka suorittavat lukion 4 vuodessa.

Vierailija
25/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teit penkkareissa jos sulla ei ole koululla kavereita? Itsekin olin yksinäinen lukiolainen enkä mennyt penkkareihin ollenkaan. Oletko muuten siis tyttö?

Vierailija
26/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko lukiossa korottaa hyvöksyttyä arvosanaa?

Montako prosenttia arvioisit olevan niitä, jotka suorittavat lukion 4 vuodessa.

Voi mutta rajatusti, tietty määrä vuodessa, näin meillä.

noin 10% mutta hyvin mutua. ap

Vierailija
27/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teit penkkareissa jos sulla ei ole koululla kavereita? Itsekin olin yksinäinen lukiolainen enkä mennyt penkkareihin ollenkaan. Oletko muuten siis tyttö?

Mitä siinä nyt tekee, pukeuduin luokan teeman mukaan koska en halunnut poiketa joukosta. Olin lavalla muiden mukana, kenellekään en puhunut, olin vaan. Olen poika. Ap

Vierailija
28/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen sinulle insinööriopintoja ja tietotekniikkaa, siellä on täysin normaalia ja hyväksyttyä olla asiaorientoitunut, ja uppoutua projektiinsa.

Toivotan sinulle menestystä ja että löydät paikkasi:)

Vierailija
29/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut ulkomaille lähteä opiskelemaan? Joskus ympäristön vaihto auttaa, ei sillä että sinussa olisi mitään vikaa, mutta itse löysin itseni ja sain olla vapaasti kuka olen kun muutim pois suomesta jossa en bilettänyt, juonut alkoholia etc. Suomi on niin pieni ja tavallaan hyväksytään vain tietynlainen sosiaalisuus.

Vierailija
30/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lukiossa mielestäsi kiusaamista? Miten sitä esiintyy? Koetko, että sinua syrjitään, vai oletko lähinnä itse halunnut vetäytyä erilleen.

Voisitko ajatella haluavasi lapsia, jos rakastuisit naiseen, joka niitä haluaisi?

Vierailija
31/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittelisi ulkomaille menoa. Suomessa on hyvällä tasolla oleva tietotekniikan opetus ja nörttipiireistä löytyy samanhenkistä seuraa. Sopivia nörttiharrastuksia ovat esim. larppaus, boffaus, lautapelit ja algoritmikerho. Ap:n pitää vaan etsiytyä näihin porukoihin niin löytää kyllä uusia ystäviä, jotka eivät pidä häntä liian outona. 

Vierailija
32/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nykyään reaalia uusia enemmän kuin kerran siten, että samaa ainetta kirjoittaa max 2 kertaa?

Siis saako vuosia myöhemmin täydentää reaalia niin paljon, että kaikkia reaaliaineita on kirjoittanut 2 kertaa.

Siis voiko suorittaa seuraavat aineet 2 kertaa: fysiikka, kemia, maantieto, biologia, historia, uskonto, filosofia, psykologia. Ja siis tällöin tulisi vaikka 4 eri kertaa, jolloin noita kirjoitti.

Vierailija
33/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lukiossa mielestäsi kiusaamista? Miten sitä esiintyy? Koetko, että sinua syrjitään, vai oletko lähinnä itse halunnut vetäytyä erilleen.

Voisitko ajatella haluavasi lapsia, jos rakastuisit naiseen, joka niitä haluaisi?

Minua kohtaan oli lievää kiusaamista kuten haukkumista, perättömiä juoruja ja tavaroideni sotkemista. Koen, että minua syrjitään tiettyjen ihmisten toimesta, mutta suurin osa yksinäisyydestä lienee omaa syytäni. Suurimman osan kanssa juttelu on kuitenkin minulle rankkaa, koska harvalla on samanlaisia kiinnostuksen kohteita kuin minulla enkä oikein löydä puhuttavaa, eikä vastapuolikaan.

En usko että haluan lapsia missään olosuhteissa. En ole koskaan rakastunut keneenkään niin, että en olisi ajatellut asioista realiteetit ensin. Minulle kynnys jo parisuhteen muodostamiselle olisi hyvin korkea. En usko että koskaan haluan jakaa huonettani toisen ihmisen kanssa, tarvitsen sen verran omaa tilaa. Jokin väljempi parisuhde voisi ehkä toimia, että asuttaisiin kumminkin erillään, jos löytyisi mukava ihminen joka haluaisi tällaisen suhteen, mutta jos ei löydy niin sinkkunakin oleminen sopii minulle erittäin hyvin. Ap 

Vierailija
34/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko nykyään reaalia uusia enemmän kuin kerran siten, että samaa ainetta kirjoittaa max 2 kertaa?

Siis saako vuosia myöhemmin täydentää reaalia niin paljon, että kaikkia reaaliaineita on kirjoittanut 2 kertaa.

Siis voiko suorittaa seuraavat aineet 2 kertaa: fysiikka, kemia, maantieto, biologia, historia, uskonto, filosofia, psykologia. Ja siis tällöin tulisi vaikka 4 eri kertaa, jolloin noita kirjoitti.

Kolmen peräkkäisen suorituskerran aikana pitää saada tutkinto eli äidinkieli ja kolme seuraavista: matematiikka, reaali, vieras kieli, toinen kotimainen kieli. Yksi oltava pitkänä, eli pitkä matikka tai pitkä kieli. 

Tämän jälkeen tutkintoa saa vapaasti täydentää aineilla jotka eivät vielä siihen kuulu, joita saa kirjoittaa kahdesti (parempi jää voimaan). Myös jo tutkinnossa olevia aineita saa korottaa, kuitenkin niin, että hyväksyttyä koetta saa korottaa vain kerran. Eli saman aineen saa kirjoittaa max. kahdesti jos molemmilla kerroilla pääsee läpi (ja jos on päässyt jo läpi ja sitten ei pääse korotuksessa käsittääkseni korotuskerran menettää). Ap

Vierailija
35/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä ihana <3 Assit herättävät minussa jonkinlaisen suojeluvietin ja auttamishalun. Yhdelle tutulle pojalle vinkkasin näkemästäni kesätyöpaikkailmoituksesta ja hän kiinnostui siitä ja haki ja on ilmeisesti saamassa paikan. Hän kertoi, ettei ole hakenut muualle, kun ei oikein tiedä missä viihtyisi ja ei ole jaksellut kaivella tarpeeksi tietoa. Tuli tämä mieleen kun joku kertoi siitä, että työpaikan hakeminen on vaikeaa.

Mutta kun kysymyksiä pyydettiin, niin kerropa ap, saatko matematiikasta sen TEK:n myöntämän 1000€?

Vierailija
36/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin koet olevasi onnellinen? Hyväksyykö perheesi sinut sellaisena kuin olet eli pystytkö kotona olemaan oma itsesi?

Vierailija
37/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kyllä ihana <3 Assit herättävät minussa jonkinlaisen suojeluvietin ja auttamishalun. Yhdelle tutulle pojalle vinkkasin näkemästäni kesätyöpaikkailmoituksesta ja hän kiinnostui siitä ja haki ja on ilmeisesti saamassa paikan. Hän kertoi, ettei ole hakenut muualle, kun ei oikein tiedä missä viihtyisi ja ei ole jaksellut kaivella tarpeeksi tietoa. Tuli tämä mieleen kun joku kertoi siitä, että työpaikan hakeminen on vaikeaa.

Mutta kun kysymyksiä pyydettiin, niin kerropa ap, saatko matematiikasta sen TEK:n myöntämän 1000€?

En tiedä. Ope laittoi minut viime keväänä, ja myös syksynä tekemään sen vuoden kokeen harjoituksen vuoksi, ja olisin saanut niistä molemmista sen 1000€, ja pitää myöntää, että varmaan jäisi hieman harmittamaan jos en saisi. Pitää kuitenkin olla realisti, pienikin huolimattomuusvirhe ja stipendiä ei saa. Tärkeintä on saada L jatko-opintoja varten. Ap 

Vierailija
38/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin koet olevasi onnellinen? Hyväksyykö perheesi sinut sellaisena kuin olet eli pystytkö kotona olemaan oma itsesi?

Pystyn mielestäni. Hyväksyvät, paitsi äiti nyt tökkii että pitäisi olla sosiaalisempi, mutta uskon että hän tarkoittaa vain parastani, ajattelee, että olisin onnellisempi jos viettäisin aikaa ikäluokkani kanssa. Koen olevani onnellisimmillani oppiessani uutta. Ap 

Vierailija
39/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö luet tätä ketjua?

Ärsyttääkö sinua muiden alkoholinkäyttö? En tiedä sinun käytöstäsi, mutta tuskin ainakaan muiden lukiolaisten kanssa juot. Onko sinusta rasittavaa kuunnella heidän baaritarinoitaan? Itse en ainakaan jaksa, olen samankaltaisessa tilanteessa kuin sinä.

Entä miten muut suhtautuvat yksinäisyyteesi, antavatko olla vai tekevätkö ihmetteleviä katseita? Mä en ymmärrä mikä minussa vaivaa, mutta jotkut ihmiset katsovat minua aina, ihmettelevät kun olen aina yksin... Ilkeimmät saattavat jopa keksiä valheita minusta, en ole ihan varma.

Vierailija
40/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sujuu pyörähdyskappaleen tilavuuden laskenta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan